Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 godzin temu, VagaBim napisał(a):

Szanuję bardzo mechaników którzy potrafią rozebrać i złożyć silnik - tu potrzebna jest wiedza i doświadczenie. Szanuję bardzo specjalistów którzy potrafią zdiagnozować silnik z wykorzystaniem INPA - tu też jest potrzebna ogromna wiedza i doświadczenie. To są dwie odrębne kompetencje. Która jest ważniejsza? Obydwie są równie ważne. Ale w sekwencji - najpierw diagnostyka a potem naprawy mechaniczne i wymiana części. Ta dyskusja została wywołana przy okazji N43, który jest bezlitosny jeśli chodzi o zachowanie tej sekwencji. Niestety w praktyce tak nie jest. Stad rodzą się legendy miejskie „lece i wymieniam po kolei i nadal nic”. Stąd te sterty wymienionych niepotrzebnie wtryskiwaczy. Stąd wyczerpanie do zera zapasów magazynowych wtryskiwaczy w 2020 roku. No bo jak silnik chodzi nierówno to cewki, świece, wtryskiwacze …. i  rozłożone ręce mechanika. Żeby naprawiać efektywnie współczesne silniki nie wystarczy być dobrym mechanikiem, trzeba jeszcze mieć wiedzę o sposobie sterowania silnika. Ja niestety nie spotkałem jeszcze takiego specjalisty - pewnie mam pecha?

Mądry post. I chyba warto zaznaczyć, że właśnie ta pierwsza część leży w przypadku N43, a ten jak słusznie napisałeś - drogo ukarze za takie randomowe wymienianie. I tu mam dysonans poznawczy, bo z jednej strony to oczywiście są jakieś błędy konstrukcyjne. Ale z drugiej...czyż nie rolą mechaników jest poprawna diagnoza tych aut? Tutaj nie mam żadnych wątpliwości, że większość mechaników nie ma pojęcia jak obsłużyć N43 (NOXem, poprawne zrobienie adaptacji, zalecenia co do jazdy, okazjonalne monitorowanie parametrów).

 

13 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Mam wiedze poniewaz rozebralem pare sztuk od dolu do gory, inaczej w nich nie idzie jak strzelaja panewki. Noxem, oczywiscie tez zakladalem, adaptacje, oczywiscie, wtrsyki nowe, oczywiscie. Ja nie mam klientow co nie dbaja o auta. Bardziej tych co, zamiast zadzwonic do mnie o rade, wpakowali sie w n43 i wtedy jest placz. Nikt w 2024 nie ma ochoty latac co chwile z laptopem, bo to wyglada tak ze mechanik nie wie co robi i pojawiaja sie teksty w stylu, mechanicy sie nie znaja. Poinformowales ich o nexem, 2500zl w aucie za 12tys, poinformowales ich o wtryskach za 10tysi w aucie za 12tys, moze o pompie wody za 2tys, moze o egr za 4tysie, a moze o tym ze to wszystko nic nie da bo i tak, nawet jesli olej co 2tys km beda zmieniali, to sie wywali na panewce przez skopany system smarowania. Tak, o wszystkim wiedza i sprzedaja czym predzej. Wspomiales o n46, tak, co on za bolaczki, czekaj, zadnych. Wymieniasz bo to nie jest skopane tylko zuzyte: rozrzad, uszczelniacze zaworowe, silniczek vvt, zamykach maske, zaslepiasz obd na nastepne 200tys km. Tak, wiem o czym pisze, a was zapraszam na forum e87, czeka na was chlopak, fachowcow od n43, taka klasyka czyli wtrsyki, nox, cisnienie oleju, napiszcie co ma tam sam zrobic..... 

Wedle tego co piszesz:
- Twoi klienci są super świadomi
- wybitnie dbają o auta
- a Ty jesteś ekspertem, robisz w tym aucie wszystko jak należ
- a mimo to te auta jakieś takie przeklęte i się zacierają obojętnie co by nie zrobić

Sorry, ale to po prostu nie brzmi wiarygodnie. Coś z powyższej listy się nie zgadza. Przy jakich przebiegach takie rzeczy? Wszystkie auta jeździły na NOXem? Czy tylko jedno, a pozostałe 15 normalnie? Ile aut miało poprawnie zrobione adaptacje i pracowało w trybie uwarstwionym? Dwa, trzy, a reszta? No offence, nie podważam Twojej wiedzy, bo widać, że jesteś specjalistą, ale powyższa historia się nie klei. To się nie pokrywa z doświadczeniami mojego auta, aut paru innych świadomych użytkowników na tym forum oraz tego co przeczytałem na bimmerprofs.

 

A teraz szybka weryfikacja cen, które podałeś:

1. Piszesz o koszcie NOXem 2500 zł - nie, to jest cena regularnej sondy NOx jak już. NOXem kosztuje na ten moment €389 -> ok. 1700 zł (800 zł różnicy)
2. Piszesz o aucie za "12 tys zł" - excuse me? Pokaż mi ofertę E90 318i (bo to jest typowe auto, są tańsze jak 316i lub jedynki, są droższe jak E90 320i, E60 520i) w tej cenie. Ja być może będę zmieniał auto w tym roku i tak się składa, że patroluję ten rynek i oferty są w przedziale 25-32k, gdzie tych za 27k najwięcej (15,000 zł różnicy)
3. Pompa wody Pierburg do tego auta to niespełna 1400 zł w oficjalnym sklepie czescidobmw (nr kat.: 7.02853.20.0). Na necie da się kupić za ok. 1050-1150 zł. (lekko licząc 700-800 zł różnicy)
4. Zawór EGR - źródło j/w, Pierburg: 953 zł. (różnica: lekko licząc 3000 zł, no chyba, że ja o czymś nie wiem - proszę mnie poprawić. Tańszych cen używek już nie chce mi się szukać)
5. Wtryski, czyli główna część tematu - 2216 zł za szt. wedle znów tej samej strony, oryginał BMW z indeksem "11" (bo i takie tylko należy kupować). Nie ma też potrzeby wymiany WSZYSTKICH na raz, można zaadresować tylko ten "lejący" (patrz prawidłowa diagnostyka). W przypadku zakupu wszystkich czterech jest to koszt niespełna 8900 zł (różnica 1100 zł)
=============
TOTAL: różnica na tych paru częściach to przeszło 5700 zł. Oczywiście nawet jeśli wliczyć tu robociznę (NOXem: 20-30 zł + adaptacje pewnie ze 100 zł, pompa wody też obstawiam ok. 100 zł, zawór EGR nie wiem więc strzelam w 200 zł, wtryski montaż i kodowanie a dajmy z 300 zł = razem może z 750 zł) to i tak około 5000 zł powyżej wartości rynkowej. Czekam na komentarz w tej sprawie. Czy to są ceny z głowy czy też nie daj Boże tak właśnie kasujesz klientów aby ich zniechęcić do tych aut? Wtryski też zawsze wymieniasz hurtowo, nawet jeśli winowajcą jest jeden?

 

Jeszcze szybka weryfikacja "niskiej żywotności" N43, które zacierają się od samego patrzenia. Jako iż zajmuję się analizą danych (prywatnie i zawodowo), to sprawdźmy ile aut z wysokim przebiegiem możemy znaleźć:
image.png.1260df9b84018384f2d7e0603eb742ea.png

 

Proszę pamiętać, że powyższe to tylko i wyłącznie przebiegi deklarowane, zatem możemy śmiało przyjąć, iż ilość aut z wysokimi przebiegami jest w rzeczywistości o kilkanaście / kilkadziesiąt procent wyższa.
Oprócz tego powyższe to tylko i wyłącznie auta na sprzedaż, a jest też sporo samochodów będących w użyciu (tak jak mój).

Wnioski z analizy:
- Nieprawdą jest twierdzenie kkx5 jakoby N43 zacierały się od samego patrzenia, gdyż jeśli by tak było, to zwyczajnie nie znalazłbym przeszło 620stu samochodów (i to tylko na dwóch portalach, a gdzie rynek holenderski, francuski, hiszpański, włoski i inne!). W przypadku rynku polskiego (tylko portal Otomoto, bez żadnych olx, etc.) - ponad 46% ofert różnorakich N43 ma przebieg 200k+, a niespełna co ósmy samochód ma przebieg 250k+ km.
- Niemcy ewidentnie wypychają auta przed przebiegiem 200k (lub też skręcają przebiegi)
- szybko rzuciłem okiem na N46 (318i, 320i) - ofert jest mniej, średnio mają wyższe przebiegi - jednakże dodatkowe 3-4 lata temu sprzyjają.

Oczywiście możemy powiedzieć: no ale co to jest 200k km! Toż to się dopiero dociera! Ale zważywszy na fakt, że przeciętny użytkownik w Polsce jeździ 12-15k km, to przebieg 200k km zostanie osiągnięty po mniej więcej 14-15 latach, czyli roczniki dokładnie 2009, tak jak mój. Jednakże auta benzynowe wybiera także sporo osób jeżdżących mniej. N46 również może zostać zagazowane, co dodatkowo może sprzyjać wyższym przebiegom. Innymi słowy: tutaj nie ma co się spodziewać licznych przebiegów 400k+, bo ani ten samochód nie jest na tyle leciwy by ich dużo było, ani to nie jest samochód na trasy non stop (tak jak E60 530d), ani też nikomu się nie chce tyle auta trzymać.

Dalej do analizy moglibyśmy dać jedynie koszty utrzymania, ale tu już jest zbyt duża loteria w podejściu i wszystkim innym. Ja swoje koszty precyzyjnie podałem, ile kosztuje N46 w utrzymaniu - tego nie wiem. Moje auto to 412 zł/miesiąc po 74 miesiącach (razem 30,521 zł na same naprawy i dodatki celem utrzymania auta w dobrej kondycji). Czy N46 w podobnym wieku, jeżdżący w podobnym trybie - rzeczywiście "zaoszczędzi" nam furę kasy? Na spalaniu na pewno zje min. +0.5-1.0 l/100 km, tak przynajmniej wynika z raportów. Z drugiej zaś strony jak patrzę na test na tym filmie, to wartości dla N46 320i są jednak wyższe niż dla N43 318i (porównuję model wyższy z niższym, gdyż mocowo 150 i 143 są najbliżej):
https://youtu.be/KZ6ZvPcEWho?t=118


Jadąc z Trójmiasta do Wawy i z powrotem trasą S7, trzy osoby w środku, klima, trochę rzeczy w bagażniku: jechałem licznikowe 130 (GPS 121-122), czasem but do 160 przy wyprzedzaniu, do tego trochę jazdy 70-100 przed samą Wawą, kilkanaście km po mieście i tak w dwie strony, 2x 375 km = 750 km. Spalanie między 6.0-6.2 l/100 km (trasa zrobiona parę razy). Tutaj widzimy 8.0 l/100 km przy 120 km/h, u mnie jest bardziej 6.5-6.7 wtedy. Więc na spalaniu, jeśli to będzie 1 litr (a czy więcej czy mniej to zależy na ile damy N43 rozwinąć skrzydła w trybie uwarstwionym) - to to jest w moi przypadku 700 L po 70,000 km, co przy obecnych cenach daje przeszło 4200 zł (tak wiem, ceny się zmieniały). Zatem różnica w kosztach już topnieje, a w zamian przypominam mamy nowszy samochód.

 

Obstawiam, że w stosunku do mojego auta, zapewne byłoby lekko z 10k taniej, ale przy tylu km to na samym spalaniu masz też blisko 700 L 

  • Lubię to 1

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czekaj czekaj, weryfikacja cen, masz warsztat? Prowadzisz dzialalnosc w tym zakresie? Rozmawiam z fachowcem czy  internetowcem? 

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Zadałem normalne pytanie, równie dobrze mógłbym pytać jako klient - "Panie Krzysztofie, wg Pana części kosztują tyle i tyle, ja w internecie znalazłem za wyraźnie mniej". Wiem ile kosztuje NOXem, pozostałe części również sprawdziłem i podałem to co znalazłem. Jeśli podałem niepoprawne wartości - to w porządku, popraw mnie proszę.

Edytowane przez MatiKosa

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano (edytowane)

Skad te ceny ? Jako warsztat masakra chyba ze narzucasz taka marzę.  

Daje przykład

Zawor regulacji cisnienia oleju swag cena dla warsztatu 340zl brutto. Kat walker 1400zl brutto .

Zakup noxema 1760 zł z przewalutowaniem plus dostawa 

Każdy samochód ma swoje wady i zalety szczególnie wszystkie wyprodukowane po 2010r 

Mam f11 2012r n47 320 191tys i e91 n43 318 246tys i koszta serwisowania podobne 

.Koszt amortyzatorow pneumatycznych do f11 4szt około 10tys można regenerować za około 5tys i jak to się ma do tej pompy za 1200zl ? mam jeszcze mazda 6gy od nowosci koszta serwisowania takie same .

Dlatego śmieszne jest dla mnie jak ktoś wyszukuje najdroższe elementy samochodu i mówi będzie drogo 

 

Edytowane przez Adam12345
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze, mamy tutaj klasyczny przyklad tego co sie dzieje na forum, amatorow, co maja, mieli jedno bmw, sciagneli sobie inpe z neta i rozpoczynaja dyskusje udajac wielkich znawcow. Jesli sie pytam, masz doswiadczenie, prowadzisz warsztat, zrobiles choc raz wymiane danej czesci to odpowiedzi jest brak. Uczepil sie jeden z drugim jakiegos zaworu, ktorego? znaczy co, sam sie wymieni? Albo cena wymiany pompy, 100zl...to ja juz wiem ze nigdy tego nie robiles, albo egr, 200zl jak trzeba silnik wyjac, albo noxem 1700zl, sam sie wymieni, sam sie pozniej zaadaptuje, wszystko sie zrobi samo, wtryski tez, to jak swiece, wykrecam, wykrecam a przeciez sami pitolicie o dokladnej diagnostyce i co trzeba dalej zrobic? Samo sie zrobi? Przeciez wy nie macie pojecia o mechanice, zadnego, a prowadzicie dyskusje na forum dajac rady komus kto to robil wielkokrotnie i jeszcze, o zgrozo, mowicie cos o cenach, jak? Zakonczcie dyskusje ze mna albo odpowiadajcie na pytania, ktore zadaje. Mam was poprawiac w kazdym temacie? Ile juz takich tu bylo. 

Opublikowano

Szanowny kkx5,
Ja się mogę na czymś nie znać - okej. Natomiast z daleka wykrywam jak ktoś pisze coś, co się nie trzyma kupy - tak jak Twój wykaz cen, jak i skrajna opinia na temat N43. Nauczyłem się już dawno, że niemal każda skrajna opinia jest nieprawdziwa. Zrobiłem analizę powyżej, która zaprzecza Twojemu zdaniu jakoby N43 zacierały się masowo od samego patrzenia - jest zbyt wiele aut, które jakoś jednak dobiły do 200k i powyżej. Nie wmówisz mi, że w każdym z nich robiono remont silnika lub też go wymieniano.

Ponadto nie pasuje mi mocno Twój ofensywny, agresywny i roszczeniowy styl pisania. Nie odniosłeś się do auta za 12k PLN. Nie odniosłeś się precyzyjnie do cen.
Na stronie "motointegrator" znajduje się wpis o Twojej firmie i jest tam wykaz cen za naprawy mechaniczne - oczywiście nie mam pojęcia czy to zostało zaktualizowane przez Ciebie, ale jest pozycja:
- Wymiana zaworu EGR: 200 zł

No więc jak to jest?

Ja rozumiem, że mogłem niedoszacować cen za wymiany, ale chłopie, to jest nadal 5000 zł niewyjaśnionej różnicy.

Przestań wszystkich obrażać i wyzywać od amatorów. Skoro jesteś fachowcem, to opisz zatem jak fachowiec ile co kosztuje i dlaczego - w ten sposób my się czegoś nauczymy, a i Ty podzielisz się wiedzą - od tego w końcu jest forum.

Powiem Ci szczerze, że na razie jestem przerażony Twoimi wpisami. Jeśli rozmowa z Tobą nie wróci na normalne tory to myślę, że trzeba będzie rozważyć wystawienie oceny Twojej firmie, aby przyszli klienci wiedzieli czego się spodziewać. Jeszcze raz zaznaczam: ja jestem ciągle miły i uprzejmy, piszę z Tobą kulturalnie i tego też oczekuję.

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ty jestes kulturalny? Gdzie? W ktorym miejscu? Motointegrator? Co to jest? Firma ktora sama sobie daje ceny? Abys mi wystawial jakiekolwiek opinie musisz byc moim klientem a nim nie jestes. To ty mnie ciagle obrazasz, wykazujesz ze ja sie nie znam, ze kasuje, ze mam jakies uprzedzenia do kogos. Mowisz o cenach, negujesz a nigdy dalej czesci nie wymieniles. Nie odpowiadasz na pytania jak to chcesz wykonac? Czy znasz procedure aby myslec o wycenie. Rozumiesz to czy nie? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisanie ze jestes amatorem nie jest obraza, jest stwierdzeniem faktu ze jestes amatorem bo to nie jest twoja praca. Po prostu bawisz sie w n43 udzielajac rad z inpa w rece. Co ciebie tutaj boli? 

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, kkx5 napisał(a):

Pisanie ze jestes amatorem nie jest obraza, jest stwierdzeniem faktu ze jestes amatorem bo to nie jest twoja praca. Po prostu bawisz sie w n43 udzielajac rad z inpa w rece. Co ciebie tutaj boli? 

My jesteśmy wszyscy amatorzy a ty super mechanik i niech tak zostanie Każdy kto przeczyta cały temat wyciągnie sam wnioski

Ogólnie nie życzę nikomu żeby trafił do ciebie z naprawa samochodu, zawsze masz racje i jestes mega a ceny kosmos 

Dalej twierdzę że w momencie problemu z ciśnieniem oleju odpięcie czujnika to druciarstwo (twoja rada) ale niech każdy sam wyciągnie wnioski 

 

Edytowane przez Adam12345
Opublikowano (edytowane)

Ale to Ty dzwonisz - a nie ja. To Ty zacząłeś burzę na temat tego, że N43 jest drogi w utrzymaniu, to Ty rzuciłeś jako pierwszy cenami, no więc postanowiłem o to zapytać - jestem cały czas kulturalny, pytam normalnie i rzeczowo. Nie wykazuję Twojej niewiedzy (wręcz Cię doceniłem), natomiast udowodniłem jedynie, że ani te auta nie chodzą po 12k, ani ich żywotność nie jest tak niska jak twierdzisz.

Teraz jesteśmy przy cenach. Zatem jeszcze raz: ja piszę "jak mi się wydaje" oraz na podstawie tego co wiem i co znalazłem w internecie ile te elementy powinny kosztować oraz wymiana. 
Skomentuj proszę każdy i popraw ich cenę oraz wartość robocizny, żebym wiedział na ile się rozminąłem z prawdą. Masz 5000 zł do nadrobienia.

 

1. NOXem
Cena oficjalna 1700 zł
Twoja ce
na: 2500 zł
Robocizna: nie wiem ile kasujesz za wyjęcie i włożenie sondy, mój mechanik to zrobił za 20 zł bo to szybka akcja i widziałem to od spodu. Adaptacje jak już powiedziałem robię samemu w 1h. Jedna roboczogodzina mechanika wg różnych źródeł to 150-180 zł/h. Zatem to jest koło 200 zł, czyli total 1900 zł, urwaliśmy 200 zł, nadal jest 600 zł różnicy.


2. Auto za 12k już wyjaśniliśmy.

3. Pompa wody:
Cena oficjalna: 1400 zł w oficjalnym sklepie czescidobmw
Cena nieoficjalna o
k. 1050-1150 zł. 
Twoja cena: 2000 zł

Robocizna: no to ile kosztuje wymiana pompy wody? W necie widzę średni koszt 180 zł, dajmy 200 zł. W najlepszym dla Ciebie przypadku to jest 1400+200=1600. Nadal 400 zł różnicy.

4. Zawór EGR
Cena oficjalna: ok. 950 zł
Twoja cena: 3000 zł
Robocizna: wedle motointegrator podpiętego do Twojej strony jak i innych źródeł: 200 zł. Szukam w międzyczasie w internecie procedury wymiany, jak dotąd nie natrafiłem na info o konieczności wyjmowania silnika. Cena to zatem 200 zł. 950 + 200 = 1150 zł. Nadal 1850 zł różnicy.

5. Wtryski
Cena oficjalna dla wszystkich czterech (czy aby na pewno trzeba wszystkie wymieniać?): 8900 zł
Twoja cena: 10,000 zł
Robocizna:  założyłem, że włącznie z kodowaniem to aż 750 zł (sporo). Nadal 350 zł różnicy.

Obojętnie jakbym tego nie liczył, to różnica jest spora. Nie jestem fachowcem, nie znam się na procedurach, ale czytam na necie, oglądam filmy, żeby mieć chociaż ogólne rozeznanie, czy mechanik mnie skasuje 100-200 zł, czy bardziej 400-500 zł. Chyba mam prawo jako potencjalny klient zapytać o zakres pracy i wycenę, tak czy nie? Twoja kolej na odniesienie się do cen.

Edytowane przez MatiKosa

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. 2500zl

2. Mam pelno e90 za 12tys. Poszukaj dobrze. 

3. 1400+600 za wymiane (lacznie z plynem) plus adaptacja

4. Motointegrator to nie moja strona, ktos (intercars), wstawil mnie tam bez ustalania tego co robie, godzin pracy, cen. Dla przyklad nie zajmuje sie spawaniem. Zawor 950+2200 wymiana. Nie interesuje mnie kto cos pisal na necie. Nie zdemontujesz bez wyciagnia silnika. 

5. Wtryski tak jak piszesz, nalezy wymienic wszystkie bo po czasie i tak siada reszta, temat przewalkowany i zadna adpatacja dopisanie nic nie da a jak da to na chwile. 9000zl plus 500zl wymiana. 

Wszystkie ceny z vat. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
26 minut temu, Adam12345 napisał(a):

My jesteśmy wszyscy amatorzy a ty super mechanik i niech tak zostanie Każdy kto przeczyta cały temat wyciągnie sam wnioski

Ogólnie nie życzę nikomu żeby trafił do ciebie z naprawa samochodu, zawsze masz racje i jestes mega a ceny kosmos 

Dalej twierdzę że w momencie problemu z ciśnieniem oleju odpięcie czujnika to druciarstwo (twoja rada) ale niech każdy sam wyciągnie wnioski 

 

Nie wszyscy, jest wielu co maja duzo wiedze na tym forum. O klienta nie musze sie bac a druciarstwo w postaci odpiecia czujnika to druciarstwo przetestowane. Nawet sie z tym nie kryje a wy nie byliscie w stanie dac odpowiedzi, pytalem, jak chcecie to naprawic.... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodam jeszcze tak od siebie, wy nie slyszeliscie, nigdy nie czytalem, to nie mozliwe, pisze do was gosc co to przerobil a wy na niego naskakujecie ze gada glupoty i to nie prawda i ceny ma kosmos. Nawet jesli, to co? Kazdy ustala ceny jak chce. Ja nie jestem tani bo tanim byc nie moge. Chce jeden z drugim pelnej diagnostyki to u mnie ja ma. Naprawy nie sa z palca wyssane tylko podparte doswiadczeniem, to kosztuje. To chyba moze zdenerwowac, jeszcze zrozumie, przewalil jeden z drugim mase silnikow, problemow, ale tu nie, tu doswiadczenia brak tylko info z neta. 

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, kkx5 napisał(a):

Nie wszyscy, jest wielu co maja duzo wiedze na tym forum. O klienta nie musze sie bac a druciarstwo w postaci odpiecia czujnika to druciarstwo przetestowane. Nawet sie z tym nie kryje a wy nie byliscie w stanie dac odpowiedzi, pytalem, jak chcecie to naprawic.... 

No jak naprawic przecież sam napisałeś odpiac czujnik ciekawe ile taka usługa u ciebie 

Ty nawet nie wiesz ze w niektórych sytuacjach przy sprawnie działającym silniku  jest brak zadanego cisnienia oleju (twoja diagnoza chyba uszkodzone dme)

No tani taki fachowiec nie może być w co drugim wpisie pisze o sobie mega za to trzeba zapłacić 😂

Edytowane przez Adam12345
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No widzisz, taka z toba rozmowa. Ja nie wiem, tak to zostawmy, mimo iz pisalem o tym, ale jesli ty wiesz, prosze o rade.... Mozemy to walkowac dalej. Czekam na instrukcje. Mam we wtorek n43 klienta na wywalenie egra (nie mozliwe, nie slyszalem) co juz jezdzi dwa lata to od razu to naprawie zgodnie z twoja instrukcja. 

Opublikowano (edytowane)

No przecież podsumowałeś mnie -nie mam pojęcia 

Ty nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie co z brakiem zadanego cisnienia ?

Rozebrałeś dziesiątki silnikow n43 to chyba wiesz 

Edytowane przez Adam12345
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dokladnie, nie masz pojecia ale rad udzielasz. Ale co chcesz wiedziec? Ze takie zjawisko wystepuje? Oczywiscie ze wystepuje brak zadanego, ale ten blad nie ma nic z tym wspolnego, pojawia sie tylko przy rozgrzanym silniku a wtedy jest zawsze zadane. Zreszta ja wyraznie napisalem ze zadne naprawy mechaniczne tego bledu nie zniweluja bo przez to przeszedlem i inne warsztaty rowniez, dlatego zdanie o dme.

Edytowane przez kkx5
Opublikowano

Czy tty dalej nie rozumiesz  nie ma  błądu wszystko działa jak należy bierzesz inpe a tam  brak zadanego cisnienia

Proste pytanie tak ma być czy nie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W jakich warunkach? Silnik zimny, tak ma byc. 

Edytowane przez kkx5
Opublikowano (edytowane)

A widzisz bo ci napisałem i nie zawsze jak jest zimny tylko przy ujemnych temperaturach A ty co pisałeś uszkodzone dme .

Po pierwsze nie.jestem biegły w silnikach bmw szczególnie n43 

Po drugie błędnie utwierdzsz ludzi o silniku n43 I jego kosztach jestem posiadaczem tego silnika od wielu lat koszta jak w każdym innym samochodzie

Po trzecie f11 z silnikiem n47 pochłonęła więcej kasy niż e91 zsilnikiem n43

 

Edytowane przez Adam12345
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A przy ujemnych temp jak silnik jest cieply? No prosze cie. Skupmy sie na rozwiazaniu bledu, bez druciarstwa. Proponuje reset tych klotni o cisnienie oleju i zalozenie nowego tematu. Moze wspolnie uda nam sie go rozwiazac. 

Opublikowano (edytowane)

A przy +5 czy +10 stopniach jest ciepły?

A zadane jest . No proszę cię zastanów się co piszesz .

Edytowane przez Adam12345
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale ma inna temperature, no zastanow sie. Dobra, koniec z tym. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.