Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To masz kolejny dowod na "piekno" tej jednostki. Odwieczna walka z cisnieniem oleju. Dla twojej informacji, bo akurat tak sie sklada ze jestem po drugiej stronie, mechanik, te silniki nie zacieraja sie od wtryskow, lejace od razu wala bledami, zacieraja sie przez to sterowanie cisnieniem i wadliwe pompy oleju, dokladnie, wypadajace "lapki" w rotacyjnej pompie. Przejdz na tryb stalego cisnienia mechanicznego i problemu nie ma. Jeszcze jeden smaczek, zawor egr, tak wstawiony, ze aby go wymienic, trzeba silnik wyciagac. Przerobilem ich troche. N43, dramat. To jest idiotyczna jednostka, dlatego wiekszosc warsztatow tego nie naprawia. Nie dlatego ze nie potrafi, dlatego ze po naprawie jednego, zaraz siada co innego a na koniec i tak wywali na korbie.... 

Opublikowano (edytowane)

99% marek robi kiepskie silniki , czas silnikow bez problemowych minęły Miałem kiedyś e36 m43 przy 160tys założony gaz samochód bez większych problemów przejechał 550tys i go sprzedałem. 

W oplu Adamie nie pamiętam jaki silnik , żeby wymienić termostat za parę groszy  trzeba pół dnia poświęcić na demontaz rozrządu bo inaczej go się nie  wymieni Kia benzyna 70tys przebiegu łańcuch naciągnięty prawie o jedno ogniwo , Peugeoty benzyna rozpadające ślizgi rozrządu,  mini to samo fiat wypadanie zapłonu częsta przypadłość uszkodzony sterownik i można tak wymieniac w nieskończoność. 

A co do n43 dalej będę twierdził, że problem nie tkwi bo nikt nie chce ich naprawiać tylko nie umie naprawić prze błędna diagnostykę 

Edytowane przez Adam12345
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie znam sie na innych markach wiec sie nie wypwiadam. Mialem kiedys n46 na lpg, 440tys przejechal i praktycznie nigdy maski nie otwieralem, mam klientow co maja takie auta, jezdza. Mialem pare n43 i maska co chwile i komp i sprawdzanie. Rozmowa jest o silniku n43 dla klienta. Nalezy doradzac, omijaj. 

Opublikowano
15 godzin temu, Adam12345 napisał(a):

99% marek robi kiepskie silniki , czas silnikow bez problemowych minęły Miałem kiedyś e36 m43 przy 160tys założony gaz samochód bez większych problemów przejechał 550tys i go sprzedałem. 

W oplu Adamie nie pamiętam jaki silnik , żeby wymienić termostat za parę groszy  trzeba pół dnia poświęcić na demontaz rozrządu bo inaczej go się nie  wymieni Kia benzyna 70tys przebiegu łańcuch naciągnięty prawie o jedno ogniwo , Peugeoty benzyna rozpadające ślizgi rozrządu,  mini to samo fiat wypadanie zapłonu częsta przypadłość uszkodzony sterownik i można tak wymieniac w nieskończoność. 

A co do n43 dalej będę twierdził, że problem nie tkwi bo nikt nie chce ich naprawiać tylko nie umie naprawić prze błędna diagnostykę 

Tak, wygląda na to że mechanicy mają pretensje do N43 że jest inny. Brak wiedzy o sterowaniu tego silnika prowadzi do diagnozy typu - wymienić wszystkie wtryskiwacze. Efekt żaden, sensu brak, a kasę wykłada klient. I dlatego uważam że jest to zabawa dla pasjonatów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla pasjonatow to jest m3 kolego a nie n43. 

Opublikowano

 

 

9 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Dla pasjonatow to jest m3 kolego a nie n43. 

Pasjonat marki - 6 albo 8 cylindrow minimum 250 koni i na każdych światłach pierwszy -BZDURA !!!

Dalej twierdzę, że n43 ma dwie wady 

Slabe i drogie wtryskiwacze 

Niemiejętności diagnostyki druciarstwo prze pseudo fachowców od n43 

A reszta jak w każdym innym silniku 

Bujałem się z błędem 2a26 1,5 roku fachowcy otwierali maskę dziesiątki razy wymieniali co popadnie wydane z 5tys a problem pozostał 

Po nauczeniu się  diagnoza i naprawa zajęła mi 4 dni 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

250 koni to w dzisiejszych czasach nie jest duza moc, nie pakujmy wszystkich do jednego worka, bardziej ci co maja stare e46, startuja do swiatel. Dwie wady powiadasz... No to juz wyliczam

1. Pompa oleju

2. Zawor cisnienia

3. Wtryski 

4. Egr

5. Spartaczone mapy sterowania ecu dme 

6. Elektryczna pompa wody

7. N43b20 spartaczone walki balansujace 

8. Vanosy 

9. Nox

10. Rozpadajace sie katalizatory

11. Zapchany katy nox

12. Podatnosc na zatarcia, wlasciwie nie zatarcia ale zniszczenia panewek korbowych. Glowne akurat trzymaja. 

Powysze naprawy wykonywalem wielkokrotnie wiec nie jest to wiedza z neta. 

 

Opublikowano (edytowane)

Jak ktos twiewrdzi ze cos jest do bani to znajdzie 100 powodów przeciw . N43 sa juz starszymi silnikami i mają duże przebiegi na ogół zaniedbane i zajechane  nic dziwnego że padają noxy katy czy inne rzeczy 

Jaki samochod nie kupisz produkowany po 2010r z przebiegiem powyżej 200tys trzeba się liczyć że bedzie się psuł  .

Usterki które wymieniłeś tak samo występują w innych markach więc nie rozumie co w tym dziwnego .

Nie jeden silnik od bmw ma problem z panewkani , wałem , noxem czy ciśnieniem oleju 

Dostępność do wymiany niektórych elementów w samochodach to jakaś masakra , trzeba rozebrać pół auta.

Jesteś mechanikiem- to chyba nic dziwnego ze w silniku padły panewki  jak ktoś w n43 wymienia olej co 30tys do tego ma lejace wtryski (w oleju wiecej benzyny niz oleju)I problemy z zaworem  cisnienia oleju a jeszcze z rana butuje 

Ja w moim n43 mam nalotu 250tys i to chyba nic dziwnego że trzeba było wymienić kata noxa na noxema czy rozrzad 

Edytowane przez Adam12345
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Juz napisalem, nie znam sie na innych markach. Wymien choc jeden silnik benzynowy, z gamy bmw, poza n43, o mocy 143 konie, ktory ma problem z panewkami oraz noxem czy katem... Przeciez to jest smiech. 

Opublikowano

Zkonczylem temat masz rację , błędnie uświadamiasz ludzi 

Śmiech to jest twoje doradzanie jak ktoś ma problem z ciśnieniem oleju , odłączyć czujnik cisnienia samochód przejdzie w tryb awaryjny a potem wychodzi korba bokiem bo z kad wiadomo że jest za niskie cisnienie - czyste druciarstwo tak właśnie naprawiane są n43 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No widzisz, jak juz tak wchodzisz, to totalnie sie nie znasz na systemie olejowym tego silnika i nie wiesz, dlaczego sie ona zapala, poczytaj dokladnie co doradzalem i co nalezy sprawdzic. Sorki chlopie, znam sie bardzo dobrze na tych jednostkach, nie zlapiesz mnie na braku wiedzy. Za duzo tego przerobilem wiec nie wchodz w ten ton, bez sensu, chyba ze bardzo chcesz abym udowadnial twoja niewiedze... 

Opublikowano (edytowane)

Masz rację jesteś jesteś fachowiec od n43 

Wyraźnie napisałeś odłącz czujnik cisnienia oleju i tak jeździj ja tak zrobiłem w wielu samochodach i jeżdżą do dziś a na moje pytanie co w momencie jak będzie za niskie cisnienie oleju co napisałeś stary samochód i tak nie warto naprawiać 

Pompa na wolnych obrotach przy ujemnej temp pompuje ponad 8bar i brak zadanego cisnoenia ale przepraszam ty wiesz lepiej ecu uszkodzone 

Jak będę miał czas to wkleję zrzut tej  wiadomość na forum 

 

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, jezdzic bez czujnika, system przejdzie w tryb taki jak byl od zawsze w bmw, im wieksze obroty, tym wieksze cisnienie oleju. Nie wiem co jest winne, w dzisiejszych czasach te auta sa juz za stare aby wywalac w nie dziesiatki tysiecy aby to naprawic,  najprawdopodobniej ecu silnika. Przeciez pompa nie jest w stanie pompowac 8bar....Jak braknie cisnienia to i tak masz po silniku wiec zaden czujnik nic tu nie da. To jest rada z doswiadczenia, nie policze juz ile takich aut mialem i jezdza juz lata bez zmiennego systemu cisnienia oleju.

Edytowane przez Adam12345
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, dokladne tak napisalem i mam w tym calkowita racje. Jesli twierdzisz ze pompa w n43 pompuje 8bar z czujnikiem to pompuje tez 8bar bez czujnika. Nigdy silnikowi nie szkodzi nadmiar cisnienia ktore zreszta spada wraz ze wzrostem temp silnika. Problem w n43 jest taki ze sterownik obniza to cisnienie przy wyzszych obrotach aby zaoszczedzic na paliwie/spalaniu i dlatego sie zacieraja, czytaj, niszcza panewki korby. Odlaczenie czujnika to podstawa w tych autach aby jezdzilo. Teraz, oczywiscie zaraz napiszesz ale ale halo nie bede wiedzial ze cisnienie spadlo wiec uszkodze silnik, jesli spadnie cisnienie, te prawidlowe, nie te bledne ktore generuje blad cisnienia, to czy ty masz odczyt czy nie, jest juz po wszystkim, czyli po silniku. Cos jeszcze? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 Ah, zapomnialem, zanim dostaniesz info od sterownika ze masz zbyt niskie cisnienie to uslyszysz to juz dawno w postaci stukania. Mialem wiele n43 na panewce obruconej i zadnej informacji o spadku cisnienia, dlaczego? Bo panewka zakleja otwor smarujacy i spadku zadnego nie ma.... 

Opublikowano (edytowane)

Jak spadnie temperatura poniżej zera to nagram filmik z inpy jakie jest cisnienie (8bar) i brak zadanego na wolnych obrotach  dopiero jak wzrośnie.temperarura oleju powyżej zera spada cisnienie do 2,7 i pokazuje się zadane 2,7 a zdrugiej strony po co przecież ty wiesz lepiej pewnie mam uszkodzony kabel i telefon bo w bimmer tool dokładnie to samo albo  dme uszkodzone tak jak pisałeś 

Wiesz z resztą nie będę nic już odpisywał to nie ma sensu przecież ja tlumok co będę gadał z fachowcem od bmw 

Edytowane przez Adam12345
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie pisalem ze dme jest uszkodzone tylko blad w dme ktory sie generuje nie ma nic wspolnego z cisnieniem. Czytaj dobrze. Podlacz sobie czujnik, manometr, zobacz jakie jest cisnienie, nie jakis tam btool. Ta pompa nie jest w stanie nabic 8bar. Nadal nie rozumiesz tego ze po odlaczeniu czujnika pompa pracuje w trybie stalym, tak jak bylo to do czasow n43, wyzsze obroty, wyzsze cisnienie. Oczywiscie ze wiem lepiej, ty tworzysz polemike bazujac na jednym silniku, ja na wielu ktore rozebralem do ostatniej srobki i wiem jak to dziala. Przestan bo to jest bez sensu. Nie rozmawiasz z laikiem ani Januszem. Jesli cos doradzam to mam to od lat przestestowane i sprawdzone. 

Opublikowano
1 godzinę temu, kkx5 napisał(a):

Tak, dokladne tak napisalem i mam w tym calkowita racje. Jesli twierdzisz ze pompa w n43 pompuje 8bar z czujnikiem to pompuje tez 8bar bez czujnika. Nigdy silnikowi nie szkodzi nadmiar cisnienia ktore zreszta spada wraz ze wzrostem temp silnika. Problem w n43 jest taki ze sterownik obniza to cisnienie przy wyzszych obrotach aby zaoszczedzic na paliwie/spalaniu i dlatego sie zacieraja, czytaj, niszcza panewki korby. Odlaczenie czujnika to podstawa w tych autach aby jezdzilo. Teraz, oczywiscie zaraz napiszesz ale ale halo nie bede wiedzial ze cisnienie spadlo wiec uszkodze silnik, jesli spadnie cisnienie, te prawidlowe, nie te bledne ktore generuje blad cisnienia, to czy ty masz odczyt czy nie, jest juz po wszystkim, czyli po silniku. Cos jeszcze? 

Gorąco. Zaryzykuję. Odłączenie czujnika ciśnienia oleju powoduje że silnik przechodzi w awaryjny tryb pracy. Co to oznacza - faktycznie wytwarza maksymalne ciśnienie oleju poprzez otwarcie do 0 zaworu zwrotnego siłownika ciśnienia oleju. Jest super 6-8 bar. Tyle że awaryjny tryb pracy oznacza …awaryjny tryb pracy, za chwilę „ rozjadą” się adaptacje, silnik będzie pracował coraz gorzej. Pacjent wyjedzie z warsztatu, a problemy zaczną się za chwilę. Klasyka gatunku. Mechanicy chcą naprawiać N43 jak każdy inny silnik, a to jest zupełnie inny silnik. Nie rozumieją różnicy, gorzej - nie są nią zainteresowani. Jak im coś nie wychodzi to się obrażają na silnik, albo innych uczestników forum….

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlaczego sadzisz ze silnik przechodzi w tryb awaryjny? Nie przechodzi, mowimy o stwrowaniu pompy. Dwa, od kiedy to cisnienie jest 6-8bar, trzy, wyraznie napisalem, zanim cos doradzam, testuje, wszystkie auta nadal jezdza, nic sie nie rozjezdza i nic sie nie dzieje. Ja sie nie obrazam, wy strzelacie jakimis teoriami, ja wam pisze praktyke. Mam przestac czy o co chodzi? Powtarzam, nie jestem Januszem, znam ten motor...znam jego tryby pracy i wszystkie bzdury ktore w nim sa. 

Opublikowano

Sorki ale nie mogę się powstrzymać 

Instrukcja dla wszystkich użytkowników n43 I dla tych  co kupili 

1  odłączyć czujnik cisnienia oleju będzie pracował wtrybie awaryjnym będzie lepsze smarowanie 

2 wyprogramowac sonde nox -po co tam  jakiś dziwny tryb

3 będzie problem z katem -wyprogramowac sonde monitorujaca 

4 na wtryski też jest sposób   kupić w Chinach są tanie 

I cieszyć się z jazdy przecież silnik i tak zrobi puk puk w końcu to stare samochody i nie opłaca się inwestować 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W ten sposób nigdy nie doradzalem wiec nie komentuje ten poradnik. Troszke naciagasz moja odpowiedz odnosnie czujnika cisnienia oleju. Nigdy nie traktowalem tego jako rade dla kazdego n43. Mam wiec pytanie do was, przyjezdza klient z bledem, oil pressure static, co robicie? Prosze o instrukcje, gdzie jest problem i co wymieniamy? 

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli cie uraziłem to przepraszam w ostatnim wpisie trochę mnie poniosło 

Co robię odpinam czujnik cisnienia oleju I sprawdzam cisnienie najlepiej zegarem  w drugiej kolejności sprawdzam zamknięcie zaworu 

Jeżeli zawor jest za bardzo zamknięty albo pad albo pompa oleju obniżyła swoją wydajność,  może jeszcze być za duży przepływ oleju na panewce 

 

Edytowane przez Adam12345
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko troszke.

Dobrze. Cisnienie jest, zawor dziala. Co dalej. 

Opublikowano (edytowane)

A co ja w szkole jestem i mam egzamin no szanujmy się trochę masz wyżej napisane 

A.na jakiej podstawie stwierdzasz ze zawor jest ok ?

Edytowane przez Adam12345
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jak? Jestescie fachowcami, z wypowiedzi wynika ze macie mechanikow za zera, znacie silnik n43, ja sie pytam, co zrobic z bledem oil pressure static. Co za problem dac mi odpowiedz? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.