Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Nie znalazłem takiego tematu więc zacząłem nowy.

Mam problem ze swoim bmw e91 330d 231 km M57N2 2007 rok. przebieg 200 tyś. Zaczęło się od zapchanego DPF-a. Zepsuł się czujnik ciśnienia spalin po czym zatkał się DPF, którego nie dało się wyczyścić, trzeba było przewiercić. Później okazało się że termostaty też trzeba wymienić bo silnik się nie dogrzewa. Od tego czasu dymi na czarno nawet przy lekkim dodaniu gazu na postoju. Na hamowni wyszło, ze silnik ma teraz 196km i 445 Nm (masakra). Wiec wzięliśmy się za przeglądanie wszystkiego, rozrząd sprawdzony,fleszowanie sterownika,zmiana przepływomierza, pomiar ciśnienia na cylindrach po 25 bar na każdym,turbina sprawdzona, układ dolotowy sprawdzony, czujnik ciśnienia doładowania sprawdzony, zero błędów w komputerze po 3 miesiącach jazdy, wtryskiwacze sprawdzone,ciśnienie układu paliwowego ok. Po przewierceniu Dpf-a nie ma błędu w komputerze. Miał ktoś na forum taki przypadek lub wie co to może być. Proszę o pomoc bo już skończyły się pomysły.

Opublikowano
Miałem podobne objawy w e81 silnik N47 i był problem z nastawnikiem zmiennej geometrii VGT :oops:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

Turbina została spawdzona na maszynie pod wzgledem cisnienia i wydajnosci. Wtryskiwacze przełożylismy od innej e90 330d ktora chodzi dobrze.

Co do dpfa tozostał przewiercony kat i dpf bo jest w jednej puszcze inaczej sie nie dało. Rozumiem ze mozę dymic przez kata ale skad taki spadek mocy?

Opublikowano
Turbina została spawdzona na maszynie pod wzgledem cisnienia i wydajnosci. Wtryskiwacze przełożylismy od innej e90 330d ktora chodzi dobrze.

Co do dpfa tozostał przewiercony kat i dpf bo jest w jednej puszcze inaczej sie nie dało. Rozumiem ze mozę dymic przez kata ale skad taki spadek mocy?

 

 

Kto wpadł na ten genialny pomysł aby przewiercić dpf z katem? doslownie przewiercić? Jesli to Ty z szfagrem to ok, ale jak twój mechniki to lepiej zmień go na nowego - bo ten Bmw nie umie robic i w prszyslości będziesz miał jeszcze gorsze problemy . Jesli Twój mechanik mieszka na wsi i na codzień naprawia super bizony i ursusy to trzeba mu wybaczyć- niestety ty musisz wyciagnąć z tego wnioski przyjedz na miasto i naprawy wykonuj u pierwszego lepszego tadzia-będą lepsze efekty

 

Dym leci czarny? Tzn że paliwo sie nie spala - nie tak jak trzeba lub nie tam gdzie trzeba. Czy programowo dpf został usuniety z komputera? idę o zaklad ,że nie i tylko sobie puszke ,,przewierciliscie''

 

Zacznij od tego. Wywal jeszcze raz puszke z katem/dpf. Weź gumówkę i przetnij puszke na poł(najlpepiej na dolnym spawie- po zlozeniu nie bedzie śladu i wydłub ddpf ,a to co zostało z kata zostaw-lepsze to niz nic) pospawaj puszkę i wstaw spowrotem. taki przweircony dpf to itak ci blokuje spaliny i robi spadek mocy. A dymienie to na bank ropa dostajaca sie do filtra bo ,żescie nie wykasowali w kompie funkici dpfa. Komp dalej mysli ,że dpf jest zatkany i stara sie go wypalić- wtryskując tam rope i dlatego dymi, a spadek mocy bo te coś przewiercone i tak ci blokuje spaliny. (kata zostaw bo bedziesz załowal-nawet przewierconego

 

Ja nie mam ani kata, ani dpfa i z rury czarnego dymu u mnie nigdy nie zobaczysz , A w mojej 330d mam pelny wydech na przelocie i 282 konie- zero czarnego dymu

 

Po co odme? ubywa oleju z silnika? Jak by zassal olej to raz by ci na siwo dymil, a nie na czarno , a dwa oleju by ci ubyło

 

Ps - wszystko miales dobre tylko nie termostaty- wymieniłbys i bylo by po problemie - bez nich dpf nie zadziała- dlatego sie zatkał...

Opublikowano

możesz sobie darować ośmieszanie innych i pisanie o bizonach lub ursusach, zbędna wypowiedz.

A co do dpf-a żeby włączyło się wypalanie filtra musisz mieć temperaturę za turbina 550-700 czyli jazda po miejscu odpada, do tego różnica ciśnień musi być od 400 mPa w górę.

Prosił bym o normalne wypowiedzi bez zbędnych komentarzy.

Opublikowano (edytowane)

To napisałem ci co wedle mnie jest problemem. Byłes wykasowac dpf z kompa u jakiegos programisty ? Nie jest to łatwe i tanie ...

 

Przepraszam jesli cie uraziłem... żartowałem sobie :)

 

Przepraszam :(

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
dzwoniłem do vtech-u , powiedzieli że usunięcie dpf-a z komputera nic nie da

:duh:

 

Aha , no to coż wychodzi na to ,ze tak musi być :D musisz sie przyzwyczaić :D

 

 

ps , ale jednak jak byś chial to auto naprawić to

 

-aby nie kopcił musisz wykasowac programowo dpf z kompa

-aby odzyskał moc musisz wydłubac dokładnie do zera cały dpf z puszki (rozetnij puszkę, wydłyb dpf , a potem pospawaj )

Opublikowano

skoro sprawdzone podzespoły to wina leży po stronie dpf

wywal cały wkład tej puszki

jak nie usuniesz od razu z programu to nic się nie stanie, tylko błąd będzie w sterowniku - sam kiedyś jakiś czas tak jeździłem, bo nie miałem czasu podjechać na programowe kasowanie

Opublikowano
skoro sprawdzone podzespoły to wina leży po stronie dpf

wywal cały wkład tej puszki

jak nie usuniesz od razu z programu to nic się nie stanie, tylko błąd będzie w sterowniku - sam kiedyś jakiś czas tak jeździłem, bo nie miałem czasu podjechać na programowe kasowanie

 

 

Tylko jak komp ma info ,że trza wypalac to bedzie cały czas staral sie wypalic - z tąd te kopcenie na czarno bo tylko nie spalona dobrze ropa kopci na czarno.... Ale skoro V-tech twierdzi inaczej to pewno trzeba odpuścic temat... w końcu juz wszystko b ylo sprawdzone to znaczy ,ze wszystko jest ok... ma przejechane 200 koła i dymka puszcza- norma :D

Opublikowano

nie będzie wypalał bo nie będzie info o zapchaniu

będzie tylko błąd z czujnika dpf

wiem, bo jeździłem tak jakiś czas i nie kopciło nic a nic więcej niż z usuniętym programem dpf

Opublikowano

dzisiaj jeszcze przełożę dpf-a od dobrej 330d i pojedziemy na hamownie, okaże sie czy to wina dpf-a

dymienia nie bede widzial ale moc powinna wzrosnąć wnioskujac z waszych wypowiedzi.

Opublikowano
No u mnie tak zapchało dpf-a ze nie dało się jeździć. A jak z dźwiękiem wydechu po wyrzuceniu filtra? Głośno chodzi?
Opublikowano

Nie jest źle, ja mam w e91 wszystko na przelocie i nie ma hałasu (ta pusta puszaka bez wkładu dpf dobrze wycisza)

 

Koniecznie wydłub wkład ceramiczny (dpf) ale zostaw kata (wkład metalowy) z tej puszki (rozetnij ja na spawie gumówką od strony złącza elastycznego - wydłub delikatnie wkład i zespawaj spowrotem puszke ) a potem jedz na wykasowanie programu dpf z kompa.

jestem pewny na 90% ze po tym auto bedzie miało swoja moc i nie bedzie kopcic na czarno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.