Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem z alternatorem ponieważ jest on zregenerowany włożony a po opalaniu i chwili pracy wydobywa się dziwny zapach oraz się grzeje dodam ten że sprawdziłem akumulator jest ok co może być przyczyną bardzo proszę o pomoc
Opublikowano

Też miałem problemy z grzaniem alternatora w 320d. Akumulator nie dawał objawów zużycia, auto odpalało bez problemu. Mimo to raz spaliły mi się diody w alternatorze. Po wymianie kilka razy śmierdziało spalenizną jak po spaleniu diod. Walczyłem z tym tematem przez dłuższy czas aż pojechałem na sprawdzenie akumulatora i wyszło, że nadaje się na złom. Po wymianie akumulatora nie miałem już problemu z alternatorem.

 

Na grzanie alternatora doraźnie pomaga odłączenie podgrzewacza cieczy. Warto sprawdzić czy jest on sprawny.

Opublikowano
Też miałem problemy z grzaniem alternatora w 320d. Akumulator nie dawał objawów zużycia, auto odpalało bez problemu. Mimo to raz spaliły mi się diody w alternatorze. Po wymianie kilka razy śmierdziało spalenizną jak po spaleniu diod. Walczyłem z tym tematem przez dłuższy czas aż pojechałem na sprawdzenie akumulatora i wyszło, że nadaje się na złom. Po wymianie akumulatora nie miałem już problemu z alternatorem.

 

Na grzanie alternatora doraźnie pomaga odłączenie podgrzewacza cieczy. Warto sprawdzić czy jest on sprawny.

Bardzo dziękuję za odpowiedź, sprawdzałem na podłączonym akumulatorze innego auta, podgrzewacz dołączyłem chyba że za późno to raz druga sprawa to moja bateria jest na gwarancji być może coś się z nią stało, czytałem na innym forum że przyczyną może być także sterownik świec ale ile w tym prawdy ciężko stwierdzić

Opublikowano
A jakie masz ładowanie?

13.6 do 14.3 kurcze to stało się tak nagle ale wcześniej zauważyłem że na rolce starego alternatora pasek drgań dostał i silnik zaczął głośniej chodzić (wcześniej znaczy się po wymianie koła pasowego i rolek oraz dwóch pasków) to było listopadzie domyślalem się że kończy się żywot starego

Opublikowano
A jakie masz ładowanie?

13.6 do 14.3

Jeśli ładowanie tak skacze,to właśnie sam alternator jest podejrzany.

Zdejmij pasek i sprawdź ,czy alternator chodzi bez oporów

Opublikowano
A jakie masz ładowanie?

13.6 do 14.3

Jeśli ładowanie tak skacze,to właśnie sam alternator jest podejrzany.

Zdejmij pasek i sprawdź ,czy alternator chodzi bez oporów

OK zrobię tak jak mówisz zdejme pasek i sprawdzę czy jest to samo bez obciążenia a jeżeli nie będzie skoków ładowania po ściągnięciu paska to gdzie i w czym szukać problemu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jakie masz ładowanie?

13.6 do 14.3

Jeśli ładowanie tak skacze,to właśnie sam alternator jest podejrzany.

Zdejmij pasek i sprawdź ,czy alternator chodzi bez oporów

Bez paska skoków nie będzie, bo ładowania tez nie będzie :wink: masz sprawdzić czy koło alternatora nie stawia oporów i nie ma luzów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Więc ściągnąć pasek i sprawdzić czy bez paska nie grzeje się i czy luzów na rolce nie ma, i jeżeli nie będzie grzania się i luzów na rolce to co może być przyczyną wtedy co sprawdzać i gdzie szukać przepraszam za tyle pytań ale chcę zrobić to i mieć sprawne auto
Opublikowano
A jak bez paska ma Ci się niby grzać ?

No też prawda nie pomyślałem sorki, z tego wszystkiego nie skupiam myśli strach po gaciach że coś poważnego się stało

Opublikowano

Pasek skacze,bo masz problem albo z napinaczem,albo któryś z podzespołów stawia duży opór (może być zatarty,uszkodzone łożysko).

Gdy zdejmiesz pasek będziesz mógł sprawdzić zarówno alternator (kręcąc za koło) jak i wszystich innych rolek ,pomp,które mogą powodować takie zachowanie paska.

Sprawdzisz czy jest gdzieś luz ,czy któreś koło ciężko ,lub głośno chodzi.

Opublikowano
Pasek skacze,bo masz problem albo z napinaczem,albo któryś z podzespołów stawia duży opór (może być zatarty,uszkodzone łożysko).

Gdy zdejmiesz pasek będziesz mógł sprawdzić zarówno alternator (kręcąc za koło) jak i wszystich innych rolek ,pomp,które mogą powodować takie zachowanie paska.

Sprawdzisz czy jest gdzieś luz ,czy któreś koło ciężko ,lub głośno chodzi.

Alternator wczoraj przywiozlem i montwalem po regeneracji stary zostawiłem a ten wziąłem, więc tam luzu nie ma wcześniej wymieniane było koło pasowe i rolki więc chyba odpada chyba że od pompy wody bo tam był delikatny luz mechanik mówił że niedalekim czasie będzie czekałala mnie wymiana jej może wezmę sprawdzę od razu to

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.