Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam . Mam problem w moim e46 328 polegajacy na tym ze chcac ostro ruszyc ,wypada mi zaplnon , przy normalnej jezdzie ,czy nawet dynamicznej jest wporzadku , tylko ostre ruszanie powoduje wypadanie . Po zgaszeniu auta jest przewaznie dobrze ,lub po przejechaniu kilku km . Swiece zmienilem na ngk ,byla roznica ,moglem przydusic ostro itp i nie bylo problemu przez jeden dzien . ogolnie auto pali od strzala , spalanie normalne .

 

Na kompie pokazalo bledy :

-czujnik walka rozrzadu przy zaworze wydechowym

-wypadanie zaplonu cyl.6

-wtryskiwacz 6

 

Do ukladu paliwowego sie nie czepiam bo to samo jest i na gazie i na benzynie . Nie wiem czy wypada tylko na 6 cyl czy na roznych . Mechanik jak uslyszal ze silnik jest na vanosie to odrazu mowil ze wina vanosu .

Czy czujnik walka moze miec na to wplyw czy sprawdzac cewke ?

Edytowane przez Shevy
Opublikowano

Prosta sprawa.

 

Zacznij od wymiany tego czujnika, bo to on jest odpowiedzialny za powstawanie innych błędów o których piszesz. Kup używkę ale oryginalną ok 100 zł na allegro. Nowa chyba 250 - 300 zł siemens.

 

Skasuj nastepnie błędy, odpal auto i sprawdź czy się poprawiło i czy nie wywala dalej errorów.

 

Jeżeli nie pomoże wymiana tego czujnika na twoje dolegliwości to zostaje regeneracja vanosa (przez niego bardzo często czujniki od rozrządu dostają w dupę) lub w bardzo skrajnym przypadku może być przestawiony rozrząd.

Opublikowano

Co do czujnika , znalazlem cos takiego http://allegro.pl/nowy-czujnik-polozenia-walka-rozrzadu-bmw-3-e46-5-i5213090966.html ,pisze ze siedzi w srodku siemens , uzywal ktos tego ?

Mechanik cos mi trul ze mi kontrolki od komputera sie nie swieca przy liczniku , nie wiem czy przy tych bledach powinno cos sie swiecic zadnego check engine nie mam, przy tescie zegarow wszystko swieci jak nalezy .

 

Panowie trafilem na wzmianke ze przy uszkodzonym zaworze disa ktos mial podobny problem . U mnie stojac na luzie slychac co chwile stukniecie ,wlasnie najprawdopodobniej z disy , (krokowiec mam wyczyszczony ) jak wyciagnalem dise ,klapka sie otwiera zamyka jak ja puszcze to slychac takie pukniecie jakby membrany . Czy tak prawidlowo ona dziala ?

Opublikowano
Co do czujnika , znalazlem cos takiego http://allegro.pl/nowy-czujnik-polozenia-walka-rozrzadu-bmw-3-e46-5-i5213090966.html ,pisze ze siedzi w srodku siemens , uzywal ktos tego ?

Mechanik cos mi trul ze mi kontrolki od komputera sie nie swieca przy liczniku , nie wiem czy przy tych bledach powinno cos sie swiecic zadnego check engine nie mam, przy tescie zegarow wszystko swieci jak nalezy .

 

Panowie trafilem na wzmianke ze przy uszkodzonym zaworze disa ktos mial podobny problem . U mnie stojac na luzie slychac co chwile stukniecie ,wlasnie najprawdopodobniej z disy , (krokowiec mam wyczyszczony ) jak wyciagnalem dise ,klapka sie otwiera zamyka jak ja puszcze to slychac takie pukniecie jakby membrany . Czy tak prawidlowo ona dziala ?

 

 

Ciężko ocenić czy faktycznie przyjdzie siemens. Wiem na pewno. Siemensa są na pierwszy montaż i na pewno nie będą sprawiały problemów dla Ecu. Możesz zaryzykować i kupic. Podjedź może to hurtowni i zapytaj czy to prawda. Wszystko możliwe bo kiedyś zamawiałem łożysko do e39 przednie, opakowanie było Ruville a w środku łozysko FAGa więc najwyższa półka :) a cenowo zapłaciłem jak za Ruville czyli ze 100 zł mniej.

 

Tak czy inaczej czujnik musisz wymienić bo będzie wywalał błąd dalej.

 

Co do tej Disy to jeszcze z nią nie miałem żadnych problemów. Choć prawda jest taka że nie wiem do końca jak ona ma działać. Na postoju też czasami słysze takie leciutkie stuknięcie w kabinie. Możesz ją wyjąć i sprawdzić czy nie ma luzu na łopatce. Prawidłowa luzu prawie nie ma i jest na wyłączonym silniku w pozycji otwartej i gdy ją na siłę zamykasz to on ładnie sama wraca do pozycji otwartej.

 

Odnośnie jeszcze mechanika. W przypadku takiego błędu typu walnięty czujnik od wałka rozrządu albo wypadanie zapłonów to nic się na desce rozdzielczej nie zapali. Wiem z własnego doświadczenia i nie tylko. Mój znajomy jak miał walnięty czujnik to też nic mu się nie paliło na desce, żaden check ani eml. Tylko komputer odczyta takie błędy.

 

Check Engine zaświeci się jedynie gdy mieszanka gazów wydechowych będzie dużo poza normą lub gdy sonda lambda jest walnięta. Trochę to głupie ale prawdziwe. Sprawdzane na kilku Bmw.

 

Mam 323i od 2 lat i wymieniałem w niej dwa czujniki od wałków i nigdy nic się nie świeciło na zegarach że jakaś usterka to nie francuz że jak mało masz powietrza to od razu STOP na czerwono i SERV :)

Opublikowano

Czujnik uzywany juz leci do mnie . Co do disy wlasnie wracala ladnie do swojej pozycji i luzow jakis nie wykazywala jak dobrze pamietam, a pukniecie slychac takie jakbyktos stal obok auta i pstrykal w nie palcem .

Na uwalonym czujniku wam tez auto wydawalo sie jakby przymulone zwlaszcza z dolu ?

Opublikowano
Na uwalonym czujniku wam tez auto wydawalo sie jakby przymulone zwlaszcza z dolu ?

 

Oczywiście, że tak. Nawet bardzo.

Opublikowano

Panowie wyszla rzecz nieprzyjemna dla mnie , zamowiony czujnik dotarl ale okazalo sie ze jest inny niz moj oraz ze jest bez zadnych oznaczen (czy to podrobka?) .

1.taki przyszedl : http://allegro.pl/show_item.php?item=5174139661

2. a to moj : http://www.iv.pl/images/28694381443667743449.jpg

602.137/1

1 438 082 B

Chodzi o ksztalt i o oznaczenie . Sprawdzalem na oem ze u mnie powinien siedziec ten co przyszedl a siedzial ten drugi ,nie jest on przypadkiem z m54 ? Ten co przyszedl to zwroce sobie, zreszta jego zalozenie nic mi nie dalo .

Wiec teraz zamawiac taki jak mam u siebie ? I o co chodzi ze na oem nie pokrywa sie z rzeczywistoscia.

 

Doradzcie ktory zamowic (patrzcie na oznaczenia , na niektorych jest koncowka F a u mnie B oraz u mnie jest 137/1):

1.http://allegro.pl/bmw-e46-2-5-24v-czujnik-walka-rozrzadu-1438082b-i5193466691.html#tabsAnchor

2.http://allegro.pl/czujnik-walka-rozrzadu-e36-e39-e46-1-8-2-0-2-5-i5172472981.html

3.http://allegro.pl/czujnik-walka-rozrzadu-e36-e39-e46-1-8-2-0-2-5-i5172469656.html

4. a moze zamiennik http://www.aso-bmw.pl/product/view/id/17348/

jak to jest z ich ksztaltem ?

 

 

Dotarl do mnie kabel ,moje bledy powiedzcie mi co one oznaczaja:

Tlumaczenie powinno sie zgadzac

 

50 EVAP Zawór regulacyjny lub Monitorowanie reakcji Stopień 2 (MS43)

243 przerwy w zapłonie Cyl 6

52 Zawór elektromagnetyczny -Klapa spalin

23 wtryskiwacz paliwa Cyl 6

62 Układ wtrysku powietrza wtórnego -Przełączanie zaworu

126 Aktywacja Elektromagnesu pompy szczelności Zbiornika

133 CAN sygnał ASC -opóźnienie

35 Przekaźnik układu wtryskowego powietrza wtórnego

http://www.iv.pl/images/33992921162974863094.jpg

http://www.iv.pl/images/35814999928400781025.jpg

http://www.iv.pl/images/76737062025802417751.jpg

http://www.iv.pl/images/09932156759784359533.jpg

Opublikowano
to zeby kupowac ori to tez sie naczytalem . Ciekawia mnie oznaczenia czujnikow tego co nigdzie nie znalazlem , np. bmw xxx F czy bmw xxx B tak jak u mnie siedzial ,czy jest roznica mieczy tymi czujnikami w opornosci czy jej nie ma , takze oznaczenie SWF co ono oznacza , czy tylko serie produkcji czy cos wiecej . Druga rzecz czy przy walnietym czujniku walka rozrzadu wywala zaplon tylko na jednum cylindrze ( jak u mnie ) czy na roznych . Wiec moge miec do wymiany czujnik lub czujnik oraz cewke jesli jest rozwalona .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu znajdziesz czujnik z odpowiednim oznaczeniem:

http://czescidobmw.pl/

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czujnik który kupiłeś bezproblemu powienien pasować w miejsce twojego. Numery się zgadzają a to że wygląda inaczej to nie ma znaczenia. Może pochodzi ze starszego auta rocznikowo niż twoje i ma taki kształt ale powinien tam wejść bezproblemu. Ale po błędach które pokazuje INPa wydaje mi się, że to bardziej wina układu wtrysku benzyny. Dokładnie nie powiem, bo jeszcze z takimi błędami się nie spotkałem. Nie jest to typowa usterka M52tu. Potrzebny fachmen od BMW.

 

Ciekawa sprawa co pokazuje inpa odnośnie niektórych błędów iż temperatura cieczy chłodzącej w momencie wystąpienia błędu jest -12 albo - 29 stopni C !

Opublikowano

Panowie , po zmianie czujnika na taki jak mialem ( uzywka) problem dalej wystepuje wrzucam teraz bledy z ,,Read error memory" .

Nie jest to blad czujnika od strony ssacej ? Cewke 6 zamienilem z cewka 1 i bez zmiany ,ciagle 6 cylinder wywala , swiece mam zalozone nowe .

 

Co do tego pukania co wczesniej pisalem ,jednak to nie jest disa , nie wiem co to jest dokladnie , znajduje sie pod przeplywka idzie do tego kilka przewodow ,nie wiem czy to nie jest cos od podcisnienia.

 

Wlasnie teraz sie zastanawiam czy na tamtym czujniku co mi przyslali ( nieorginalnym bez zadnych numerow) blad nie znikna ,patrz wyzej na zdjecia bledow . A czujnik juz odeslalem bo przyszedl drugi . Chyba wyjdzie ze kupie nowy czujnik i tyle . Tylko dlaczego wywala ten ciagle 6 cylinder ,nie powinno roznych wywalac ? Troche szkoda mi 400 zl aby sie okazalo ze to nie jego wina . Moze wrzucic parametry z live data moze z nich ktos cos odczyta ?

 

http://www.iv.pl/images/89019723734051051841.jpg

Opublikowano

zacznijmy od tego, że tych czujników to nie kupuję się używanych i nie kupuję się zamienników

tylko ori lub vdo siemens gdyż to jest ori

 

wypadanie zapłonu może być powodowane kilka czynnikami:

-lewe powietrze - od tego bym zaczął - wymiana gum na przepławce, kompletna wymiana odmy z rurkami (to i tak warto zrobić), przy okazji czyszczenie przepustnicy oraz krokowaca

-może to być początek uszkodzenia kolektora wydechowego, z przebiegiem lub popękać - da się naprawiać

-mogą to być lambdy

Opublikowano

Mialem zapchana odme ,wlasnie jestem w trakcie robienia , wywalilem stara a nie mam jeszcze nowej . Wszedzie na schematach jest odma z rurka nr7 u mnie jej nie ma ,da sie gdzies kupic bez wyjscia na ta rurke ?

http://www.iv.pl/images/79129571628406500885.png

 

Sprawdzilem ,nie ma u mnie drugiego wyjscia w rozdzielaczu ,jest tylko jedno ,jesli wymienie rozdzielacz na taki z dwoma wyjsciami nie bedzie problemu ?

http://www.iv.pl/images/30236838633900695528.jpg

http://www.iv.pl/images/40174785928872237570.jpg

Opublikowano
jak ja mialem wypadanie zaplonow wlasnie zaczelismy od lewego powietrza - okazalo sie, ze leciwa odma i oszkodzone rurki byly winowajca, teraz jak reka odjal wszystko - a komp nie pokazuje zadnych bledow.
Opublikowano
jak ja mialem wypadanie zaplonow wlasnie zaczelismy od lewego powietrza - okazalo sie, ze leciwa odma i oszkodzone rurki byly winowajca, teraz jak reka odjal wszystko - a komp nie pokazuje zadnych bledow.

i to jest bardzo prawdopodobny powód :)

a odmę i tak trzeba wymienić

Opublikowano

Moj rozdzielacz ,jak widac ma jedno wyjscie . Mam zamiar zalozyc z dwoma wyjsciami (wszszedzie do kupienia sa przewody na dwa wyjscia ) niesprawi to problemow .

 

W inpie mialem duze wartosci na przeplywce ,okolo 9 na biegu jalowym . Mechanikowi powiedzialem ze odme mam chyba zapchana (bucznie po zgaszeniu , przy dodawaniu gazu) i mnie uswiadomil ze to zapewne bedzie moje rozwiazanie .

http://www.iv.pl/images/47632926023451458309.jpg

Opublikowano
A jak chodzi silnik na luzie i odkrecasz korek wlewu oleju to nastepuje zmiana charakterystyki pracy silnika, czy totalnie nic sie nie zmienia ?
Opublikowano
Chyba jakas zmiana byla , jak odkrecilem korek i zatykalem reka to buczalo , przed demontarzem odmy ,zassalo mi bagnet .
Opublikowano (edytowane)

Kupilem druga listwe na dwa wyjscia . Zalozylem druga odme .

Pierwsze odpalenie po zlozeniu ,kontrolka EML i kontroli sie swieci , auto chwile pochodzilo w trybie awaryjnym , zgasilem odpalilem i bajka ,chodzi rowniutko .

Jazda ,autko odetkane ,ladnie reaguje na gaz ( czysta przepustnica ) , troche rozgrzalem silnik ,i pare jazd do odcinki ,przysmalone kapcie i nie udalo mi sie zrobic zeby wywalilo zaplon ,powolny powrot na podworko (1 bez gazu) staje ,zaczyna telepac autem ,gasze jest dobrze , nie wiem czy to wypadl zaplon czy moze resztki oparow po czyszczeniu wszystkiego .

Edytowane przez Shevy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.