Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanowne Forum!

Przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego kejsa, więc postawnowiłem zaryzykować i założyć nowy mając nadzieję na pomoc z waszej strony - mi osobiście skończyły się pomysły :| .

 

Auto jak w temacie z rocznika 2004/2005 z przebiegiem 215kkm (mam je od 180kkm, import z Włoch w 2013). Problem dotyczy uporczywych błędów DPF (4166, 4CF3) i przepływki (3FF0), a dokładnie takich jak poniżej - wstawiłem na końcu to co wyciągam regularnie z INPY. Na podstawie tego co znalazłem na forum wymieniłem czujnik ciśnienia spalin (ori BMW) oraz przepływomierz (był Bosch, nowy też Bosch). Błąd przepływomierza zaczął się pojawiać 2 tyg temu po wymianie kolektora ssącego - stary miał wycieki na ośkach klapek - wymieniłem na używany w świetnym stanie (ale nie kupiłem nowych uszczelek). Z błędami DPFa jeżdżę już bardzo długo, ale w końcu postanowiłem się za nie wziąć, ale skończyły mi się pomysły. W styczniu regenerowałem również turbo i nastawnik - przestało ładować oraz rzucało błędami nastawnika, oraz kolektor wydechowy (popękany był, włożyłem żeliwny z E39) i dwa termostaty (ori BMW).

 

Fura jeździ w miarę dobrze, ale z różną i zmienną dynamiką - niestety, nie potrafię opisać czynników kiedy muli, a kiedy nie, bo nie znalazłem poprostu prawidłowości. Błędy DPFa mnie martwią, bo są, a auto z przebiegiem ponad 200kkm i nie wiem co tam naprawdę się w nim dzieje. Obserwuję wypalanie co 400-600km (buczenie pod pupą, wyższe obroty itp.). Czy wg was te błędy mogą wskazywać na to, że DPF jest wybebeszony? W błędzie jest o info o 0 różnicy ciśnień na przekroju filtra oraz o tym, że opór przepływu jest za niski... Jak to sprawdzić? Na obudowie od spodu nie widzę śladów po spawaniu tej puszki...

 

Po wymianie przepływki auto delikatnie śmiga lepiej, bo na gaz wystarczy naprawdę delikatnie nacisnąć i od razu jest odpowiedź. Ale skąd błąd, który zawiera info o zbyt dużym stosunku masy powietrza obliczonego do zmierzonego (jak tak rozumiem ten błąd)? Gdzieś ucieka powietrze czy może jest tego powietrza dolatującego do przepływomierza za mało?

 

Co radzicie dalej? Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i pomysły!

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 17.03.2015 13:54:51

ECU: D50M57E0

JobStatus: OKAY

Variant: D50M57E0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 3 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

4166 4166 particle filter system

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 215512 km

Engine speed 2096.26 1/min

coolant temperature 63.17 °C

Rail pressure Actual 882.24 bar

Injection quantity 31.11 mg/Hub

Air mass per cylinder 655.37 mg/Hub

Charge pressure Actualwert 1516.30 mbar

exhaust volume flow in particle filter 259.13 m^3/h

Difference pressure over particle filter 0.00 mbar

Abgasgegendruck vor Particle filter 1014.15 mbar

Environment pressure 1023.99 mbar

 

Stroemungswiderstand zu niedrig (Filter defekt oder nicht verbaut)

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 41 66 42 02 00 00 01 28 69 3B 4C 71 70 4F 68 9A 1F 00 67 68

-------------------------------------------------------------

4CF3 4CF3 Exhaust back pressure sensor, Signal

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 215512 km

Engine speed 2289.34 1/min

coolant temperature 70.20 °C

Rail pressure Actual 567.15 bar

Injection quantity 14.97 mg/Hub

Air mass per cylinder 869.62 mg/Hub

Charge pressure Actualwert 1801.84 mbar

Linearised APP1 20.47 %

Difference pressure over particle filter 0.00 mbar

exhaust volume flow in particle filter 459.75 m^3/h

Environment pressure 1023.99 mbar

 

dynamisch unplausibel

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 4C F3 48 02 00 00 01 28 69 3B 53 78 48 26 8A B7 1A 00 37 68

-------------------------------------------------------------

3FF0 3FF0 (3263) air mass sensor

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 215512 km

Engine speed 1820.44 1/min

coolant temperature 74.22 °C

Rail pressure Actual 330.84 bar

Injection quantity 0.00 mg/Hub

Air mass per cylinder 516.73 mg/Hub

Charge pressure Actualwert 1122.46 mbar

Linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 14500.44 mV

Vehicle speed 73.04 km/h

Environment pressure 1023.99 mbar

 

Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu groß

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filtr dpf to chyba fizycznie ktoś już usunął.Podłącz pod ista i sprawdź ciśnienie przed filtrem.Inpa tego nie ogarnia.
Opublikowano

Od paru miesięcy staram się zebrać by odpalić DISa, więc co dopiero ista - nawet nie wiem co to jest :) .

 

Sugerujesz, że INPA nie ogarnia tego pomiaru ciśnienia oraz: Abgasgegendruck vor Particle filter 1014.15 mbar nie oznacza ciśnienia przed DPFem? Co mi da pomiar tego ciśnienia w ista?

  • 3 lata później...
Opublikowano
W każdym temacie BŁĄD 4166 i temat się urywa.... ciśnienie 0 filtra DPF BRAK i...... trzeba programowo usunąć z sterownika czy można wyłączyć INPA CZY ISTĄ obsługę filtra ? Czy błąd 3FF0 przepływki uruchamia kontrolkę CHECK ENGINE ? parametry przepływki pokazują masakryczny przyrost powietrza a przepływka niby uszkodzona - pokazuje błąd.
Opublikowano

Chek Engine i za wyskokie masy powietrza są suktkiem problemów z EGR'em. Zaślepiony albo nie działa.

Abgasgegendruck vor Particle filter 1014.15 mbar
skąd masz ten parametr?
Stroemungswiderstand zu niedrig (Filter defekt oder nicht verbaut)
INPA podaje że tam nie ma żadnego ciśnienia. Jeśli faktycznie masz takie ciśnienie zwrotne to masz zajeb...y filtr. Pytanie w którym miejscu w inpie znalazłeź ciśnienie przed filtrem, bo w mojej tego parametru nigdzie nie ma.

Olej DIS'a zainstaluj ISTA, łatwiej! Będziesz miał podgląd na wartości EGRa.

Opublikowano (edytowane)
Czy w INPIE jest podgląd na (parametry pracy) EGR-a ? i czy PADNIĘTY przepływomierz może powodować OGÓLNE problemy z EGR i BŁĘDEM 4166 DPF ? Czy da się wyłączyć EGR-a z panelu ISTA/INPA ? Edytowane przez Martin ST
Opublikowano
Czy w INPIE jest podgląd na (parametry pracy) EGR-a ? i czy PADNIĘTY przepływomierz może powodować OGÓLNE problemy z EGR i BŁĘDEM 4166 DPF ?

Nie!

Opublikowano

Witam!


Masz fizycznie usunięty dpf, a nie usunięty programowo z ecu. W tym aucie można z tym jeździć. Gdybyś miał ciśnienie różnicowe w okolicach 1000 mbar to byś z miejsca nie ruszył. To samo tychy się egr`a. Można go zaślepić lub programowo usunąć, efekt ten sam. Egr w e60 jest całkowicie podciśnieniowy bez zadnej kontroli. Ewentualnie błędy zgłaszane przez ecu tychą np. elektrozaworu sterującego lub błędów składu mieszanki, ale one mogą wynikać z różnych przyczyn, a ecu może wskazywać na egr.


Pozdr. Emil.

Diagnostyka. Naprawy elektroniki i elektryki. Nawigacje, mapy, język polski. Doposażenia. Specjalizacja seria E.
Opublikowano

@eboro, nie jest prawdą, że EGR nie jest w żaden sposób kontrolowany. Zbyt wysoka masa powietrza, bez zakłóceń w sterowaniu elektrozaworem, to dla ECU = nie właściwie działający EGR. Wyskakuje MIL i jakiś komunikat o spalinach, środowisku itp.


@ MArtin ST

...czy można wyłączyć INPA CZY ISTĄ obsługę filtra ?

Być może ISTA P to ogarnia.

... Czy błąd 3FF0 przepływki uruchamia kontrolkę CHECK ENGINE ?

Tak. Bo jest nie właściwa mieszanka powietrze/spaliny!

Jeśli ktoś Ci powiedział, że po usunięciu DPF nie pokazują się błędy,napewno miał na myśli te wyświetlane w postaci komunikatów na liczniku, nie te w INPA'ie!

Przy normie EURO 4, w przypadku zaślepienia, lub uszkodzenia EGR zawsze pojawia się CHECK! Trzeba przeprogramować ECU, aby ustawić właściwą dawkę powietrza na suw.

Opublikowano

@Martin ST, ty czytasz posty pod wpływem używek, czy naprawdę nie rozumiesz? Już się więcej w tym wątku udzielał nie będę.

4166 4166 particle filter system

Stroemungswiderstand zu niedrig (Filter defekt oder nicht verbaut)

Test conditions fulfilled

Error would not cause a warning lamp to light up

4166 Nie powoduje CHECK ENGINE!!

Zostaw przepływomierz, masz uszkodzony lub odcięty EGR stąd zawyżona masa powietrza i kontrolka na liczniku!

Opublikowano (edytowane)
Jeżdżąc po mechanikach nikt tak naprawdę nie wie co jest grane .... WSZYSTKO BY WYMIENILI NAJLEPIEJ ;) a i bez efektu pewnie... a to nie Fiat Seicento 1.1 ceny raczej z wyższej półki Edytowane przez Martin ST
Opublikowano (edytowane)
Przy błędzie 3FF0 (przepływka) JEST NAPISANE fahler wurde das aufleuchten einer warnlampe verursachen Edytowane przez Martin ST
Opublikowano

TAK błąd 3FF0 jak najbardziej, ale wcześniej napisałeś:

...4166 aktywuje kontrolkę CHECK na licznik i wyświetla się Increased Emission ...

a to jest nie prawda! Stąd moje zarzuty odnośnie rozumowania.

Opublikowano (edytowane)

Odnośnie błędu 4166 MASZ RACJĘ ! nie doczytałem info odnośnie błędu w dolnym opisie ... nie wyświetla CHECK-a

Dziś wyskoczył następny do kolekcji ;) 3FC0 Przepływomierz - Odchylenie zbyt wysokie na biegu jałowym

Edytowane przez Martin ST
Opublikowano
Odnośnie błędu 4166 MASZ RACJĘ ! nie doczytałem info odnośnie błędu w dolnym opisie ... nie wyświetla CHECK-a

Czy czyszczenie zaworu EGR pomaga czy raczej NOWY ??

Dziś wyskoczył następny do kolekcji ;) Air 3FC0 Przepływomierz - Odchylenie zbyt wysoka na biegu jałowym

 

Ten nowy błąd jest następstwem błędu 3FF0.

Najpierw sprawdź od początku układ by wykluczyć usterkę, samo czyszczenie może coś poprawić ale pewności nie ma żadnej. Ja obstawiam uszkodzenie przetwornika podciśnienia. Była by ISTA lub DIS byłoby wszystko jak na talerzu. Chyba, że posiadasz Vakuometr!? Wtedy bez ISTY się też obejdzie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniony przetwornik podciśnienia (Pierburg) oczyszczony EGR/AGR wymieniona przepływka na używkę BOSCH i jak na razie cisza -- :D

THX/PZDR dla Mecenass :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.