Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zawieszenie M (stałe) jest niedostępne z xDrive'em. Zwykły zawias w F30 czy F32 to kanapa (nawet na '18 RFT) i nie nadaje się do dynamicznej jazdy, szczególnie z mocniejszym silnikiem. Stałe zawieszenie M jest też odrobinę twardsze od najbardziej sportowego ustawienia w adaptacyjnym (jeździłem F30 z wszystkimi typami zawiasu). Dla mnie zawias M jest ok (przy '18 RFT), jest dużo lepsza kontrola nad autem niż przy standardowym a komfort jest w normie.

 

Harmana nie polecam, nie warty dopłaty. Za tą kasę można zrobić dużo lepsze granie aftermarketowe (jak ktoś potrzebuje). Ja, po sprawdzeniu wszystkich trzech opcji audio, z premedytacją wziąłem standardowe i nie narzekam. Poważne słuchanie to jest w domu, w innych warunkach a w aucie ma być znośnie i niemęcząco i tak jest w standardzie.

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

HK jest dużo lepszy niż standard, słychać to wyraźnie i jest absolutnie warty dopłaty. Standardowe audio to straszna porażka.

 

Ciekawi mnie też porównanie W222 (s klasy) do serii 3/4 <- toż to auto 2 klasy niżej niż Mercedes, co tu porównywać? U mnie w 6GC na trybie comfort+ auto płynie po drodze jak statek, nierówności czuć, ale w ogóle nie przeszkadzają.

 

Co do zawieszenia, opona dużo robi - u mnie w M135i na M-pakietowym zawieszeniu auto było poprawne-drogowe. Dopiero po zmianie kół na 19" z niskim profilami czuje bardzo dokładnie drogę i każdą nierówność.

Opublikowano

>>Sławomir

Wszystko zależy od punktu siedzenia. Dla mnie HK to tanie przetworniki, lichy wzmacniaczyk, trochę DSP z taniego amplitunera do kd + dużo marketingu. Gra to imho średnio a czy lepiej od standardu? Jeżeli lubisz przewalony bas, plastikową górę i efekty pseudo przestrzenne w stereo to będziesz zadowolony. Ja mam nieco inne preferencje i mnie takie "tanie" efekciarstwo nie interesuje i wolę nienarzucające się granie w standardzie :roll:.

Opublikowano
>>Sławomir

Wszystko zależy od punktu siedzenia. Dla mnie HK to tanie przetworniki, lichy wzmacniaczyk, trochę DSP z taniego amplitunera do kd + dużo marketingu. Gra to imho średnio a czy lepiej od standardu? Jeżeli lubisz przewalony bas, plastikową górę i efekty pseudo przestrzenne w stereo to będziesz zadowolony. Ja mam nieco inne preferencje i mnie takie "tanie" efekciarstwo nie interesuje i wolę nienarzucające się granie w standardzie :roll:.

 

Kolego nie bierz tego do siebie, ale może warto odbyć wizytę u laryngologa :) jak nie słyszysz różnicy między Std i HK...

Opublikowano (edytowane)

Nie no Panowie standard audio jest tragedia nie ma wogóle tonów wysokich bo nie ma tweterów, ale juz HI-Fi jest naprawde ok i dla kogos kto nie jest audiofilem wystarczy,co do trzeszczących plastików po rozkręcaniu tapicerki to bzdura,całe drzwi miałem wyciszone w F30 Dynamatem i nic nie trzeszczało , więc prosze się nie bać zabiegu wyciszania.

Co do konfiguracji dzisiaj widziałem na żywo w salonie 435i do odbioru ze Sportowymi Hamulcami M i powiem wam tak nie wiem jak to hamuje ,ile kosztują tarcze z klockami przy wymianie ale zaciski polakierowane na niebiesko i to mega duże robią taka robote do M-Pakietu że chyba domówie :mrgreen:

Edytowane przez boleknh

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Czy ja gdzieś napisałem, że nie ma różnicy między zestawami audio? Różnice są tylko nie w tą stronę, w którą być powinny. W std. nie ma tweeterów bo średnice i górę pokrywa szerokopasmówka, jeżeli nie słuchamy przesadnie głośno to góra jest i to wystarczającej ilości. Im wyżej (HiFi>HK) tym góry jest więcej ale nie jest ona specjalnie lepszej jakości bo przetworniki tam zamontowane to najtańszy sort po 3$ od sztuki. Jeśli coś jest niskiej jakości to samo zwiększenie ilości tego nie poprawi. Im wyżej mamy też większą ilość basu ale kosztem jego jakości. To czego brakuje wszystkim zestawom audio w F30 to średnicy i tego nie da się poprawić tylko rozbudowanym DSP. Spójrzcie też na jakim poziomie pozycjonowana jest marka HK - to producent taniej, masowej elektroniki a BMW robi z tego coś ekskluzywnego. Ekskluzywnie to by było gdyby zestaw audio firmowało chociażby Dynaudio, Focal itp. i montowało w F30 przyzwoite przetworniki własnej produkcji. Wszystko jest kwestią dostatecznego osłuchania, ale systemów z innej półki niż HK, Sony czy Yamaha (niczego tym firmom nie umniejszając w ich przedziale jakościowym). Mimo wszystko autorowi tematu polecam samodzielny test bo 5kzł można wydać na wiele elementów konfigurując samochód, które mogą się okazać bardziej przydatne jak chociażby hamulce M, które (tak boleknh!) wyglądają świetnie :norty:
Opublikowano
Czy ja gdzieś napisałem, że nie ma różnicy między zestawami audio? Różnice są tylko nie w tą stronę, w którą być powinny.

W X6 mam HiFi 12 głośników i dźwięk jest marny porównując z pozycjonowanym 2 kategorie niżej M135i z HK. Absolutnie nie zgodze się z farmazonami typu przewalony bas - o dziwo zawsze mi go w salonie podkręcali, dopiero po zresetowaniu equalizera jest poprawnie. Tak samo z górą, jest dużo lepsza głębia dzwięku niż w HiFi. Że tego nie słyszysz, to już panowie przede mną skomentowali :) A jakie tam są przetworniki to mam gdzieś, bo nie słucham przetworników, tylko dźwięku który daje system jako całość.

Opublikowano
Ale czego ma dowodzić Twoje porównanie? Skoro w X6 jest gorzej niż w M135i z HK to tym gorzej dla X6 :lol:. Nie wiem co to jest głębia dźwięku, wiem natomiast co to jest barwa czy dynamika i tego, jak już pisałem nie da się uzyskać tylko za pomocą ustawień equalizera a skoro komponenty są marnej jakości to wypada jedynie przywołać staropolskie powiedzenie "z g...na bicza nie ukręcisz". Z mojej strony EOT bo wątek o czym innym.
Opublikowano

Zgadzam się, że trzeba z tym skończyć :)

 

Moja konfiguracja wygląda finalnie tak:

 

428i xDrive biel alpejska

Zestaw Hifi Harman Kardon Surround Sound :lol:

Pakiet sportowy M

Sportowa automatyczna skrzynia biegów

Adaptacyjne zawieszenie M

Pakiet aerodynamiczny M

19" Obręcze ze stopu lekkiego Double Spoke 442 M, Orbit Grey

Rezygnacja z emblematu modelu

Dostęp komfortowy

Automatyczne otwieranie/zamykanie kalpy bagażnika

Listwy ozdobne szlifowane aluminium

Listwa akcentowa: czarna, błyszcząca

Kierownica sportowa M, skórzana

Obramowania Shadow Line czarne wysoki połysk

Kamera cofania

Przyciemniana szyby tylna i tylne szyby boczne

Lusterka przyciemnianie automatycznie, składane elektrycznie

Lusterko wsteczne przyciemniana automatycznie

Podparcie lędźwiowe w fotelach przednich

Ogrzewanie foteli przednich

Czujnik deszczu

Adaptacyjne reflektory diodowe

Asystent świateł drogowych

Head-Up

Ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości

Connected Drive (podstawowy)

Pakiet Business:

Dodatkowe schowki

Przesuwany podłokietnik przedni

Czujniki parkowania przód/tył,

Nawigacja professional

Pełna bezprzewodowa integracja telefonów

Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie

 

Myślę jeszcze o Ostrzeżeniach zmiany pasa ruchu...? Jednak chyba się obejdzie.

 

Teraz pozostało odliczać dni do odbioru :(

Opublikowano
Rezygnacja z emblematu modelu nie wiem czy slusznie bo masz kawał silnika a nie jakiegoś biedoklepa 418d ,taki emblemat mozna sobie ściągnąć samemu w 5 minut i schować do schowka bo kosztuje 659zl w ASO a zawsze mozna sobie go przyklejac i odklejac do woli :) Pozatym samo 428i i do tego napis z boku X-drive wygląda dobrze,wstydzić się nie ma czego.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Rezygnacja z emblematu modelu nie wiem czy slusznie bo masz kawał silnika a nie jakiegoś biedoklepa 418d ,taki emblemat mozna sobie ściągnąć samemu w 5 minut i schować do schowka bo kosztuje 659zl w ASO a zawsze mozna sobie go przyklejac i odklejac do woli :) Pozatym samo 428i i do tego napis z boku X-drive wygląda dobrze,wstydzić się nie ma czego.

 

To nie jest kwestia wstydu :) auto ma być "cichociemne" - jak najmniej znaczków (zostawiam tylko M nad bocznym wlotem). Za chwilę będą się też pojawiały 420d z podwójnym wydechem po lewej stronie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem wystarczy samo logo BMW, po co sto napisów jak czasami mają merce.

 

Nic dodać, nic ująć :)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
HK jest dużo lepszy niż standard, słychać to wyraźnie i jest absolutnie warty dopłaty. Standardowe audio to straszna porażka.

 

Ciekawi mnie też porównanie W222 (s klasy) do serii 3/4 <- toż to auto 2 klasy niżej niż Mercedes, co tu porównywać? U mnie w 6GC na trybie comfort+ auto płynie po drodze jak statek, nierówności czuć, ale w ogóle nie przeszkadzają.

 

Co do zawieszenia, opona dużo robi - u mnie w M135i na M-pakietowym zawieszeniu auto było poprawne-drogowe. Dopiero po zmianie kół na 19" z niskim profilami czuje bardzo dokładnie drogę i każdą nierówność.

 

 

W222 powrównywałem do swojego f07 LCI który płyte ma od 7-series ,więc na upartego ta sama klasa.Opony w obydwu identyczne,Pirelli P Zero 245/40 R20 rof z przodu i 275/35 R20 rof z tyłu,BMW na Comforcie+ ,Merc (AMG line) na Comforcie (ma jeszcze tryb Sport).6GC i 7 series też jeździłem ,zgadzam się że płyną na Comfort+ ,mimo wszystko S-class jest jeszcze lepszy i to o wiele.

Opublikowano
Nie no Panowie standard audio jest tragedia nie ma wogóle tonów wysokich bo nie ma tweterów, ale juz HI-Fi jest naprawde ok i dla kogos kto nie jest audiofilem wystarczy,co do trzeszczących plastików po rozkręcaniu tapicerki to bzdura,całe drzwi miałem wyciszone w F30 Dynamatem i nic nie trzeszczało , więc prosze się nie bać zabiegu wyciszania.

Co do konfiguracji dzisiaj widziałem na żywo w salonie 435i do odbioru ze Sportowymi Hamulcami M i powiem wam tak nie wiem jak to hamuje ,ile kosztują tarcze z klockami przy wymianie ale zaciski polakierowane na niebiesko i to mega duże robią taka robote do M-Pakietu że chyba domówie :mrgreen:

Witam hamulce m to podstawa świetnie wyglądają a auto zatrzymuje się po 33 metrach w moim m235i

Opublikowano
Ale czego ma dowodzić Twoje porównanie? Skoro w X6 jest gorzej niż w M135i z HK to tym gorzej dla X6 :lol:. Nie wiem co to jest głębia dźwięku, wiem natomiast co to jest barwa czy dynamika i tego, jak już pisałem nie da się uzyskać tylko za pomocą ustawień equalizera a skoro komponenty są marnej jakości to wypada jedynie przywołać staropolskie powiedzenie "z g...na bicza nie ukręcisz". Z mojej strony EOT bo wątek o czym innym.

Coś powiem w samochodzie co by nie dali to nigdy nie zagra tak jak w domu bo niema przestrzeni

nie da założyc wzmacniacza lampowego i wiele innych audiofilskich rzeczy

ale generalnie różnica miedzy standartem a hi fi czy hk jest

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
Zgadzam się, że trzeba z tym skończyć :)

 

Moja konfiguracja wygląda finalnie tak:

 

428i xDrive biel alpejska

Zestaw Hifi Harman Kardon Surround Sound :lol:

Pakiet sportowy M

Sportowa automatyczna skrzynia biegów

Adaptacyjne zawieszenie M

Pakiet aerodynamiczny M

19" Obręcze ze stopu lekkiego Double Spoke 442 M, Orbit Grey

Rezygnacja z emblematu modelu

Dostęp komfortowy

Automatyczne otwieranie/zamykanie kalpy bagażnika

Listwy ozdobne szlifowane aluminium

Listwa akcentowa: czarna, błyszcząca

Kierownica sportowa M, skórzana

Obramowania Shadow Line czarne wysoki połysk

Kamera cofania

Przyciemniana szyby tylna i tylne szyby boczne

Lusterka przyciemnianie automatycznie, składane elektrycznie

Lusterko wsteczne przyciemniana automatycznie

Podparcie lędźwiowe w fotelach przednich

Ogrzewanie foteli przednich

Czujnik deszczu

Adaptacyjne reflektory diodowe

Asystent świateł drogowych

Head-Up

Ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości

Connected Drive (podstawowy)

Pakiet Business:

Dodatkowe schowki

Przesuwany podłokietnik przedni

Czujniki parkowania przód/tył,

Nawigacja professional

Pełna bezprzewodowa integracja telefonów

Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie

 

Myślę jeszcze o Ostrzeżeniach zmiany pasa ruchu...? Jednak chyba się obejdzie.

 

Teraz pozostało odliczać dni do odbioru :(

 

W koncu sie doczekalem i od tygodnia w moich rekach :D

 

Pierwsze mody, jeszcze za nim odebralem :lol: czarny grill, naklejki m performance i czarny wydech.

 

http://zapisz.net/images/361_image.jpg

http://zapisz.net/images/806_wp_20150603_19_13_02_pro1.jpg

http://zapisz.net/images/494_wp_20150603_19_13_24_pro1.jpg

http://zapisz.net/images/393_wp_20150603_19_13_58_pro.jpg

http://zapisz.net/images/285_wp_20150603_19_15_40_pro.jpg

Edytowane przez tedibear
Opublikowano
Gratulacje. Jak odczucia z adaptacyjnym zawieszeniem i 19 na pokładzie? Jestem ciekaw szczególnie ustawienia sport.
Opublikowano
Gratulacje. Jak odczucia z adaptacyjnym zawieszeniem i 19 na pokładzie? Jestem ciekaw szczególnie ustawienia sport.

 

Dziękuje.

 

Jak dla mnie twardość jest ok, ale czuć trochę na plecach :lol: Fajna jest możliwość skonfigurowania, trybu sport, mogę ustawić sam układ napędowy, układ kierowniczy + zawias lub wszystko razem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ZGLEEEEBIĆ. I będzie przepięknie :)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tożto ani SUV, ani jakiś cross-over ;)

 

Zmień sprężyny same, zostaw seryjne amortyzatory. Mówię o delikatnym obniżeniu (na sprężynach H&R auto zejdzie w dół pewnie o jakieś 2cm, co poskutkuje wyrównaniem szerokości odstępu miedzy kołem i nadwoziem na całym obwodzie nadkola). Optycznie auto bardzo zyska na drapieżności. Stanie się takie "zwarte i gotowe". Nie proponuję Ci gleby rodem z zawieszeń pneumatycznych, gdzie koło chowa się w nadkolu

 

Myślę o czymś takim:

 

(Zdjęcie reklamowe)

http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/06/8031178c2a193d099e9495e22ee81c50.jpg

 

 

(I w realu)

http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/06/fb3f08d6554068e54b3ad4ffefe55481.jpg

 

Warto, moim zdaniem. Komfort nie ucierp, koszt znośny, auto zyska

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
maciek_w -> same sprężyny wystarczą? Bo odbieram gdzieś za miesiąc 4 coupe i myślę właśnie nad obniżeniem bo auto wygląda jakby na szczudłach stało :) Amortyzatory będą ok przy krótszych sprężynach?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak. Całość (sprężyny z montażem) powinna kosztować max 1200 zł.

 

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.