Skocz do zawartości

BMW 4GC biel alpejska - konfiguracja


tedibear

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to mój pierwszy post, ale już potrzebuje Waszej pomocy :) jako, że jestem na etapie konfigurowanie GC chciałbym Was prosić o radę co wybrać, a czego nie z wyposażenia dodatkowego :roll:

 

Te podkreślone wyposażenie to opcje nad którymi najbardziej myślę czy w ogóle warto...będę wdzięczny za opinie.

 

428i xDrive lub 420d xDrive (wiem co powiecie :D )

 

300 biel alpejska

HAAT Tkanina Hexagon/alcantara antracytowa

258 Opony z funkcją jazdy awaryjnej

2PA Śruby zabezpieczające

2VB Czujnik ciśnienia powietrza w oponach

423 Dywaniki welurowe

428 Trójkąt ostrzegawczy

465 System załadunkowy

502 Spryskiwacze reflektorów

534 Klimatyzacja automatyczna

544 Regulator prędkości z funkcja hamowania

563 Pakiet dodatkowego oświetlenia

575 Dodatkowe gniazdo/gniazda 12V

5DA Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej z przodu

248 Ogrzewanie kierownicy

2NH Hamulce sportowe M PLN

2TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów

2VL Zmienny, sportowy układ kierowniczy

302 System alarmowy

316 Automatyczne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika

320 Rezygnacja z emblematu modelu

322 Dostep komfortowy

337 Pakiet sportowy M

21C 19" Obrecze ze stopu lekkiego Double Spoke 442 M, dwukolorowe Orbit Grey

481 Sportowe fotele przednie

4AD Listwy ozdobne szlifowane aluminium

4DL Listwa akcentowa: czarna, błyszcząca

710 Kierownica sportowa M, skórzana

715 Pakiet aerodynamiczny M

760 Obramowania BMW Individual Shadow Line czarne na wysoki połysk

775 Podsufitka Individual w kolorze antracytowym

3AG Kamera cofania

403 Szklany dach, elektryczny z funkcją otwierania i podnoszenia

420 Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

430 Lusterka przyciemniane automatycznie, składane elektrycznie

431 Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie

488 Podparcie lędźwiowe w fotelach przednich

494 Ogrzewanie foteli przednich

521 Czujnik deszczu z automatyczna kontrola

552 Adaptacyjne reflektory diodowe

5AC Asystent świateł drogowych

5AG Ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu

5DL Kamera Surround View

688 Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound

7NH Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive 5 lat / 100000 km

8A1 Polska wersja językowa

8AT Polska instrukcja obslugi

8TH Ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości Speed Limit Info

ZD1 Pakiet BMW ConnectedDrive

6AC Intelligent Emergency Calling (Inteligentne Połączenie Alarmowe)

6AE TeleServices

ZP9 Pakiet Business

493 Pakiet dodatkowych schowków

4AE Podłokietnik z przodu, przesuwany

508 Czujniki parkowania z tyłu i z przodu

609 System nawigacyjny Professional

6NS Pełna bezprzewodowa integracja kompatybilnych telefonów komórkowych wraz z USB

6WA Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gruby konfig - rozumiem, że z budżetem za bardzo nie musisz się szczypać :)

 

Osobiście zrezygnowałem u siebie z 2VL.

Ogrzewanie kierownicy zostaw.

 

5AG, 5DL i 8TH bym odpuścił.

 

Na Twoim miejscu zrezygnowałbym z Xdrive (zawiecha będzie wyżej), chyba, że mieszkasz w takim terenie, że naprawdę potrzebujesz.

No i kolor wziąłbym Mkowy- czyli albo Estoril albo Carbon Black. Zwykły biały to tak sobie (teraz 3 rok się takim bujam) i nigdy więcej.

Czy benzyna czy diesel to już Twoja decyzja.

428i dużo lepiej idzie niż 420d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

428i xDrive lub 420d xDrive (wiem co powiecie :D )

 

248 Ogrzewanie kierownicy

2VL Zmienny, sportowy układ kierowniczy

403 Szklany dach, elektryczny z funkcją otwierania i podnoszenia

552 Adaptacyjne reflektory diodowe

5AG Ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu

5DL Kamera Surround View

8TH Ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości Speed Limit Info

 

248 - jak najbardziej warto, nawet przy temperaturze +10-15*C przydaje sie

2VL - mam servotronic i drugi raz skladajac samochod wzialbym na pewno aktywny uklad kierowniczy

403 - nie warto, calkowicie zbedne dla kierowcy i pasazera z przodu

552 - nie jezdzilem z ledami, ale mam ten system z ksenonami - efekt/korzysci podejrzewam te same, wiec warto. Zastanow sie rowniez czy warto dopladac do ledow w ogole - relacje osob nie sa na plus (bardzo duzy kontrast miedzy miejscem oswietlonym, a "ciemnoscia" powyzej linii oswietlenia), zamiast tego wziac ksenony z tym systemem

5AG - nie warto, w lusterkach na prawde widac bardzo duzo w tym aucie, osrtzezenia sa zbedne

5DL - warto, przydaje sie bardzo czesto

8TH - nie warto - slabo dziala, zreszta i tak na znaki patrzy sie wczesniej

 

Silnika to musisz sam wybrac. Apropo napedu jesli oczekujesz od auta fajnego prowadzenia to jak juz wyzej napisano tez bralbym RWD z zawieszeniem m. W Xdrive bedzie miekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzięki za rady. Martwi mnie jednak, że każdy odrzuca xDrive :D ja zawsze jeździłem przednionapędowcem.

 

Jeżdżąc bardzo dużo i to w różnych warunkach pogodowych zdecydowałem się, że przy BMW wybiorę xDrive, do którego mnie zniechęcacie :) jeździłem 4-ką w xDrive i naprawdę czułem się mega pewnie w aucie, a o to właśnie mi chodzi - nie będę się bawił w zamiatanie dupą :lol:

 

Teraz pytanie: zawias przy xDrive faktycznie siedzi wyżej? Mi sprzedawca wciskał adaptacyjne zawieszenie, które podobno obniża o 1cm co wyczytałem na jakimś innym forum, że to shit...

 

Po Waszych sugestiach wypadnie na pewno dach szklany, zmienny układ kierowniczy i być może ostrzeżenie o prędkościach. Nad resztą wciąż myślę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie co, to hamulce masz takie same jak w napędzie na ośkę, więc ci co ledwo się toczą mają szansę się zatrzymać, a xDrive może dać złudne poczucie bezpieczeństwa, które to złudzenie pryśnie przy hamowaniu awaryjnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im auto ma więcej koni, tym lepszy będzie xDrive. Myślę, że im bardziej powyżej 200KM tym bardziej będziesz żałować braku xDrive w codziennej jeździe. Oczywiście w dobrych warunkach pogodowych RWD jest szybsze, ale to niewielka przewaga, kompletnie bezwartościowa w codziennym użytkowaniu. Także dla 420d RWD jeszcze będzie w miarę okej, ale dla 428i już będziesz często się ślizgać przy warunkach innych niż suchutki ciepły asfalt.

 

No i xDrive jest bezspornie bezpieczniejszy, co wykazują realne testy, np. tu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekna sztuka będzie,gratuluje :cool2:

Kierownice podgrzewaną użyłem raptem 5 x w zimie,już drugi raz się nie nabiore.

Edytowane przez boleknh

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem (od ładnych kilku lat jeżdzę autami 4x4) warto brać xdrive, jeśli sprawi, że będziesz miał większe poczucie spokoju i bezpieczeństwa na mokrej drodze jesienią albo zimą. No i jeśli mieszkasz gdzieś, gdzie choćby potencjalnie może być trochę śniegu. Kwestia filozofii.

 

Z wyposażenia darowałbym sobie:

 

1) grzanie kierownicy chyba nie jest konieczne w Polsce. Auto nie stoi w garażu? :/

 

2) zmienny układ kierowniczy: normalnemu nic nie brakuje, lepiej wydać tę kasę na coś innego (kolor jakiś może?)

 

3) ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu: zbędne. Najlepszym systemem będziesz Ty sam

 

4) ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości: zbędne, j.w.

 

5) teleservices

 

Jak chcesz podbajerować auto, to może rozważ HUD?

 

Silnik: 28i

 

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na prawde większość dodatkowych opcji można sobie wsadzić... ... w buty żeby byc wyższym.Jak konfigurowałem pierwsze swoje GT nabrałem tego co nie miara,za drugim razem nie nabrałem sie już na marketingowe slogany tudzież utarte schematy kreowane przy kielichu i zaoszczędziłem bardzo dużo środków które spożytkowałem z większą przyjemnością (polecam Malediwy :wink: ).I szczerze przyznam że nie czuje bynajmniej dyskomfortu w porównaniu z lepiej wyposażonym poprzednikiem.

Z mojego subiektywnego punktu widzenia przydają sie przyciemniane szyby ,a jak ktoś wozi dziecko z tyłu lub zwierze to i rolety nie zaszkodzi mieć.Soft close doors w GT to mus ale w innych modelach drzwi zamykają się właściwie i bez tego dodatku.Kamera (jakakolwiek) zbędna,lusterka przyciemniane owszem ale już skaładane niekoniecznie ,choć to chyba zawsze w pakiecie jest.Podgrzewana kierownica bez sensu,pamięci fotela nie używam (było w standardzie) ,ba nawet elektryczne ustawienie fotela nie jest aż tak potrzebne.Kiedyś w E60 ustwiałem fotel mechanicznie i nie przypominam sobie żeby mi to przeszkadzało.LEDy wziąłem tylko dla estetyki bo uważam że xenony świecą o wiele lepiej,mam adapcyjne ale nie używam tej funkcji choć bardzo dużo jeżdże po krętych drogach (bezsens jak nie wiem co).M Pakiet wg mnie to jedyny do zaakceptowania pakiet,SE pod względem estetyki ma tonacje coś na kształt Kia Amanti,zwłaszcza z chromami,nie istnieje w zupełności w moich kategoriach.Co do Hi Fi radziłbym porównać ,ja dopłaciłem do Harmana,brat ma w f11 podstawowy zestaw i wg mnie większej różnicy nie ma.To co mam na myśli to to że podstawowy zestaw wystarcza.Nie lubie też szyberdachów,są w ogóle niepraktyczne a tylko powiewy powietrza przez nie większe (niestety w moim GT sun roof był w standardzie).Ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu włączyło mi sie z 6 razy przez rok (robie 30 tys km rocznie) a informacja o ograniczeniu prędkości nie wiem jak działa,ale wiem że jej nie chciałem w swojej konfiguracji.Dodam jeszcze tylko ,że ponoć (wg sprzedawców którzy sie często mylą) internet i TV działają tylko podczas postoju auta.

Namawiam gorąco do konfigurowania auta dla siebie a nie dla sąsiada :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na prawde większość dodatkowych opcji można sobie wsadzić... ... w buty żeby byc wyższym.

 

(...)

 

Namawiam gorąco do konfigurowania auta dla siebie a nie dla sąsiada :wink:

 

Święte słowa. Też darowałem sobie masę bajerów (np mam fotele ustawiane ręcznie).

 

Natomiast: uwielbiam swój szyberdach. Bo w BMW jest naprawdę duży! (Np. vs Benz, albo Audi; mówię o sedanach). I uwielbiam, jak mam jasno w samochodzie. Uwielbiam turlać się z otwartym dachem. Wiem, że to bezsensownie marna namiastka kabrioletu... Dla mnie jednak szklanka jest do połowy pełna i sprawia mi radość moje okno wystawione do nieba :)

 

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie must have to adaptacyjne zawieszenie M , sportowa kierownica M ,sportowe fotele z podparcięm lędzwi,zestaw Hi-Fi i automat,a te wszystkie kamery nawigacje asystenty internet to naprawde rzeczy które mogąbyć ale nie muszą.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zapytam, po co ten zawias adaptacyjny? Tylko utwardza przy przełączeniu w trybie sport...chyba, ze jestem niedoinformowany :shock:

 

Utwardza i zmiękcza amortyzację, w zależności od wybranego ustawienia. Nie wiem, jak sprawdza się w praktyce, choć z opinii na forum wnioskuję, że chyba jest to fajna rzecz

 

[ U siebie mam zwykle pasywne zawieszenie, bo z góry zakładałem robienie modów w aucie, które sprawią, że EDC poszłoby do wywalenia, zatem szkoda kasy]

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Gran Coupe 420d x -drive na stałym zawieszeniu sportowym M i na 18-tkach RunFlat, jak dla mnie przy sportowej jeździe super ale na miasto po prostu taczki ,po całym dniu spędzonym za kierownicą naprawde miałem dość,nie wiem moze za stary jestem ale trzepało równo,w swoim F30 miałem zwykłe zawieszenie i było ok ale brakowało mi czasami twardości jak chciałem poszaleć po wiosce wracając z pracy i dlatego zdecydowałem się na adaptacyjne zawieszenie M,chce pojeżdzić mocniej utwardzam wciskając Sport,chce jezdzic spokojniej po mieście wrzucam komfort i płyne,dla mnie to podstawa doplata 3 tys.zł przy M-Pakiecie nie jest taka straszna,dziwie się ze ktoś bierze jakies Harmany i dopłaca 3 tys.zł za 4 glosniki ,szyberdach za 5tys.zl,napewno jakbym miał dodatkowy budżet wziałbym hamulce M a nie jakieś pierdoły które użyje kilka razy w roku.Dla mnie podstawą jest jak auto się prowadzi.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na xDrive jest raczej standardowy zawias. W konfiguratorze i opisie jak bierzesz M pakiet, nie ma informacji, że jest zawieszenie M. Co innego w RWD wtedy przy M pakiecie opis zawiera zawias M. Co do Harmana (16 głośników) gra pięknie mam porównanie do standardowego, hifi i nawet BO, które mam obecnie u siebie w Audi. Dużo jeżdżąc cenie sobie dobre brzmienie :D szyberdach u mnie wypadł, a hamulce M must have :lol: teraz jeszcze HUD chodzi mi po głowie :roll: ale nie wiem czy nie będzie na dłuższą metę męczył oczu. Dodatkowo dobieram czarny grill oraz naklejki progowe M performance i chciałbym czarny wydech (wie ktoś jakie koszty i sposób montażu?).

 

Wygląda to tak

http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1097981&d=1412091813

Edytowane przez tedibear
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w x-Drive nie montują m-kowego zawieszenia :(

 

I o to cały ból... U mnie też jest zwykły, pasywny, seryjny, emerycki zawias... Dlaczego? Patrz zdanie powyżej.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w innych modelach ale w moim GT mam Eco ,Comfort+ ,Comfort ,Sport i Sport+ .Eco to ustawienia do jazdy najbardziej ekonomicznej,Comfort+ to maksymalne "zmiękczenie" zawieszenia ,opóźniona reakcja na naciśnięcie pedału gazu jak i hamulca,wymusza u kierowcy płynna komfortową jazde.Sorry ale muszę dodać w tym miejscu,że BMW jest nadal lata świetlne za Mercedesem pod tym względem,jeździłem ostatnio W222 i tam działa to tak jak trzeba,w moim GT auto płynie ale też podskakuje nerwowo na niektórych nierównościach,Merc płynie niezależnie od wszystkiego - po prostu miodzio...Comfort to ustawienie zawieszenia na twardsze ale nadal bardziej komfortowe niż sportowe,Sport to twarde amortyzatory,błyskawiczna reakcja pedału gazu i ostrzejsze hamulce,Sport+ dodatkowo wyłącza systemy typu ASR itd.Należy pamiętać że Adaptive Drive (w innych modelach może nazywać się to inaczej) wyróżnia się również tym że utrzymuje auto w poziomie na zakrętach zwiększając przyczepność.Nie wiem jak w serii 4 ,ale GT ma samopoziomujące sie zawieszenie,więc nawet z załadowanym tyłem nie jedzie jak "kaczka".

Zgadzam sie z opiniami że stałe sportowe zawieszenie może szybko zmęczyć ,jeśli nie wyjeżdżamy często za miasto.Jak to mój tata mówi,jedzie sie jak wozem drabiniastym.Jak miałem E60 M Sport ,przesiadałem sie często do Passata żeby pojeździć normalnie...

Z tym HiFi to na prawde proponuje porównać,bo mam wrażenie że dopłata do Harmana to tylko dodatkowe głośniki a nie lepsza jakość dźwieku.Bang&Olufsen słyszałem w S8 u kumpla i nie zachwyciło mnie więc nie wziąłem do swojego auta.Harman w podstawie gra wystarczająco wg mnie a na pewno lepiej niż Bose w moim Maserati.Bose to lipa jakich mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa byłem przekonany że to 420d Xdrive M-Pakiet miało zawieszenie sportowe M bo bylo naprawde twarde,nie parzyłem co prawda na powietrze w kołach ale w porównaniu do mojej F30 na 17-tkach to normalny beton.Być może X drive ma jeszcze inne spręzyny i inne amortyzatory,trzeba byłoby porównać po numerach części.W każdym bądź razie co do harmana to słuchałem i szału nie ma moim zdaniem, jak za prawie 5 tyś zł dopłaty jest tylko głośniej ale dalej występuje efekt tłukącej się blachy przy większym piecu więc i tak trzeba wygłuszać za 2 tyś.zł Dynamatem,za te 5 tyś.zł mozna naprawde zrobić lepsze granie w firmie Car-Audio i odrazu z wyciszeniem drzwi i słupków.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Harman gra naprawdę fajnie (słuchałem właśnie w 4kach wszystkich opcji audio) dźwięk przestrzenny naprawdę robi robotę - dla każdego ucha jednak co innego jest dobre. Kupować znowu nowe auto i pakować do niego osobno audio dla mnie mija się z celem. Ściągając tapicerkę nie wierze, że ktoś później złoży to tak by nic nie trzeszczało, mowa o plastikach...

 

Ponawiam jednak pytanie :) Czy adaptacyjne M obniża auto w xDrive? Czy jest różnica w wysokości xDrive vs M vs adaptacyjne M?

 

No i co myślicie o HUD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie Panowie i Panie że auta które dłużej stoja na placu moga mieć podpompowane opony ponad norme,mój brat miał ponad 3 bary w swojej f11 jak przyprowadził z salonu BMW w Niemczech (używane) ,jak spuścił powietrze do przewidywanych norm auto z miejsca zmieniło oblicze.

To właśnie u niego jeździłem z HUD,nie brałbym tego.Brat zachwala bo już ma a mi ten (zbędny) wynalazek tylko ogłupia akomodacje,mówie poważnie,jakoś "zasłaniało" mi to droge.Inni mówią że po jakimś czasie człowiek się przyzwyczaja...

 

Co do kupowania auta ,zwłaszcza nowego, i dawania go do przeróbek ,tuningów,upgradowania audio i innych zabiegów mam jedno zdanie - NIGDY !

 

Z teamtem xDrive i zawieszenia nie doradze niestety.Dodać moge tylko tyle że zawsze jeździłem autami z napędem na tył i nigdy nie myślałem o napędzie na cztery koła.W UK swoim GT (napęd na tył) nawet na letnich P Zero po śniegu jeżdże :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.