Skocz do zawartości

cała prawda na temat chip tuningu


tommy199

Rekomendowane odpowiedzi

K8v8M przebrnąłem przez Twoje posty i powiedz mi w takim razie bo już wymiękam przy waszych postach.

Co bedzie szybsze do setki:

e90 320d 163/350 @ 184/420 czy 195/399 ...??

Wiem że na pewno czuć w środku większe przyspieszenie w aucie które ma 184/420nm

I pytanie za sto punktów co do setki będzie szybsze:

benzyna 200km/280nm czy diesel 163/350nm czy założeniu że te silniki są w identycznych autach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

z 1 porównania najszybsze to co ma najwyzsza moc... z 2 benzyna bo lzejsza i mocniejsza..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

K8, no to jeszcze popatrz na ten topic:

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=87792&st=0

a w szczególności ten excel (zrobiony dzięki uprzejmości kolegi hz10 z sr.pl):

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AmE30GMqNJSNcHExUy1UeU5FUzNWY3ZhVnB1bXBrRWc#gid=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K8v8M przebrnąłem przez Twoje posty i powiedz mi w takim razie bo już wymiękam przy waszych postach.

Co bedzie szybsze do setki:

e90 320d 163/350 @ 184/420 czy 195/399 ...??

Wiem że na pewno czuć w środku większe przyspieszenie w aucie które ma 184/420nm

I pytanie za sto punktów co do setki będzie szybsze:

benzyna 200km/280nm czy diesel 163/350nm czy założeniu że te silniki są w identycznych autach ?

OCzywiście że szybsze będzie to drugie (zakładam że w obu zmieniamy poprawnie biegi)

Oczywiście, że szybsza będzie benzyna i to sporo szybsza.

Możesz sobie sprawdzić w katalogach producenta.

Swietny przykład był kiedyś we fiacie, bo identyczny silnik

początkowo fiat brawo miał silnik 1,4 150 KM 200Nm

potem zamieniono go na 1,4 140KM 220Nm.

Który miał lepszy czas do setki? Oczywiście ten z większą mocą.

Był jeszcze w odercie silnik diesla 150KM 320 Nm. Ten miał najgorszy czas do setki, bo mimo tej samej mocy był sporo cięższy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K8, no to jeszcze popatrz na ten topic:

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=87792&st=0

a w szczególności ten excel (zrobiony dzięki uprzejmości kolegi hz10 z sr.pl):

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AmE30GMqNJSNcHExUy1UeU5FUzNWY3ZhVnB1bXBrRWc#gid=0

Przecież pisałem o takim przypadku. Tu bardzo szybko narasta moment obrotowy i na danym biegu przy tych obrotach przyspieszenie może jak najbardziej być najlepsze. Podkreślmy - NA DANYM BIEGU - co nie ma nic wspólnego z najlepszym przyspieszeniem auta.

Gdyby to był wolnossący, wysoko obrotowy silnik benzynowy z maks momentem w okolicy 4,5 tysiąca rpm , to wcale na danym biegu nie miałoby to auta najlepszego przyspieszenia przy tych obrotach, ale na znacznie niższych obrotach (i prędkości).

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% uzytkownikow tego forum to posiadacze turbo, dla nich te obliczenia i wnioski beda adekwatne.

No ale co z tego? Skoro to i tak jest kompletnie bez praktycznego znaczenia. auto nie przyspiesza najlepiej na obrotach gdzie jest maksymalny moment tylko na tych w okolicy maksymalnej mocy. Oczywiście pomijam osoby które nie potrafią jeżdzić i obsługiwać skrzyni biegów o ile nie mają automatu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spierasz sie widzę dla zasady. Rozważaliśmy przyspieszenie na jednym biegu. TAK, przy odpowiednim doborze biegów auto przyspiesza najlepiej w okolicach mocy maksymalnej, wszyscy to wiedzą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spierasz sie widzę dla zasady. Rozważaliśmy przyspieszenie na jednym biegu. TAK, przy odpowiednim doborze biegów auto przyspiesza najlepiej w okolicach mocy maksymalnej, wszyscy to wiedzą.

Nie wszyscy. W tym problem. Na szczęście jest lepiej niż kiedyś.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spierasz sie widzę dla zasady. Rozważaliśmy przyspieszenie na jednym biegu. TAK, przy odpowiednim doborze biegów auto przyspiesza najlepiej w okolicach mocy maksymalnej, wszyscy to wiedzą.

Widzisz nie do konca. Przemyślałem temat i zwróciłem uwagę na jedna bardzo ważna rzecz. Link ktory podałes z wyliczeniami nie dotyczy przyspieszenia. On dotyczy wylacznie siły napędowej i to bez uwzględnienia strat w napędzie.

Całkiem prawdopodobne jest ze mimo wszystko przyspieszenie rzeczywiscie bedzie najwyższe w okolicy maks momentu. Ale to nie zostało tu policzone ! Wcale bym sie nie zdziwił gdyby na najwyższym biegu lub biegach najwyższe przyspieszenie było poniżej obrotów maks momentu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Arkusz nie określa siły tylko przyspieszenie - kolumna "przyspieszenie na poszczególnych biegach [m/s^2]". Chyba, że jest błąd w formułach - tego nie wiem.

Uwzględniona jest też sprawność napędu (65%).

I tak, przyspieszenie jest najwyższe w maksymalnym momencie. Arkusz jest edytowalny, możesz podstawić charakterystykę pracy swojego silnika jak Ci się chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz w tym ze on to zbyt poupraszczal. Zobacz na byle wykres z hamowni. Straty rosną wraz z obrotami a nie sa stałe. Dla wysokich obrotów jesli dobrze pamietam straty sa jakieś 2 razy wyższe niz dla niskich. Nawet jesli jest to średnio 35 procent to nie można brać średniej jesli wynik ma być dokładny.

 

Nigdzie nie widzę tez oporów powietrza, oporów toczenia, etc. Opory powietrza Rosna z kwadratem prędkości. Opory toczenia liniowo. Należy je zsumować.

Być moze jest to wszystko gdzies tam ujęte, ale nie widzę tego. Ty widzisz ?

 

EDIT

Spójrz na mój wykres (rozmawiamy o wersji po chipie)

http://smg.photobucket.com/user/K8v8M/media/2ee47a8458d8b74bac004704959e8d48.jpg.html

 

Przy 1800 rpm jest jakieś 95% maks momentu i straty są na poziomie 9 KM, przy 3100 rpm, gdzie jest maks moment straty są na poziomie 21 KM. Nawet gdyby wraz ze wzrostem prędkości nie rosły opory powietrza, to w moim przypadku na żadnym biegu nie będzie najlepszego przyspieszenia przy obrotach max momentu. Straty rosną szybciej niż moment. Oznacza to, że maks moment na kołach będzie niższych obrotach niż obroty maks momentu silnika

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możemy wrócić do głównego wątku na chwilę i porozważać, jaki wpływ na trwałość silnika ma chipowanie? i na co uważać na wykresach z hamowni, żeby ocenić, czy magicy zrobili sensowną robotę z głową, czy odwalili chałturę?

 

rgds

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że to zależy od silnika , jeden dobrze zniesie przyrost mocy nawet duży . A w innym będzie gorzej czy to z samym motorem lub np. przeniesieniem napędu . Osobiście mam Abartha 500 zrobionego na 180 KM z fabrycznych 135 KM . Ale ten silniczek ( 1.4 benzyna ) jest stworzony do podnoszenia mocy .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że tak. Było już o tym pisane. Temat został w zasadzie wyczerpany.

 

Zasadniczo problemy przy chipie dzielą się na dwa podstawowe:

1 problem obciążeń mechanicznych. Jest on proporcjonalny do podniesionego momentu. Jeśli części mają odpowiedni zapas to wytrzymają. Zwykle w granicach 20-30 procent jest wartością bezpieczną.

2 problem obciążeń termicznych. Jest on proporcjonalny do podniesionej mocy. Tu dużo zależy też od jakości softu, ale najwięcej od zachowań użytkownika. Nierozsądny użytkownik zajedzie i nie chipowany silnik (owszem są zabezpieczenia, ale wszystko ma swoje granice). Jeśli nie jeździ się notorycznie i długo z v-max (szczególnie po podniesieniu limitera prędkości), a wykorzystuje podwyższoną moc w zasadzie tylko do przyspieszeń przy wyprzedzaniu, to niemal nie ma ryzyka, że podniesiona moc i adekwatnie większe wydzielanie ciepła doprowadzi do uszkodzeń. Oczywiście i tu jest mnóstwo sposobów by problem obejść, choćby oleje lepiej pracujące w wysokiej temperaturze.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed remapem polecam duży intercooler założyć...... Robi dobra robotę.. Czemu ja to tak późno założyłem.... :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie opcje sa możliwe. Tańsza od większego lepsza dedykowana od specjalistycznego producenta.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, pasuje od 330d czy trzeba cały komplet z rurami itd ?

 

 

napisz do kolegi jnx ...załatwia mega petardy ICki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto ic zainteresowany obejrzyjcie sobie moj watek... pare dni do tyłu walczyłem z tym jest pare zdjec... objetosc 4x w stosunku do seriii.... nie ma laga dziury ani innych bzdur... a chlodzi jak wariat.... zakladalem customowy IC od 135i do 120d... ale to dokladnie to samo co 320d... wraz z pełnym orurowaniem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak w ogóle to mam pytanie skoro juz byla tutaj fizyka rozpracowywana....

 

teoria:

dlaczego auto z napędem RWD o tej samej mocy i wadze co auto FWD ma lepsze przyspieszenie od FWD ?

 

praktyka:

jak to wyglada w praktyce? czy rowniez jest to odczuwalne? czy auta z napedem RWD są z reguly ciezsze niz FWD przez co w praktyce moze sie to nie dac zauwazyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszenie jest lepsze z tego powodu, że jest mniejszy uslizg kol na starcie. Przy starcie następuje tzw transfer masy i tylne koła są dociskane do asfaltu, a przednie się unoszą (co nie znaczy odrywają od ziemi)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.