Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym poruszyć pewien temat dotyczący waszych nie wrażeń z transformacji samej mocy autka ale zauważonych negatywnych skutków ubocznych. Dla tych, którzy ciągle wahają się przed tuningiem z obawy o szybkie zużywanie silnika i jego podzespołów. Czy te obawy są słuszne?

Czy dostrzegliście po dłuzszym okresie uzytkowania jakies nasilone negatywne objawy działania silnika i jego podzespołów? Czy może chip tuning nie jest taki straszny jak go niektórzy "malują" ? :)

 

Sam się nad tym zastanawiam ale zależy mi nie stracić bezawaryjności mojego autka...

 

Czy tutaj temat wymaga podzielenia : SOFT DELIKATNY nie wpływający negatywnie i SOFT HARDCORE ?? :)

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

tommy199

Kolega zrobił seata 1,9 tdi 110 ps na 138 ps 250nm na 320nm . Jeździł tak 4 miechy a kolejny właściciel 3 miesiąc jeździ (20 tyś km). Zdechło sprzęgło ale po rozebraniu okazało się że się zużyło czyli chip tylko dobił już kończące się sprzęgło, po za tym zero negatywnych skutków... Po tej akcji zdecydowałem się na chipa i teraz się cieszę z jazdy jeszcze bardziej.

Opublikowano

Cześć,

 

Miałem już 3 diesle przed kupnem BMW i wszystkie były po chipie, pierwszy seat cordoba 1.9 TDI - 90 koni, dostałem od rodziców jako 2 letnie auto z przebiegiem 30 tyś bo ojciec dostał służbowe. Po programie zrobiłem 70 tyś i sprzedałem - zero problemów. Potem była Audi A3 1.9 - 110 koni, przy 190 tyś zrobiłem program, sprzedawałem przy 240 tyś - zero problemów. Kolejna była Honda Civic 2.2 diesel, program zrobiony przy 130 tyś, zrobione 40 tyś - zero problemów. Teraz BMW, bez programu ale mam zamiar zrobić mimo tego że przebieg 250 tyś.

 

Jak dbasz o silnik i wymieniasz oleje i filtry wcześniej niż podaje producent to chip nie będzie miał wpływu na szybsze zużycie silnika, no chyba że katujesz go po programie dzień i noc no to co innego :)

Opublikowano
Miałem e91 320d 163KM po chipie. Jeździłem 3 lata, 60 tys. km. Nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków. No może jeden, spaliłem hamulce, ale po wymianie na 330mm z 330d wszystko było już w porządku :) Seryjny zestaw hamulców jest za mały dla e91 ~190KM. Ogólnie jak używa się tej wyższej mocy z głową to nic strasznego nie powinno się wydarzyć.
Opublikowano
moje zaufanie do marki jest bardzo wysokie, mam praktycznie bezawaryjny samochód, zrobilem juz spory przebieg i nie chcialbym tego spier... :)
Opublikowano

ja śmigam z chipem krótko bo rok i 20kkm a jedynym skutkiem ubocznym jaki odczuwam jest wyraźnie gwałtowniejsza reakcja na gaz i trochę większe zużycie paliwa w mieście - lekkie wciśnięcie gazu daje większą dawkę paliwa niż przed chipem więc trzeba delikatniej operować gazem lub jeździć na tempomacie (zaznaczam, że to w mieście jeśli chce się utrzymać niskie spalanie).

Chętnie bym to zmodyfikował :)

Opublikowano
Robiłem w Clio 1.5 dCi 65KM program na 84KM przy 120 tys. km w 2007 roku. Teraz u następnego właściciela samochód ma 240 tys. km i brak problemów z silnikiem. Przy 200 tys. robione sprzęgło. Wtryski, turbo nie ruszane od nowości.
Opublikowano

oj te sprzęgła coś dostają od chipów... :)

 

szczerze to wszyscy chipowcy których znam ciągle coś robią przy autach..

nie ma co ukrywać wyżyłowane samochody prędzej po prostu się psują...

Opublikowano

Leon I TDI chip przy 240tys i bezawaryjnie do 310tys

A3 Sportback TDI chip przy 140tys,przy 170 w sumie profilaktyczna wymiana dwumasy na jednomas. Dobiłem do 210tys i sprzedałem.

Kolegi Golf V TDI chip przy 40tys,obecnie 240tys,wymienione sprzęgło z dwumasą.

 

BMW nie chipowałem,mocy mi starcza.

Opublikowano
obecnie mam ponad 120kkm zrobione na sofcie z dynosoft (aligator) turbo idealne zero problemow... silnik M47 163km podniesiony na 215 teraz zakladam duze ic wieksze turbo oraz wtryski i robie kolejne podniesienie mocy...
Opublikowano

tommy199 nie psują a zużywają szybciej a to różnica...

Dla mnie jest bez różnicy czy wymienię sprzęgło po 80 czy 90 tyś km... Pomyśl żeby mieć takie osiągi jak chip 2,0d to musiałbyś mieć seryjne 3,0d i dużo większe koszty utrzymania...

Jak martwisz się że się coś minimalnie szybciej się zużyje to chip nie jest dla Ciebie...

Opublikowano
obecnie mam ponad 120kkm zrobione na sofcie z dynosoft (aligator) turbo idealne zero problemow... silnik M47 163km podniesiony na 215 teraz zakladam duze ic wieksze turbo oraz wtryski i robie kolejne podniesienie mocy...

 

 

jak to możliwe że masz aż 215 km w tym silniku ? mechanicznie nic nie zmieniałeś ? z wykresów najczęściej wychodzi od 185 -200 KM

Opublikowano
Seryjnie miałem opcje bez dpf więc turbo garret dodatkowo zamiast kata downpipe.. Za 1 podejściem było ponad 220km ale po wygladzeniu momentu 215
Opublikowano
Próbowałem się z żoną :-) 530d zjedzona bardzo lekko :-) teraz montuje większy ic oraz turbo później wtryski i kolejne strojenie w dynosofcie wrzucę wykres
Opublikowano
będę zaglądał jak Ci wyszło, sam jestem przed strojeniem ale jak ma mi wyjść 180 km to chyba podziękuję :)

 

Dlaczego niby? To nie KM się jezdzi, a nm.

Opublikowano
wszystko zależy od przebiegu krzywej mocy ale znając diesle przypadek o którym mówisz czyli 184 o 420nm będzie góra momentu koło 2000 obr i później kupa...więc wolałbym płaski moment 390 i więcej mocy lepiej dla wszystkich podzespołów.. I zdecydowanie lepiej będzie jechać.. Więc kolego blade doucz się trochę później wydawaj cenne porady
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Każdy czasem może zrobić fuszere, zrobiłeś program u chłopaków i nagle zamieniasz się w wielkiego specjaliste od chiptuningu a chwile wcześniej byłeś specem od prowadzenia samochodu któremu ucieka tył a chłopaków na potyczki gokartów wyzywałeś.

 

Ja np wole 197koni i 390 nm , bo jeżdżę sportowo a nie "elastycznie".

 

Cypis może ze mną sie sprawdzisz na A4 ? :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano (edytowane)
Dziqsek jak diesel może być elastyczny.. :-) elastyczna to benzyna... jest chodzi o Przebieg mocy i taki właśnie Przy niższym momencie a wyższej mocy bardziej wskazuje na elastyczność... Jak skończę grzebać przy moim można spróbować nie powinienem wiele w dupe dostać... Edytowane przez cypisek21
Opublikowano
będę zaglądał jak Ci wyszło, sam jestem przed strojeniem ale jak ma mi wyjść 180 km to chyba podziękuję :)

 

Dlaczego niby? To nie KM się jezdzi, a nm.

 

Dokładnie jak wole 420nm i 184 km niż 197 km i 390 nm ...

 

 

No to co będzie szybsze 1000koni i 100Nn czy 100koni i 1000Nn ?

Opublikowano
Masz 335d więc g,,,,no ważne to co jest przy 2000 obr bo Przy wciśnięciu pedału w podłogę i tak zredukuje na minimum 3500 obr.. Więc moc jest ważna... jeśli mamy 2 identyczne auta jeden ma 420nm i 180 km a drugi 390 nm i 200km to nr 2 łyka nr 1..
Opublikowano
dziqusek fajnie że uważasz mnie za speca. Ja sie za takiego nie uważam poprostu lubie jazde autem i umiem je prowadzić obojętnie czy jest podsterowne czy nadsterowne... Dużo czytam i umiem jeździć to wszystko... Swoją drogą dużo trudniej jest wyjść z poślizgu samochodem z napędem na przednią oś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.