Skocz do zawartości

330Ci Inpa bledy 227 i 228 - przeplywomierz?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witojcie, wiem ze temat wlakowany miliony razy ale

U mnie wyglada to tak, ze jakis czas temu pojawil mi sie blad przeplywki, skasowalem, wrocil po dluzszym czasie. Wyjalem przeplywke, wyczyscilem, wsadzilem z powrotem i bledu nie ma ale kiedy jest podpiety auto po krotkiej przejazdzce wywala checka i bledy 227 i 228. o dziwo kiedy jezdze bardzo dynamicznie check potrafi zniknac. dzisiaj dla proby skasowalem bledy, odlaczylem przeplywke i pojechalem do pracy 50km w dwie strony, bledow nie wywalilo, ale czuc ze z odlaczona przeplywka auto jest slabsze. czy to ewidentna wina przyplywomierza? czy moze auto z odlaczonym przeplywomierzem "ignoruje" lewe powietrze zassane gdzies np z gumy przeplywomierza?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poczytaj ten temat, w kilku przypadkach pomogła wymiana pompy paliwa.

viewtopic.php?f=69&t=206010&hilit=b%C5%82%C4%99dy+227+228

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Podłącz inpe sprawdz adaptacje krótko i długo terminowe , jak pracuja lambdy.

Błędy 227 228 oznaczają zła mieszankę ale mogą być powodowane różnymi przyczynami .

Przeplywomierz , ciśnienie paliwa , sondy , lewe powietrze , filtr paliwa wraz z regulatorem ,

Trzeba kompa i zobaczyć dokładnie jakie błędy wyskakuja bo pisząc ze miałeś błąd przeplywki nic nikomu nie mowi...

Opublikowano
sprawa dalej wyglada tak. jazda z odpieta przeplywka, slabsze auto ale zadnych bledow w inpie i czekow na desce. przeplywka podpieta - bledow w inpie 5. nr 8 - czyli blad przeplywki i kolejno bledy sond 202 i 203 oraz 227 i 228. nastawiam sie juz na nowy przeplywomierz, moze jest na forum jakas dobra dusza ktora ma znizki np w intercarsie? :oops:
Opublikowano

zostaw przepływomierz w spokoju... zadałeś sobie trochę trudu by przeczytać tamten wątek ?

jak odpinasz przepływkę to komputer ustawia dawkę na podstawie innych danych z silnika. Jak ją podłączysz to przepływomierzem reguluje masę powietrza w dawce paliwa. TO NIE OZNACZA ŻE JEST USZKODZONA !!!!! ja też się tak zrobiłem kupiłem przepływomierz coś koło 650 zł i się potem okazało że dalej było to samo teraz mam 2 przepływomierze dobre. Błędy 227 i 228 które masz są odczytywane z sond.. dają informacje że w mieszance paliwa jest za dużo powietrza. Przyczyn może być wiele m.in uszkodzony przepływomierz ale najpierw warto sprawdzić inne rzeczy takie jak szczelność układu dolotowego i wydechu, pompę paliwa, katalizator itd. Prawdopodobnie pompa paliwa nie daje tobie już dobrego ciśnienia i na wtryskach nie robi się mgiełka a kropelki ( samochód więcej pali) i to właśnie dlatego przepływomierz próbuje korygować dawkę większą dawką powietrza i dlatego potem sondy wywalają błąd.

I przeczytaj tamten wątek

BUNIA :)
Opublikowano
juz kiedys sie naczytalem tych tematow bo walczylem z bledami 227 i 228 wtedy winowajca okazala sie rurka od odmy wchodzaca w bagnet - miala dziure i tamtedy silnik lapal lewe powietrze. dolot opsikany plakiem z kazdej strony i silnik anwet nie drgnal. nieszczelnosc RACZEJ wykluczam bo juz kiedys byl sprawdzany pod tym katem. w tygodniu postaram sie sprawdzic jakie cisnienie daje pompa paliwa i napisze cos wiecej.
Opublikowano

o regulatorze cisnienia wiem.

jeszcze w sumie opisze co sie stalo. jechalem powoli przez miasto, nagle auto mi lekko szarpnelo. wrzucilem na luz, obroty zaczely falowac jak glupie od 500 do okolo 1200. auto wysypalo check engine, zjechalem na parking, odlaczylem przeplywke - chodzi rowniutko. podlaczam - kuleje strasznie. wrocilem do domu i wyczyscilem przeplywke i od tamtej pory juz nie kuleje na obrotach no ale caly czas sa jaja z jej bledami oraz bledami sond.

Opublikowano
... pompa paliwa :cool2: poważnie masz to samo co w tamtym temacie. u mnie to zaczęło się przy przebiegu na blacie około 180 tyś. jeździłem walczyłem z tym w Aso, sam i ze swoim mechanikiem. trwało to z 1,5 roku wymieniane były kolejne elementy i nikt nie mógł trafić przyczyny. Jak się okazało pompa była z 1 montażu działała lecz już nie dawała ciśnienia pomagał ten reduktor w filtrze prawdopodobnie. Po wymianie wszystko jak ręką odjął... skup się na pompie to jeden z tańszych elementów i można samemu wymienić.
BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.