Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potrzebuję kupić interface + oprogramowanie (najlepiej pod WIN 8 lub 7) do F10 520D do celów diagnozy oraz do usuwania komunikatów np. błędu bezpieczeństwa pasażera i kierowcy (po rozłączeniu wiązki pod siedzeniami wyskoczyły mi takie komunikaty). Posiadam interface do E60 + INPA, ale nie wiem czy obsłuży F10, wolę się bez potwierdzonych informacji nie próbować.

Szukałem na forum informacji, ale coś nie mogę trafić. Proszę o pomoc lub link do tematu na forum.

Opublikowano
Potrzebuję kupić interface + oprogramowanie (najlepiej pod WIN 8 lub 7) do F10 520D do celów diagnozy oraz do usuwania komunikatów np. błędu bezpieczeństwa pasażera i kierowcy (po rozłączeniu wiązki pod siedzeniami wyskoczyły mi takie komunikaty). Posiadam interface do E60 + INPA, ale nie wiem czy obsłuży F10, wolę się bez potwierdzonych informacji nie próbować.

Szukałem na forum informacji, ale coś nie mogę trafić. Proszę o pomoc lub link do tematu na forum.

Coś nie bardzo temat ruszył, to może inaczej. Czy interface OBD II który mi został po E60, który ma orginalnie złącza 8 i 7 zmostkowane czy po rozłączeniu tych złącz skomunikuje się z F10, gdzieś coś takiego wyczytałem, ale wolę się dopytać zanim wysadzę elektronikę F10 w powietrze.

Opublikowano
Dzięki za schemat. Wprawdzie ja mam zamiast RJ złącze USB, ale już coś wiecej niż nic. To nie koniec mojego doktorantu. Jeszcze pytanko czy jest to schemat interface pod Serie E czy F - czy nie ma to znaczenia czy wpinam się serie E czy F ?
Opublikowano

Dzięki serdeczne za pomoc już wszystko wiem na temat dzięki koledze Mlodzik18. Do F...... musi być interface ze złączem Ethernet (RJ45) taki jak schemacie od Ciebie. Więc mój z USB idzie do lamusa muszę kupić nowy, pewnie dało by się przerobić na RJ45, ale szkoda mi czasu na doktoryzowanie się.

Jak wszystko zadziała to dam znać na forum może komuś się to info przyda.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej nie ma za dużo informacji do wykonania tego interfejsu ENET

z USB do E60 to wykorzystasz tylko wtyczkę OBD2 nic więcej (wtyczka obd2 na allegro to jakieś 20zł) do tego kupujesz zwykły kabel do drukarek RJ45 ze złączem z obu stron, może mieć kilka metrów długości i lutowanie według tego schematu, temat nadal otwarty czy z pinu 4-5 zlutowanego (masa)OBD2 ma być podłączona do jakiegoś pinu czy nie, dodatkowo rezystor cytuje " A 511ohm, .6 watt resistor is very hard to locate. Once again others have been using a 510 ohm, 1/4 watt or 560 ohm, 1/4 watt resistor successfully. It doesn't matter which way you install the resistor." Między pinem 8 a 16 (na pinie 16 jest napięcie akumulatora )

D-can bez zlutowanych pinów 7 i 8 też obsłuży F serie tylko diagnostyka, ale ENET to dla Ciebie lepsza opcja zwłaszcza do ESYS

piny ENET w obd2 to

3 ,11,12,13, Pin 16 i 8 rezystor, Pin 4 i 5 zlutowane

 

RJ45 ---- --------------------------> OBD 2

Pin 1 Tx(+)----------------------------> Pin 3 Rx(+)

Pin 2 Tx(-) ----------------------------> Pin 11 Rx(-)

Pin 3 Rx(+)----------------------------> Pin 12 Tx(+)

Pin 6 Rx(-)----------------------------> Pin 13 Tx(-)

---------- -----------------------------> PIN 16 <--> Pin 8 511Ohm 0,6Watt

---------------------------------------- pin16 -KL30

---------------------------------------- pin8 -ZGR

---------------------------------------- pin 4 -5 GND

Opublikowano

Dzięki za super podpowiedź i fachowy opis pewnie wszystkim F-kowiczom się przyda opis i schemat do przeróbki interface USB.

Jak będę miał chwilę czasu to swój przerobię i dam znać czy działa.

Na razie kupiłem interface ze złączem Enet i działa na razie z INPą pod F-kę bez problemu. Nie działałem też za dużo, ale udało mi się skasować błędy które mnie wkurzały (np. systemy bezpieczeństwa pasażera i kierowcy które pojawiły po rozpięciu złącz foteli). I tak będę musiał się pomału zaprzyjaźnić ESYS - ESYS to inna bajka niz INPA.

Mam tylko pytanko czy ktoś ma namiary na INPę w pełnej wersji angielskiej bo moja wersja INPy 5.0 do Fxxx to główne menu ma po angielsku, ale obsługa samej serii Fxxx jest już po niemiecku radzę sobie trochę w tym języku ale słabo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety Inpa Fxx to tylko po niemiecku, inpa angielska ( a w zasadzie tylko tłumaczenie na angielski) skończyła się w 2008 roku ostatnie pliki, reszta to po niemiecku

tylko pliki TD-530 dla diagnostyki całego samochodu powstawały po angielsku i najnowszy jest TD-53x 4.13 z roku 2013 i ma więcej funkcji dla Fxx i najnowszych Exx

niż tylko czytanie błędów i identyfikacja modułów całego modelu z CAS, polecam każdemu jak chce szybko zrobić skan całego samochodu bez wnikania w szczegóły modułu

ale jak masz czas to możesz sobie przetłumaczyć INPE diagnostykę modułu na dowolny język, jaki chcesz, mam specjalną aplikacje do tego DecodeIPO, ja sobie dopisuje

w nawiasach tłumaczenie, ciężko tak za każdym razem siedzieć ze słownikiem lub tabletem tłumacząc z niemieckiego, a i tak klawiatura nie liter niemieckich.

Polecam też do Fxx ISTE D Rheingold tez do diagnostyki (jak pierwsza instalacja to wersja 3.41 Rheingolda )

I oczywiście podziwiam jako jeden z nielicznych nie boisz się podpiąć swojej F10 do komputera :cool2:

 

Uważaj w Td-53x na sleep (uśpienie samochodu nie zapalisz) , tryb energooszczędny , tryb transportowy tego nie uruchamiaj !!!! :nienie:

Opublikowano
Niestety Inpa Fxx to tylko po niemiecku, inpa angielska ( a w zasadzie tylko tłumaczenie na angielski) skończyła się w 2008 roku ostatnie pliki, reszta to po niemiecku

tylko pliki TD-530 dla diagnostyki całego samochodu powstawały po angielsku i najnowszy jest TD-53x 4.13 z roku 2013 i ma więcej funkcji dla Fxx i najnowszych Exx

niż tylko czytanie błędów i identyfikacja modułów całego modelu z CAS, polecam każdemu jak chce szybko zrobić skan całego samochodu bez wnikania w szczegóły modułu

ale jak masz czas to możesz sobie przetłumaczyć INPE diagnostykę modułu na dowolny język, jaki chcesz, mam specjalną aplikacje do tego DecodeIPO, ja sobie dopisuje

w nawiasach tłumaczenie, ciężko tak za każdym razem siedzieć ze słownikiem lub tabletem tłumacząc z niemieckiego, a i tak klawiatura nie liter niemieckich.

Polecam też do Fxx ISTE D Rheingold tez do diagnostyki (jak pierwsza instalacja to wersja 3.41 Rheingolda )

I oczywiście podziwiam jako jeden z nielicznych nie boisz się podpiąć swojej F10 do komputera :cool2:

 

Uważaj w Td-53x na sleep (uśpienie samochodu nie zapalisz) , tryb energooszczędny , tryb transportowy tego nie uruchamiaj !!!! :nienie:

 

Dziękuję informację.

Co INPY i F-eki bać się bałem podłączyć INPę, ale tak mnie wkurzały :mad2: komunikaty a były małe pierdoły, że musiałem je skasować - było to szybkie doraźne działanie.

INPę trochę znałem bo wpinałem się kiedyś pod moją E61. Teraz przesiadłem na F-ki więc wypadało by się trochę nauczyć innego oprogramowania niż INPa (myślę ze koledzy na forum pomogą) bo nie chce mi z każda małą rzeczą lecieć do serwisu.

Kupiłem niedawno F10 520D dokładanym stylistycznym M-pakiecie po bardzo........... dobrych pieniądzach z leasingu. Koleś który ją miał dokładał różne fajne rzeczy do tego auta (niestety ale chyba u kowala w stodole - tragedia :mad2: ) i zatrzymał się w połowie drogi chyba kasy mu brakło bo mu auto zabrał leasing i ot jest teraz u mnie w garażu pieszczona jak każda moja ze śmigiełkiem na masce :D .

 

Wesołych Świąt dla miłośników marki i wiosennej "Radości z jazdy".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.