Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jaki lejecie olej albo jaki byście polecieli do skrzyni i do mostu oraz gdzie znajdują sie korki spustowe, do wlewu? Na forum znalazłem w dziale 5 informacje o tym, ze niektórzy leja Castrola. Osobiście uważam ze castrol to totalne dno i robi tragiczne oleje które można spotkać obok maki czy chleba w Tesco. Wiec z góry castrol do skrzyni odpada. Słyszałem coś o atf ale tylko ogólnie. Szukam także ile wlezie tego oleju do dyfra i do skrzyni ale tez nigdzie nie mogę znaleźć nawet w "sam naprawiam" nie ma nic napisane ile i jak to zrobic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie most a dyfer,rozkoduj vin wtedy bedziesz wiedzial ile wchodzi oleju.Najlepiej kup org olej BMW ja taki kupowalem kiedys do e46. :cool2:
Opublikowano
O to nie wiedziałem ze po rozkodowaniu vin daje radę. Do dyfra i do skrzyni leje sie ten sam olej czy sa inne? Ile dałeś za litr?
Opublikowano

Do skrzyni najprawdopodobniej potrzebujesz MTF-LT2 (sprawdź nalepkę na skrzyni, będzie tam podana wymagana norma).

Olej taki robi np firma: PENTOSIN, Revenol lub FUCHS. Koszt to ok 50-60zł za litr (wchodzi ok 1,6 litra). Ja zalałem Pentosin.

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=mtf+lt2&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-4-mt-0113

 

Co do mostu, to musiał bym zerknąć w garażu na butelkę (chyba kupiłem firmy FUCHS). Kupiłem olej, ale nie wymieniłem, bo nie ma korka spustowego. Sprawdziłem tylko kolor starego - był ok.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Czyli jednak wymiana oleju w cyfrze to nie taka prosta sprawa. Do skrzyni juz znalazłem jakiś zalecany przez BMW spełniający te ich wszystkie normy
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

kubaj123 zasługujesz na pochwałę, dzięki za pomoc !

 

Ja rozumiem, że dyfer jest bezobsługowy, ale ta tabliczka to raczej info dla serwisantów ASO i samochodów w okresie gwarancyjnym.

Podczas zmiany kół na letnie zauważyłem, że most się poci w okolicy wału. Boję się że zaraz będzie wył i wole narazie sprawdzić stan oleju i ewentualnie go uzupełnić (nie zmieniać) niż odrazu kupować nowy most.

Opublikowano
U mnie padł uszczelniacz wału i skrzyni jeżdzę tak juz od 2 lat a wał cały w oleju jest ale nic nie słychać. Narazie wymieniam olej w skrzyni, w moście i styknie. Na YT są tez DIY jak wymienić olej w skrzyni. Ogólnie bardzo duzo instruktażu do e90 jest
Opublikowano
Koledzy a jaki olej do dyfra ? 75W90 czy 75W140, co post to inaczej.

 

75W90 jak nie masz szpery

75W140 jak masz szpere

 

polecam Ravenol, tani i jest dobrym olejem

Opublikowano
Koledzy a jaki olej do dyfra ? 75W90 czy 75W140, co post to inaczej.

 

75W90 jak nie masz szpery

75W140 jak masz szpere

 

polecam Ravenol, tani i jest dobrym olejem

 

Dzięki :cool2:

 

Butelka litrowa starczy na wymianę ?

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Chciałem wymienić olej w dyfsze w e91 320i 2007r 150 koni manual i w e87 118i 2009r 143 konie manual. Czy olej motul 300LS 75W90 API GL5 będzie dobrym rozwiązaniem do obu mostów ? W 118i chciałem również wymienić olej w manualnej skrzyni czy BMW MTF LT 3 będzie ok? Proszę o pomoc, nie chciał bym czegoś uszkodzić np z niewiedzy.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.