Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam podczas jazdy 104-107 i wentylator się nie załącza a wiem że jest na 100% sprawny

Lepiej będzie jak założysz termostat dobrze odpowietrz i podejrzewam że wentylator będzie się włączał

Opublikowano

ogrzewanie mam,grzeje ładnie,silnik nagrzewał sie jakieś 3-4 minuty a co do opowietrzania to zacytuje z forum

"A więc teraz ja opisze, co wiem o odpowietrzaniu na chłodnicy jest plastikowa śrubka (ta obok korka do wlewania płynu do chłodnicy), która służy do odpowietrzenia układu.Śrubkę tę należy wykręcić podczas zalewania układu płynem, po zalaniu zakręć ją i pozgniataj parę razy górny wąż. Płyn w zbiorniczku będzie ubywał. Następnie możesz zapalić silnik, jeśli zacznie się gotować i poziom płynu w zbiorniczku podnosić, to wtedy zakręć chłodnice, zgaś silnik i odkręcając lekko tą śrubkę aż do wyrzucenia pary. Jeśli przestanie wyrzucać nim parę to odkręć korek od chłodnicy,po to, aby płyn zszedł na w dół w zbiorniczku a odpowietrznik zakręć następnie możesz pouciskać górny wąż z chłodnicy, jeśli potrzeba to uzupełnij płyn w zbiorniczku."

Opublikowano

3 min do 100st? Za szybko...

Odkręć odpowietrznik i zalej pod sam korek płynu. Zrób to na podjeździe tak by przód był wyżej.

Jak będzie się wylewało zakręć. Odciągnij płyn by nie było powyżej stanu. Przejedź się kilka km tak by było ciśnienie w układzie, nie gaś silnika i odkręć na chwilę odpowietrznik. Niech wyleci powietrze i płyn.

 

Na nast dzień konrola płynu znowu rozgrzej silnik jak będzie ciśnienie odkręć na odpalonym odpowietrznik. Powinno być już ok.

 

U Ciebie termostat puści na duży obieg jak będziesz miał ponad 100st.

Opublikowano
Dużo aut jak się wyciągnie termostat jest po prostu duży obieg a tutaj obudowa termostatu tak jest zbudowana, że układ może głupieć. Zresztą nie jeden w dziale e39 się przejechał. Wyjęty termostat a auto się przegrzewało bo nie dało się odpowietrzyć
Opublikowano

Odnośnie pracy wentylatora : Generalnie to wentylatory są sterowane czujnikiem w znajdującym się w dolnej części chłodnicy lub w jej okolicy czyli na odpływie , w przypadku braku obiegu to wentylator się nie załączy.

 

Ps. nie idź na skróty i rób jak Daniel Ci radzi.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
No więc tak.Po zamontowaniu termostatu i odpowietrzeniu ukladu tak jak pisaliście wyżej auto do 100 stopni nagrzewa sie ok 10 minut na postoju. Temperatura dochodzi do 106 stopni wentylator sie uruchamia na chwile i zaraz gaśnie,temperatura wzrasta do 108 uruchamia sie wentylator temperatura stoi w miejscu i zaraz sie podnosi.Jest takie wrażenie jakby sie termostat nie otwierał lub zacinał.Jak pojechałem sie przejechać to na pierwszej przejażdżce było dobrze temp. max 110 i spadała ale na drugiej i trzeciej temperatura przekraczała 115 stopni i wskazówka leciała na czerwone bez wzgledu na obroty. Więc pompa musi działać
Opublikowano
Dobra,termostat wymieniony i wszystko działa.Silnik na postoju na wolnych obrotach nie przekracza 107 stopni podczas jazdy również. Jedynie cieknie mi z pod korka zbiorniczka płynu chłodniczego.Czy to możliwe że uszkodził sie gdy termostat (ten poprzedni) zablokował sie i zrobiło sie wysokie cisnienie w układzie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.