Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czy napinacz znajduje się w tym miejscu pod tym wężem ? mam 105tys przebiegu e81 2009r. auto mam od niedawna. widze ze ktoś tam dał opaske na skręcanie więc jest szansa ze jest już zmieniony.

 

b23007d7d44c.jpg

Opublikowano

Kupiłęm samochód lekko uszkodzony przodem dla żony. Wymieniam filtry oleje płyny ten napinacz świece też wymieniam i rozjeżdże trochę auto bo stało jakiś czas. Mam nadzieje że nox jest OK i wtryski też.

Jakby ktoś maił poszukuje reflektorów poliftowych do przodu.

Opublikowano
Panowie poskładałem autko ( oprócz lamp mają dojść we wtorek) . Wymieniłem olej na castrola 5w30 do tego wymieniłem resztę płynów. napinacz wymieniony na oryginał. wszystkie filtry na mana. Świeczki nówki stare były faktycznie wypalone porównując je do nowych. Nie wiem ile to auto stało. Przywiozłem je ( miała pęknięty krócieć na głowicy) wymieniłem krócieć zalałem płynem odpaliłem i sobie pyrkała do rozgrzania potem trochę ją podgazowałem i elegancko chodziła. jak się rozgrzewała to szła para z wydechu no ale jak stała długo to na bank jest tam wilgoć. Po wymianie wyżej wymienionych rzeczy wyjeżdżam z garażu autko się nagrzewa ( odpowietrzałem ją bo do wymiany napinacza musiałem odpiąć wąż z chłodnicy dolny i musiałem spuścić płyn) i nie może się odpowietrzyć. Jakby pompa wody nie działa. Wcześniej przez wymiennik ciepła obok filtra oleju normalnie leciał płyn, teraz wykręcone wszystkie odpowietrzniki i nic ani kropli. Płynu nie ubywało ze zbiorniczka, w końcu przegazowałem auto a z tyłu ogromna biała chmura auto zaczęło kuleć na wolnych obrotach. Odpala idealnie , wcześniej tego nie było jak ją przywiozłem a teraz jak powymieniałem podstawowe rzeczy to takie jaja. aha i ciekawostka nie wiem czy one tak mają . Jak odkręcę korek wlewu oleju to auto wskoczy na obroty lekko. czyli jakby ssała korkiem.
Opublikowano

Woda jest jednym z produktów spalania, dlatego para będzie zawsze (ale nie zawsze widoczna gołym okiem).

W ogóle znasz procedurę odpowietrzania? Czy odpalasz auto i liczysz, że się samo odpowietrzy ?

Jak korek oleju odkręcasz to silnik dostaje lewe powietrze przez odmę, i to normalne że zaczyna inaczej pracować.

Opublikowano
to jest moja pierwsza BMW. Wiem że je się mega ciężko odpowietrza. wyczytałem już w innym temacie opcje z przechyleniem auta i jutro ją wypróbuję . prawie mam pod górkę w domu . Rozumiem że przód ma być wyżej ? czy podniesiona od strony pasażera ? nie podoba mi się to że zaczęła przerywać na wolnych obrotach jak się rozgrzała... chyba że to ma coś wspólnego z tym ze się nie odpowietrzyła.
Opublikowano

Nic z tych rzeczy ;)

Włącz zapłon, ustaw moc nawiewu na minimum, temperaturę na maksa, i na 10 sekund wciśnij pedał gazu. Powinna wtedy włączyć się pompa płynu chłodniczego, co oznacza że procedura się uruchomiła.

Trwa to jakieś 10 minut. W trakcie sprawdzaj czy nie potrzeba dolać płynu, przy zdjętym zupełnie korku będzie trochę chlapać.

Aha, odpowietrzniki mają być zakręcone.

Opublikowano
Tak jak autor tematu też mam ten silnik (dokładnie N43B20) obecnie auto ma przebieg 158kkm i jest z 2009 roku. Mam identyczny problem. Po rozgrzaniu zaczyna zamulać. Dodatkowo słyszę chrobotanie jak ją przyduszę albo np. gwałtownie przyśpieszam. Jeśli dobrze zrozumiałem, za chrobotanie winny może być napinacz łańcucha Natomiast za zamulanie winne mogą być wtryski? można to jakoś zweryfikować w prosty sposób? Pod komputerem nic nie wyszło. Ewentualnie może ten płyn do czyszczenia wtrysków pomoże ?
Opublikowano
Jak chrobotanie jest głośniejsze po zdjęciu plastikowej osłony silnika to do wymiany rozrząd. Wymiana napinacza nic nie daje, we wcześniejszych jednostkach BMW (chyba N42) był problem z napinaczem, którego konstrukcja została poprawiona z czasem.
Opublikowano
Jak chrobotanie jest głośniejsze po zdjęciu plastikowej osłony silnika to do wymiany rozrząd.

 

Spróbuję to jutro zweryfikować. Jaki orientacyjnie koszt rozrządu ? Swoją drogą czy rozrząd może być przyczyną zamulania po rozgrzaniu? Słyszałem taką teorię ostatnio.

Opublikowano

u mnie na szczęście chrobotania nie ma. tez mam 2009r. Napinacz wymieniłem dwa dni temu i auto zaczęło mi kuleć na jałowym a nie było tego.

Co do braku mocy nie wiem jaki zakres ma VVT +/- w bmw bo siedzę tylko w vagach ale jeżeli łańcuch jest na tyle luźny że wypada poza zakres to może to być przyczyną. Ale VVT nie wiem jak w bmw podkreślam działa dopiero od pewnego zakresu obrotów.

Jako że to BMW dla żony i w sumie pierwsze w naszej rodzinie mam inne pytanie zaniem zrobie w ECU nox off.... jak się objawia nox ? i rozumiem że to jest ten wkręcony w wydech w połowie auta ?

Opublikowano

@M3erlin

Niestety problemy z rozrządem mogą mieć wiele skutków - telepanie, szarpanie przy przyspieszaniu, błędy misfire, brak mocy (zwłaszcza na niskich obrotach).

Koszt części to jakieś 700zł (łańcuch, prowadnica, napinacz, dolna zębatka, uszczelka pokrywy zaworów, ewentualnie uszczelka miski) + koło 500zł za wymianę.

Opublikowano
@M3erlin

Niestety problemy z rozrządem mogą mieć wiele skutków - telepanie, szarpanie przy przyspieszaniu, błędy misfire, brak mocy (zwłaszcza na niskich obrotach).

Koszt części to jakieś 700zł (łańcuch, prowadnica, napinacz, dolna zębatka, uszczelka pokrywy zaworów, ewentualnie uszczelka miski) + koło 500zł za wymianę.

 

Telepanie - V

Szarpanie - V

Brak mocy - V

Brak mocy zwłaszcza na niskich obrotach - V

Błedy misfire - X

 

To prawie tak jakbyś opisał wszystkie bolączki tego auta. Naczytałem się już sporo o wtryskach, cewkach itp a tu faktycznie winny jest chyba rozrząd.

Myślałem, że to moje widzi mi się ale jednak jest coś na rzeczy. Auto mam od niedawna i jeszcze je poznaję a jest to moje pierwsze e90 więc porównania nie mam.

Jeśli mnie jutro dadzą radę przyjąć to pędzę na diagnostykę problemu i od razu ustawiam się na robotę. Chociaż chrobocze mi czasami więc raczej diagnoza nie zaskoczy.

 

Dzięki za porady :cool2:

Opublikowano

Działaj i daj znać.

 

U mnie po dwukrotnym odpowietrzeniu układu auto przestało dymić przestało kuleć. Nie mniej jednak dalej wyczuwam na wolnych obrotach delikatne szarpnięcia. Spuszczę jeszcze Paliwo z baku i zatankuje nowe bo nie wiem ile tam to pół baku jest i ile oktan tam zostało. Wiecie w którym miejscu jest filtr paliwa ? Bo tylko jego nie zmieniłem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odebrałem auto od blacharza i mogłem wkoncu jechać normalnie po drodze. Auto przyśpiesza nie szarpie wszystko jest OK ale na postoju dalej rwie . Ściągnąłem pokrywę zaworów kręciłem wałem patrzyłem czy gdzieś łańcuch się nie luzuje ale wszystko było ok. Nie mniej jednak znalazłem coś takiego . Pęknięta praktycznie na pół prowadnica ta górna.

 

http://pics.tinypic.pl/i/00946/y7wz4wpmqayt_t.jpg

 

wymienię wszystko razem z łańcuchem bo nie chce mi się tego kolejny raz rozbierać. To pęknięcie w mojej opinii i tak nic nie robiło. bo nie zmieniało to położenia łańcucha.

Opublikowano
Panowie czy posiada ktoś schemat ustawienia rozrządu w tym silniku ?? Mam spore obawy że ten pęknięty element to wina nieudolnego montażu. ja ustawiłem sobie rozrząd na zassanie 1 tłok w GMP i tak sobie poznaczyłem nie mniej jednak interesuje mnie czy są tam jakieś istotne znaki. Doł też widzę nie ma klina więc przydałyby się blokady rozrządu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.