Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam prosze o pilna odpowiedz. Czy wymiana napinacza w silniku n43 przy przebiegu 160 tys. km jest bezpieczna dla lancucha. (spotkalem sie z opinia mechanika ze jak sie wymienia napinacz przy takim przebiegu to moze zerwac sie lancuch). Czy to prawda jak sadzicie. Dziekuje za odpowiedz.

 

Przy okazji mam pytanie. Jak sie u mnie silnik rozgrzeje to staje sie mulowaty i glosniej chodzi. Co to moze byc. Na zimnyn tak do 10km jezdzi normalnie po takim dystansie sie zamula. Temperatura plynu ok. 98 stopni.

Edytowane przez Krzysztof271
Opublikowano

Podejrzewam ze moze napinacz po rozgrzaniu silnika juz nie spelnia swojej funkcji. Olej jest rzadszy i juz tak nie napina jak przy zimnym.

 

Szukam przyczyny zamulania sie silnika po rozgrzaniu i tak pomyslelem ze moze napinacz. Jesli ktos mial podobny problem to prosze o rade.

 

Dodam ze mam wymienione swiece filtry olej nie ma zadnego bledu. I zalane paliwko 98 i dalej tak samo.

Opublikowano

napinacz w n43 powinno się wymieniać co 80.000km

można kupić SWAG, to jest OE BMW

koszt to w granicach 80 zł

 

jeżeli nic się nie dzieje z rozrządem to nie ruszać

ja za to myślę, że przy 150-200 tys km warto jednak wymienić

Opublikowano

O, dobrze wiedzieć, że SWAG jest OE :cool2:

I mam podobną przypadłość, przy rozgrzanym silniku jakby mocy mniej i celuję że to może być coś z rozrządem.

Opublikowano

Ja mam to samo u siebie, że jak jest rozgrzany to zamula. Kilka razy próbowałem to leczyć i już sam nie wiem co jest.

Pojawia się czasem kontrolka silnika, która ot tak znika kiedy chce. Jak go podłączam pod kompa to jedyne co wyskakuje to błąd sondy Nox i raz wyskoczyło mi coś z rozrządem, mechanik powiedział, że przeskoczył ale nie trzeba zmieniać napinacza ani rozrządu. Wykasował błąd i od roku się to już nie pojawia ale auto dalej zamula. U mnie przebieg to 90k

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Opublikowano

Często czujniki walka rozrządu nie pokazują błędów i to będzie powód.

Miałem ten przypadek przy przebiegu 90.000. Wymienilem czujnik na Siemens vdo - czyli oe BMW. I po problemie.

Opublikowano
Dziś już wiem czego to były objawy. W drodze z uk do pl wyszło szydło z worka. Padł wtryskiwacz albo wszystkie. Masakra przebieg 156 tys km i takie coś jakie koszty wymieniał ktos
Opublikowano
W tej chwili cena za jedną nową sztukę to ok 900 zł, jakiś czas temu można było kupić za około 460 zł ... Potrzebujesz części o numerze 13537589048.
Opublikowano

Ja u siebie wymienialem wtryski wszystkie przy przebiegu 94 tys. na komputerze bylo wszystko ok, ale nie trzymaly rezystancji, nie znam sie na tym, wymienilem komplet, koszt spory nie pamietam faktury jak chcesz moge sprawdzic.

Napinacz wymienilem tez przy tym przebiegu, tak po prostu dla zasady, bo czytalem ze w innych silnikach byly problemy z napinaczem, poprosilem mechanika o zdjecie pokrywy zaworow i sprawdzenie rozrzadu, powiedzial ze wszystko ok. Ale skoro rozebral to poprosilem profilaktycznie o wymiane napinacza. Nie polecam wymieniac samemu, nie jest to takie proste, mozna przestawic rozrzad nieswiadomie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja u siebie wymienialem wtryski wszystkie przy przebiegu 94 tys. na komputerze bylo wszystko ok, ale nie trzymaly rezystancji, nie znam sie na tym, wymienilem komplet, koszt spory nie pamietam faktury jak chcesz moge sprawdzic.

Napinacz wymienilem tez przy tym przebiegu, tak po prostu dla zasady, bo czytalem ze w innych silnikach byly problemy z napinaczem, poprosilem mechanika o zdjecie pokrywy zaworow i sprawdzenie rozrzadu, powiedzial ze wszystko ok. Ale skoro rozebral to poprosilem profilaktycznie o wymiane napinacza. Nie polecam wymieniac samemu, nie jest to takie proste, mozna przestawic rozrzad nieswiadomie.

Co nie jest proste wymiana napinacza ? Do wymiany samego napinacza nie sciagasz pokrywy zaworow, masz go z lewej strony. Klucz 27 30 min pracy jak nie masz o tym pojecia i wymieniony.

Krzysztof
Opublikowano
Pytałem mechanika o napinacz i rzeczywiście nie jest to taka prosta sprawa. Ponieważ jest on hydrauliczny i zaraz po wymianie go nie ma w nim ciśnienia oleju i wtedy łańcuch nie jest właściwie napiety i może przeskoczyć. I wtedy to już wiadomo co się dzieje.
Opublikowano
Jest napięcie trzyma przecież sprężyna, a chwilkę po kręceniu jest już olej. Wszyscy tak zmieniają sam serwis BMW i nie wiem skąd ta teoria.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano

nie wiem , albo cos zle poczytalem o tym albo spanikowalem i oddalem do mechanika wymiane napinacza :]

wymienialiscie u siebie just like that ?

Opublikowano
Właśnie, co do napinacza mam pytanie. Swoje m47 rozbieram jak mi sie podoba i raczej nie boje sie w nim grzebać. Natomiast mam watpliwości co do n43. Myślicie ze można to samemu wymienić bez żadnych przygód? Na co trzeba zwrócić uwagę i o czym pamietać?
Opublikowano
Na nic, operacja polecana na zimnym lub letnim silniku aby się nie poparzyć odciągasz "odpinasz" węże z uchwytów podkładasz szmatkę pod gniazdo w którym siedzi napinacz wykręcasz stary napinacz wycierasz otwór wkręcasz nowy i gotowe. Nikt nie robi inaczej bo się nie da no może jakaś sierota zapomnieć o szmatce to zachlapie sobie silnik olejem ale spokojnie leci go tyle co nic. Nie trzeba uzupełniać. Czas operacji dla kogoś kto wie gdzie jest i jak wygląda klucz to 5-7min.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
Jest jak odpalisz auto bez napinacza to tak:duh: Jeżeli wymienisz na nowy dokręcisz wszystko to brak opcji żeby coś się przestawiło. Na twoją myśla, że boisz się, że się przestawi to pomyśl skłądają silnik wlewają olej pierwsze odpalenie i jest jeszcze gorsza sytuacja bo oleju nigdzie nie ma, a tutaj masz już chociaż resztki i cały rozrząd jest nasmarowany więc nawet lżej idzie :cool2:.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

To chyba mój pierwszy post więc witam forumowiczów.

Jeżdżę E87 116i LCI z 2008 r., przebieg ca. 85kkm.

W tym wątku kolega ppatryk napisał, że napinacz łańcucha rozrządu wymienia się co 80kkm.

Skąd taka informacja? Dzwoniłem do ASO i pytałem o interwał wymian napinacza ale oni nie przewidują okresowej wymiany ;)

Gdzie kupować napinacz, żeby kupić go za 80 zł?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Na poczatku witam panowie i prosze o pomoc. Problem z silniem n43. Dodam ze hals wystepuje tylko po pierwszym odpaleniu po dluzszym postoju napinacz dolny lancucha zostal wymieniony. Wiec albo sam lancuch moze sprzegielko alternatora moze bendix?? jesli kto sie juz spotkal prosze o podpowiedz.
  • 4 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, u mnie po zgaszeniu silnika łańcuch jest napięty mocno, ale gdy cofnę wał korbowy kluczem to słychać charakterystyczne "klak" tak jakby coś się wsunęło czy schowało i łańcuch robi się luźny i znowu po odpaleniu i zgaszeniu jest napięty.

Czy to normalne że po cofnięciu wału łańcuch robi się luźny czy powinien być cały czas napięty?

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.