Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od niedawna jestem posiadaczem e39 530d po lifcie. Niestety obecnie nią nie jeżdżę ponieważ nastąpiła pewna awaria, polegająca na strasznym klekotaniu w okolicach silnika, na niskich obrotach. Klekotanie jest masakryczne i czuje się jakbym jeździł jakimś starym traktorem. Poniżej filmiki, przedstawiające problem. Klekotanie ustaje gdy zwiększe obroty.

 

https://www.youtube.com/watch?v=b8Gdkv1rrCY

https://www.youtube.com/watch?v=AMfSUjfBasw

 

Autem normalnie można jeździć ale trochu się boję że coś mi walnie podczas jazdy, więc póki co biedna stoi pod chmurką. Trochę ma już najeżdżone... prawie 300k km... i olej wymieniany 2 lata temu (sic!) Castrol Edge 0W40. Oczywiście wymienie olej+filtry wraz z likwidacją tego klekotania.

 

Czy ktoś mógłby mi pomóc w identyfikacji problemu oraz przyczyny ?

Zalać ponownie tym syntetyczny Castrolkiem czy może przerzucić się na coś innego ?

 

Z góry dzięki za wszelaką pomoc.

Opublikowano

Sorry ale z tego co widać na filmiku prawie 300 tys km to ona miała jakieś 300 tys temu :roll: Do tego niezła choinka...

Naglę się to zaczęło tak tłuc czy stopniowo coraz bardziej?

Opublikowano

No auto zaniedbane to fakt od niedawna dopiero jest w moim posiadaniu i planuje troche o to autko zadbać.

Po czym wnosisz że 300 k temu ?

Klekotanie pojawiło się nagle, przez 5 lat był w posiadaniu znajomego i nie miał wcześniej takiego problemu, tak samo jak przebieg nie był ruszany... przez niego...

Opublikowano

Jaka choinka? Bo kontrolka poduszki się świeci?

 

Sprawdź jak auto chodzi po zdjęciu paska. Jak będzie ok musisz szukać problemy w rolkach i osprzęcie.

 

Może nieszczelność na kolektorach? Pęknięcie? Albo jakiś wtrysk hałasuje. Musiał byś pod kompa podłączyć. Bo tak z filmiku niewiele można powiedzieć.

Opublikowano

Kolega podpinał na szybko pod INPE bo mi kasował serwis (wymiane oleju mam w planach razem z tym klekotaniem), no i INPA nie wykazała żadnych poważnych problemów.

Czy powodem klekotania może być 2-letni olej silnikowy ?

Mam jeszcze przypuszczenia że to może być koło pasowe które niestety nie jest tanią częścią ok. 1100 PLNów :/

Klekotanie ustaje już przy delikatnym zwiększeniu obrotów.

Opublikowano

O którym dokłądnie pasku mówisz ?

Przebieg na tym oleju mały napewno mniej niż 10k km, gdzie lwia cześć byłą robiona zaraz po wymianie oleju, teraz to ja praktycznie robiłem ok 80 km tygodniowo. Dolewałem oleju ok 0,6l ostatnio bo przy dolnej kresce było, a tak to przez te 2 lata olej nie był dolewany.

Jak kolega podpinał pod INPE to z tego co pamietam mówił że napięcie trochę dziwne było (nie pamietam na czym chyba na świecach) ale w normie. Kupie w tym tygodniu kabel i sobie sam bede podpinał bo to jednak warto mieć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamiast pisać co się popsuło i że olej zmienisz wraz z naprawą, to lepiej zlej to co w silniku siedzi, bo możesz mieć masę syfu z budyniem

I wszystko tylko nie castrol.

Może być taki syf że jakiś kanalik olejowy zatkało i sobie klepie.

Dla mnie klepie jak zawór, ale zrób jak Daniel radzi, paski out i obsłuchać, tylko nie za długo bo pompa wody wtedy stoi.

 

no i INPA nie wykazała żadnych poważnych problemów.

Okej, a co pokazała?

Czasem coś dla ciebie nieistotnego może naprowadzić na usterkę.

 

Jaka choinka? Bo kontrolka poduszki się świeci?

Przyglądnij się dokładnie wyświetlanym komunikatom :wink:

Opublikowano

Olej to bym jak najszybciej zlał. Potem jakąś płukankę - Liqui Moly itp i przede wszystkim DOBRY, w 100% syntetyczny olej. Castrol po takim czasie może wyglądać jak kisiel wymieszany z masłem. Przez DOBRY, w 100% syntetyczny olej rozumiemy coś takiego:

Millers - http://www.aso-bmw.pl/product/view/id/106409/

Motul - http://www.aso-bmw.pl/product/view/id/103969/

Na ASO-BMW.pl jak się zarejestrujesz to jeszcze jakiś rabat powinieneś mieć.

 

Liqui Moly - http://liquimoly.pl/produkty/srodki-smarne/oleje-silnikowe-samochody-osobowe/syntetyczne/diesel-synthoil-5w-40-1341-detail

Liqui Moly - http://liquimoly.pl/produkty/srodki-smarne/oleje-silnikowe-samochody-osobowe/syntetyczne/synthoil-high-tech-5w-40-1307-detail

 

 

Jak po wymianie dalej będzie klepać to tak jak koledzy pisali - paski zdjąć i na chwilę odpalić.

Przyglądnij się dokładnie wyświetlanym komunikatom :wink:

No ale też nie ma co wpadać w panikę - to jedynie pierdoły w postaci spalonych żarówek. :wink:

Pzdr.

Opublikowano

Olej to jednak zaleje Castrol 0W40, podobno nie jest najgorszy a na przyszły rok pomyśl o czymś innym.

 

Koledzy, a możecie wykluczyć że kelkot jest spowodowany kołem pasowym ? Bo Corteco tani nie jest i chciałbym wiedzieć czy mogę spać spokojnie bo nie czeka mnie wydatek rzędu 1100 PLNów...

Opublikowano
Olej to jednak zaleje Castrol 0W40, podobno nie jest najgorszy.

Jeśli z pewnego źródła lub nie jakiś leżak półkowy sprzed 2 lat to możesz zaryzykować.

Jeśli takiej pewności nie masz to możesz potem mieć w silniku taką galaretkę:

 

http://images36.fotosik.pl/103/1f574305b8b9ebba.jpg

Opublikowano
Olej to jednak zaleje Castrol 0W40, podobno nie jest najgorszy.

Jeśli z pewnego źródła lub nie jakiś leżak półkowy sprzed 2 lat to możesz zaryzykować.

Jeśli takiej pewności nie masz to możesz potem mieć w silniku taką galaretkę:

 

http://images36.fotosik.pl/103/1f574305b8b9ebba.jpg

 

Śliczne! :) Ładny odcień :)

Jeszcze tylko kolektor polakierować do kompletu na kolor Karoliny Pilarczyk i będzie komplet :)

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.