Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ci z TC twierdzą ,ze ten Ic starczy do 500 koni.

 

Aktualnie się zachlewam piwami ... A pal licho - chyba najlepiej będzie jechać z koksem do końca :twisted:

 

Super miły i poinformowany Pan jnx z TC twierdzi ,ze ten IC + przerobiona pompa wyskiego cisnienia+ nowe turbiny+ wywalony dpf da mocy około 500 koni

Edytowane przez alduwiel
  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Koni tyle zrobisz a co z resztą? Auto nie kończy się na silniku.. Gdzie konwerter gdzie most polosie.. Skrzynia popatrz na tego icka jak ty chcesz mu zapewnić prawidłowy przepływ powietrza w całej powierzchni czołowej? Zamiast piwa lepiej whisky Przynajmniej ma antyoksydanty haha
Opublikowano (edytowane)
Koni tyle zrobisz a co z resztą? Auto nie kończy się na silniku.. Gdzie konwerter gdzie most polosie.. Skrzynia popatrz na tego icka jak ty chcesz mu zapewnić prawidłowy przepływ powietrza w całej powierzchni czołowej?

 

Reszta? jak sie rozpadnie to bedę naprawiał - taki był plan... Ale masz rację-pewnych rzeczy nie przeskoczę i może sie okazać ,że auto będzie co chwila zepsute.

jaki poziom mocy bylby Twoim zdaniem wmiarę ok? (mam na mysli przeniesienie napedu i skrzynię? )

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
Napisałem 400 koni czerwony 330d Mariusz ma sporo racji.. Mój 120d downpipe.. To ma mnóstwo zalet dla silnika ale smród nie do zniesienia
Opublikowano

Kolego alduwiel masz skrzynię GA6HP26Z z max momentem podanym przez producenta ZF 600Nm (na pewno zniesie do 700Nm) http://www.zf.com/corporate/de/products/product_range/cars/cars_6_speed_automatic_transmission.shtml tu strona ZFa możesz sobie posprawdzać , w nowszych od 2007 montowane były już ZF6HP28 z fabrycznym max momentem do 650Nm i te kręcą na 720-750Nm , ale przy tak dużym momencie nie ma trakcji nawet na 3 biegu jak dajesz ostro po gazie . Co do 400KM z DPF pisałem już wcześniej że będzie to bardzo trudne , nawet jeśli wykręcisz taką moc to w ciągu miesiąca DPF będzie przytkany :oops:

Ps. Widziałem się ostatnio w właścicielem tej 335d zrobionej na 433KM i przy takiej mocy spalanie też już było na poziomie 12-13l

Musisz przemyśleć wszystko i podjąć konkretne decyzje co do DPFa :) na pewno jest możliwość zrobienia tego silnika na 400 z dużym pusem :cool2:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

Plany grube, moc ma wpaść, a skrzynia, sprzęgło, przeniesienie napędu, dyfer, to też bierzesz pod uwagę? Już nie wspomnę o silniku.

EGR się wywala, grubą zaślepke na kolektorze wydechowym wstawia, rury od chłodnicy egr przerabia (odpowietrznik chyba jest na chłodniczce?), z nierdzewki kawałek rury i flansze, bepośrednio pod ssący zamontować rure od ica, bez przepustnicy gaszącej, strat powietrza zero :)

Opublikowano (edytowane)
Napisz do Michała z MG, wyjaśni Ci kwestie DPFa. :cool2:

 

Dzięki za radę juz doszedlem do wmiarę rozsądnego rozwiązania.

 

EGR się wywala, grubą zaślepke na kolektorze wydechowym wstawia, rury od chłodnicy egr przerabia (odpowietrznik chyba jest na chłodniczce?), z nierdzewki kawałek rury i flansze, bepośrednio pod ssący zamontować rure od ica, bez przepustnicy gaszącej, strat powietrza zero :)

 

Czyli mozna zrezygnowac z przepustnicy? tylko kawał samej rury tam wstawić? Jest sens, aby ten kanal zrobic na całkiwtym przelocie? Ale to bym musiał chyba leciec do jakigoś tokarza ślusarza ,zeby mi takie cos zrobił bo jak to przykrecić do kolektora? Potrzebna by była rura nierdzewka z dziurami na śrubki, aby to przykrecić.

 

Podobno nowe turbiny maja dawać fuuul powietrza. Egr zatykam bo nie chce , aby sie kolektor syfił. A przy okazji myslałem ,aby całkiem go z tamtąd wydlubać- zawsze wiekszy przelot- ale czy to fizycznie jest potrzebne?

 

A auto bedzie chodzic bez tego ? Co da wywalenie tej przepustnicy? pierwsze słuszę ,że można to wywalać :?

http://i.imgur.com/WMthTyw.jpg

 

Kolego alduwiel masz skrzynię GA6HP26Z z max momentem podanym przez producenta ZF 600Nm (na pewno zniesie do 700Nm) http://www.zf.com/corporate/de/products/product_range/cars/cars_6_speed_automatic_transmission.shtml tu strona ZFa możesz sobie posprawdzać , w nowszych od 2007 montowane były już ZF6HP28 z fabrycznym max momentem do 650Nm i te kręcą na 720-750Nm , ale przy tak dużym momencie nie ma trakcji nawet na 3 biegu jak dajesz ostro po gazie . Co do 400KM z DPF pisałem już wcześniej że będzie to bardzo trudne , nawet jeśli wykręcisz taką moc to w ciągu miesiąca DPF będzie przytkany :oops:

Ps. Widziałem się ostatnio w właścicielem tej 335d zrobionej na 433KM i przy takiej mocy spalanie też już było na poziomie 12-13l

Musisz przemyśleć wszystko i podjąć konkretne decyzje co do DPFa :) na pewno jest możliwość zrobienia tego silnika na 400 z dużym pusem :cool2:

 

Tak masz 100% racji, zrobić tyle mocy to nie wszystko - potem prawdopodobnie po koleji będzie się wszystko rozpadać z przeniesienia napedu-naprawy za naprawami (choc ponoć po Łodzi lata takie cos z 500 koniami i wszystko jest ok... Nielicząc jednej wymiany skrzyni biegów- padła ponoc bo miała swoje lata - po wymianie na nową wszystko dziala ok)

 

Zobaczę co Powie kolega jnx jak przyjadę do niego na chip. Niech on decyduje i moduje mając na uwadze wytrzymalość skrzyni.

 

 

Napisałem 400 koni czerwony 330d Mariusz ma sporo racji.. Mój 120d downpipe.. To ma mnóstwo zalet dla silnika ale smród nie do zniesienia

 

Sugerujesz 400 koni... To 420 tez chyba by duzej roznicy nie zrobiło? Co do downpipe to mam to w swoej e91 330d i po tych strasznych doswiadczeniach powiedzialem- juz nigdy wiecej nie zlikwiduję żadnych filtrów/katalizatorów... Do aut z dwonpipem powinny być dokładane maski przeciwgazowe :norty:

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
To dorabiasz flansze pod wymiar z otworami na śruby, z nierdzewki, do tego kawałek rury o danej średnicy, a do IC nowe kolanka silikonowe z nierdzewką. Przepustnica jest do gaszenia, po wyłączeniu zamyka układ dolotowy na dłuższy czas, zapobiega tzw chorobie diesla, niekontrolowanemu spalaniu oleju silnikowemu, przez co nie można zgasić auta, które nie posiada fabrycznie przepustnicy gaszącej, a silnik umiera. No chyba, że właściciel wie jak zdławić wysokim biegiem.
Opublikowano
To dorabiasz flansze pod wymiar z otworami na śruby, z nierdzewki, do tego kawałek rury o danej średnicy, a do IC nowe kolanka silikonowe z nierdzewką. Przepustnica jest do gaszenia, po wyłączeniu zamyka układ dolotowy na dłuższy czas, zapobiega tzw chorobie diesla, niekontrolowanemu spalaniu oleju silnikowemu, przez co nie można zgasić auta, które nie posiada fabrycznie przepustnicy gaszącej, a silnik umiera. No chyba, że właściciel wie jak zdławić wysokim biegiem.

 

:think: czyli ta przepustnica moze sie przydac tylko w przypadku zassania oleju z Ic przez turbo (w przypadku uszkodzenia turbiny) - czyli nie kontrolowane wejście na obroty. Ale automatem tego nie zaduszę... tak więc sugerujesz ,ze śmiało moge to wywalać bo tylko przeszkadza ?

Opublikowano

Uszkodzona uszczelka w głowicy silnika powoduje przedostawianie się oleju do cylindrów, wtedy spalanie następuje samoczynne. A olej w dolocie to nic złego, powinna być lekka mgiełka.

Przepustnica opory jakieś tam daje, chcesz kręcić wysoko silnik to myśl o jej usunieciu :wink: . Kiedyś myślałem nawet o budowie kolektora ssącego od podstaw + powiększanie średnic kanałów. Ale te zabawy to przyniosły by oczekiwania dopiero przy mocnej turbinie i wtryskach większych.

Opublikowano (edytowane)

Wydaje mi sie ,że wywalanie tej przepustnicy to bezsens i druciarstwo, ile to da 2 konie? Odpuszczam... A ona może się przydać , więc te przepustnice zostawiam.

 

Tym bardziej ,ze turbiny będą mega wielkie i wytrzmałe.

 

Nie udało się dowiedziec z czego był tamten materiał , więc postanowiłem wstawić 2x tytanowe koła kompresji i 2x tytanowe wirniki.

Tunerzy z TurboADM takie same wstawiali do aut Macieja Polodego. Są ponoć nie zniszczalne i jak coś by wpadło do środka to prędzej obódowa padnie niz pękną łpoatki .

 

Przynajmniej problemy z turbinami będę mogł sobie odpuscić :wink:

 

http://i.imgur.com/8E9gD9N.jpg

 

http://i.imgur.com/d8D0MrX.jpg

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano

Nono fajne cacko. Sam to zrobiłeś? Bo widziałem w twoim temacie ,że masz umiejętnosci potrzebne do stworzenia takiej rury.

 

Jedyne co mnie martwi to sterowanie przepustnicą- jak zalatwić problem błędu?

 

Podpowiedz co zrobić z błędem od przepustnicy. Jakis opornik? Ale wtyczka ma 4 diny...

Opublikowano
Sprawna przepustnica jest niezbędna do procesu wypalania DPF...ale u ciebie DPFu już nie będzie (szkoda). Gaszenie silnika bez przepustnicy, to dramat - będzie trzęsło budą. Na pewno bardziej dostają poduszki silnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano (edytowane)
Sprawna przepustnica jest niezbędna do procesu wypalania DPF...ale u ciebie DPFu już nie będzie (szkoda). Gaszenie silnika bez przepustnicy, to dramat - będzie trzęsło budą. Na pewno bardziej dostają poduszki silnika.

 

 

Dzieki za podpowiedz :)

 

tak dpfa już nie ma :cry: wielka szkoda , ale co zrobić . Będą dwa katalizatory :)

 

Długo sie zastanawiałem, ale juz zebrałem informacje - odpuszczam ten temat. Tubiny będą pompowały mega nadwyzki. Wywalanie tej przepustnicy za duzo nie da, a w zasadzie chyba nic. Bo Turbiny i tak maja dmuchac do nie mozliwcyh poziomów.

 

Tak jak pisałes wczesniej, predzej skończy się miejsce we wydechu lub paliwo - powietrza staaaaarczy na duzo wiecej i wywalenie przepustnicy ponoc praktycznie nic nie da

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
trzesie budą jak sa zepsute poduszki .... pewnie ze gasnie kulturalniej.... dobrze dobierz katy zeby nie hamowały turbin... to nie taka prosta sprawa...
Opublikowano

 

Ale będzie ogień ... To auto będzie szybsze od m3 ,a będzie plaić 10 ropy po mieście :D

 

nie będzie szybsze. Projekt fajny ale do m3 nawet nie przystartujesz, nawet "zwykłe", zdrowe e90 335i po dobrym programie Cię będzie objeżdżało bez problemu :D

 

Kolega ma znacznie mocniejszego diesla niż Twój - bo ma m550d zrobionego na 468km i 900nm i dzięki x-drive auto ma atomowy start ( u Ciebie jest tylko RWD więc tutaj nic nie ugrasz) ale powyżej 200km/h - 220km/h odjeżdża mu m3 e92 a nwet około 410km 335i ...niestety diesel to TYLKO diesel ... :cry:

 

ale trzymam kciuki za projekt :cool2:

Opublikowano (edytowane)

 

Ale będzie ogień ... To auto będzie szybsze od m3 ,a będzie plaić 10 ropy po mieście :D

 

nie będzie szybsze. Projekt fajny ale do m3 nawet nie przystartujesz, nawet "zwykłe", zdrowe e90 335i po dobrym programie Cię będzie objeżdżało bez problemu :D

 

Kolega ma znacznie mocniejszego diesla niż Twój - bo ma m550d zrobionego na 468km i 900nm i dzięki x-drive auto ma atomowy start ( u Ciebie jest tylko RWD więc tutaj nic nie ugrasz) ale powyżej 200km/h - 220km/h odjeżdża mu m3 e92 a nwet około 410km 335i ...niestety diesel to TYLKO diesel ... :cry:

 

ale trzymam kciuki za projekt :cool2:

 

 

Z tego co wiem na pewno to 335i w 400 koniach jedzie jak m3. E91 535d w 392 koniach ma 4,7 do setki... napęd na 4 daje kopa od 0 do 100, ale od 100 do 200 bardzo zamula i od 100 do 200 to już napęd na tyl jest sporo szybszy.

A ile może mieć e90 335d w 500 koniach? Myślę ,ze opony tyl musiały by być mega szerokie ... ale napewno 4,0 by było.

Ponoć m3 w testach faktycznie ma 4,2 do setki - gdzieś widziałem filmiki i testy

 

Co ma znaczenie ,że dizel?

Sugerujesz ,że gdyby Twój kolega miał bmw 535i z nadpedem na 4 laczki i identyczną moca i niutonami to by wymiatal m3,a przez to ,że ma dizla to wymięka?

Nie ma czegoś takiego ,że dizel to tylko dizel!

Liczy się moc i zakres uzyskania tej mocy, oraz rodzaj napędu, skrzyni, wagi auta i aerodynamiki - Twój kolega z 550d nie daje rady z m3 powyżej prędkości 200 na godzinę bo ma na 4 napęd i stosunkowo większą bude od m3 (areodynamika powyżej 160 na godzinę ma przeogromne znaczenie )

 

 

Tu jest pomodzone m5 na 545koni vs e90 335d 440 koni... Tylko nie wiem który jest szybszy bo z tego filmu wynika ,ze raz szybsze m5 a raz 335d. Powinno być szybsze m5 bo ma 100 koni więcej, a moc to moc

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=DUtuSNmkB3k

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano

Ten filmik kompletnie niczego nie pokazuje. A co do wyników przyspieszeń 0-100 to one o niczym nie mówią.

I tak , twierdzę , że dizel to tylko dizel bo jego zakres użytecznych obrotów oraz rozkład mocy i momentu jest mniej korzystny niż w turbo (biturbo) benzynie lub dużym wolnossacym v8 (m3)

 

O m550d powiedziałem tylko w formie ciekawostki ,że pomimo 900nm i prawie 470km to o osiągach, tak jak powiedziałeś sam, decyduje jeszcze masa, napęd ale i przedział w jakim ta moc i moment są dostępne.

Sam mam podłubanego 330d (na razie na około 290km) w nadwoziu compact i lubię mocne diesle ale wiem , że benzyna z podobną mocą / masą zawsze będzie szybsza.

Opublikowano

alduwiel nie zrażaj się i przyj do przodu , kibicuje Twojemu projektowi :cool2: i chętnie zobacze potem efekt Twoich prac na żywo bo zamierzam pójść Twoim tropem :D

e90 335i podciagniete na 400KM jest rownie szybkie jak seryjne e90 M3 bo one mało kiedy trzymają serie- zwykle mają 390-410KM

 

a twoje 335d jak osiągniesz 430-440KM i 750-800Nm da rade obu autom powyżej , ale już się pogubiłem czy ty celujesz na 430-440 czy 500 KM ? DPF juz usunales ale to będzie wersja bezdymna mimo wszystko czy olewasz to ?

Opublikowano (edytowane)
alduwiel nie zrażaj się i przyj do przodu , kibicuje Twojemu projektowi :cool2: i chętnie zobacze potem efekt Twoich prac na żywo bo zamierzam pójść Twoim tropem :D

e90 335i podciagniete na 400KM jest rownie szybkie jak seryjne e90 M3 bo one mało kiedy trzymają serie- zwykle mają 390-410KM

 

a twoje 335d jak osiągniesz 430-440KM i 750-800Nm da rade obu autom powyżej , ale już się pogubiłem czy ty celujesz na 430-440 czy 500 KM ? DPF juz usunales ale to będzie wersja bezdymna mimo wszystko czy olewasz to ?

 

 

Dziekuje Ci i ciesze się,że bedę mogł być dla ciebie takim , ala przetartym szlakiem.

 

Bez wywalenia dpf moce powyzej 410 koni będą praktycznie nie mozliwe do uzyskania.

 

Ponoć ,aby uzyskac 500 koni w 335d trzeba jedyne.

-Wstawić ogromny IC

-zrobic wydech na całkowitym przelocie

-nowe obie turbiny ( jak największe kola kompresji i większe wirniki wydechowe)

-zwiekszyć moc pompy wysokiego ciśnienia bo końcowki wtryskow niby starczą

 

-wiadomo ,że czysty dolot tez bedzie potrzebny , wiec nowy kolektor i wywalenie egra pewno tez jest konieczne

 

I teraz najwiekszy kłopot to ta pompa , bo trzeba rozebrać i przerobic rozrząd... Sam tego w życiu nie zrobię , a i co lepsi mechanicy nie zabardzo chcą sie za to brać bo to operacja delikatna i ryzykowna. Ale bez tego moc maksymalna jaką sie uzyska to 450 koni z dymieniem i 420 bez dymienia.... Ta na linku z początku tematu mająca 433 konie juz troszkę zaczynała kopcić.

Teraz jak się zrobi tę pompę to ponoć można będzie uzyskac 500 z dymieniem i z 450 bez... Te ostatnie informacje odnoscie 450 bez dymienia to juz przypuszczenia , bo moze sie okazać ,że bedzie można wiecej bez dymienia lub mniej.

 

Ja osobiscie muszę mieć wersje bez dymu, bo raz szkoda środowiska to dwa wstyd dodać gazu :roll: i wole mieć mniej mocy , ale w miarę dobre spaliny. Tak więc mój target się nie zmienia - ma być 440 koni bez dymienia

 

I tak , twierdzę , że dizel to tylko dizel bo jego zakres użytecznych obrotów oraz rozkład mocy i momentu jest mniej korzystny niż w turbo (biturbo) benzynie lub dużym wolnossacym v8 (m3)

 

sam mam podłubanego 330d (na razie na około 290km) w nadwoziu compact i lubię mocne diesle ale wiem , że benzyna z podobną mocą / masą zawsze będzie szybsza.

Przyklad e90 335d o mocy 300 koni i 500Nn w dizlu kontra e90 335i w 300 koniach i 500Nn będą miały te same czasy (zakladamy ,że auta mają te same opony i tą sama wagę)

 

 

 

 

Odebrałem własnie turbiny, goście z TurboADM twierdzą ,że to totalne rakiety.

 

-Mała turbina ma wiekszą średnicę koła kompresji o 3,5mm górą a 4,5mm dołem , wirnik ten sam tyle ,ze tytanowy tak samo zresztą jak koło kompresji.

-Duza turbina ma wiekszą średnicę koła kompresji o 4,1mm gorą a 5,1mm dołem , wirnik o 1mm większy. Tak samo wszystko tytanowe.

 

Nie wiem dlaczego wirnik w małej turbinie jest taki sam , ale ja im kazałem zalatwić mega potwory i sami mieli decydowac co zrobić ...

Liczę na Wasze oceny i opinie . Coś mi tłumaczyli dlaczego tak jest, ale nie zrozumiałem bo byłem zbyt pochłoniety czym innym :mrgreen:

Ponoć cały knyf to budowa tych nowych wirników ,które mają jakieś frezy/wgłębienia pomiedzy łopatkami i one tez pompują powietrze oraz praktycznie 2x wiekszą ilość ramon łopatek - latwo to zobaczyc bo stare koła kompresji tego nie mają.

 

 

http://i.imgur.com/9h3fmP7.jpg

 

http://i.imgur.com/c8t5Nm0.jpg

 

W starych turbinach koła kompresji miały mniejszą ilość łopatek i bark tych frezów pomiedzy łopatkami

http://i.imgur.com/m4UkOGf.jpg

http://i.imgur.com/UOD9Dyw.jpg

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano

 

Niestety się mylisz. Nie ma znaczenia rodzaj paliwa. Identyczne auta o identycznej mocy i napędzie , z takimi samymi Nn , ale jedno zasilane ON a drugie PB bedą jechały tak samo.

 

Przyklad e90 335d o mocy 300 koni i 500Nn w dizlu kontra e90 335i w 300 koniach i 500Nn będą miały te same czasy (zakladamy ,że auta mają te same opony i tą sama wagę)

sprawdzałeś to w praktyce / byłeś świadkiem takich ścigów , czy tylko teoretyzujesz ?

 

Przykład : e90 330i (258km) vs lekko dłubnięty 330d (na 267km) - 330i zjada dizla jak chce i kiedy chce - masa podobna , oba manuale :D

Opublikowano

Przyklad e90 335d o mocy 300 koni i 500Nn w dizlu kontra e90 335i w 300 koniach i 500Nn będą miały te same czasy (zakladamy ,że auta mają te same opony i tą sama wagę)

 

 

Boj sie boga jak tak piszesz ;)

Znacznie nie ma moc maksymalna ani moment maksymalny.

 

Znacznie ma przebieg krzywej momentu obrotowego i mocy

Dla przykladu, jesli masz dwa auta ktore w punkcie maksymalnym maja 300km i 500nm ale jeden ma na przyklad:

- plaski moment i 500nm od poczatku do konca i moc maksymalna dostepna od powiedzmy 70% predkosci obrotowej

- a drugi ma moment typu "strzal" tzn: max w 30% zakresie obrotow a potem spada a moc rosnie powiedzmy liniowo/logarytmicznie to te drugie auto bedzie wolniejsze. chociaz moc i masa ta sama.

 

To juz praktyka ;)

 

440ps 335d nie bedzie szalu robic w osiagach.

W czechac znalazlem 335xd zrobione na 430ps i 850nm:

 

0-100 km/h - 4,05s - tu xdrive dlatego tak szybko :)

100-200 km/h - 11,0s - tu xdrive dlatego tak wolno - do 400konnej 335i to sie nie umywa nawet. moze bez X'a bylo by 10.5.... ale warto dodac ze te auto ma normalna skrzynia z tym automatem co Ty masz - zapomnij o 11s 100-200 przy 440 koniach.

 

a to wszystko w temp -10 stopni, w cieplejszych temp moze byc gorzej.

Opublikowano

 

440ps 335d nie bedzie szalu robic w osiagach.

 

0-100 km/h - 4,05s - tu xdrive dlatego tak szybko :)

100-200 km/h - 11,0s - tu xdrive dlatego tak wolno - do 400konnej 335i to sie nie umywa nawet. moze bez X'a bylo by 10.5.... ale warto dodac ze te auto ma normalna skrzynia z tym automatem co Ty masz - zapomnij o 11s 100-200 przy 440 koniach.

 

a to wszystko w temp -10 stopni, w cieplejszych temp moze byc gorzej.

 

 

:twisted: Ja tam przyjade do Ciebie na te Niemieckie autobany to się przekonamy :twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.