Skocz do zawartości

E90 335D przeróbka na 440 koni


alduwiel

Rekomendowane odpowiedzi

 

440ps 335d nie bedzie szalu robic w osiagach.

 

0-100 km/h - 4,05s - tu xdrive dlatego tak szybko :)

100-200 km/h - 11,0s - tu xdrive dlatego tak wolno - do 400konnej 335i to sie nie umywa nawet. moze bez X'a bylo by 10.5.... ale warto dodac ze te auto ma normalna skrzynia z tym automatem co Ty masz - zapomnij o 11s 100-200 przy 440 koniach.

 

a to wszystko w temp -10 stopni, w cieplejszych temp moze byc gorzej.

 

 

:twisted: Ja tam przyjade do Ciebie na te Niemieckie autobany to się przekonamy :twisted:

niemieckie? ja dziś widziałem fure włodiego w Legionowie w pewnym warsztacie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przyklad e90 335d o mocy 300 koni i 500Nn w dizlu kontra e90 335i w 300 koniach i 500Nn będą miały te same czasy (zakladamy ,że auta mają te same opony i tą sama wagę)

 

 

Boj sie boga jak tak piszesz ;)

Znacznie nie ma moc maksymalna ani moment maksymalny.

 

Znacznie ma przebieg krzywej momentu obrotowego i mocy

Dla przykladu, jesli masz dwa auta ktore w punkcie maksymalnym maja 300km i 500nm ale jeden ma na przyklad:

- plaski moment i 500nm od poczatku do konca i moc maksymalna dostepna od powiedzmy 70% predkosci obrotowej

- a drugi ma moment typu "strzal" tzn: max w 30% zakresie obrotow a potem spada a moc rosnie powiedzmy liniowo/logarytmicznie to te drugie auto bedzie wolniejsze. chociaz moc i masa ta sama.

 

To juz praktyka ;)

 

440ps 335d nie bedzie szalu robic w osiagach.

W czechac znalazlem 335xd zrobione na 430ps i 850nm:

 

0-100 km/h - 4,05s - tu xdrive dlatego tak szybko :)

100-200 km/h - 11,0s - tu xdrive dlatego tak wolno - do 400konnej 335i to sie nie umywa nawet. moze bez X'a bylo by 10.5.... ale warto dodac ze te auto ma normalna skrzynia z tym automatem co Ty masz - zapomnij o 11s 100-200 przy 440 koniach.

 

a to wszystko w temp -10 stopni, w cieplejszych temp moze byc gorzej.

 

wlodi tu masz 400konną 335i 0-200 około 17sekund ,natomiast tamte 335d pomodzone na 430KM 0-200 w 15sekund wiec o co chodzi z tym że 335d 430KM nie ma startu do 400KM 335i ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli sugerujesz się przebiegiem czasu na filmie to zauważ że auto startuje dopiero w 4tej sekundzie filmu. :D

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki Wlodi ? :)

400 konne 335i 100-200 często poniżej 10s np 9.7s

Tu masz 100-200. 11s i to z 8stopniowa szybka skrzynia...

W e92 wątpię w taki wynik... :)

 

Apropo porównań 335i oraz 335d o podobnych mocach

E92 335d 100-200: 12.2s (360ps)

E92 335i 100-20: 11.4s (354ps)

 

Pomiary oczywiście na racelogic a nie licznikowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki Wlodi ? :)

400 konne 335i 100-200 często poniżej 10s np 9.7s

Tu masz 100-200. 11s i to z 8stopniowa szybka skrzynia...

W e92 wątpię w taki wynik... :)

 

Apropo porównań 335i oraz 335d o podobnych mocach

E92 335d 100-200: 12.2s (360ps)

E92 335i 100-20: 11.4s (354ps)

 

Pomiary oczywiście na racelogic a nie licznikowe :)

 

A jak by mogło wygladać od zera do 100? takie 450 koni musi mieć ogień.

 

Po za tym mam wrażenie ,że bedzie dużo lepiej niz to określasz :mrgreen:

Napęd na tył od 100 do 200 daje dużo... 450 koni na bank wyczesa w 10 sekund . Generalnie nikt nie wspomina o oponach, a od nich zalezy baaardzo duzo :)

 

 

kolego,ile zapłaciłeś za tą przeróbkę turbo?

 

Przepraszam Cię najmocniej , ale mam układ, że nie moge nikomu powiedzieć ile zapłaciłem . Wyżebrałem mega rabat i gdyby ktoś do nich zadzwoinił mówiąc ,że chce przerobienie turbo za tyle i tyle bo mi za tyle zrobili to bym miał duże nie przyjemnosci. Tym bardziej, że mam zamiar w przyszłosci korzystac z ich usłóg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

E92 335d 100-200: 12.2s (360ps)

 

Pomiary oczywiście na racelogic a nie licznikowe :)

 

Skoro 360 koni ma 12,2 sekundy to jest wielce prawdopodobne ,że 450 koni będzie miało 10 sekund - przeogromne znaczenie mają opony.

 

 

Ps . Wesołych Świąt

Edytowane przez alduwiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedziec, mam się umówić z moim kolegą co ma 335d 400koni na hybrydowych turbinach też robione w TC Performance, pewnie po świetach może uda nam się spotkał.

Po liczniku mówił że ma 11-12s 100-200, więc zobaczymy.

 

Inny jeszcze przykład osnośnie tego 450-500koni 335xd E90 co startuje na 1/4 mili to pamiętam że mój kolega startował z nim (kolega M5 E39)

Naturalnie 335d miało lepszy czas przejazdu ale już gorszą prędkość na mecie, także wróżenie z fusów co i ile będzie...

 

Czas przyspieszenia zależy jak słusznie mówisz nie tylko od mocy, ale też od opon warunków, kierowcy (w przypadku diesla trzeba perfekcyjnie znac wykres swojego auta aby wiedziec gdzie biegi zmieniac...)

 

Generalnie... zrob 440-450 koni, to pomierzymy :)

jesli uda Ci sie faktyczine 450 koni zrobic to obstawiam ze 4,5-5s do setki oraz 10,5-11s 100-200.

Zeby nie bylo to tez jest bardzo szybko.... :)

 

Powodzenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeryłem neta i akurat na Twojej fajnej facbookowej stronie, która jest kopaklnią wiedzy udało mi się znaleźć to kombi .

Ma 398 koni i czasy 4,6 do setki i 11,8 od 100-200.

 

Tu jasno widać, że opony i umiejętności tak jak wspomniałeś wcześniej mogą dać bardzo dużo.

 

Jestem przekonany ,że lekkie e90 w 450 koniach uzyska 4,0 do setki i 10,x sekund 100-200

 

oto te kombi, ma 398 koni

http://i.imgur.com/14bzVlK.jpg

http://i.imgur.com/lwq3QpY.jpg

http://i.imgur.com/JIb7WcL.jpg

 

 

A na boku mogę prosić o rady? Chcę rozebrać rozrząd i przerobić tę pompę wysokiego ciśnienia. Może uda się ugrać więcej niż 450 koni...

I teraz pytanie jaką dać uszczelkę pod głowicę? Ori czy coś lepszego?

Jaki dać Łańcuch ? Coś ktoś wie na ten temat?

Jakie inne części wymienić przy okazji zdejmowania głowicy?

 

Chcę to zrobić raz a dobrze, więc proszę doradzcie mi co przy takiej operacji trzeba zrobić i na co wymieniać?

Nowe ori części czy może są jakieś inne lepsze?

Edytowane przez alduwiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego chcesz koniecznie ściągać głowicę? Jeśli nie ma takiej potrzeby, to ja bym jej nie ruszał (wiadomo: nowa uszczelka, szpilki - a to minimum z 500zł).

Lepszej głowicy też nie dostaniesz niż ta, która masz w silniku - chyba że chcesz ją sprawdzić u fachowca (zawory itp).

 

Co do rozrządu, co ciężko powiedzieć czy ktoś robi lepsze części niż zestaw OEM (ale np do N47 to samo co oryginał będzie od Febi - ale taniej).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, dopiero teraz natknąłem się na twoją galerię i trochę mnie zastanawia twoje niezdecydowanie a mianowicie najpierw pisałeś że DPF ma zostać i chcesz osiągnąć 430-440 KM nagle DPF wylatuje bo jednak będzie problem z osiągnięciem tego to rozumiem że tak może być ale teraz się zastanawiam po co chcesz ruszać pompę modyfikować ją? Czyżby okazało się że ona też nie wydoli by uzyskać tą moc :?: Z tego co ja wiem to na pewno ma odpowiednią wydajność, może celujesz w 500+KM :?:

Ja czasami myślę że sam do końca nie wiesz co chcesz osiągnąć :duh: Z całym szacunkiem do tego projektu bo sam wiesz że również temu kibicuję bo również w pewnym sensie jest to szlak dla mnie w przyszłości który przecierasz ale do cho..ry weź się zdecyduj na konkrety co chcesz osiągnąć po co kombinujesz niepotrzebnie z przepustnicą, rozrządem pompą wysokiego ciśnienia skoro nie jest Ci to potrzebne skoro twój cel 430-440KM, poza tym po co Ci się równać z M3 czy 335i :?: Czy masz zamiar używać auta do ścigania na 1/4 mili czy coś podobnego? Muszę to napisać bo chyba powinien Cię ktoś wyprostować i ukierunkować :)

Myślisz że dziennie spotkasz się na drodze z M3 i będziesz chciał sprawdzać kto jest szybszy :duh: Myślę że może to się nigdy nie zdarzyć :) Ja mam u siebie dość sporo mocy, zapraszałem nawet do mnie byś mógł to zweryfikować jak to jedzie :) i powiem Ci szczerze że jak uzyskam 400KM z DPF, klapkami w kolektorze, EGR i przepustnicą i innymi bajerami które wymyśliło BMW będę się cieszył bo ta moc będzie wystarczająca dla mnie i będzie na tyle bezpieczna by reszta również to wytrzymywała bez szwanku, teraz zrobiłem po chipie na 368KM już 30 tysięcy kilometrów i nie mam najmniejszych problemów z niczym w aucie a DPF ma się doskonale, ja proponuję abyś zrobił bezpieczny program na 400KM i nie więcej jak 700Nm i zobaczysz że będzie to dla Ciebie wystarczająca moc a jeśli będzie Ci mało to zrobisz jak uważasz ale lepiej pewnych granic nie przekraczać i weź sobie to wszystko przekalkuluj i niech zwycięży rozsądek :D :wink: :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, dopiero teraz natknąłem się na twoją galerię i trochę mnie zastanawia twoje niezdecydowanie a mianowicie najpierw pisałeś że DPF ma zostać i chcesz osiągnąć 430-440 KM nagle DPF wylatuje bo jednak będzie problem z osiągnięciem tego to rozumiem że tak może być ale teraz się zastanawiam po co chcesz ruszać pompę modyfikować ją? Czyżby okazało się że ona też nie wydoli by uzyskać tą moc :?: Z tego co ja wiem to na pewno ma odpowiednią wydajność, może celujesz w 500+KM :?:

:

Na seryjnej pompie nie wyciągniesz 450 kucy !.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego chcesz koniecznie ściągać głowicę? Jeśli nie ma takiej potrzeby, to ja bym jej nie ruszał (wiadomo: nowa uszczelka, szpilki - a to minimum z 500zł).

Lepszej głowicy też nie dostaniesz niż ta, która masz w silniku - chyba że chcesz ją sprawdzić u fachowca (zawory itp).

 

Co do rozrządu, co ciężko powiedzieć czy ktoś robi lepsze części niż zestaw OEM (ale np do N47 to samo co oryginał będzie od Febi - ale taniej).

 

Nie wiem dlaczego... Bo ktoś mi powiedział ,że trzeba do przerobienia pompy ją zciągać. Ale czy faktycznie trzeba? Nie wiem... Dlatego pytam.

 

I tu jest setno problemu - JA SIĘ NIE ZNAM !

Po to zakładam ten temat i dzielę go na mniejsze pod tematy tyczące się poszczególnych zagadnień , aby sie czegos od Was dowiedzieć. Zbieram tę wiedzę w kupę, analizuję i po przemyśleniu decyduję co robić.

 

Ktoś Mi radził wywalać przepustnicę - wziołem to pod uwagę, przeanalizowałem i na końcu zrezygnowałem. To ,że cos rozważam i o coś się pytam nie znaczy ,ze de facto to zrobię.

 

Jeden mówi to , a drugi tamto i weź tu znajdz dobre rozwiązanie jak ja z zawodu jestem kucharzem i o silnikach de facto nie mam pojęcia... Komu mam wierzyć? Kogo słuchać?

 

 

Co do mojego nie zdecydowania i delikatnie mowiąc dziwnego zachowania mogę sie jedynie odnieść waląc prosto z mostu ... Musicie wiedzieć,że aktualnie przechodzę ostrę załamanie nerwowe połączone z mega depresją i do tego nie własciwie leczę to alkocholem... Moje życie sie zawaliło i ledwie daję sobie z tym wszystkim radę....

Staram się nie załamać do końca to tez odciagam moje mysli od tego co dla mnie wazne i staram sie zająć czymś innym - w tym przypadku autem... Które de facto jest dokładnie przeciwnością tego co powinnienem robić, ale po prostu mam już wszystko w dupie

 

Co mam Wam powiedzieć??? Sami widzicie chyba,że źle ze mną... Wszystkich obrażonych czy urażonych moim głupim zachowaniem serdecznie przepraszam... Mam nadzieje ,ze mi wybaczycie...

 

Jak już zapewne zauwazyliscie moje wpisy na forum mają rużnorakie zabarwienie zależne od pory dnia... Zaczynając od zamulonych poranków, po przez zobojetniałe popoludnia i na nie zrozumiałych wieczorach kończąc.

 

Absolutnie się Wam nie dziwię ,ze moje zachowanie wydaje się Wam nie zrozumiałe (delikatnie mówiąć oczywiście), ale co mam Wam więcej napisać?

 

 

Ps Mariusz z całym szacunkiem do Ciebie , ale zrozum ze, ja swój rozsądek zgubiłem jakieś 3 miesiące temu... A to ,że rozmawiamy o modach na 440 koni jest tego jawnym dowodem.

Edytowane przez alduwiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, dopiero teraz natknąłem się na twoją galerię i trochę mnie zastanawia twoje niezdecydowanie a mianowicie najpierw pisałeś że DPF ma zostać i chcesz osiągnąć 430-440 KM nagle DPF wylatuje bo jednak będzie problem z osiągnięciem tego to rozumiem że tak może być ale teraz się zastanawiam po co chcesz ruszać pompę modyfikować ją? Czyżby okazało się że ona też nie wydoli by uzyskać tą moc :?: Z tego co ja wiem to na pewno ma odpowiednią wydajność, może celujesz w 500+KM :?:

:

Na seryjnej pompie nie wyciągniesz 450 kucy !.

Z tego co się orientowałem to na seryjnej pompie da radę, może nie 450 KM ale na 430-440 powinna dać radę przeszkodą mogą być wtryskiwacze które nie mają takiej wydajności.

Grzegorz, jeszcze jakiś czas temu pisałeś w moim wątku że zdrowie dla Ciebie jest najważniejsze :shock: a teraz takie załamanie :duh: Weź się w garść i masz już hybrydowe turbiny to zrób to na 400 KM i zobaczysz jak to będzie latać :D i nie załamuj się tylko :D :sad2: Wszystko się ułoży :D :wink:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzegorz temat jest widze na flaszke i to nie jedną czasem trzeba sie zająć czymś innym żeby zdystansować do tego co jest. Zrób te 400-410KM jak pisał mariusz, jak zrobisz okolice 450 to duzo ci to nie da a mozesz wpedzic sie tylko w niepotrzebne problemy - koszta. Nie raz nie jest łatwo ale trzeba zacisnąć zęby i do przodu mimo ze los daje ci w pysk, życie ... na foto auta masz ładną lady, czy ona jest jedną z przyczyn tych twoich wahań nastroju :)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, dopiero teraz natknąłem się na twoją galerię i trochę mnie zastanawia twoje niezdecydowanie a mianowicie najpierw pisałeś że DPF ma zostać i chcesz osiągnąć 430-440 KM nagle DPF wylatuje bo jednak będzie problem z osiągnięciem tego to rozumiem że tak może być ale teraz się zastanawiam po co chcesz ruszać pompę modyfikować ją? Czyżby okazało się że ona też nie wydoli by uzyskać tą moc :?: Z tego co ja wiem to na pewno ma odpowiednią wydajność, może celujesz w 500+KM :?:

:

Na seryjnej pompie nie wyciągniesz 450 kucy !.

Z tego co się orientowałem to na seryjnej pompie da radę, może nie 450 KM ale na 430-440 powinna dać radę przeszkodą mogą być wtryskiwacze które nie mają takiej wydajności.

Grzegorz, jeszcze jakiś czas temu pisałeś w moim wątku że zdrowie dla Ciebie jest najważniejsze :shock: a teraz takie załamanie :duh: Weź się w garść i masz już hybrydowe turbiny to zrób to na 400 KM i zobaczysz jak to będzie latać :D i nie załamuj się tylko :D :sad2: Wszystko się ułoży :D :wink:

 

Dlatego napisałem że 450 nie wyda ... Wtryskiwacze tak jak napisałeś też temat do ogarnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z informacji , które samemu zebrałem wynika ,że końcówki wtrysków są bardzo dobre i powinny starczyć.

 

Ponoć uzyskanie mocy ponad 400 koni z dpfem będzie trudne

Powyżej 400 koni dynamika spalin będzie przeogromna, nawet sam cieniutki katalizator , który by został w tej puszce może wplywać na uszkodzenie turbin (mogą się pojawić luzy zdłuż osiowe)

 

Dodatkowo w Kalińskim powiedzieli mi ,że z racji iż praktycznie cały czas auto będzie używane w miescie i to na krótkich odcinkach, ryzyko nie dostatecznego wypalenia filtra będzie przeogromne + do tego dużo częstsze wypalanie spowodowane bądz co bądz zwiększonymi dawkami paliwa gwarantuje problemy. Nie wspominając o mozliwości stopienia się samego wkładu filtra :?

 

Rozwiązaniem problemu mogło by być odpowiednie spalanie mieszanki tj tak napisany program, aby spaliny były jak najlepsze i ponoć mozna zrobic 3 rodzaje programu.

Z maxymalna mocą- kopci na czarno ala lokomotywa , a spaliny śmierdzą ,że idzie zwariować

Z mniejszą mocą - nie kopci na czarno ,ale spaliny i tak są np smierdzące i bardzo trujace

Z najmniejszą mocą , nie kopci na czarno , a spaliny są STOSUNKOWO mało śmierdzące i trujące

 

Postanowiłem zostawic katalizator fabryczny w puszce po dpfie i po chipie jesli dalej nie będzie dobrze zamątuje drugi katalizator w miejscu tłumika srodkowego. Kaliński twierdzi,że jakiś tam kat w tym miejscu będzie działał na inny rodzaj spalin niz ten pierwszy przy silniku. One oba razem mają dać fantastyczny efekt

 

Teraz co z tą pompą.

Z tego co wiem to ,aby można było napisać taki własnie bezdymny program na 440 koni to potrzeba będzie uzyskać lepsze ciśnienie paliwa- aby się ono lepiej spalało.

 

Ta bema z przodu tego tematu ,która ma 433 konie niby jednak kopci i nie czarujmy się ponoć wszystko ponad 400 koni to juz lokomotywy (mniej kopcące lub bardziej) i to własnie zapowiada kłopoty z dpf. Raz ,że backpresure nie pozwoli iśc dalej niz 400 koni to jeszcze kopcenie załatwi dpfa na amen.

 

I teraz najwazniejsze pytanie

Z czego wynika to kopcenie?

Ponoć własnie z kończacej się pompy. Ten efekt mozna CHYBA zniwelować przerabiając pompę.

 

Zaznaczam poraz kolejny ,ze to nie są informacje przezemnie potwierdzone tylko usyłyszane od trzeba przyznac paru mądrych gości.

 

Dlatego też pytam o tę pompę. Co trzeba rozebrać i na co wymieniać?

Jesli ta operacja jest bardzo ryzykowna i może spowodować więcej klopotów niz pozytku to odpuszczam.

 

Po za tym czy ktoś robił 400 koni z dpfem? Wszelakie projekty na 400 koni to były po przerobieniu wydechu, wstawieniu wielkiego ICka i hybrydowe turbiny.

Edytowane przez alduwiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal DPF-a. Załóż hybrydę, większy IC i jedź do ogarniętego tunera. 400 kucy masz murowane. Jak będzie mało, to powie Ci, co dalej ... Może wtryski się skończą i trzeba będzie kombinować ? Może pompa nie da rady więcej paliwa podać ?

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu filmik z montażu ICka... Chyba naprawde mało problematyczny . Ciekawe ,czy i mi tak szybko pujdzie :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=mqS6T23d1Lo

 

 

ps Marcin wtryski dadzą radę- pompa sie skończy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu filmik z montażu ICka... Chyba naprawde mało problematyczny . Ciekawe ,czy i mi tak szybko pujdzie :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=mqS6T23d1Lo

 

 

ps Marcin wtryski dadzą radę- pompa sie skończy

Grzegorz, bardzo ładnie to im weszło ale obawiam się że chłodnica wody może mieć ciężej odprowadzać ciepło :?

Ja miałem podobną zamontowaną w swojej byłej E46 i faktycznie przy max prędkościach chłodnica przez IC-ek nie odprowadzała dostatecznie ciepła i był problem, ja oczywiście życzę Ci byś nie miał z tym problemu bo zamontowanie tego IC to byłoby super rozwiązanie chłodzenia powietrza doładowania :D :cool2: :cool2:

Jeżeli u Ciebie to zda egzamin to chyba się skuszę na taką :D :wink:

Grzegorz, napisz na ile mocy wystarczą nasze seryjne pompy?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.