Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie i pozdrawiam fanów napędu na tył.

 

Cel nr 1 to moc i chcę uzyskać te min 400 koni z dpfem, a nawet więcej - ile się tylko da. Wszelkie Wasze opinie i podpowiedzi przed rozpoczeciem i w trakcie prac będą na wagę zlota. Bardzo dziekuję za wszelkie rady i sugestie.

 

Plan jest taki:

-wymiana IC

-wymiana turbin

-zdjecie i obróbka głowicy

-doprowadzenie dolotu i innych podsespołow eksplatacyjnych do perfekcyjnego poziomu

-zatkanie EGR

-przeróbka dpfa u Kalinskiego na dostosowanie do mocy

-wymiana wtrysków i pompy wysokiego ciśnienia

-wydech od m3

 

Z wygladu robię tylko tył na polift + zderzak od m3 i wydech

 

Auto z listopada 2006 roku przebieg 230 tys ,konfiguracja mnie powalila na kolana , więc sie skusiłem. Zostalem poinformowany ,ze do tego projektu potrzebny bedzie przedlift , więc oto i on.

 

VIN: WBAVD71050VD50146

Type code: VD71

Model: 335D (EUR)

E-F-R series: E90

Series: 3

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: M57Y

Displacement: 3.00

Power: 210 (285 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI

Upholstery code: LCSW - LEDER DAKOTA/SCH

Prod.date: 2006-09-21

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S2MF BMW alloy wheel, M spider spoke 193

S4AB Fine wood trim burr walnut

S4AE Armrest front, retractable

S5AC High-beam assistant

S5DC Rear-seat headrests, folding

S6AA BMW TeleServices

P7RS Package Comfort

S8SP Control unit COP

S205 Automatic transmission

S249 Multifunction f steering wheel

S302 Alarm system

S321 Exterior parts in vehicle colour

P337 M Sports package

S403 Glass roof, electrical

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S441 Smoker package

S459 El. front seat adjustment w. memory

S465 Through-loading system

S481 Sports seat

S494 Seat heating driver/passenger

S497 Centre armrest, rear

S502 Headlight cleaning system

S508 Park Distance Control (PDC)

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S524 Adaptive Headlights

S534 Automatic air conditioning

S544 Cruise control with brake function

S548 Kilometre speedo

S609 Navigation system, Professional

S612 BMW Assist

S620 Voice control

S633 Preparation, mobile phone, Business

S672 CD changer for 6 CDs

S676 HiFi speaker system

S704 M Sports suspension

S710 M leather steering wheel

S715 M Aerodynamics package

S760 High gloss shadow line

S775 Headlining anthracite

L801 NATIONAL VERSION GERMANY

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

 

http://i.imgur.com/Q4udFZd.jpg

 

http://i.imgur.com/W7beR9q.jpg

 

http://i.imgur.com/I08iMnt.jpg

 

Tył jak widac sfatygowany , więc juz podjąłem pewne kroki

http://images68.fotosik.pl/726/541aa5f79e46a0e5med.jpg

 

Na pierwszy ogień poszedł kolektor ssący. Długo myślałem o tym co z kalpkami. czy wytrzymaja takie moce? Zostawiać czy nie? Obdzwoniłem kilka serwisów i prosiłem mechaników do telefonu , aby mi wyjasnili po co te klapki tam są (wiedziałem po co , ale chiałem poznac zdanie fachowców z BMW ). Przeryłem całe fora obcojęzyczne i krajowe i doszedłem do wniosku - kupowanie nowego kolektora dla samych klapek to bezsens. Ja sam wywaliłem klapki z mojej 330d i po zabiegu dosłowie ZERO roznicy. Po za tym dowiedziałem sie ,ze klapki zostały stworzone przede wszystkim w celach ochrony srodowiska. Efekty uboczne to lepiej wygaszajacy się silnik i ninimalnie mniejsze spalanie przy jeżdzie emeryta - lepsze spaliny do 2 tys obrotow. Z tego co się dowiedziałem to wywalenie klapek w silnikach r6 nie daje praktycznie zadnych rożnic i spadek mocy jest bardzo mały. Inaczej jest w r4 gdzie ta roznica jest juz większa i mozliwa do wychwycenia. Tak czy siak ponoć dobry tuner tworząc nową mapę moze ten defekt zniwelować, tak więc w moim przypadku te klapki były by bezsensem. Przy tych mocach ryzyko urwania zwiekszyło by się drastycznie. Myslałem nad nowym kolektorem i zatkaniem EGR - łudząc sie ,że w tedy klapki nie bedą obrastały syfem, więc ryzyko urawnia nie bedzie wzrastało z czasem użytkowania- niestety ten syf i tak bedzie się tam gromadził przez opary oleju wydobywajace się z odmy.

 

Wyczyszczę kolektor do stanu ala nowy i biorę sie za zdejmowanie głowicy.

Edytowane przez alduwiel
  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ładne auto :cool2: życze powodzenia w modach

co do klapek to jak je wywalisz auto ciągnie gorzej od dołu, kolega czerwony330d przekazał mi kiedyś tę tajemną wiedzę :D

poślesz na PW ile kosztowała taka sztuka w DE i ile opłaty w PL wyszły ?

Opublikowano (edytowane)

Co do klapek to gdzies widzialem wykresy w necie z klapkami i bez klapek- roznice minimalne. Podobną informacje uzyskałem w serwisie . Faktycznie , w niskich zakresach obrótow polepszaja spalanie mieszanki a to moze skutkować mniejszym spalaniem i wieksza mocą ( za to wywalenie klapek udrażnia dolot i w wysokich zakresach obrotu moze zwiekszać moc)- ale jak juz mówiłem sam wywalilem sobie klapki z mojej e91 330d i nie wyczułem doslownie żadnej zmiany- ani w gaszeniu motoru , ani w spalaniu czy mocy. Licze że w 335d bedzie to samo. Po za tym ponoć dobry tuner tworząc mapę moze te roznice jesli faktycznie by byly skorygować.

 

Wykres z klapkami i bez klapek - jak widac bez klapek mocy nawet przybyło

http://img221.imageshack.us/img221/4767/wykreshamownia2buy.jpg

 

Generalnie mam juz 100% pewne informacje ,ze wymiana wtrysków+zwiekszenie mocy pompy wysokiego ciśnienia będzie kluczowa w tym projekcie + reszta którą juz wymieniłem wyżej.

 

Teraz co ze skrzynią biegów? Ponoć nie wytrzyma mocy ponad 450 koni... Taki setup jaki bym zrobił moze dac 500 koni , ale skrzynia tego nie wytrzyma. Ktoś wie czy tego autmomata mozna jakoś wzmocnić?

 

A co z wałem i dyfrem? Czy lepiej odpuścić i spokojnie zostac na tych 420-440 koniach?

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano (edytowane)

Po konsultacjach doszedłem do wniosku ,że jednak może nie ma sensu wywalać głowicy. Te zapocenie widoczne na zdjeciach to nakapało z kolektora ssącego??? ... jutro sie okaże jak wywale kolektor wydechowy i zobaczę łączenie głowicy z blokiem od strony turbin. Generalnie jak bym miał juz wszystko rozkrecone to wymiana uszczelki była by mało kłopotkliwa... Skoro i tak przy wywaleniu obu turbin trzeba odkręcić kolektory to wykręcenie głowicy przy okazji było by malo problematyczne... Doradzcie coś proszę... Wywalać głowicę i robic uszczelkę ?

http://i.imgur.com/ytsGacp.jpg

 

Na moje amatorskie oko to uszczelka sie poci... Ktos sie na tym zna? dajcie opinię? Mechanicy twierdzą ,ze to z kolektora ssącego nakapało

 

Co do mocy to wiecej niz 450 koni i tak nie zrobię bo nie ma skrzyni biegów, która by to wytrzymała. Kolega z TC ogarnie mi 500 koni , ale po co ? Mysle ,że 430 do 450 wystarczy

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano

430-450 KM ? A ile planujesz Nm - 800? Zaje biście dużo jak na skrzynie 335d :shock:

 

masz 2 filmiki:

zobacz jak przy takich parametrach to auto kopci, słabo to wygląda...

 

Opublikowano (edytowane)

Faktycznie moi mechanicy i kolaga Mariusz (czerwony 330d) mieli racje. To nakapało z kolektora ssącego. Od drógiej strony głowica na łączniu z blokiem sucha jak łza. Więc podzielam zdanie ogółu- wywalenie głowicy w celu profilaktycznej wymiany uszczelki jest bezssensu. Odpuszczam ten temat, tym bardziej ,że z tą uczczelką nie ma żadnych problemów :roll:

 

Co do kopcenia... Wiesz wszystko idzie ogarnąć - mam nadzieję,że będzie 450 koni bez kopcenia... Po za tym ta pomarańczowa bema wyżej ma 515 koni i kopci. Z tego co sie dowiedziałem to 450 koni to będzie graniczny w miarę bezpieczny poziom mocy dla skrzyni :? Zobaczymy, tak czy siak za te pieniadze m3 nie kupię, więc w koszta wliczylem naprawę i wzmocnienie skrzyni. Ale na trucie środwoiska wywalonym dpefem czy czarnym dymem bo silnik przelany paliwem to sie nie godzę- więc odpowiednio zejdę z moca do poziomu bez tych niegatywnych skutków.

 

Jak widać łączenie głowicy z blokiem suchutkie

 

http://i.imgur.com/ToQNfZM.jpg

 

Turbiny wywalone, ta duża to ale wielka krowa,cały dzień się męczyłem :|

 

http://i.imgur.com/MZp0T6N.jpg

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
Kibicuję Twojemu projektowi ale 450KM będzie bardzo trudne do osiągnięcia , a jeszcze bezdymne to już mega trudne , ale zobaczymy co wyjdzie :cool2:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano (edytowane)

Taki IC - ponoć jest to totalna rakieta. :norty:

 

http://i.imgur.com/tJKbg0b.jpg

http://i.imgur.com/G2Oyj2I.jpg

 

A przed chwila dotarła nowa klapa- teraz tylko malowanie :)

http://i.imgur.com/il7HUNg.jpg

 

 

Dodatkowo zagadka- jak ją uda mi sie rozwiązać to będę miał ogromny rabat na turbiny

 

Co to za materiał? Ktoś się zna na kołach kompresji? Dodam ,że to cacko było w japońskiej turbinie z nisana skaylinee +-800 koni. Nikt nie jest w stanie dojśc co to za matreiał , a jest praktycznie nie zniszczalny. Dodam,ze dawane to było na unwersytet i badane spektrometrem. Za te informację tunerzy z Turbotech będą dozgonnie wdzieczni - ktos ma jakies informacje?

Bardzo leciutkie. W dotyku pierwsze wrażenia jakby pokryte gumą - nie było zimne jak cokolwiek metalowego w pierwszej chwili dotykania. Do tego bardzo przyjemnie sie dotykało. waga i wrażenia dotykowe przeczyły temu ,ze to cos jest metalem. Po wadze mozna by stwierdzic ,że plastikowe :?

http://i.imgur.com/S7kt5PV.jpg

jak widac cieli to gumówką...

http://i.imgur.com/aRCjSnM.jpg

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
To co pokazujesz na zdjęciu to na mój gust wirnik wydechowy a nie koło kompresji , Naprawdę ciekawy materiał bo musi wytrzymać też wysokie temperatury spalin , sam jestem ciekawy co to za kosmiczna materia :?:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano (edytowane)
To co pokazujesz na zdjęciu to na mój gust wirnik wydechowy a nie koło kompresji , Naprawdę ciekawy materiał bo musi wytrzymać też wysokie temperatury spalin , sam jestem ciekawy co to za kosmiczna materia :?:

 

Tak masz rację to chyba jest część z gorącej strony turbiny. Moze ktoś wie z czego to może być zrobione? (choc pewno Japończycy trzymaja tajemnicę w sejfie)

 

Jest Mpak :cool2: Są i tłuste mody przy piecu :evil: Gratuluję bryczki chociaż kotłownia trochę nie w moje gusta to auto rewelacja!

 

Bardzo Ci dziekuję. Wybaczcie , ale nie miałem czasu wstawic fotek wnetrza...Niebawem wstawię dobrą galerię

 

Kolektor, przepustnica i egr jak nowy- jestem zachwycony efektami mycia w myjce ultradzwiękowej. Stan jak z fabryki

http://i.imgur.com/c7WlOMF.jpg

http://i.imgur.com/iZe43Gk.jpg

http://i.imgur.com/kGmEDKw.jpg

 

Ale będzie ogień ... To auto będzie szybsze od m3 ,a będzie plaić 10 ropy po mieście :D

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
Do planu zmian dołącz , rozrząd i wymianę koła pasowego. :)

 

Rozrząd ? chyba nie bedzie trzeba. Masz jakieś informacje na ten temat?

 

O tu nizej mam przykład,że wystarczy naprawde nie wiele przerabiać i te moce bez dymienia są jak najbardziej do uzyskania

 

Jako że projekt godny to i tutaj go zamieścimy :wink:

 

 

BMW E92 335D 286KM @ 433KM

 

 

Hybrydowe turbo

FMIC - który już nie daje rady

Wydech Mg Motorsport

 

Soft bez dymu - większy wynik też był ale już dymek leciał. Aby nie męczyć skrzyni postanowiliśmy że zrobimy jak najbardziej płasko się da i o to efekt (opony zimowe nie pozwalają na mocne dociążenie z dołu więc niuton powolutku się budzi) :mrgreen:

 

Teraz auto ciągnie do końca :D

 

10333290_976911712338558_610920740678102807_o.jpg

1523986_976911749005221_7190041776092628115_o.jpg

 

Opublikowano
Hej oczywiscie wątek mi sie podoba... natomiast... co do intercoolera.... nie uwazam tego za szczesliwe rozwiazanie.... chyba ze założysz za nim duzy wentylator.... zasłoniety IC nie chlodzi jak powinien.... jesli EGR chcesz zaslepiać zrob to teraz jak wszystko masz zdjete... usun zawor EGR lub zastąp gładką rurą... zalep lub zaspawaj kolektor wydechowy w miejscu ujścia EGR.... wywalenie klapek zrównowazy brak EGR. turbo bedzie lepiej wstawać. wg mnie zrobienie 440 koni bez dymu bedzie ciezkie... ale życze powodzenia...
Opublikowano
wg mnie zrobienie 440 koni bez dymu bedzie ciezkie... ale życze powodzenia...

Podzielam zdanie kolegi. :)

Tym bardziej ,że chcesz to osiągnąć z DPF. Filtr będzie tu korkiem przy osiągnięciu takiej mocy , pozostaję tez kwestia EGT przy zwiekszonej dawce paliwa.

Na Twoim miejscu wywaliłbym DPf zostawiając jednak kata, co niewątpliwie obniży EGT. :wink:

 

P.S. zamień paresłów z Michałem z MG na ten temat.

7d4c19ecfc3db.gif
Opublikowano
Albo dpf z mg, z większą przepustowością. Czarny dymek lekko zniweluje, a moc podskoczy.

 

DPF z MG to własnie tylko kat , wkład DPF jest usuniety. W jednej puszce jest najpierw kat , potem plastry DPFa. :norty:

7d4c19ecfc3db.gif
Opublikowano (edytowane)

Bardzo złe wieści. Okazuje sie ,ża akurat mojego dpfa z 335d się nie przerobi - on juz jest przystosowany do tych wiekszych dawek... A dostosowanie go do aż taaaakich mocy to juz marzenie ścietej głowy.

Nie wiem co teraz -cały projekt dostał w łęb... :cry2:

 

Nie chcę wywalać dpfa - ale fakt faktem z nim będą same klopoty.

Raz ,że uzyskanie 450 koni bedzie niemozliwe to dwa nawet okolice 400 będą bardzo kłopotliwe.

Gdzie nie pytam to słyszę wywal dpf... :duh:

 

 

Co robic z tym depefem?

http://i.imgur.com/yurOnVO.jpg

 

Mam tez informacje ,ze jednak moze i warto bedzie wywalac głowice- przerobi się w tedy pompę wysokiego cisnienia + Ic + nowe turbiny + wywalony dpf = ponoć +-500 koni... :8)

Matko to ile to bedzie do setki? 4 sekundy ? Z tego co wiem to faktyczne przyspieszenie m3 to 4,2 sekundy do setki ,a to ma 420 koni...

500koni i tyle Nm da chyba 4s do setki? To by była jakas totalna abstrakcja :? Niby jeżdzi takie auto po Łodzi z 500 koniami i jak narazie poszła skrzynia ... Po wymianie na nową auto hula i nic się nie dzieje, a skrzynia poszła bo niby juz miała swoje lata za sobą.

 

Jak juz wywalac dpf to chyba warto iśc za ciosem do samego końca ???

 

http://i.imgur.com/M23dYeg.jpg

 

usun zawor EGR lub zastąp gładką rurą... zalep lub zaspawaj kolektor wydechowy w miejscu ujścia EGR.... wywalenie klapek zrównowazy brak EGR. turbo bedzie lepiej wstawać.

A masz jakis pomysl jak calkwicie zlikwidowac egr? (tzn idzie to jakoś wymontować czy wyciąć bo mechanik mi zaproponował jedynie zaslepkę ) Idzie to całkiem wymontować? Czy może istnieją jakieś rury/zamienniki zamiast całego zaworu? Chodzi mi o zwiekszenie przepustowosci tego elementu- chyba,ze to nie ma sensu bo i tak tyle miejsca w srodku wystarczy?

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano

Napisz do Michała z MG, wyjaśni Ci kwestie DPFa. :cool2:

 

 

P.S. Telefonów nie odbiera bo tonie w robocie.

7d4c19ecfc3db.gif
Opublikowano

Planujesz jakieś mega grube mody a zadajesz takie pytanie? Przecież napisałem jak go usunąć... Zaspawac kolektor wydechowy i zamienić egr na rurę będziesz i tak dolot przerabial bo chcesz tego ic włożyć.. Więc wsadzasz cały nowy piping np od fmic średnicy 63 bądź większej.. Nie trzeba ci chyba takich podstaw tłumaczyć... 335d zrobione nigdy mka nie będzie.. Co nie zmienia faktu że silnik super..nie szedlbym w abstrakcje 400koni wg mnie to bezpieczna granica do użytku tego silnika

Michał z mg zbuduje ci odpowiedni ic odpuść tamten

Opublikowano (edytowane)

Wybacz ja jestem amatorem mechanikiem... Z zawodu kucharz... Moge ci dobrze wyjasnic jak zrobić sos pieczeniowy .

Nie znam się na mechanice- to cud , ala zmartwychwstanie Jezusa ,ze udało mi sie to wszystko porozkrecać i szczerze wątpie ,czy komukolwiek po tym wszystkim uda się to wszystko poskladać

Po to ten temat załozylem , aby dzielic sie z Wami moimi pomysłami i korektować moje działania pod Wasze rady i krytykę

 

Ps z calym szacunkiem do Mg bo wiem, że to Polscy mistrze nad mistrzami i sam inzynier Pachoń chwali ich wydechy ... Ale ten IC to petarda lepsza od wagnera

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
Ok to ci będę podpowiadal jestem projektantem maszyn i mechanika w małym palcu co do gotowania to też jakoś mi idzie ale od sosu pieczeniowego zdecydowanie wolę dobrego steka :-) co do ic to musi być dobrze wentylowany przy oczekiwaniu takiej mocy może warto pomyśleć o wodnym icku siegniecie takiej mocy wiąże się ze sporą rzeźba pod maską

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.