Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem BMW e60 535d z 2005 roku, niedawno zauważyłem znaczny spadek mocy i do że autko nie reaguje tak jak powinno.

Ciągnie dobrze na niskich obrotach ale słabnie na wysokich w wyniku czego strasznie przeciąga biegi. Gdy jedzie sie na pół gazu wszystko jest ok.

Diagnostyka komputerem wykazała błąd na świecach i filtrze paliwa i wymieniłem wszystko i nadal brak poprawy. Zmalała też prędkość maksymalna

przy dobrych wiatrach rozchula sie do 200 km/h i to na dlugiej prostej. Obawiam się że to może być coś z jedną z turbin...Zdarzało się tez ze auto

nagle pewnego dnia jechało tak jak powinno i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu znowu do samo.

 

Czy miał ktoś podobne objawy ? Wyczytałem że może to być wina przepływomierza, regulacja pedału gazu albo coś z podciśnieniem od turbin.

Nie chce wymieniać wszystkiego po kolei żeby sie dowiedzieć więc prosze o pomoc ! Pozdrawiam

Opublikowano
do przejrzenia wszystkie wężyki z podciśnieniami, miałem podobnie i konieczna była wymiana praktycznie wszystkich....a ten silnik ma ich dużo.
Opublikowano
do przejrzenia wszystkie wężyki z podciśnieniami, miałem podobnie i konieczna była wymiana praktycznie wszystkich....a ten silnik ma ich dużo.

 

Sam robiłeś ? Czy u mechanika ? Jaki koszt ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy miał ktoś podobne objawy ? Wyczytałem że może to być wina przepływomierza, regulacja pedału gazu albo coś z podciśnieniem od turbin.

Nie chce wymieniać wszystkiego po kolei żeby sie dowiedzieć więc prosze o pomoc ! Pozdrawiam

 

Podobne objawy daje zapchany DPF.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakieś wskazówki jak dać mu się oczyscić ?

 

Najpierw trzeba sprawdzić jego zapełnienie programem diagnostycznym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy miał ktoś podobne objawy ? Wyczytałem że może to być wina przepływomierza, regulacja pedału gazu albo coś z podciśnieniem od turbin.

Nie chce wymieniać wszystkiego po kolei żeby sie dowiedzieć więc prosze o pomoc ! Pozdrawiam

 

Podobne objawy daje zapchany DPF.

Prawda,na początek proponuje wymienić wszystkie węże podciśnienia i zrobić test dpf.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po to żeby mieć pewność że wszystko jest szczelne,a majątku przy tym nie wydasz.W większości przypadków wężyki są powodem spadku mocy.W aucie z 2005r.jeśli nie były nigdy wymieniane,to są pewnie jak sitko. :mrgreen:

Znam to z własnego doświadczenia.

Opublikowano
Potem sprawdz elektorozaworki. Potem dpf nastepnie termostaty a i jeszcze pozniej wymiennik ciepla w asb. Ja tak doszedlem do sedna. Mniejsza moc spowodowana byla niedogrzanym silnikiem. Oczywiscie jezeli wymienisz przewody i moc powroci zaniechaj dalszych krokow :). Przewody mozesz wymienic sam kupujac 10 metrow i po kolei wyciagajac i wymieniajac. Ja odkrecalem kolektor ssacy zeby dostac sie do tych dwoch ktore ida w przy swiecach zarowych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki ! W poniedziałek zabieram się za wężyki i dam znać co i jak

 

Raczej bez sensu jest szukanie przyczyny poprzez wymianę różnych części, wszystko to można sprawdzić poprzez diagnostykę w live data, takim sposobem wymienisz pół auta i dalej możesz nie trawić.

Opublikowano
Po to żeby mieć pewność że wszystko jest szczelne,a majątku przy tym nie wydasz.W większości przypadków wężyki są powodem spadku mocy.

jezeli w podpisie napisales "diagnostyka" nie dla jaj to wierze (pewny jestem - bo inaczej podpis bylby dla jaj tylko!), ze wiesz jak to spradzic bez brudzenia raczek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Dzieki za pomoc, po kolejnej diagnostyce wykazalo zapchany dpf który zapchal sie gdy mialem jakis czas temu dziure na wezu od intercoolera do egr. Tak zapchany ze nie chcial wejsc w dopalanie wiec pozbylem sie dpf-a i chyba lepiej na tym wyszedlem.

 

Pytanko z innej beczki. Przyrost mocy po wycieciu dpf-a, mit czy prawda ? Aż chyba z ciekawości przejade sie na chamownie.

Opublikowano
Ręce opadają, grzebać w wężykach jak nie sa sprawdzone parametry turbin,przepływomierza,zaworu egr, :mad2: Dpf itp
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.