Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Chciałbym się dowiedzieć coś więcej na temat dynamiki tych motorów względem siebie.

Proste pytanie czy 1.8t 150 km np w budzie a4 b5 jest w stanie " zjeść ", bmw e36/e46 z rzędową szóstką 2.5 170 km ?

Te silniki 1.8t są bardzo chwalone, lecz nie wydaje mi się, że zje R6.

Miałem okazję jezdzić e39 z motorem 2.5 170 km i jestem ciekaw jak takie audi by sobie radziło z tym silniczkiem.

Dzięki za odp

Opublikowano
BMW E46 325i ma tych koni 192-takie auto bez trudu objedzie te 1.8T.Jeśli chodzi zarówno o osiągi jak i kulturę pracy nie ma za bardzo co porównywać.Turbo w 1.8T może jedynie robić różnicę na niskich obrotach ale to tylko do pewnego momentu.Po za tym R6 od BMW to R6 od BMW-jakikolwiek komentarz jest tu zbędny.Wyższość BMW jest bezdyskusyjna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mogę porównać 1.8 (bez T - 125km) A4 B5 '98r z e39 2.0R6 również 150km '00r - oba te samochody posiadałem. Który którego objedzie to nie mam pojęcia, ale e39 powala Audi kulturą pracy silnika, wygodą, wyciszeniem i trochę również jednak wykończeniem - oba w wleurze, a prowadzenie to niebo a ziemia, również na korzyść BMW.

e46 '99r 1.9 też trochę latałem i powiem, że od tego akurat modelu - Audi mi lepiej się jeździło, mimo, że w e46 dużo wygodniejsza pozycja za kierownicą była.

Opublikowano
BMW E46 325i ma tych koni 192-takie auto bez trudu objedzie te 1.8T.Jeśli chodzi zarówno o osiągi jak i kulturę pracy nie ma za bardzo co porównywać.Turbo w 1.8T może jedynie robić różnicę na niskich obrotach ale to tylko do pewnego momentu.Po za tym R6 od BMW to R6 od BMW-jakikolwiek komentarz jest tu zbędny.Wyższość BMW jest bezdyskusyjna.

 

Wyższość... :norty: Brak pojęcia, wolałbym mieć 1,8 turbo 225 ps niż BMW 2,5 192 ps...

Odpowiedź na pytanie barszczu78 nie jest prosta 1,8 t ma sporo wersji mocy.

 

Oczywiście o podobnej mocy zawsze silnik turbo będzie w większym zakresie mieć wyższy moment niż wolnossący co daje bardzo dobre przyspieszenie już od niższych prędkości obrotowych silnika i niższe spalanie przy dynamicznej jeździe... Generalnie No turbo no Fun w dużym uproszczeniu (porównując np v6 bez turbo i v6 z turbo)...

 

Jeśli chodzi o audi a4 to do 2008 roku środek jest nudny i wygląda tragicznie dlatego nigdy bym tego auta nie kupił nie ważne z jakim silnikiem...

 

Audi 1,8 t 150km/210nm, 180/235, 225/280

 

BMW R6 2,0 ma 150km/190nm

BMW R6 2,5 ma 192km/245nm

Opublikowano

Znajomi mają Leona Top Sporta 1.8t 180KM po chipie na 210KM i jest masakra, jest szybszy o wiele niż moje poprzednie e90 330i

a drugi ma S3 1.8 BAM 225KM to jego znowu do 100 idzie jak Leon a potem jest woooooolny (quattro)

Więc w a4 b5 1.8t 150KM szału nie zrobi, wolałbym 2.5 170KM ale znowu 1.8t jest bardzo podatny na podnoszenie mocy

Jednak i R8 i 1.8t to będzie dobry wybór, ważne, że nie diesel :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega Barszczu zadał konkretne pytanie a Wy zaczęliście dyskusję na poziomie 15 latków czytających czasopisma o samochodach. Pytał o dwa konkretne silniki i nikt mu nie odpowiedział na pytanie. W sumie najsensowniej wypowiedział się pirlo, tylko niestety nie pisał o silniku, o który pytał Barszczu, bo 2.5 192KM to nie ten sam co 2.5 170KM. Reszta to już dziwne dywagacje nie w temacie, szczególnie pisanie o 1.8T 225KM, który nigdy w tym Audi nie występował.

 

A co najzabawniejsze, to w samym sensie "zjadania" się, to między Audi B5 z 1.8T 150KM a E46 2.5 170KM nie ma wielkiej różnicy w osiągach (minimalnie na korzyść BMW). I tyle w temacie.

Opublikowano
Tak jak kolega wyzej napisal,osiagi podobne lecz oddawanie mocy i odczucia przyspieszania pewnie inne.Jesli chodzi o kulture pracy to chyba nie trzeba za duzo pisac ;)
Opublikowano
Generalnie No turbo no Fun w dużym uproszczeniu

a w jeszcze większym No Turbo No problems :mrgreen:

Swoją drogą nie wiem jak komuś wolnossące 3.0R6 czy V8 może nie dawać funu z jazdy :duh: Głupoty Blade wypisujesz w tych uproszczeniach...

 

Wracając do tematu to akurat jeździłem A3 180hp/230Nm i e46 325i 192km/245nm i śmiało mogę powiedzieć, że praktycznie wszystko przemawia za E46.

Tutaj masz porównanie średnich wyników z pomiarów obu aut (po 5 pomiarów na auto).

http://www.zeperfs.com/duel4523-33.htm

 

Tutaj porównanie z A4

http://www.zeperfs.com/duel4523-1083.htm

 

A tu e39 i A4

http://www.zeperfs.com/duel99-1083.htm

Opublikowano

Smokin nie baw się w naszych polityków i wycinaj całe zdanie a nie jego część która Ci najbardziej odpowiada:

Generalnie No turbo no Fun w dużym uproszczeniu (porównując np v6 bez turbo i v6 z turbo)...

Wyraźnie piszę o porównywaniu v6 z v6 turbo a nie r4 Turbo z V8...

Dla mnie Turbo to nie problem bo się zużywa jak każda inna część i żywotność na poziomie 150 tyś km jest jak najbardziej ok... Twoim tokiem rozumowania trzeba by całe dodatkowe wyposażenie wyrzucić z auta bo problem i się może popsuć :duh: ...

Opublikowano

Wyraźnie piszę o porównywaniu v6 z v6 turbo a nie r4 Turbo z V8...

To nie rób ot bo temat tyczy się R4T i R6 o zbliżonych parametrach a jednak silnik wolnossący dwie z trzech opcji 1.8T leje na mordę. Więc Twoje uproszczenia w rozpatrywanym przypadku są zwykłym bełkotem...i nic nie wnoszą do tematu.

 

Co do awaryjności to jak mi siądzie cewka albo świeca to nie zjaram siebie i wszystkiego dookoła :mrgreen: a na pewno nie zatrę silnika :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=dsPSMeShivk&feature=player_detailpage#t=214

A tak na poważnie to jeździsz dizlem więc nie dziwota , że turbo dla Ciebie nie jest problemem, ja wolałem duże , wolnossące benzynowe R6 i nie uważam żebym nie miał funu z jazdy....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.