Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Witam.

Tak jak w temacie. podczas obracania kierownicą piszczy w niej. Z tego co wiem to są jakieś tam styki.

Moje pytanie brzmi...jak się tam dostać i czym to przesmarować?

Pozdrawiam.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

jest tam taśma kierownicy :)

 

zdejmujesz poduche, kierownice, rozpinasz manetki, usuwasz plastiki które to osłaniją i masz taśme :) wyciagałem kilka razy w e46 wiec tutaj na pewno podobnie jest.

szukam
Opublikowano

jak wyjmiesz to zobaczysz gdzie powinien być smar bo fabrycznie tam był :) ta taśma to takie łożysko duże plastikowe :) zewnetrzny wieniec sie obraca po jakiejś tam biezni takiej chyba z cieniutkiej blachy i to fabrycznie bylo lizniete smarem no ale auta mamy wiekowe wiec trzeba coś tam nalozyć, mysle ze cos w formie stałej a nie sprej.

 

Ważna uwaga, jak zdejmiesz tasme i podczas smarowania zaczniesz nią krecić w jedna czy drugą strone to potem przy zakładaniu musisz znalezc zerowe polozenie (srodkowe) bo jak taśma bedzie obrocona i zalozysz kierownice i skrecisz na maxa to uszkodzisz tasme ;)

 

Ja mialem na to metode ze licze obroty od skrajnego polozenia do skrajnego i taśme zostawiam na srodku wtedy :)

szukam
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ok to coś tam posmaruję :wink:

Wiem o co chodzi z taśmą bo nie raz zdejmowałem w autach kierownice. Tutaj mam taśmę przykreconą małymi śrubkami do kierownicy.

Jakimś miedzianym smarem czy grafitowy lepszy?

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

fabrycznie jest tam chyba biały smar, wygląda mi na litowy.

 

Nie pamietam czy da sie posmarować nie zdejmując tasmy, jak sie da to jeszcze lepiej :)

szukam
Opublikowano
Dlugo sie zastanawialem co mi skrzypi. Odlaczasz aku, sciagasz poduszke powietrzna, zaznaczasz markerem polozenie kierownicy na zebkach, sciagasz kiere, odlaczsz kabelki. Teraz kilka malych srubek i zwijak masz w reku. Rozginasz delikatnie blaszki na takim blaszanym kole- ono trzyma razem dwie plastikowe czesci zwijaka. Jak to rozlozysz to masz na wierzchu tasme, ja ja calkowicie wyciagnalem. W zwijaku naklejone sa dwa takie pierscienie z gabki/ papieru Bog wie czego. U mnie to bylo suche:) Spryskalem obficie WD 40 do momentu az przestalo wsiakac. Skladasz w odwrotnej kolejnosci:) U mnie nie skrzypi juz rok po takim zabiegu:)
  • Moderatorzy
Opublikowano

To chyba mam inną taśmę niż Ty bo moja raczej nie jest rozbieralna.

Nie wiem czy to nie skrzypi taki miedziany bolec co jeździ po taśmie z tyłu. Tam jest smar chyba miedziany, ale on skamieniał ze starości.

WD używam jako penetrator, ale nie uważam tego za dobry środek smarujący. Mam smar w sprayu.

ec2Wze6.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

Z racji tego, że samochód jest z kompletnym M to kierownica też :wink:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/u/3.png

Mam taką

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

W niektórych kierownicach jest bolec na sprężynce z tylu on może wydawać dzwięki. Bolec jest w starych kierownicach do obslugi klaksonu i w trochę nowszych (z E38/E39) od grzania kierownicy (do 97 albo 98 roku nie pamiętam). Jeśli już go czymś smarować, to chyba czymś co przewodzi prąd

 

Druga rzecz to zwijka od dawna się do niej zabieram. Finalnie który smar będzie najlepszy bo już nie wiem? Wazelina techniczna będzie ok?

 

U mnie pod kierownicą był jeszcze pierścień, dokładnie stykał się z kolumną ale delikatnie piszczał. Jak ją znowu rozbiorę to porobię zdjęcia tym razem :/

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wydaje mi się że to właśnie ten bolec o którym piszesz. Jeździ on po bieżni taśmy i smar miedziany który tam był zrobił się twardy jak guma.Zmyłem go i nasmarowałem ponownie.Mam wszystko złożone, ale jeszcze nie ruszałem auta bo środek jest porozbierany ;)Jak wyjadę to dam znać.

Taśma nie wydawała mi żadnych dźwięków jak ręką brałem.Na ten pierścień tez psiknałem smarem.Powinno być ok ;)

Ten pierścień to raczej jest taka tuleja dystansowa.

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.