Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Prześledziłem prawie cały ten wątek i miałem nadzieję, że rozwieje on moje wątpliwości co do wyboru odpowiedniego kabla. Stało się jednak inaczej i w tym gąszczu nazw i skrótów pogubiłem się jeszcze bardziej... Temat kodowania i diagnostyki jest jeszcze dla mnie dość nowy. A już jeden nie właściwy kabel kupiłem.

 

Czy poniższy kabel będzie odpowiedni do diagnozowania i kodowania np. przez INPA (pobranie 1b file i generowanie kodu FSC, kodowanie MP3, cyfrowy prędkościomierz etc.) ? Temat dla Was może wydawać się oklepany ale ja się pogubiłem w tych pojęciach D-can, ICAM, K-dcan - co ja w końcu potrzebuje?! Mam E61 LCI z 2010 roku, CIC z dyskiem twardym.

Proponowany kabel: BMW K+D-CAN

http://allegro.pl/bmw-k-d-can-interfejs-diagnostyczny-inpa-dis-tis-i5750929942.html

 

Czy może powinienem wybrać inny?

 

Pozdrawiam,

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam. Może ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jaki program z kablem podpiąć do domowej diagnozy BMW F31? Dodam,że w poprzedniej serii 1 miałem kabel OBDII/USB i INPę która obsługiwała tylko serię Exx. Przeczytałem 9 stron wątków z interfejsem i za bardzo z tego nic nie wiem :D.
Opublikowano

Witam. Piszę odnośnie mojego BMW Seria 1 LCI z 2010 roku. Otóż chciałbym na niej odczytywać błedy, wszystkie parametry, łącznie z info o DPF, a także móć zaprogramować np. składanie lusterek, pokazanie predkościomierza w menu lub temperatury. Proszę o pomoc jaki kabelek kupić i czy inpa wystarczy czy coś więcej potrzeba ?

 

ps. Można wsyłać na priv.

 

 

Dzięki z góry.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do LCI e90 2010 to K-dcan wystarczy zreszta jak też do wszystkich innyh bmw od 2000 roku do najnowszych mimo że do serii F i G enet lepszy ,

ale diagnostyka DCAN nadal pozostała i taki interfejs też działa, tak samo jak u Ciebie,

linia K z interfejsu nie jest ci potrzebna tylko DCAN

lepszy jest tylko ICOM , chociaż w przyszłości bede testował nowy interfejs duzo tańszy od ICOM, nistety nie tak dobry jak icom ale duzo lepszy od zwykłego K-dcan

o wynikach poinformuje :D

w bc prędkość cyfrowo do sie zakodować ale temperatury silnika już niestety nie .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,

Pytanie o kabel OBDII do E46 FL z 2001 roku.

 

http://allegro.pl/interfejs-kabel-diagnostyczny-pl-bmw-3-e46-i5069786770.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=ZjgzNmNjNDktMzM2OS00NmNjLWJhZWEtMTMzM2JkYzgyMDU0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=c033a308-fe45-4631-a679-34733830fd07

 

Warto czy nie warto?

 

Drugie pytanie - jeśli chciałbym obsłużyć auto za pomocą Androida (tablet, komórka) to wtedy jaka aplikacje oraz kabel trzeba zakupic?

OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć,

Pytanie o kabel OBDII do E46 FL z 2001 roku.

 

http://allegro.pl/interfejs-kabel-diagnostyczny-pl-bmw-3-e46-i5069786770.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=ZjgzNmNjNDktMzM2OS00NmNjLWJhZWEtMTMzM2JkYzgyMDU0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=c033a308-fe45-4631-a679-34733830fd07

 

Warto czy nie warto?

 

Drugie pytanie - jeśli chciałbym obsłużyć auto za pomocą Androida (tablet, komórka) to wtedy jaka aplikacje oraz kabel trzeba zakupic?

 

 

Daj sobie spokój z interfejsami z allegro i programami na androida, chyba, że chcesz kupić sobie zabawkę. Porządne interfejsy pod INPĘ i DIS-a robi https://www.facebook.com/MiloBMW, oferta na stronie http://www.interfejsads.ugu.pl/. Zapytaj to dobierze ci odpowiedni do twojego samochodu, nie trzeba nic ściągać, ani czytać forów jak to zainstalować, wszystko będzie podane na tacy i wyłożone co i jak.

 

Ja kupiłem interfejs ADS na RS-232 do BMW E36 i mam pełną diagnostykę, gdybym kupił na allegro to bym wywalił pieniądze w błoto.

Pisałem tutaj jakiś czas temu jaki kupić interfejs do BMW E36, przeszukałem allegro i różne wynalazki i nie widzę innej porównywalnej alternatywy.

Opublikowano
koledzy, zjaomy poprosil zeby podopwiedziec mu kabel. niestety VIAKEN bedzie mial dopiero w polowie lutego. czy to jest to samo co k+dcan od viakena? kupowal ktos? to jest na FTDI? bedzie dzialal tak samo?

 

http://allegro.pl/inpa-bmw-2-k-d-can-2-linie-k-przelacznik-pin-7-8-i5641778628.html#thumb/1

 

Polecam przeczytać post wyżej. Jeśli chodzi o interfejsy do BMW E36 to na USB nie obsługują wszystkiego, najlepszy ADS z RS-232.

Opublikowano

proszę o opinie na temat interfejsu pod androida. Chciałem sobie coś kupić, błędy i drobne korekty i znalazłem coś takiego. Nie chcę wywalać 3 stów w błoto i może ktoś już coś takiego ma

INTERFEJS VSCAN MD136 BLUETOOTH + APLIKACJA PL ANDROID DIAGNOSTYKA BMW

co robi i może to kopiuj wklej z aukcji:

INTERFEJS VSCAN MD136 BLUETOOTH + APLIKACJA PL ANDROID DIAGNOSTYKA BMW

Przedmiotem oferty jest bezprzewodowy interfejs diagnostyczny Vscan MD136 + Aplikacja w języku polskim dla systemu Android. Umożliwia diagnostykę 1 wybranej marki (oferta dotyczy marki BMW), cechą charakterystyczną w przeciwieństwie do interfejsów konkurencji jest możliwość diagnostyki nie tylko silnika ale także wielu innych modułów/systemów nadwozia/podwozia takich jak np ABS, AIRBAG itp., posiada także funkcje specjalne. Zaawansowany system aktualizacji pozwala na zakup oraz aktywacje kolejnych marek w przyszłości. Aktualizacja gratis na 6 miesięcy. Uczyń rządzenie mobilne narzędziem diagnostycznym, dzięki samodzielnej diagnostyce zaoszczędzisz czas i pieniądze.

 

 

MODELE

Aukcja dotyczy marki BMW

 

*Interfejs ma wtyk OBD2 16 pin, niektóre starsze modele mają złącze 20 pin - oferta nie zawiera adaptera.

 

Seria 1: E81/E82/E87/E88/F20

Seria 3: E30/E36/E46/E90/E91/E92/E93/F30/F31/F35

Seria 5: E28/E34/E39/E60/E61/F07/F10/F11

Seria 6: E24/E63/E64/F12/F13

Seria 7: E23/E32/E38/E65/E66/F01/F02/F03/F04

Seria 8: E31

Seria X: E84/E83/F25/E53/E70/E71/E72

Seria Z: Z1_E30/Z3_E36/Z4_E85/E86/E89/Z8_E52

MINI R50/R52/R53/R55/R56

FUNKCJE

Odczyt ECU info

Odczyt kodów błędów

Kasowanie kodów błędów

Podgląd parametrów podczas pracy

Test elementów wykonawczych

FUNKCJE SPECJALNE

System TPMS ciścienie w oponach (funkcja specjalna działa ze wszystkimi markami)

System SAS czujnik kąta skrętu (funkcja specjalna działa ze wszystkimi markami)

System EPB hamulec postojowy (funkcja specjalna działa ze wszystkimi markami)

System BMS system zarządzania baterią (funkcja specjalna działa ze wszystkimi markami)

Programowanie kluczy (funkcja specjalna działa ze wszystkimi markami)

Kodowanie wtrysków (funkcja specjalna działa ze wszystkimi markami)

Kasowanie lampki oleju (funkcja specjalna działa ze wszystkimi markami)

System DPF filtr cząstek stałych (funkcja specjalna działa ze wszystkimi markami)

Adaptacja przepustnicy (funkcja specjalna działa ze wszystkimi markami)

Przykładowe zrzuty ekranu umieszczone na aukcji zostały wykonane podczas diagnostyki Citroena. Istnieje możliwość zakupienia dodatkowych funkcji specjalnych w tym celu należy skontaktować się z działem handlowym.

 

 

SYSTEMY

DME (Silnik)

DDE (Diesel)

EGS (Skryznia biegów)

EWS (Immo)

GR (Kontrola nawigacji)

ASC/DSC (stabilizacja)

ICM (zarządzanie podwozia)

EMF (hamulec postojowy)

EPS (el. wspomaganie kierownicy)

VDM (zarządzanie dynamiki pionu

LEW (czujnik kąta skrętu)

RDC (ciśnienie w oponach)

BIT (podstawowy telefon)

BM (monitor pokładowy)

CVM (Moduł składanego dachu)

IHKA/IHKR (KIimatyzacja/nagrzewnica)

IKE/IKI/KOMBI

LSZ/ LCM (centrum przełączników oświetlenia)

MFL (Wielofunkcyjne koło kierownicy)

PDC (Kontrola odległości parkowania)

RAD (Radio)

SHD (Przesuwany/podnoszony szyberdach)

SMB [Pomoc przy wsiadaniu pasażera]

SMF [Pamięć fotela kierowcy]

SPMBT [Pamięć lusterka pasażera]

SPMFT [Pamięć lusterka kierowcy]

SRS (Poduszka powietrzna)

SZM [Centrala przełączników centralnej konsoli]

URS (Czujnik przechylenia)

CVM (Moduł składanego dachu)

IHKA/IHKR (KIimatyzacja/nagrzewnica)

IKE/IKI/KOMBI

LSZ/ LCM (centrum przełączników oświetlenia)

MFL (Wielofunkcyjne koło kierownicy)

PDC (Kontrola odległości parkowania)

RAD (Radio)

SHD (Przesuwany/podnoszony szyberdach)

SMB [Pomoc przy wsiadaniu pasażera]

SMF [Pamięć fotela kierowcy]

SPMBT [Pamięć lusterka pasażera]

SPMFT [Pamięć lusterka kierowcy]

SRS (Poduszka powietrzna)

SZM [Centrala przełączników centralnej konsoli]

URS (Czujnik przechylenia)

ZKE (Centralna elektronika karoserii)

NAJ [Navigation Computer, Japan]

JBE (Elektronika skrzynki rozdzielacza)

SRS (Poduszka powietrzna)

SZL [Centrala przełączników kolumny kierownicy]

TRSVC [Kamera otoczeniowa]

SWW [Ostrzeżenie zmiany pasa]

ZGM centralny moduł bramkowy

PSE [Rozrywka tylnego fotela]

TCU/ULF [Telefon]

HUD [Centralne wyświetlanie]

VSW [Włącznik wideo]

SEC [Dodatkowy moduł sterowania]

SEC2 [Dodatkowy moduł sterowania 2]

VM muduł video

EMALI [Pokrętło lewego elektrycznego silnika]

EMARE [Pokrętło prawego elektrycznego silnika]

FZD [Funkcja centrali dachu]

NVE [Elektronika trybu nocnego]

KAFAS [Kamera systemów wspomagania kierowcy]

FLA [Wspomaganie długich świateł]

INSTR [Tablica wskaźników]

CIC/CHAMP [Car headunit platform]

PDC kontrola odległości parkowania

Sterownik CON

FCON kontroler przedzrału tylnego

SMFAH [Moduł tylnego fotela kierowcy]

SMBFH [Moduł tylnego fotela pasażera]

HKL podnoszenie tylnej klapy

SMFA [Moduł fotela kierowcy]

SMBF [Moduł fotela pasażera]

AHM moduł przyczepy

FRM (Modul przegrody na nogi)

CID (Wyświetlanie informacli o centrali)

FD [Wyśwretlanie tylnego przedziału]

FDŻ [Wyświetlanie tylnego przedziału 2]

IH KA [Zintegrowane automatyczne sterowanie ogrzewania/klimatyzacji]

FKA [Automatyczna klimatyzacja tylnego przedziału]

HKA [Automatyczna klimatyzacja tylnego przedziału]

SCR [selektywna redukcja katalizatora]

SVT [servotronic]

GHAS (Regulowana blokada dyferencjalu)

Tuner anteny (AMP)

VOCS [Kamera wnętrza]

DVDC [Zmieniacz DVD]

PMA [Wspomaganie parkowania]

HKFM/HKL (Automatyczna pokrywa bagaznika)

ASD (Active Sound Design)

TBX (Ekran dotykowy)

STML (Sterownik lewego reflektora)

STMR (Sterownik prawego reflektora)

LHML (Sterownik lewych głównych świateł - LED)

LHMR (Sterownik prawych głownych śWIatel ~ LED)

CAS system dostępu do pojazdu

DME/DDE [Digital motor/Diesel electronics]

DME2 Digital Motor Electronics 2

EKPS [Elektroniczna pompa paliwa]

EGS/SMG [Zarządzanie skrzyni biegów]

VTG [skrzynka rozdzielcza]

EME [Elektromechanika]

GWS [Włącznik wybieraka biegu]

SME [Elektronika zarządzania zasobnika]

Aktywne kierowanie (AL)

ICM [Zintegrowane zarządzanie podwozia]

RDC [sterowanie ciśnienia opon]

DSC [Dynamiczne sterowanie stabilizacji]

EMF hamulec postojowy

HSR [sterowanie kąta ślizgu tylnej osi]

EPS (Elektr. wspomaganie kierownicy)

EHC [Elektroniczne sterowanie wysokości jazdy]

FRR [Radar pelnego zakresu ACC]

VDM [Zarządzanie dynamiki pionu]

Lewy przedni czujnik amortyzatora (EDCSVL)

Prawy przedni czujnik amortyzatora (EDCSVR)

Lewy tylny czujnik amortyzatora (EDCSH L)

Prawy tylny czujnik amortyzatora (EDCSH R)

i wiele innych...

 

 

DANE TECHNICZNE

Zasilanie: z pojazdu

Napięcie: 12v

Złącze: OBDII 16 pin

Łączność: bluetooth

System: Android

Temperatura pracy: -20°C – 70°C

Temperatura przechowywania: -40°C – 85°C

Wilgotności przechowywania/pracy: 95%

Wymiary: 42*48*26 (L*W*H)

DLACZEGO MD136 ZAMIAST ELM327?

 

 

ZAWARTOŚĆ ZESTAWU

Interfejs VSCAN MD136 + marka BMW

Dedykowana aplikacja w j. polskim dla systemu Android

Instrukcja obsługi (Polska)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
koledzy, zjaomy poprosil zeby podopwiedziec mu kabel. niestety VIAKEN bedzie mial dopiero w polowie lutego. czy to jest to samo co k+dcan od viakena? kupowal ktos? to jest na FTDI? bedzie dzialal tak samo?

 

http://allegro.pl/inpa-bmw-2-k-d-can-2-linie-k-przelacznik-pin-7-8-i5641778628.html#thumb/1

 

Przyszedl ten kabel o ktory pytalem. Wersja na zielonej plytce z malym tranzystorem. Dziala ale dziwnie. Po podlaczeniu raz go wykrywa innym razem go nie wykrywa a jeszcze innym wykrywa ale w menadzerze urzadzen jest zolty trojkat z wykrzyknikiem. Sterowniki na 100% ok. Jak sie wykryje prawidlowo to dziala prawidlowo. Nie swieci natomiast led po podlaczeniu tylko do kompa. Po podlaczeniu do auta swieci. Tak jakby kabel mial za malo pradu z usb. Mial ktos podobny problem? Bo nie wiemy czy odsylac czy nie.

Opublikowano

Potrzebuję prostego dobrego kabla który ma służyć mi jedynie do szybkiego i bezproblemowego sprawdzanie wyskakujących błędów (zapala mi się check engine) i kasowanie ich. Używał go będę raz na miesiąc i nic więcej od niego nie będę wymagał.

Do tego najprostszy program.

Mam BMW e46 330i 2002 rok i może obsługiwać tylko mój model.

Możecie coś polecić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potrzebuję prostego dobrego kabla który ma służyć mi jedynie do szybkiego i bezproblemowego sprawdzanie wyskakujących błędów (zapala mi się check engine) i kasowanie ich. Używał go będę raz na miesiąc i nic więcej od niego nie będę wymagał.

Do tego najprostszy program.

Mam BMW e46 330i 2002 rok i może obsługiwać tylko mój model.

Możecie coś polecić?

Najlepszy K-dcan z przełącznikiem (będzie przyszłościowo dla nowszych też )

lub tańszy zwykły interfejs do bmw INPA K-K linia a prosty program to inpa będzie idalny

Opublikowano (edytowane)

Dobrze wspołpracuje z fiatami i kilkoma innymi markami.

Do Bmw nie polecam.

za 210 kupisz polskiego dcana z bluetoothem.plus inpa i ista i masz full serwis.

No ale do tego potrzebny lapek.

Edytowane przez robertoz
sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano

Dzięki.

Widziałem go wcześniej u tego samego sprzedawcy. Wydaje mi się, że jeżeli można kożystać z niego po kablu to po bluetooth może być kiepsko.

Wczoraj znalazłem niemiecki projekt obd2 bluetooth do bmw ( inpa, reinh. ) Na niemieckim ebuy po 20 euro + przesyłka. Zastanawiam się nad nim.

Wieczorem wrzòcę link.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie obudowa tylko dedykowana , a pcb taki same jak w innych K-dcan

jak ktoś chce dedykowany kupic kabel do bmw to polecam OMITEC USB http://i.ebayimg.com/images/i/282731708264-0-1/s-l1000.jpg

z ista działa bez pośrednictwa ediabas

Opublikowano
ELM327 nie działa z EDIABAS/INPA próbowałem połączyć i nic z tego nawet edytowałem dane i nic z tego nie wyszło

reszta to zwykłe interfejsy KK do bmw do 2007 K-line podwójna i K-dcan w ciekawych opakowaniach

 

99% elm327 na allegro to podróby. Może ten z niemieckiego ebuy akurat ma inne bebechy i inne oprogramowanie + zmiana Api32\EdiabasLibConfigTool.exe i chodziłoby przez bluetooth.

Pożyczyłem Elm327 od kolegi ( walał mu się w szafie ) próbowałem podłączyć pod btool'a, códa nie dziwy, najpierw przy każdej próbie sczytania błędów silnik gasł, potem miałem taką choinkę błędów na CCC. Podłączyłem INPA na szybkiego, masa :duh: :duh: :duh: masa zapisanych błędów.

Deep Obd od rzau wywalił błąd, że to podróba ELM327. Carly for bmw trochę walczył, ale nic z tego nie wyszło.

:mrgreen: :duh: :nienie: :norty: :cry2: :cool2: :mad2: :cool2: :cool2: :cool2:

Zapomniałem dopisać nie wywalajcie w błoto 30, 50 zeta na elmy z allegro, bo są do niczego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.