Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam konkretne pytanie. Jeżeli kupię jakiś interfejs w miarę uniwersalny, do obsługi różnych marek marek, np coś takiego:

1. http://allegro.pl/tester-diagnostyczny-multidiag-pro-vci-2016-pl-i6554040876.html

2. http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-2016-nec-cdp-8-kabli-i6080218476.html

(tylko przykłady, jeszcze nie mam wybranego konkretnego modelu)

 

To czy za ich pomocą będę mógł się połączyć z takimi programami jak INPA czy RHEINGOLD?

Zależy mi na jak najbardziej uniwersalnym interfejsie, ale przy okazji chciałbym też mieć spore możliwości do swojego prywatnego samochodu :)

  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

To czy za ich pomocą będę mógł się połączyć z takimi programami jak INPA czy RHEINGOLD?

Raczej nie, na 100% nie mam pewności , tylko w czym problem szkoda Ci 120zł na kable K-dcan dla prawie wszystkich bmw obecnie na rynku

a te są dedykowane to do programów które kupisz z interfejsem .

Opublikowano

Pytanko laika - mam kabel d-can który współpracuje z ISTA D, chodzi mi po głowie ISTA P ale jest na jednym forum taki zapis /cytat poniżej/, o co chodzi z tym emulatorem icoma? Co muszę zrobić albo mieć aby móc korzystać z ISTY P?

 

Ista/d inaczej rheingold służy do diagnozy live data i wykonywania test planów ( to jest narzędzie z tego co się orientuje do wymuszenia działania czegoś z listy błędów , niżej postaram się jakoś to bardziej przybliżyć, jeśli się myle to niech ktoś poprawi ). ista p to kodowanie aktualizacje i programowanie.

Najważniejszą rzeczą w sumie jest możliwość odpalenia tych programów na zwykłym kablu kdcan. W przypadku ista p należy odpalać poprzez specjalny emulator icoma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ISTA P z emulatorem K-dcan (LOADER) to niestety nie to samo co ENET dla f-serii (jest dostępna jak się poszuka w sieci )

możesz sobie uruchomić , zrobić kodowanie , inne funkcje ale nie bierz się za programowanie w E84 X1 (ani innych też lepiej nawet DDE3 i DDE4 zniszczy)

E84 to jest juz DCAN i ista P inaczej się zachowuje jak jest programowanie

zrób plan i zobaczysz

sekwencyjne (najważniejsze ecu pojedynczo )

i programowanie równoległe wszystkie eku w tym samym czasie (jest też most równoległe co na kdcan nie da się zrobić)

niestety ista P nie jest świadoma że to nie jest ori ICOM z wielką możliwością przesyłu danych

za przykład podam w ISTA P DDE6 lub 7 programuje się jakieś ok 3minuty niecałe

a z WINKFPT to 27minut (tylko że winkfpt wie że to zwykły interfejs uart (USB też jest emulacją portu COM RS232 )

a możesz sobie porównać możliwości przesyłu danych interfejsem szeregowym (rs232) a ethernet jaki ma ICOM )

Emulator się przydaje aby sobie sprawdzić czy jest jakiś sterownik do programowania, przypisać nowy aku itp

ale nie programowanie niestety.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

mam pytanie o kabel do X1 E84 2011 rok, bo od tygodnia czytam internety i pęka już mi głowa, a jasnej odpowiedzi nie znalazłem.

Jaki kabel potrzebuję by NCSexpertem móc wkodować sobie CIC do E84 2011 rok, w którym CIC wcześniej nie było, spośród wszystkich kabli na alledrogo w opisie nikt

nie podaje, że pasuje do E84, za to np na ebay znalazłem taki:

http://www.ebay.co.uk/itm/Diagnostic-Tool-Scanner-D-CAN-OBD2-USB-Interface-Cable-for-BMW-INPA-Ediabas-K-/401216050053?fits=Plat_Gen%3AE84&hash=item5d6a571385:g:erUAAOSwal5YFBpE

i z wyglądu to na allegro również są takie ale co w nich w środku nie wiadomo :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każdy interfejs K-dcan będzie kodował E84 NCS

e84 ma te same sterowniki co każda e8X i e9X i interfejsy do tych pasują do e84

tylko pamiętaj że CIC ma kod FSC i nie wolno zmieniać Vin , a kodują do serii CIC NCS-em można ten vin zmienić.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaka jest różnica między k-dcan a k+dcan?

nigdy nie widziałem takiego rozgraniczenia to tylko literówka

K- to linie K modele do 2007/03 rok (w zasadzie to bywają jeszcze do roku 2007/08) pin 7 i w starszych pin 7 i 8 w obd2

DCAN to linia diagnostyczna CAN pin 6 High speed CAN (szybki can) i pin 14 Low speed CAN (wolny can)

interfejsy K-dcan obsługują obie linie diagnostyczne pewnie plus to oznacza że dodatkowo jest DCAN z linią K

Opublikowano

Rozumiem.

DCAN to modyfikacja popularnej magistrali CAN?

Kilka innych pytań: na jakiej licencji dystrybuowane są oprogramowania współpracujące z tymi kabelkami k+dcan? Czytam forum i wydzę, że wykrozystywane są INPA, NCSexpert, DIS ISTA D\P. Czy któryś z nich jest na licencji free?

ICOM - z tego co wyidzę to najbardziej zaawansowany sprzęt diagnostyczny. Kto jest producentem tego sprzętu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozumiem.

DCAN to modyfikacja popularnej magistrali CAN?

Kto jest producentem tego sprzętu?

jak chcesz mieć wszystko zgodne z prawem to niestety

program inpa , NCS, winkfpt/NFS , tool32 (pakiet Standard tools ) jest pakietem na linii montażowej (a w zasadzie był teraz jest ESYS dla serii F i G)

nie jest dostępny oficjalnie nawet w BMW nie mają tylko ISTA+ (ista d rheingold) i ISTA P (programowanie kodowanie funkcje spacjalne)

obecnie jest ICOM NEXT koszt u dilerów BMW ok 2500zł ori z gwarancją

i dostep online BMW OSS koszt jest wyszczególniony

rejestracja na rok 50Euro dostajesz konto i dostep do ISTA D i P

https://oss.bmw.de/

wymagania techniczne

Wymagania techniczne.
Aby możliwe było korzystanie z systemu Online Service System (OSS), konieczne jest spełnienie następujących wymogów technicznych (stan: 01.02.2016).

1. Połączenie z siecią/Internetem

Warunkiem jest dostęp do internetu o parametrach download min. 4 Mbit/s i upload min. 400 Kbit/s.
Do przeprowadzenia diagnostyki pojazdu systemy serwisowe muszą być połączone poprzez sieć LAN o przepustowości min. 100 MBit/s.
Do programowania pojazdu wymagane jest połączenie LAN o przepustowości min. 100 MBit/s na sesję programowania. ISSS Next oraz ISID Next wymagają przyłącza 1 GBit/s do Gigabit-Switch w celu uniknięcia zmniejszenia wydajności i przerw podczas programowania.
W celu uzyskania optymalnego działania zalecamy latencję wynoszącą maksymalnie 100 ms do serwera OSS w Monachium.
Dostawca internetu musi zagwarantować, że w trakcie sesji adres IP nie ulegnie zmianie.
2. Urządzenia

Do instalacji i wykorzystania narzędzi serwisowych BMW wymagane jest urządzenie o następujących parametrach:

Procesor min. Core 2 Duo lub Intel Core i3
Co najmniej 4 GB pamięci roboczej
Co najmniej 160 GB wolnej pamięci dyskowej
Monitor z gniazdem DVI, HDMI lub Display Port i rozdzielczością min.: 1366x768, 1280x800, 1280x1024 (w zależności od formatu)
Napędy optyczne: napęd DVD lub Blu-ray (z obsługą dysków Dual-Layer i DVD/CD), obsługa BD XL
Złącza: USB 2.0 / opcjonalnie RS-232 (np. dla KeyReader)
Sieć
1 x przyłącze LAN 1 GBit
Auto-Uplink (Auto MDI/MDI-X)
IEEE 802.3, IEEE 802.3ab
Alternatywnie WLAN (300 MBit)
Złącze sieciowe do podłączenia Internetu
Możliwość podłączenia odpowiedniego interfejsu komunikacyjnego pojazdu (Vehicle Communication Interface = VCI)
Urządzenia wejścia: Klawiatura i mysz
Dla potrzeb diagnostyki i programowania pojazdu konieczne jest użycie jednego z następujących interfejsów komunikacyjnych pojazdu (VCI):

ICOM (zalecane przez BMW)
Do połączenia modułu ICOM z komputerem PC potrzebne jest dodatkowe przyłącze sieciowe.
Narzędzie Pass Thru Tool (PTD), które musi być kompatybilne z SAE-J2534 (np. producent Drew Technologies, I+ME ACTIA)
Do połączenia narzędzia PTD potrzebne jest, w zależności od danych producenta, jedno odpowiednie wolne złącze (np. RS232 lub USB)
Wymagany jest sterownik PTD producenta zainstalowany zgodnie z instrukcją użytkowania OSS.
Przed zakupem komputera/systemu operacyjnego należy uwzględnić także wymagania techniczne producenta narzędzia PTD (np. istnieją takie narzędzia PTD, które nie są kompatybilne z systemem Windows 7 Professional © 64-bit.)
Nie należy obsługiwać narzędzi PTD poprzez złącze Bluetooth
3. System operacyjny i środowisko pracy

Do korzystania z Online Service System (OSS) wymagane są następujące systemy operacyjne:

Microsoft Windows 7 Professional/Enterprise © (32-bit) z dodatkiem Servicepack 1 lub
Microsoft Windows 7 Professional/Enterprise © (64-bit) z dodatkiem Servicepack 1 lub
Microsoft Windows 8.1 Professional/Enterprise © (64-bit).
Oprócz systemu operacyjnego w celu wykorzystania aplikacji należy zainstalować poniższe komponenty środowiska pracy:

JAVA© – należy uwzględnić poniższe wymagania:

Kompatybilność ze stosowanym systemem operacyjnym (np. Java© 64-bit z systemem Windows 7 Professional 64 bit)
W zależności od systemu operacyjnego, konieczna jest jedna z poniższych wersji Java ©:
Java© 32-bit ze środowiskiem pracy JRE 7 lub wyższą wersją.
Java© 64-bit ze środowiskiem pracy JRE 7 lub wyższą wersją.
Kompatybilność z systemem operacyjnym należy uwzględnić podczas pobierania programu Java©Download.

W przypadku zastosowania urządzenia PTD:

Kompatybilność ze sterownikiem urządzenia PTD zgodnie z danymi producenta (np. sterownikiem urządzenia 32 bit dla 32-bitowego systemu operacyjnego lub sterownikiem urządzenia dla 64-bitowego sytemu operacyjnego)
Bezwzględnie konieczne jest zainstalowanie programu Java© 32-bit ze środowiskiem pracy JRE 7 (także w systemie operacyjny 64 bit konieczne jest zainstalowanie programu Java©-32 bit)
Na komputerze nie należy jednocześnie instalować środowisk pracy Java© 64 bit i Java© 32 bit, lecz wyłącznie Java© 32 bit.
Aby uniknąć niekompatybilności, warto rozważyć wyłączenie funkcji automatycznej aktualizacji aplikacji JAVA© (np. w przypadku korzystania z aplikacji Java© 32 bit z systemem Windows 7 Professional © 64 bit.)
Microsoft .NET -Należy uwzględnić poniższe wymagania:

Kompatybilność z zastosowanym systemem operacyjnym.
Microsoft .NET Framework od wersji 4.6.
4. Przeglądarka internetowa

Wymagana jest przeglądarka Internet Explorer © 11.

5. Ustawienia instalacyjne i konfiguracyjne

Dalsze informacje, np. na temat wymaganego oprogramowania dodatkowego oraz ustawień konfiguracyjnych w systemie operacyjnym lub przeglądarce, znajdują się w instrukcji użytkownika. Można ją znaleźć po rejestracji w ogólnej sekcji pobierania lub bezpośrednio na stronach informacyjnych odpowiedniej aplikacji.


DCAN to nie modyfikacja magistrali CAN to jest magistrala CAN a DCAN tylko nazwa protokołu diagnostycznego CAN bmw po 2007/03

od serii F jest dodatkowo port Ethernet (piny 3,11,12,13 i pin 8 do uruchomienia portu ethernet który jest nie aktywny do czasu zasilenia portu ethernet

(kabel enet połączenie pinu 8 z 16 za pomoca rezystora 511ohm (w zasadzie to już od 506ohm do 560ohm)

Dis to starsza wersja ISTA D (rheingold obecnie jest już ISTA+ (diagnostyka programowanie kodowanie wszystko w jednym programie dla serii F i G)

Opublikowano

Czyli jeśli dobrze rozumiem, to aby mieć dość silny pakiet w pełni legalny to należałoby zakupić interfejs ICOM NEXT od dealera za około 2500 zł + licencja około 200 zł. Całość obejumuje interfejs + ista d p, tak?

Jeszcze jedna sprawa: co zawiera w sobie pojęcie kodowania a co programowania?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli jeśli dobrze rozumiem, to aby mieć dość silny pakiet w pełni legalny to należałoby zakupić interfejs ICOM NEXT od dealera za około 2500 zł + licencja około 200 zł. Całość obejumuje interfejs + ista d p, tak?

Jeszcze jedna sprawa: co zawiera w sobie pojęcie kodowania a co programowania?

Nie do końca

icom next i masz ista D i p w pełni legalnie ,

aktywacja konta w BMW oss jest 50E,

ale do diagnostyki programowania i kodowania to musisz wykupić godziny użytkowania lub dni maksymalnie za rok 4600Euro,

wiec płacisz za każdą godzinę korzystania z BMW OSS z ista D i P,

możesz wykupić po godzinie dwie wtedy kiedy potrzeba, np programowanie e60 z CCC to ok 3godzin całe

ICOM A i ICOM B most razem (icom next B koszt ok 830zł)

na dysku w komputerze nie masz isty D i P

do programowania łączysz się z bazą OSS i ściągasz dane dopiero programujesz (nie ma problemu jak internet rozłączy )

https://www.youtube.com/watch?v=cV6ww8kWk2w

https://www.youtube.com/watch?v=9QQXETL-oBs

Programowanie to aktualizacja oprogramowania sterownika, wymiana oprogramowania w pamięci flash

od e60 wszystkie sterowniki maja pamieć flash którą można programować np w silniku to wymiana map,

tak jak tunerzy wgrywają poprawione oprogramowanie to bmw aktualizuje oprogramowanie w sterowniku,

do tego jest ISTA P (winkfpt/NFS i w Fserii i G ESYS)

kodowanie to zmiana parametrów w oprogramowaniu ale bez wpływu na sam program

dlatego można aktywować światła dzienne itp ale jak w oprogramowaniu nie ma takiej funkcji to nic nie zrobisz,

a jak aktualizujesz oprogramowanie to możesz mieć tą funkcje dostępną,

główną przyczyną aktualizacji oprogramowania jest usuwanie usterek które wychodzą w trakcie eksploatacji ,

dlatego bmw na gwarancji przeważnie aktualizuje oprogramowanie ,

po okresie gwarancyjnym niestety musisz sam sobie zrobić lub zapłacić w BMW z ta usługę ,

w starszych modelach od 98 roku tylko silnik , skrzynia automatyczna i skrzynia rozdziału momentu obrotowego w 4x4 mały

pamieć typu flash dla aktualizacji ,

a pozostałe sterowniki miału eprom stały program bez możliwości aktualizacji ,

tylko można zmieniać parametry czyli kodować ,

nie zapomnij że do programowania niezbędny jest zasilacz minimum 50A prądu stałego od 13V-15V max takie wymagania

oczywiście bmw zaleca do 100A

polecam dr telvin lub mst800 lub takie coś https://pl.aliexpress.com/store/product/MST-80-Auto-Voltage-Stabilizer-Power-Supply-for-BMW-ECU-Coding-Factory-Price/320461_2052925036.html

mozna kupić zasilacz do CB radia 55A lub 60A będzie wystarczający ,

profesjonalny kosztuje ok 1500 euro

testowałem na swoim bmw e91 średnio wyposażone to max włączając wszystko na zapłonie

światła wszystkie nawet awaryjne , klima na max podgrzewanie szyb przednia i tylna , siedzenia podgrzewane , co tylko było możliwe elektryczne i

max to 65A przy 13.3V przy takim amperażu spadek między zasilaczem, a samochodem 0.7V

oczywiście nigdy nie ma tak że się wszystko włączy ale bywa że chwilowo podniesie do 50A

ogólnie to e90 to na zapłonie ok 10A-20A , e60 od 15A do 25A stale pobiera zależy jakie wyposażenie wiadomo świateł nie włączamy

ale podczas programowania klimy może aktywować się tam wszystko dlatego podniesie do 50A ,

ale nawet jak masz 50A to wystarczy jak dobry akumulator który wyrówna straty i napięcie trochę spadnie taki skok nie trwa długo

własnie wtedy nie świadomi ludzie niszczą sterowniki spadek napięcia poniżej 12V powoduje wycofanie aktualizacji.

Opublikowano

Fajnie, dziękuję za obszerne odpowiedzi!

Czyli nawet posiadając ISTA d p, (kupując icoma mam to w zestawie (?) )nie ma możliwości aktualizacji softu bez płatnego dostępu do bazy? Diagnostyka, kodowanie tak, ale najnowsze aktualizacje muszą być pobrane na bieżąco? Mogę się domyślać, że są inne źródła. Wśród ofert sprzedarzy widzę, że ICOM jest dystrybuowany wspólnie z dyskiem twardym na którym jest oprogramowanie. Domyślam się, że waży sporo, stąd ten pomysł.

Czy mając kabelek k+dcan istenieje legalna droga do posiadania oprogramowania diagnostycznego? Chociażby INPA czy Dis? Czy to wszystko co krąży po sieci ma szemrane pochodzenie? Stąd takie problemy z instalacją i konfiguracją tych programów o których czyta się na forach?

Przechodząc do konkretów: chciałbym kabelek k+dcan. Mam e90 polift (LCI). Z tego co zdążyłem się zorientować to potrzebuje taki, który nie będzie miał stałej zworki na pinie 7 i 8. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę przy wyborze kabla?

Czy coś takiego będzie odpowiednie zakładając, że sprzedający piszę prawde? http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-2k-dcan-z-przelacznikiem-fv23-i6249907133.html#thumb/4

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli nawet posiadając ISTA d p, (kupując icoma mam to w zestawie (?) )nie ma możliwości aktualizacji softu bez płatnego dostępu do bazy?

Diagnostyka i kodowanie programowanie jest platne

są inne źródła. Wśród ofert sprzedaży widzę, że ICOM jest dystrybuowany wspólnie z dyskiem twardym na którym jest oprogramowanie. Domyślam się, że waży sporo, stąd ten pomysł.

Ale to też nie legalne

Czy mając kabelek k+dcan istenieje legalna droga do posiadania oprogramowania diagnostycznego? Chociażby INPA czy Dis? Czy to wszystko co krąży po sieci ma szemrane pochodzenie?

Nie tylko sposób wyżej co opisałem z bmw OSS

Stąd takie problemy z instalacją i konfiguracją tych programów o których czyta się na forach?

Dla tych co się znaja jest to banalnie proste

Przechodząc do konkretów: chciałbym kabelek k+dcan. Mam e90 polift (LCI). Z tego co zdążyłem się zorientować to potrzebuje taki, który nie będzie miał stałej zworki na pinie 7 i 8. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę przy wyborze kabla?

Nie masz bmw e90 LCI więc po 2009 roku masz DCAN żadna linia K nie jest ci potrzebna a jak masz CIC to włączenie linii K zablokuje diagnostykę

Czy coś takiego będzie odpowiednie zakładając, że sprzedający piszę prawde? http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-2k-dcan-z-przelacznikiem-fv23-i6249907133.html#thumb/4

"Nasz interfejs obsługuje wykrywanie zapłonu. Jest to bardzo ważny element pracy interfejsu. Dzięki temu bez żadnych kłopotów przeprowadzą Państwo kodowanie, diagnozę i programowanie!"

Nie radze na DCAN programować , jest szanasa że może się udać ale jescze większa że moduł zniszczy do programowania jest ICOM

 

OBSŁUGIWANE PROTOKOŁY

HIGH-SPEED D-CAN AND PT-CAN (500 KBIT/S)

LOW-SPEED K-CAN (100 KBIT/S) PIN 7 I 8

STANDARD BMW PORTS (BMW-OBD-INTERFACE)

Widać że sprzedawca nie ma pojęcia co pisze

Low speed CAN K-can to nie linia K (pin 7 i 8 ) ale wolny CAN

w bmw sa magistrale z różną prędkością

K-can wolny can jest dla sterowników w których szybkość przesyłania informacji nie jest istotna obsługują tylko funkcje w samochodzie

ale PT-can to już o wiele wieksza prędkość dla silnika , skrzyni , EPS itp , DSC

i to nie koniec można w ista D i P na drzewie sterowników zobaczyć ile jest magistrali w BMW

prawie wszystkie sa podłączone do jednego sterownika master który jest interfejsem dla wymiany informacji między magistralami

w serii E oprócz magistrali most która ma własny interfejs między CAN i most moduł bramy gateway (moduł GW)

do sterownika master jest podłączone OBD

e90 do 2007/03 wszystkie magistrale CAN podłączone na do moduły master (JBE) mają OBD2 na linii K na pinie 7 mimo że magistrale ma tylko CAN nie ma

tak ja w starszych modelach e39, e46,e53 , e83 lini K ,

po 2007/03 moduł master JBE diagnozuje przez protokół CAN

pin 6 Low CAN speed wolny can (ale nie K-can)

pin 14 High speed CAN szybki can

i to w BMW nazywa się DCAN

Opublikowano
Tak, mam CIC. W takim razie czy jest dostępny sprzęt do diagnostyki mojego samochodu, który nie kosztuje tyle co ICOM a umożliwia diagnostykę i kodowanie? Odpuszczam temat programowania. NIe do końca zrozumiałem czy kabel, który wskazałem się kompletnie nie nadaje czy po prostu sprzedawca nie wie co sprzedaje a kabel z przełącznikiem na 7 i 8 pinie powinien tu zadziałać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spokojnie oni się nie znają ale kopiują oferty od innych ale kabel do twojego się nadaje

tylko pozycja K-line pin 8 musi być na OFF

masz DCAN, a linia K jest dla Ciebie zbędna jak podłączysz e46 lub e53 ewentualnie e83 to się przyda

Opublikowano
Tak, mam CIC. W takim razie czy jest dostępny sprzęt do diagnostyki mojego samochodu, który nie kosztuje tyle co ICOM a umożliwia diagnostykę i kodowanie? Odpuszczam temat programowania. NIe do końca zrozumiałem czy kabel, który wskazałem się kompletnie nie nadaje czy po prostu sprzedawca nie wie co sprzedaje a kabel z przełącznikiem na 7 i 8 pinie powinien tu zadziałać?

 

@qwee ja do swojej e84 mam ten http://www.interfejsads.ugu.pl/K+DCAN.html do tego do diagnostyki Rheingold D i NCS Expert i to w zasadzie mi wystarcza

Opublikowano
Do tego bardzo dobry kontakt z Kamilem, zawsze służy pomocą przy instalacji
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Znalazłem 2 aukcje Gdzie piszą ze obsłużę nimi BMW od 96 do 2014 a nawet 16 roku. Jako ze nigdy nie miałem styczności z takim sprzętem a pisze z pomocą tutaj bo 3 raz płacąc u mechanika za wgląd i widząc już jego mina jak podjeżdżam gdy wywala mi kontrolkę check postanowiłem kupić kabelek by samemu sobie sprawdzać auto. Niestety tego jest od groma jak wiadomo dziś sprzedawcy lubią naciągać i ściemniać byle by ktoś kupił od nich. Piszę wiec tutaj w sprawie nabycia sprzętu do samodzielnego zdiagnozowania auta, a dokładnie do osób posiadających E90 318D 143km 2007r N47 lub E90 320D N47 184km 2011r posiadający taki sprzęt. Czy któryś z podanych linków jest warty uwagi czy polecacie coś innego

 

http://allegro.pl/bmw-inpa-kabel-diagnostyczny-ediabas-k-dcan-ncs-a-i5751067497.html od 96 do 2014

http://allegro.pl/bmw-k-d-can-inpa-nowosc-2016-poprawion-gratis-i6652634140.html nawet do 2016

 

PS. W 3 kwartale 2017 przymierzam się do zakupu F10 530 lub 535 a z tego co czytałem do BMW F są kabelki innego typu wiec poproszę o wskazanie czegoś godnego uwagi na przyszłość

Z góry dziękuje za pomoc

Opublikowano

d-can z przełącznikiem plus przejsciówka 20 pin i masz ogarniete wszystkie Bmw serii E od 1996

dorzuć do tego Enet i masz do serii F

jak chcesz robić starsze Bmki ponizej 1996 to Ads

łaczny koszt wszystkich 3 fejsów kolo 4 stów

sprzedam iCom Next Ori
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie co powiecie o tym interfejsie.. Właśnie tak oglądam i się zastanawiam nad jego zakupem :

 

1. https://www.olx.pl/oferta/interfejs-tester-diagnostyczny-cdp-ds150-kabel-do-autocom-a-wysylk-CID5-IDj6SVd.html#ed62385f98;promoted

 

2. https://www.olx.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-tcs-cdp-plus-bluetooth-8-kabli-CID5-IDj8MSr.html#a5ff24ef5a

 

moje auto to E60 z 2005 roku ale też mam mondeo z 2008 i e39 z 1999 wiec raczej uniwersalny.

 

Proszę o jakieś rady i opinie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.