Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent to E90 z 2006roku, navi CCC Prof. trzeba podnieść oprogramowanie aby spolszczyć navi . Żeby zaktualizować potrzebuję Icom + adapter MOST, ISTA/P i dobry zasilacz i tutaj konkretne pytanie:

1- czy kabel D-CAN oraz ISTA/P mi wystarczy ,bo D can robi ponoć serie exx do 2008roku ?


2- czy ENET jest mi konieczny


Proszę o podpowiedz i dziękuję.

Pozdr.

  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

żaden z nich sie nie nadaje do CCC

tylko głowica diagnostyczna ICOM A i ICOM B moduł światłowodowy

do CCC, CIC , prof i business tylko i wyłącznie icom

nie słuchaj głupot

ENET jest tylko do F-serii mimo zę w CIC da się wyciągnąć plik 1b z nawigacji ale to tylko tyle

(w fabryce BMW AG import danych na dysk takich jak mapy) ale nie aktualizacja oprogramowania

K-dcan jest do wszystkich modeli ale tylko po linii CAN a tu potrzebny interfejs światłowodowy

(K-dcan nawet F , do E serii radze ograniczyć się tylko do kodowania i diagnostyki, do programowania tez icom )

(zobacz gniazdo pod kierownicą , po lewej stronie blisko obd2

zobaczysz kwadrat od tyłu podwadź go płaskim śrubokrętem i wysunie się gniazdo MOST dla interfejsu światłowodowego.

w przypadku uszkodzenia któegoś ze sterowników most, należny zrobić obejście do aktualizacji CCC

absolutnie nie wolno programować przy przerwanym pierścieniu most

Opublikowano
Koledzy jak długo trwa aktualizacja CCC przez Ista P ICOMEM?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Jaki polecilibyście interfejs do e46 330i (2001, pierwsze polifty).

Priorytetem jest jak najszersza obsługa e46 (ediabas + dis itd.), ale jakby można użyć go w e92, też byłoby fajnie.

Dodatkową zaletą byłoby jakby mógł łączyć się przez bluetooth z jakąś apką na telefon, to zdecydowanie na +

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie proszę o pomoc. Byłem dzisiaj u mechanika ponieważ mam problem z często wypalajacym się dpf pomimo wodnego czyszczenia. Mechanik spisał mój vin twierdząc że ma komputer diagnostyczny który potrzebuje czegoś w rodzaju autoryzacji od centrali bmw. Czy może być to prawda?
Opublikowano

Tak, często w programach diagnostycznych podawany jest VIN w celu prawidłowej identyfikacji auta z którym mamy do czynienia. W programie ISTA używanym przez autoryzowane (i nie tylko) serwisy BMW

VIN powinien być automatycznie zczytany z auta po podpięciu interfejsu i połączeniu z autem, w przypadku problemów VIN można wpisać ręcznie.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie proszę o pomoc. Byłem dzisiaj u mechanika ponieważ mam problem z często wypalajacym się dpf pomimo wodnego czyszczenia. Mechanik spisał mój vin twierdząc że ma komputer diagnostyczny który potrzebuje czegoś w rodzaju autoryzacji od centrali bmw. Czy może być to prawda?

Nie ma czegoś takiego w BMW AOS , a tylko taki portal obsługuje niezależnych uczestników rynku cytuje :

Prawo dopuszczenia do portalu posiadają użytkownicy, którzy należą do kręgu „niezależnych uczestników rynku” zgodnie rozporządzeniem o wyłączeniach grupowych 461/2010 WE i/lub rozporządzeniem 715/2007 WE albo kolejnymi regulacjami homologacji typów pojazdów mechanicznych odnośnie emisji spalin przez lekkie pojazdy osobowe i pojazdy użytkowe (Euro 5 i Euro 6) oraz odnośnie dostępu do naprawy i informacji serwisowych dla pojazdów i/lub motocykli oraz którzy posiadają siedzibę na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego / Szwajcarii lub należą do kręgu osób uprawnionych zgodnie z porównywalnymi regulacjami. Przeciwnie do zdania 1, w pojedynczym przypadku dopuszczenie może zostać udzielone osobno przez operatora. Poniższe przykłady służą lepszemu zrozumieniu zastosowanych pojęć:

Użytkownik: Spółka z o.o., jako partner handlowy operatora

Dostęp 1: Pan Kowalski posiada dostęp z rozszerzonymi uprawnieniami zarządzania jako prawny przedstawiciel Spółki z o.o., jego dostęp został założony automatycznie podczas pierwszej rejestracji

Dostęp 2: Pan Nowak, mechanik Spółki z o.o. otrzymuje własny dostęp, przydzielany przez Spółkę z o.o..

W celu uzyskania dostępu do portalu, użytkownik lub uprawniony przedstawiciel wypełnia całkowicie wniosek i przekazuje go operatorowi. Osoba, która składa wniosek za użytkownika, zostaje zgłoszona jako prawny przedstawiciel użytkownika.

Po otrzymaniu potwierdzenia dopuszczenia i jego aktywacji przez operatora użytkownik może się zalogować na portalu.

Na jednego użytkownika możliwe jest tylko jedno dopuszczenie. Przekazywanie danych dopuszczenia osobom trzecim jest zabronione. Użytkownik w ramach dopuszczenia może składać wnioski o kilka dostępów.

Użytkownik jest zobowiązany do stałego uaktualniania podanych w ramach dopuszczenia danych.

 

Do połączenia wymagany interfejs ICOM oryginał (lub jakiś interfejs PASS-THRU)

oprogramowaniem jest tylko ISTA online, to łącząc się z BMW AOS, vin jest czytywany z modułu zabezpieczeń,

typu EWS , CAS, FEM, BDC , i tak identyfikowany uzyskuje dane ze sterowników komunikacyjnych jak również poprzez identyfikacje wszystkich sterowników w pojeździe, uzyskuje dane od nich , na bieżąco poprzez połączenie internetowe z AOS ,

w przypadku uszkodzenia modułu zabezpieczeń podajemy vin aby zidentyfikować pojazd , podczas połączenia z interfejsem i pojazdem ,

vin dla posiadaczy konta AOS BMW jest potrzebny aby zamówić np kody FSC, uzyskać pomoc w problemie diagnostycznym , czy sprawdzić historię serwisową pojazdu ,

nie musi żadnego pozwolenia wcześniej uzyskiwać , tylko wykupuje godziny ( dni lub na rok ) połączenia przed połączeniem .

Może tylko chciał sprawdzić wyposażenie , być może potrzebował vin do dokształcenia się, mechanicy też muszą się cały czas uczyć , dzięki vin mają dostęp do

części (ETK , relaoem bmw ) budowy , schematów elektrycznych itp bezpośrednio dla twojego samochodu ,

może głupio mu było powiedzieć wprost muszę sprawdzić dopiero będę coś na ten temat powiedzieć ...

Ja też czasami biorę vin wcześniej aby wiedzieć co jest zainstalowane w samochodzie aby było jak najmniej niespodzianek.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Potrzebuję porady.

Posiadam BMW F31 2016 r. szukam do niego interfejsu, którym zrobię np. adaptację lamp full led, wyłącze funkcję auto start/stop.

Czy wystarczy kupić coś takiego

https://allegro.pl/oferta/bmw-enet-e-sys-kabel-do-diagnostyki-serii-f-6718628931


i do tego pobrać odpowiednie oprogramowanie (E-SYS) ?

Opublikowano

Kolejny kabel diagnostyczny poszedł mi się kochać po jakimś czasie, a że potrzebowałem na szybko nowego to wziąłem ze sklepu elektronicznego coś takiego, bo nie chciało mi się czekać tydzień na przesyłkę:


R3elucR.jpg


I nie działa... Teraz moje pytanie czy to w ogóle ma prawo działać na E90? Bo nie wiem czy warto marnować cały dzień na kombinowanie co jest nie tak.

Opublikowano
Nie będzie działać, nie marnuj czasu

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano
Witam. Jaki kabel diagnostyczny zakupić do kodowania w serii G30? Chodzi mi żeby była możliwość kasowania błędów np. Poduszek powietrznych, wyłączenia systemu start &stop, włączenia domykania szyb przy zamykaniu auta itp.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Zapłać parę złotych więcej i kup K D CAN z przełącznikiem na pinach 7 i 8 - obsłuży wtedy też nowsze auta. Oczywiście przed zakupem zadaj sprzedającemu pytanie czy wykrywa zapłon.
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Potrzebuje pomocy odnosnie diagnostyki bmw. Mam kilka innych interfejsów, ale niestety zaden nie chce sie połączyć z bmw, stąd moje pytanie, czy jak zakupie kabel d can z przełacznikiem na 7i 8 pin, to co dalej? Sciągam inpa albo dis na kompa i uruchamiam? Czy to się uzywa online i placi za to? Bylbym wdzieczny za wskazówki
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Jak z użyciem kompletnie innego testera niż ICOM i ENET do ISTA?

Od kilku lat posiadam dość dobry sprzęt, który jest fajny do wielu marek ale przy tym dość ogólny i przy tym ograniczony. Narzędzie to Tester Tech Magneti Marelli (szybko szukając to dokładnie taki: http://www.edpol.pl/frontend/files/urzadzenia/tester_tech_2006_m.pdf). Obecnie sam posiadam BMW serii F i chciałbym pobawić się w coś więcej niż tylko czytanie błędów. Zastanawiam się czy nie lepiej będzie wykorzystać dobry sprzęt, który kosztował trochę grosza niż wierzyć w kabel ENET za 50 zł na alledrogo. Pytanie tylko czy jest w ogóle jakakolwiek możliwość, żeby ISTA (w dowolnej wersji) połączyła się z autem przez taki tester jak mam teraz? Będę wdzięczny za każdą radę.

Edytowane przez aiver3
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W f serii dcanem zrobisz tak samo diagnostyke istą jak w e serii, byleby dcan mial przełacznik pinów. Jesli chcesz robic cos wiecej to enet lub icom (np niedrogi a1)
sprzedam iCom Next Ori
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jaki interfejs na BT lub WiFi do BMW G31 2018r. 530d?

Dzialajace na Androidzie.

Czy moze lepiej kupic kabel do laptopa?

Jakie programy uzywać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.