Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Różnice między nimi są tylko takie, że ten z drugiego linku ma BT. Natomiast są w nich takie same płyty, tylko w innej obudowie.

Miałem kiedyś DS150, w odczytywaniu błędów daje rade, ale i tak nie zrobi wszystkiego, tego co ma w programie.

Jak już chcesz taki to ja bym brał z BT.

Do e39 musisz jeszcze dokupić przejście na 20 pin.

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie co powiecie o tym interfejsie.. Właśnie tak oglądam i się zastanawiam nad jego zakupem :

 

1. https://www.olx.pl/oferta/interfejs-tester-diagnostyczny-cdp-ds150-kabel-do-autocom-a-wysylk-CID5-IDj6SVd.html#ed62385f98;promoted

 

2. https://www.olx.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-tcs-cdp-plus-bluetooth-8-kabli-CID5-IDj8MSr.html#a5ff24ef5a

 

moje auto to E60 z 2005 roku ale też mam mondeo z 2008 i e39 z 1999 wiec raczej uniwersalny.

 

Proszę o jakieś rady i opinie

 

Jak masz e60 to uniwersalny tester do niczego Ci sie nie przyda.

Jak juz "biegasz" po olx to wpisz w wyszukiwarke : bmw interfejs diagnostyczny

znajdziesz troche przydatniejszy sprzet

sprzedam iCom Next Ori
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie nie komplikujcie sobie życia

do bmw to K-DCAN jest najtańszy i najlepszy (bez serii F dla niej ENET)

oczywiście ICOM jest lepszy dla BMW ale znacznie droższy , ale do diagnostyki nie ma znaczenia czy ICOM czy K-dcan

K-dcan z przełącznikiem każde bmw serii E od 96roku (od 96 roku do 2000 przejściówka 20pin na OBD2 16pin)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do bmw to K-DCAN jest najtańszy i najlepszy (bez serii F dla niej ENET)

U mnie dcan i F serię robi . Wszystko jest ok, nie warto o tym zapominać .

Opublikowano
Koledzy, czym dokładniej się różni k-dcan z przełącznikiem i bez?

D-canem bez przełacznika nie zrobisz starszych aut typu e39 bo tam muszą byc zwarte piny 7 i 8.A jak polutujesz w nim piny to nie bedzie chodził w autach z ethernetem.Po to jest przełącznik zeby zmieniać te piny.Choć powiem szczerze ze jakość tych przełączników montowanych na klej na gorąco jest tragiczna...kilka ruchów na mrozie i odpadają. Albo wstawic swój porządny albo miec w zestawie 2 kable,jeden z polutowanymi pinami i jeden bez.

sprzedam iCom Next Ori
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie jak w końcu jest z tym kablem enet w diagnozie serii F, jest w stanie zrobić pełną diagnozę auta? Bo czytałem że nie do końca.

Poniżej cytat z postu viewtopic.php?f=96&t=288792 :

 

...

interfejs ENET jest w zasadzie tylko (wyjątki to cic w exx serii) do F serii ponieważ działa dobrze z ISTA D bezpośrednio, tak samo jak ICOM, ale ENET ma ograniczenia

nie czyta napięcia z terminalu KL30 i wszystkie operacje w związane, a jest ich dużo w ISTA D, co ista wymaga podłączenia i monitoruje napięcie nie da się przeprowadzić zENET tak samo jak z K-dcan,

...

Jak to jest z tymi ograniczeniami enet'a w serii F o których pisze Din76?

 

Czytałem także, że kablem K-dcan jednak można diagnozować serię F...?

U mnie dcan i F serię robi . Wszystko jest ok, nie warto o tym zapominać .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak używasz ICOM to zrozumiesz ,

ICOM wyświetla napięcie na terminalu KL15 i KL30 w V np KL15 14V a ENET pokazuje tylko stan terminalu (w zasadzie tylko wykrywa stan )

Stan terminalu KL15 ON czy OFF niektóre procedury wymagają z czytania napięcia z terminalu aby procedura przebiegała prawidłowo,

jest to mankament w zasadzie nie istotny ponieważ nie ma lepszego i prostszego interfejsu dla serii F i G i bardziej niezawodnego

Niestety w najnowszej wersji ISTA+ nie można wykorzystać z ENET całkowicie np programować tylko z iCOM

Kablem K-dcan można też diagnozować serie F i G ma protokół diagnostyczny DCAN na pinach 6 i 14 (tylko diagnozować nic więcej )

Opublikowano

Nie mam ICOM, interesuj mnie tylko czysta diagnoza, programowanie i kodowanie na razie odpuszczam, jestem na etapie szukania pacjenta serii F dla siebie.

Czy pisząc "niektóre procedury" masz na myśli procedury kodowania/programowania poprzez ENET czy także procedury w diagnozie?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy jest jakiś rozsądny skaner diagnostyczny do kwoty ok 200 zł który pasuje do BMW E60, francuzów i grupy VAG? Chodzi mi tylko o wykrywanie i usuwanie błedów. Nie zajmuję się programowaniem i kodowaniami itp. Skaner służył by tylko i wyłącznie do "użytku domowego" czyli sprawdzeniu "dla siebie".

Domyślam się, że wszystkie uniwersalne skanery to gówno ale w ostatnim czasie wydałem duża większą kwotę na podłączenie auta pod komputer, które i tak nie przyniosło żadnych korzyści i nie wniosło nic nowego.

 

np.

http://allegro.pl/autel-maxiscan-ms509-i5406302038.html

Opublikowano

Dobry interfejs KKL za ok 100 zl (odpowiednio zaprogramowany) współpracuje z

Inpa i Ista (do konca 2006 r)

Vag com i polski vag ( do 2004r. )

ddt2000 (renault) do ok 2004 r.

Vag, Peugeot , Citroen oraz Renault po 2004r. to juz duzo droższe interfejsy (Lexia, Clip, vcds)

sprzedam iCom Next Ori
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jesli dobrze rozumiem to kabel enet do seri F to tylko kabel łan z wtyczka odb? Resztę robi soft?

W domu mam tez peugota, korzystam z interfejsu lexi i softu pp2000. A jak to wyglada z BMW, mógłby ktos to troche łopatologicznie wytłumaczyć? Czego konkretnie potrzebuje do komunikacji seri f z 2012r? Interesuje mnie diagnoza jak i kodowanie. Nie zamierzam zmieniać map w silniku, ale chciał bym np zmienic jasność podświetlenia ambilight, ringów itp. W sumie same pierdoły

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ESYS z tokenem i psdzdata do kodowania i programowania ,

działa z kablem ENET (same kable plus rezystor łączący piny 16 z 8 rezystancja 511ohm 0.6W, piny 4 i 5 połączone od masy )

ethernet to piny 3 ,11,12,13 )

chodzi dobrze, diagnostyka to ista D też z ENET działa

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Poszukuje testera do 1000 zl do BMW E9... i E6... zeby mozna zczytac bledy zrobic adaptacje, programowanie oraz zeby mogl zczytac przynajmniej bledy z innych marek samochodu najlepiej jak by to byl tester diagnostyczny niezalezny a nie sam kabel do laptopa
Opublikowano

W takiej cenie nie znajdziesz nic samodzielnego co obsłuzy wszystkie auta. Jest foxwell ale za tą kasę obsłuzy tylko auta po 2000 r. No i zapomnij o programowaniu przy takim sprzecie.

Jest DS150 ale potrzebujesz laptopa no i niestety nie lubi sie bardzo z Bmw (często po właczeniu silnika traci połaczenie, diagnoza tylko na zapłonie)

Jesli zalezy Ci szczegolnie na Bmw plus inne auta to laptop z inpą i Istą plus d-can z przełacznikiem plus enet, ewent. pakman 20 pin i masz zrobione Bmw od 96.

Do tego ds 150 z końcówkami do innych autek ewent. kabelek do vaga w najnowszej wersji i masz zrobiona całą grupę vag z długim kodowaniem.

sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano
Rozglądalem sie kiedys za takim kombajnem ale w tej cenie niestety nic sensownego nie kupisz do wszystkich aut.Foxwell za 2.5 tys robi wszystkie auta ale nie znam jego przydatności. Nawet wlasciciele tak porzadnego sprzetu jakim jest np KTS (10tys zł)po pewnym czasie rozglądają sie za fejsami dedykowanymi(Bmw-Icom, Citroen-Lexia, Opel-Opcom,Vw-vcds itd) bo dają duzo wieksze mozliwosci niz sprzet uniwersalny.
sprzedam iCom Next Ori
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, potrzebuje interfejs diagnostyczny do bmw e46 318i 2003r n42 143km

Chodzi mi o interfejs bluetooth na allegro widziałem takie nawer od 20zl do 80zl

 

Głównie chcialbym sprawdzic bledy np Check engine i je kasowac

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Panowie, czytam, szukam, czytam... i już nie mam pomysłu, a mi czasu brakuje. Potrzebuję zdiagnozować E61 LCI 2008 r. Posiadam kabel K+DCAN, który bezproblemowo działa z E90 preLCI 2005r (INPA, ISTA/D), a w E61 nie mogę się połączyć. Jedni piszą, że powinno działać inni, że trzeba zmienić kabel ( ale jaki?). Uczę się dopiero całej tej terminologii i czasem ciężko mi sie w tym połapać. Po udanej instalacji INPA i ISTA działałem na tym w E90 i byłem zadowolony, ale co mam zrobić, żeby zadziałało z E61?

 

kabel mam taki:

d977368fc2d1.jpg

 

 

Po podłączeniu do INPA, wchodzę w sterownik silnika i przy próbie odczytu błędów pojawia się info:

cd3af4fc9af3.jpg

 

a po kliknięciu "tak", pojawia się:

83cbab3b1452.jpg

 

 

W ISTA po uruchomieniu i wczytaniu danych z VIN, wciskam "Start vehicle test" i wywala coś takiego:

6ccd9e745e86.jpg

 

Czy to jest kwestia ustawień programów? portów w WIN7? czy kablu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Interfejs jest odpowiedni dla DCAN po 2007/03 roku

tylko kwestja czy działa ?????

po zainstalowaniu ustawiasz opóźnienie na 1 sek i to w zasadzie tyle ,

jak na moim filmie

sparawdzasz obdsertup czy wszystko ok

jak błędy w rejsetrze to poprawiasz jest na filmie

w niektórych przypadkach sa takie braki w serial że trzeba dodać rejestr (ale twój działa na lini K więc pewnie ok )

http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/serial+port,5326921881.reg

w EDIABAS/BIN/obd.ini ustaw zamiast USB, OBD

[OBD]

Port=Com9

Hardware=OBD

RETRY=ON

ale jeśli działa na K-line to pewnie masz wszystko ok i w interfejse zepsuta jest linia DCAN (pin 6 High speed CAN i pin14 Low speed CAN )

,jest tylko linia K do 2007/6

jest też problem jeśli E60 ma CIC i port ethernet w OBD (poznasz po pinach 3,8,11,12,13 widać metalowe piny w obd )

to jeśli twój interfejs ma zlutowane piny 7 i 8 dla modeli old (e39,e46,ee53,e83 )to może blokować diagnostykę jeśli te piny sa zlutowane , trzeba rozlutować ,

albo przełącznik ustawony na druga linie K na pinie 8 , to trzeba przełączyć w inna pozycję .

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dzięki za informację. Na chwilę obecną mam nadzieję, że jeśli działało wcześniej, to konfiguracja wstępna chyba jest ok (jak coś, to przeinstaluję wszystko wg Twojej instrukcji, ale to później). Zauważyłem, że w pliku obd.ini miałem "Hardware=USB" ,więc zmieniłem na "Hardware=OBD". Dodatkowo, nie wiem czy to istotne, ale w ustawieniach portu miałem "Wielkość transferów USB" ustawione na 1024 (odbioru i transmisji), więc zmieniłem na 4096 B (jak na filmie).

Dam znać jak się podepnę, czy są jakieś zmiany.

Przy okazji zapytam, czy jeśli mam zepsutą linię DCAN, da się sprawdzić poprawność jej działania? czy jest możliwość diagnostyki samej linii DCAN?

 

Zapomniałem wcześniej dodać, ze moje E61 posiada CCC

 

EDIT:

niestety nadal te same komunikaty wyskakują

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Rozkręciłem dzisiaj złącze w moim kablu i wygląda na to, że linie 7 i 8 nie są ze sobą połączone.

 

199ccd6ba778.jpg

 

Jeśli dobrze rozumiem, to w E90 które miałem, łączyło się "starą" metodą i piny powinny być zlutowane, tak? w taki razie jak to działało?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.