Skocz do zawartości

Niedogrzany silnik 3.0d LCI mimo wymiany termostatu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie auto bmw e83 po lift 3.0d 218 automat, temp na zewnątrz 8 stopni odczuwalna 0 ( wietrznie jak cholera ) , prędkość emeryta 90 -110 Mimo że termostat wymieniałem jakieś 3 miesiące wcześniej zauważyłem ostatnio w trasie że temperatura silnika nie za bardzo ma ochotę przekroczyć 84- 86 stopni głównie oscyluje w 83- 84 przez 120 km nie włączyło mi się wypalanie (poza pasywnym) filtra DPF mimo że sadzy było około 39 gr - samo nie uruchomienie się wypalania raczej zrozumiałe ponieważ startuje przy 90 stopniach...

 

 

Wcześniej wypalał się bez problemu w czasie wypalania 91 stopni po wypaleniu spadało na 87-88

Termostat wymieniany na oryginalny.

 

Jedyne co mi przychodzi do głowy to uszkodzenie nowego termo...

Jakieś sugestie ?

 

Dziś polatam po mieście i zobaczę czy go rozgrzeje do 90 ale coś mi mówi że nie ;]]

 

Teraz pytanie-zagadka dlaczego ?

Edytowane przez Anonymous
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

... napisz dokladnie jaki silnik diesla , np : N57N2 3.0 D 170 kW

Jezeli masz ten silnik ( diesla ) i problemy z temparatura silnika to musisz sprawdic :

 

1. Termostat glowny

2. Termostat EGR

 

Jak wymienic termostat EGR mozna zobaczyc tutaj :

BMW 530d,320d,520d, EGR thermostat swap in three minutes

 

Jak wymienic oba np. w 530d E60 silnik N57N2 3.0 D 170 kW :

BMW E60 530d thermostat

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano (edytowane)
Dzięki za wpis ale jak pisałem 3.0d po lift 218 ( inaczej M57N2 160 KW ) ... a to oznacza chociażby tyle że to silnik po 1. z jednym termostatem bo w e83 LCI (polift ) tak robili swoją drogą nie wiem why ... a po 2 już go wymieniłem 3 miesiące temu na nowy oryginalny ... bo nie osiągał nawet 70 stopni ;]] Edytowane przez Anonymous
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

.... jezeli jest 100% sprawny i posiadasz jeszcze automatyczna skrzynie biegow .... = >

.... to padl termostat w wymienniku ciepla automatycznej skrzyni biegow .

 

 

zobacz tutaj => http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E83N/Europe/X3_3.0d-M57N2/L-N/browse/radiator/heat_exch_transmission_oil_cooler_line/

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
ooo widzisz a to już jest interesujące co piszesz ;]
Opublikowano
dobra ... poczytałem trochę i hmm mam mieszane uczucia ... auto nie jest jakoś zimne brakuje mu kilka stopni do 90 ... jak to sprawdzić z tym wymiennikiem żebym miał pewność ? koszt wymiany z tego co patrzyłem nie duży więc wymienić można ale jak się upewnić ? sposób z zaciskaniem węży ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazlem na forum ( Łotewskim ) taki przypadek jak u Ciebie !

Facet wymienil oba termostaty w X5 E70 3.0 D

1. Termostat glowny

2. Termostat EGR

. a temperatura silnika ciagle nie byla optymalna ....

wiec zacisnal sciskami weze gumowe ( wymiennika ciepla automatycznej skrzyni biegow ) , tak jak na zdjeciu

=> https://tapatalk.com/tapatalk_image.php?img=aHR0cDovL2ltZy50YXBhdGFsay5jb20vZC8xMy8xMi8yNy9vcmlnaW5hbC91dmF6YTN5NS5qcGc%3D

 

Temperatura silnika wzrosla szybko do ok. 91°C - 92°C ..... i byla bardzo stabilna ( zamieszczone sa tez zdjecia ) ! ! ! [ TMP - 92°C ]

 

=> https://tapatalk.com/tapatalk_image.php?img=aHR0cDovL2ltZy50YXBhdGFsay5jb20vZC8xMy8xMi8yOS9vcmlnaW5hbC9uYTZhNnU2dS5qcGc%3D

 

 

Caly przypadek opisany jest tutaj :

=> http://ru.bavariancar.lv/forum/showthread.php?t=46326

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
no dobra :) to dzięki, przetestuje i dam znać co zaobserwowałem
Opublikowano

Pojeździłem po mieście po około 8 km silnik złapał 91 stopni sprawdzilem soot w dpf i 39.94 gram w tej chwili urosła temperatura w dpf egr przymknelo na 5% i ruszyło wypalanie wyskoczyłem poza miasto rozpędziłem go do 100-110 i temp spadła na 87-88 ale proces wypalania leciał dalej ...jak zakończył wróciłem na miasto i temperatura znowu 86-87 i tak już zostało :/

 

Zaczynam się zastanawiać ...

skoro w odpowiednim momencie temperatura silnika na czas wypalania była 91 to może te 86-88 to odpowiednia temp silnika ? A może to program zakłamuje ? Sprawdzę jutro czy się pokrywa z kompem w aucie ale wątpię żeby były rozbieżności raczej nie możliwe ;)

 

Z zaciskania węży jeszcze nie sprawdzałem ...

spalanie w mieście mam 13.5 ale moim zdaniem takie powinno być ;) nie wierzę że ktoś ma 10 jazda na emeryta min 12

 

Z poprzedniej trasy wyszło mi 7.8 no ale pasażer strachliwy wiec 120 to max prędkość

Opublikowano

do wypalania dpf wymagana jest temp min 75 stopni, wiec powyzej 80 jest wystarczajaca i calkiem w normie. w nowoczesnych silnikach zaopatrzonych w wydajny system chlodzenia temp utrzymuje sie w grnicch 80-90 stopni.

Co do wyminy termostatu, to tylko na oryginalny! wymienilem ostatnio na tani zamieninnik i okazal sie uszkodzony, otwieral sie przy 65 stopniach.

Opublikowano
Oczywiście ze oryginalny ... co do wypalania dpf nie masz racji w bmw e83 nie rozpocznie się aktywne wypalanie poniżej 89 stopni silnika ... ani też bez odpowiednio wyższej temperatury spalin i ciśnienia przed filtrem ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.