Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

staram się od kilku dniu wyszukać na różnych forach odpowiedzi na pytania dotyczące spalania 2 wersji X4 tj. 20d i 28i, niestety bezskutecznie.

 

Jak wiadomo dane katalogowe z rzeczywistością nie mają nic wspólnego.

 

Dealer wypożyczył mi na 1 dzień X3 20d wiec mniej więcej wiem czego mogę się spodziewać po X4 z tym silnikiem.

Największy problem mam z 28i, jak on się ma do najsłabszego diesla?

 

Czy ktoś mógłby mi ktoś przybliżyć realne zużycie?

 

Dziękuję

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Mam f26 silnik i20 przejechane dopiero 300km ale, komputer wskazuje zużycie 14L/100 przy delikatnej jeździe 2/3 po mieście na krótkim dystansie. Uważam , że to sporo i mam nadzieję, że po dłuższym dystansie spalanie będzie mniejsze.
Opublikowano

20d. Przez pierwsze 5 tys. palił 8-9 trasa a 11 miasto. Teraz (ma 15 tys na liczniku) - zrobiłem 3 tys km trasy po autostradach Austria, Czechy, Słowacja. Oczywiście ze względu na radary prędkość na liczniku 140 km/h (czyli faktyczna w granicach 130 km/h) - spalanie za to (wg komp jak i faktyczne) to 7,5 l na 100 km. Czyli bardzo przyzwoite

pozdr

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Dzisiaj widziałem na autostradzie xDrive35d... Ładnie to popierdziela :D i piękna w Mpakiecie
http://zapodaj.net/images/2f26374e0c65b.png
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Chciałbym odświeżyć temat. Także w rodzinie zastanawiamy się nad x4 28i. Robimy rocznie około 17 tys. km. W salonie powiedziano nam, że można zastanowić się nad dieslem dopiero od 25 tys. km rocznie. Samochód będzie wykorzystywany na krótkich trasach np. 1-2-3 km, 50km, 120km :oops: , głównie żona (czyli delikatna noga) np. dziecko do szkoły, sklep itd.

Policzyłem na skróty np. jeżeli benzyna spali 3l więcej benzyny na 100km i dodamy jeszcze trochę droższą cenę za benzynę to wychodzi około 16zł więcej za przejechanych 100km, czyli 160zł za 1000km. Przy naszym użytkowaniu jest to około 3000zł rocznie więcej niż przy dieslu. Czy to dużo? Ważne pytanie: czy przy tak krótkich trasach, brak rozgrzania silnika, częste uruchamianie silnika mogą pojawić się problemy z dieslem??? Czy są osoby na forum, które użytkują x4 28i i mogą się wypowiedzieć na temat użytkowania, eksploatacji, wad i zalet.

Dziękuję.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Benzyna spali 4-5 L więcej a nie dwa ;) Poprzednim autem 20d zrobiłem 88 tyś km z czego 90% po małym mieście i nigdy nic się nie zatkało ani nie rozrzedzało oleju.
Opublikowano
1-3 km to diesel spali tyle samo co benzyna, z racji zimnego silnika, w ogóle bym sie nie zastanawiał tylko brał benzyne, ale to mój punkt widzenia bo - serwisowanie diesla to wyższy koszt a jazda na krótkich odcinkach nie sprzyja zachowaniu bezawaryjności.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Mozesz wierzyć w to ze benzyna spali tyle samo, ale tak nie jest :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Samochód będzie wykorzystywany na krótkich trasach np. 1-2-3 km, 50km, 120km :oops: , głównie żona (czyli delikatna noga) np. dziecko do szkoły, sklep itd.

Przy takich dystansach i w ogóle do jazdy miejskiej to ja obecnie kupił bym tylko hybrydę.

Skoro BMW obecnie nic w tej klasie nie oferuje to Lexus NX lub Toyota RAV4 hybrid. Tym ostatnim jeździłem testowo i nawet fajnie było, a jak nie podoba się wizualnie to płacić x 2/3 i brać BMW :)

Opublikowano
Mam dwa auta z dokładnie takimi silnikami. Raz do pracy jadę jednym a raz drugim czyli trasa ta sama. Raptem kilka km. F10 528ix pali 13. F25 20d pali 8,2. Tyle w temacie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

35i - po 58tys km średnia z całego przebiegu 11,6l/100km (miasto: trasa 40:60). Na trasie jadąc dość przepisowo bez problemów można zejść poniżej 10l :cool2: a z kolei z doświadczenia wiem, że na dłuższej trasie wykorzystując maks. osiągi ciężko przekroczyć średnie >20l/100km :D

Myślę, że 28i nie będzie istotnie oszczędniejsze.

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wszystko zalezy od indywidualnej oferty. Nowe BMW maja zwykle pakiet Service Inclusive na korzystnych warunkach, wiec argument drozszego serwisowania jest w praktyce bezzasadny.

 

Duzo zalezy tez od okresu uzytkowania auta. Jesli auto zostanie zmienione po 3 latach albo przed przebiciem 100 tys. km, to nawet diesel na krotkich odcinkach nie powinien sprawiac problemu. Nowe auta testowane sa zazwyczaj tak, aby nawet w ekstremalnych warunkach uzytkowania (auto schlodzone do -20°C po czym jazda na wysokich obrotach na nierozgrzanym silniku) wytrzymaly bezawaryjnie okres gwarancji lub przebieg 100 tys.km.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • 4 lata później...
Opublikowano
Jestem za dieslem, problem z ewentualnym rozrzedzeniem paliwem występuję tylko w przypadku notorycznego przerywania procesu wypalania DPF. Ja sobie z tym poradziłem, dzięki aplikacji Btool. Tam można podejrzeć kiedy wypala się DPF. Poza tym wystarczy częściej zmieniać olej. Jeżeli masz wykupiony pakiet serwisowy, wystarczy że pomiędzy deklarowanymi wymianami będziesz wymieniał sam.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

20d - pali ok. 6-7 na trasie i ok 10, lekko powyżej 10 miasto.

Nie zwracałem na to aż takiej uwagi, ale poprzednie moje auto (2.0 Ecoboost 243 km, benzynka) paliło 11 na trasie i powiem Wam że po zmianie na betę czuć różnicę, rzadziej tankuję a jeżdżę tyle samo - także zacząłem czuć różnicę :) Szczególnie w tych czasach to może mieć znaczenie ;)

Porównaj OC i uzyskaj lepszą cenę niż u agenta:

https://mubi.pl/id-WQVGMF

Opublikowano
X4 jak na swoje gabaryty obchodzi sie wyjatkowo oszczednie z paliwem

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Nie znam się to się wypowiem :D

Co prawda nie mam X4 tylko X3 F25 ale za to 2.d i 28i - moje doświadczenia to :

2.0d miasto 9,5 - 10,5 , trasa 7 - 8,5

28i miasto 12,8 - 14, trasa 12-13 ale nie żałuje sobie. Jak ktoś pojedzie przepisowo da się zejść 10

Z doznań podczas jazdy - 28i góruje pod każdym względem i warte jest każdego litra więcej - do tego stopnia że rocznie robię nim dwa razy więcej kilometrów niż dieslem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.