Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich i proszę o pomoc.

Problem wygląda następująco. Na zimnym silniku po długim postoju (np. po nocy) silnik po odpaleniu nierówno pracuje na biegu jałowym na wolnych obrotach. Po kilku minutach jak złapie trochę temperatury (powiedzmy że wskazówka od temperatury mini niebieskie pole) falowanie mija i pracuje normalnie.

Myślałem, że to przez świece po dwie były padnięte ale po wymianie świec dalej jest to samo. Wymieniłem sterownik świec żarowych od Krzyśka z Nysy bo słyszałem, że to może być przez to i dalej nie pomogło.

Dziś zauważyłem, że jak wyłączę panel klimatyzacji to jest trochę lepiej ale nadal nie pracuje równo.

Może ktoś już miał podobne objawy i będzie mnie w stanie naprowadzić.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano
podgrzewacz grzeje szybko i raczej stawiam na wtryski. Jutro podlacze pod komuter na zimnym silniku i zobacze co pokaze.
Opublikowano
Podłączyłem auto pod komputer i okazalo się, że leje 4 wtrysk na zimnym silniku. Jak zlapie temperature to juz wraca do normy. Bedzie wtrysk do zrobienia czy może wystarczy korekta?
Opublikowano
wrzuc aktualne korekcje wtryskow

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Nie wiem jak dodać zdjęcie ale:

pierwszy cylinder -1.67

drugi cylinder 0.31

trzeci cylinder -4.32

czwarty cylinder 5.12

W miarę rozgrzewania się silnika na czwartym cylindrze spada i po rozgrzaniu 90 st.C jest na zielonym polu. Jak silnik jest rozgrzany pracuje bardzo ładnie a na zimnym rzuca nim i pracuje jak na 3 cylindrach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podaj korekcje na rozgrzanym silniku. Zrób też test przelewowy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podaj korekcje na rozgrzanym silniku. Zrób też test przelewowy.

 

Test przelewowy nie ma nic wspólnego z laniem wtrysków i złymi korekcjami.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z korekcjami nie, ale może pokazać inny problem z wtryskiem, w sumie to miałby problemy z odpalaniem..więc nie ma sensu, ale jakieś początkowe stadium może być dawania na przelew :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Pali na zimnym jak i na cieplym bardzo ladnie.

W poniedzialek jade do mechanika co robił 15 lat w serwisie bmw. Ma ponoc taki komputer do diagnostyki jak w serwisie. Dam znoc co zdiagnozowal.

Opublikowano

Bylem u mechanika na diagnostyce silnika. Na cieplym silniku pierwszy i drugi cylinder bez zmian czyli -0.3 i 1.5 natomiast trzeci cylinder -3 a czwarty 3.8.

mechanik powiedzial ze trzeci i czwarty sa na pograniczu, trzeba wyjac i sprawdzić na stole. Mowil ze koszt regeneracji to 500 - 700zl od wtrysku. Czy faktycznie to tak duze pieniadze czy mozna gdzies taniej zrobic?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tym silniku nie wskazane jest regenerowanie wtrysków. Długa historia, ale lepiej kupić używki ze sprawdzonego źródła, niż regenerować. Chodzi o kodowanie wtrysków.

Wtryski działają też na zasadzie równoważenia, czyli jeśli dwa wtryski mają słabe korekcje nie oznacza to, że dwa są do wymiany. Jeśli jeden wtrysk jest słaby, to inny go równoważy i wtedy na dwóch korekcje sporo odbiegają od normy.

Słyszałem dwie teorie:

1. czwarty wtrysk równoważy wszystkie pozostałe

2. trzeci równoważy się z pierwszym a czwarty z drugim i na odwrót.

Nie wiem dokładnie, która teoria jest prawdziwa, ale z doświadczenia powiem, że bardziej się skłaniam teorii nr 1.

Możesz pozamieniać wtryski miejscami i zobaczyć czy złe korekcje pójdą za wtryskami i wtedy będziesz miał pewność, który jest padnięty.

Możesz też wydać parę dyszek u kupić coś takiego:

http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Oczyszczacz-wtryskiwaczy-DIESEL-SPULUNG/23

Przy niedużych problemach pomaga.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.