Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów,

 

Mam pewien problem który nawiedził mnie dawno temu i nie mogę sobie z tym poradzić.

Objawy:

-Stuki w zawieszeniu szczególnie przy skręcaniu kierownicą i najechaniu na nierówności

-Lekkie drgania kierownicy na nierównościach

-Stuki przy szybkim skręcaniu kierownicy lewo-prawo

-Krzywa kierownicą ciągle w lewo i uczucie przy gwałtownym skręcie w lewo jakby bujnęło autem w prawo objaw nie występuje

-Myszkowanie auta

 

Do tej pory:

-Wymiana amortyzatorów tył i tulejki tył (Zawieszenie tył bez zarzutu)

-Sworznie i tuleje z przodu wymienione

-Ustawienie zbieżności parę razy i ciągle kierownica jest o tyle samo stopni w lewo

 

Byłem dwa razy u diagnosty u mechanika i nic. Pojechałem dziś do diagnosty, zwróciłem uwagę aby sprawdził dokładnie przekładnie kierowniczą. Brak luzów, brak wycieków z przekładni, amortyzatory sprawne wszystko się trzyma jak należy. Jedyne co budziło zastrzeżenia to łącznik stabilizatora (Do wymiany) I Tu pytanie, czy łącznik stabilizatora mógłby powodować objawy podane wyżej ? Nie wiem już co z tym zrobić. Są jakieś sposoby sprawdzenia przekładni ? Jestem gotów ją zregenerować lub kupić używkę ale muszę być pewny, że jest uszkodzona.

 

Pozdrawiam,

Marcin

 

EDIT: Z racji tego, że łączniki to nic drogiego to postanowiłem wymienić przednie i tylne plus tuleja wahliwa. Czy do wymienionych czynności trzeba jakichś większych umiejętności i ile czasu to zajmuje ? Pytam z racji tego, że nie chce płacić parę razy za rozbieranie zawieszenia i jeżeli warto przy okazji zmienić coś jeszcze to się skuszę. Proszę o propozycje.

EDIT2: Zastanawiam się również wymienić końcówki drążka kierowniczego chodź diagnosta nie wykrył problemów to czy jest możliwość, że przez właśnie drążki mam takie problemy z prowadzeniem pojazdu ? Przepraszam, że tak chaotycznie piszę ale chciałbym już dziś wszystko zamówić.

Opublikowano

co do łączników stabilizatora, zmieniałem ostatnio u siebie.

ja kupiłem z lemfordera 70 zł szt.

Potrzebny będzie Ci klucz 17 tka, (nie nasatka i grzechotka tylko zwykły klucz) oraz torx.

 

Torxem blokujesz śrubę a kluczem odkręcasz, ja dwa łączniki wymieniłem w 30 minut z przerwą na papierosa. :)

Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
Opublikowano
Mówimy o łącznikach przód czy tył ? Z tyłem czytałem, że jakaś większa filozofia z opuszczaniem auta. Nie będę wymieniał osobiście nie mam jak. Mechanicy jako tako robią ale czasami trzeba ich nakierować więc dopytuje o co dokładnie chodzi. Dziękuje Ci za odpowiedź. Proszę o więcej najbardziej zależy mi aby zniwelować występujące objawy.
Opublikowano
miałem na myśli przednie, u mnie nie było jeszcze konieczności ingerować w tył..
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do wymiany łaczników wysytarczy parking przed domem. Każdy da radę i do tego są tu jeszcze opisy jak to zrobić. Oczywiście mówimu o przodzie. Tyłu też jeszcze nigdy nie ruszałem.
Opublikowano

Z tyłem trochę więcej pracy gdyż jest gorszy dostęp do śrub mocujących stabilizator do budy.

Robisz tak, lewarek z jednej strony, odkręcasz łącznik od wahacza, to samo z drugiej, potem pod auto i odkręcasz stabilizator (przy okazji wymiana gum), wyjmujesz wszystko razem spod auta, zakładasz łączniki na stabilizator (smarujesz tylko płynem do naczyń) i montujesz.

Sprawdzone

Wymiana samych łączników tyłu bez odkręcania stabilizatora wg. mnie bardzo trudna o ile w ogóle możliwa.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Po wyjęciu stabilizatora w celu zainstalowania łącznika trzeba ustawiać geometrie ?

Są tam śruby lub nakrętki które łatwo ulegają zniszczeniu przy demontażu ? Czy zamówić tylko dwie poduchy, łączniki i działać ?

Końcówka drążka kierowniczego może być odpowiedzialna za myszkowanie auta i złe prowadzenie ?

Opublikowano

Koledzy, kupował ktoś z Was taki magiel i był zadowolony ?

http://allegro.pl/bmw-3-e46-e-46-maglownica-przekladnia-orygina-nowa-i5172751253.html

Czy może lepiej kupić coś takiego ?

http://allegro.pl/przekladnia-maglownica-bmw-3-e46-1998-2004-argo-i5129826360.html

Proszę o w miarę szybkie odpowiedzi. Pozdrawiam!

 

EDIT: Zamówione już wszystkie śruby, nakrętki, łączniki przód, podpora wału. Dodatkowo wleci całkiem nowe podszybie. Szukam teraz gdzie kupić przekładnie kierowniczą i czekam na propozycje panowie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.