Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego skąd wiesz na co kogo stać?

Nie oceniaj ludzi nie znając ich.

Ja zmieniam auta mniej więcej co rok bo mi się po prostu nudzą i chce spróbować czegoś innego a był okres,że zmieniałem auta co pół roku i był bym idiotą kupując nowy samochód,żeby po roku sprzedać go 30-40% taniej.

Jak kiedyś dojdę do etapu gdzie z jednym autem wytrzymam 3-4lata wtedy pomyślę o nowym.

  • Odpowiedzi 150
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja nikogo nie oceniam. Większość sama pisze, że ich nie stać. Owszem są wyjątki jak Ty, ciebie nie stać na nowe ale nie chcesz się do tego przyznać. Mnie też nie stać na nowe 335i dla żony (bo sam bym takiego auta nie chcial ) na szczęście jej obecne auto całkowicie wystarcza.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Panowie, odpusccie sobie kogo na co stac, bo to zalosne.

 

Fakt jest taki, ze obecne 335i z EDC jezdzi GORZEJ od e90 335i, a uklad kierowniczy wydaje sie troche gumowy. Szukam opinii o tym jak jezdzi F30 335i z zawiasem M pakietowym, ale nikt go nie ma! W wersji EDC, nawet w Sport plus auto sie buja zauwazalnie.

Kiedys 335i bylo szybkim sedanem, ktory dawal sporo emocji i byl przedsmakiem Mki. Teraz jest tylko szybkim sedanem, ktory poza przyspieszeniem nie daje wiele emocji w standardzie i o tym jest ten watek.

 

Mam nadzieje, ze BMW troche sie opamieta i nastepna trojka wroci bardziej do korzeni.

M235i mi sie nie podoba, a M4 mnie rozczarowalo (silnik, ktoremu brak magii) - jak tak dalej pojdzie, to zajme sie odnawianiem starych aut...

Opublikowano

Bmw się nie opamięta, bo jak widzisz klienci chcą teraz zamykania bagażnika z pilota. Bmw nie będzie większości klientów robiło pod górkę. W końcu zrobią zamykanie bagażnika z pilota.

Owszem dyskusja o tym na co kogo stać albo nie jest żenująca. Niestety większość tego marudzenia do tego się sprowadza. Nawet jeśli nie każdy się przyznaje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Dziś konkurencja nadrobila w zakresie diesli, a bmw w zakresie silników benzynowych, ale rozwój małych diesli w bmw niemal zatrzymał się na poziomie sprzed 8 lat

 

:o :D :lol: BMW nadrobila w zakresie beznyn? O czym Ty piszesz? Oporcz 3.0l wszystkie inne duze benzyny sa bardzo awaryjne. Potwierdzi to kazdy kto ma jakiekolwiek pojecie o uzytkowaniu lub naprawach takich silnikow. No tak zapomniaem, Ciebie nie interesuja opinie mechanikow. Skad wiec czerpiesz wiedze? Z TVN Turbo? :duh:

Opublikowano

Kolego, jeśli szukasz aut bezawaryjnych to ponoć toyota będzie najlepsza. Było już o tym w tym wątku. Bmw nigdy nie produkowało bezawaryjnych silnikow, może nie licząc wyjatkow. Nie kojarzę za bardzo silnika bmw, który by nie miał poważnych problemów z usterkami w jakichś aspektach. Za wiele złego nie słyszałem o N46, ale to nie znaczy że to jest bezawaryjny i trwały silnik. Silniki benzynowe poprzedniej generacji miały problemy z rozrządem, głowicami, tlokami, pompami cewkami," klapkami" DIS i wieloma innymi. Niektóre z nich nie są w stanie przejechać 200 tysięcy km bez generalnego remontu lub wymiany na nowe.

Nie wiem jakie są obecne silniki pod tym względem , bo nie oglądam TV, ale prawdopodobnie są jednak dużo mniej awaryjne.

Że już nie wspomnę o tym, że mnie to kompletnie nie interesuje, pisałem wyłącznie o ich parametrach, a nie awaryjności.

O tym czy dzisiejsze silniki są awaryjne dowiem się za 5-10lat, ale rozumiem, że twoj mechanik Pan Kaziu już to wie.

 

Że już nie wspomnę o tym, że chyba trzykrotnie pisałem o MALYCH benzynach, a nie dużych. Naucz się człowieku czytać zanim coś napiszesz. Natomiast benzyny 3,0 N/A są bardzo awaryjne a raczej nietrwałe nie licząc może końca produkcji po 2010 roku.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Miałem okazje przejechać się nową 320d i powiem wam że e90 prowadzi się o niebo lepiej. Moim zdaniem BMW na tym straci bo jak ktoś nie bedzie widział dużej różnicy miedzy nowym BMW a VW czy Mazdą to po co przepłacać... Teraz się tylko utwierdziłem że e90 to był bardzo dobry pomysł mimo że fundusze miałem na f30...
Opublikowano
Bmw nigdy nie produkowało bezawaryjnych silnikow, może nie licząc wyjatkow. Nie kojarzę za bardzo silnika bmw, który by nie miał poważnych problemów z usterkami w jakichś aspektach. Za wiele złego nie słyszałem o N46, ale to nie znaczy że to jest bezawaryjny i trwały silnik.

Pisze o nowych silnikach w nowych samochodach. 3.0d jest trwaly, relatywnie bezawaryjny zwlaszcza do konkurencji. 3.0l benzyny R6 tez daja rade. Ale powyzej tej pojemnosci w nowych benzynach BMW oferuje dramatyczna jakosc. Taki n63 to jest tragedia: pekajace glowice, niesprawne odmy, wadliwe wtrysk,i padajacy osprzet a mial to byc topowy model benzyny. Znam kilka przypadku na mazowszu gdy wlascicielie zmusili bmw do wymiany tych v8 biturbo z peknietnymi glowicami przy przebiegu ponizej 100,000 km :!: :duh:

Opublikowano
Ja nikogo nie oceniam. Większość sama pisze, że ich nie stać. Owszem są wyjątki jak Ty, ciebie nie stać na nowe ale nie chcesz się do tego przyznać. Mnie też nie stać na nowe 335i dla żony (bo sam bym takiego auta nie chcial ) na szczęście jej obecne auto całkowicie wystarcza.

 

 

K8v8M - takie sugestie są nie na miejscu.

 

 

Przeglądałem ostatnio ogłoszenia nowszych używanych bmw f10 i f01 z mocnymi silnikami i kupno fajnej używki dla fana bmw to dopiero będzie wyzwanie

60% aut ma xdrive następne 20% nie ma odpowiedniego zawiasu więc zostaje nam 20% z czego tu też to skrzynia nie taka to kolor to coś innego mega ciężko będzie kupić fajną używkę dla fana bmw. Już teraz była masakra żeby kupic mocne bmw w dobrym bezwypadkowym stanie a teraz z tych 20% to będzie niesamowite wyzwanie 80% tych aut jest skonfigurowane do dupy.

 

Już jest. Pół roku intensywnie szukałem E90 z m-pakiem (lub chociaż zawias m sport). Bo mnie nie stać na nowe 328i/320d na pełnym M-paku z podgrzewanymi fotealmi i ksenonami. Niestety nie udało się (warunkiem był 2.0d 184KM). Nie udało się. Nawet jak niemieckie premium selection przeglądałem, to jak już wszystko było ok i kolor ciemny, to miał 6 biegowy automat, xDrive i zawias zwykły. Może gdybym kryterium przebiegu ustawił do 300 000km to bym znalazł. Był świetny egzemplarz w Wawie, 2010 przebieg ~80kkm, ale xDrive, zwykły zawias..

Opublikowano
Być moze aktualnie produkowane 3,0 sa ok. Miały one jednak bardzo poważne problemy z trwałością na początku produkcji danego modelu. I to nie na samym początku bo 3,0 N/A był problematyczny niemal do konca. W zasadzie jak prawie każdy silnik produkcji BMW. Pod koniec produkcji silnik jest zwykle na tyle dopracowany ze nie ma większych problemów. Oczywiście sa wyjątki jak M47 gdzie pod koniec produkcji zmodernizowano go, dolozono Dpf i silnik ten do samego konca pozostał problematyczny. Na naszym forum sa relacje gdzie auto z tym snikiem kupione tuż przed zmiana silnika ba N47 wygenerowało tuż po gwarancji kosztów na kilkanaście tysiecy a i w trakcie gwarancji były problemy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Pamiętam jak kupiłem swoje pierwsze bmw był to model E90 i byłem trochę rozczarowany, niby nowy, niby prestiżowa marka a ja absolutnie nie czułem „utopionych” w nim pieniędzy. Po latach wróciłem jednak do marki i kupiłem F30 i odczucia mam podobne.

 

Absolutnie nie zgodzę się jednak, że model F30 ustępuje w czymkolwiek poprzedniemu modelowi. Ja widzę same plusy - zdecydowanie ładniejszy zewnątrz i wewnątrz, mocniejsze silniki, jakościowo nie ustępuje poprzednikowi (póki co). Zawieszenie faktycznie gorsze (też po pierwszym szybszym łuku myślałem, ze mam coś z autem), na trasie E90 prowadziło się bajecznie, jednak w mieście brakowało mi komfortu, który w F30 już mam.

 

Tak więc może i za te pieniądze można kupić lepsze auto, pewnie tak jest, ale to na widok właśnie trójki moje serce szybciej bije.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To 335i za 300 tysięcy to poziom cenowy zbliżony realnie do 320i kilkanaście lat temu. To, że Was nie stać na takie auto to nie znaczy że powinniście mieć pretensje do bmw, tylko do swoich możliwości finansowych i nieadekwatnych do nich oczekiwań konsumpcyjnych. Odpowiednikiem co do wielkości dawnej trójki jest obecnie seria 1/2 i tu cena jest jeszcze niższa. Fakt, że nie ma sedana (wkrótce będzie, ale jakąś kupa fwd), ale takie 235i to pełnokrwiste bmw które na torze radzi sobie z wcale nie takimi starymi M3. Kosztuje grosze w porównaniu z tym co trzeba było wydać na tamto M3. Tyle, że was nie stać wiec marudzicie po forach.

 

Prawda jest taka, że gdyby bmw nie zmieniało się pod potrzeby klientów dziś byłoby na skraju bankructwa, albo zmieniło się w mała manufakturę z bardzo drogim autami. Dużo droższymi niż 335i za 300 tysięcy. Takie są obecnie wymogi rynku motoryzacyjnego. Jeśli ktoś produkuje malo aut albo bankrutuje albo produkuje bardzo drogo.

 

Zgadzam się w 100%. Dodam tylko że jeszcze kilka lat temu /8 - 5/ cena bmw była stosunkowo niska, a dzisiaj jest inaczej. Ale nie dlatego, że bmw bardziej niż inne firmy podniosła ceny ale dlatego, że tych kilka lat temu Euro było po 3,60, a akcyza na duże silniki niższa o 15%.

A odpowiadając na pytanie osoby która założyła wątek to napiszę, że bmw zmierza do chin. Dlatego pojawia się dla nas kontrowersyjna stylistyka np. z wielkimi lampami z przodu bądź z tyłu.

Opublikowano

Przeglądałem ostatnio ogłoszenia nowszych używanych bmw f10 i f01 z mocnymi silnikami i kupno fajnej używki dla fana bmw to dopiero będzie wyzwanie

60% aut ma xdrive następne 20% nie ma odpowiedniego zawiasu więc zostaje nam 20% z czego tu też to skrzynia nie taka to kolor to coś innego mega ciężko będzie kupić fajną używkę dla fana bmw. Już teraz była masakra żeby kupic mocne bmw w dobrym bezwypadkowym stanie a teraz z tych 20% to będzie niesamowite wyzwanie 80% tych aut jest skonfigurowane do dupy.

 

Już jest. Pół roku intensywnie szukałem E90 z m-pakiem (lub chociaż zawias m sport). Bo mnie nie stać na nowe 328i/320d na pełnym M-paku z podgrzewanymi fotealmi i ksenonami. Niestety nie udało się (warunkiem był 2.0d 184KM). Nie udało się. Nawet jak niemieckie premium selection przeglądałem, to jak już wszystko było ok i kolor ciemny, to miał 6 biegowy automat, xDrive i zawias zwykły. Może gdybym kryterium przebiegu ustawił do 300 000km to bym znalazł. Był świetny egzemplarz w Wawie, 2010 przebieg ~80kkm, ale xDrive, zwykły zawias..

MArudzenia ciąg dalszy. Sam żałowałem ze nie zamówiłem zawieszenia M. Żałowałem do momentu jak sie dowiedziałem ze moge je w każdej chwili zamontować. Moge tez zamontować bilstein i inne. Co wiecej po stu tysiącach i tak warto wymienić zawieszenie na nowe. Przynajmniej te zużywające sie elementy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ja nie marudzę. Chciałem to zrobić, jednak przy xDrive nie zmienisz. Możesz założyć sprężyny Eibach'a, jednak auto oprócz utwardzenia jest koło 3-4 cm niższe, a amory i tak zostają seryjne. Jakby dało się z xDrive zrobić M-Pak to bym już dawno śmigał E90. Czasem zdarzył się egzemplarz z adaptacyjnym, ale ZA BIEDNY jestem, by kupić używkę z 150 kkm przelotu i takim zawieszeniem, bo to kwestia niedługiego czasu, jak trzeba byłoby wydać 10 tys. na nowe amory.

 

Co do silników - M60 był niezawodny i nie miał wad konstrukcyjnych. Kolega miał starą siódemkę z tym motorkiem, 320KKM na liczniku (nie wiadomo ile naprawdę) i nie psuł się.

Opublikowano

Dlatego BMW jest premium m.in. bo daje możliwość mocnej customizacji.

 

Sam rozważałem różne opcje. F30, F36, Mazda 6, niechętne spojrzenia w stronę pastucha czy mondeo. Ostateczny wybór był między Mazdą 6 i F36 i wygrało driver's machine.

Dosyć biedne, ale wszystko to co powinien mieć samochód dla kierowcy - jak dla mnie, a niedostępne u konkurencji w porównywalnych cenach:

 

- Napęd na tył

- Benzyniak, który wyjściowo (na papierze) jest porównywalny z Mazdą 6, ale daje się bardzo dobrze chipować, także 285KM/450NM w zasięgu za ok. 2 tys.zł

- M zawias (pasywny) + M pak

- brak X-drive

 

Z rynku wtórnego nie sposób znaleźć takiej konfiguracji, w PS też mało Mpaków/Mzawiasów, co podkreślał kolega w poprzednich postach, także pozostawał tylko nowy samochód do wyboru.

Opublikowano

Nie szukaj dobrego zawieszenia w produkcie kierowanym do kobiet i emerytów (xdrive ) to świetne zawieszenie ale w teorii jest przeznaczone do jazdy w trudnych warunkach - śnieg, lekkie bezdroża, krawężniki w mieście. Xdrive jednak to nie większość produkowanych aut jesli nie mówimy o Xach.

Co do M60 - nie znam tego silnika. Obawiam sie jednak ze po tych 300 kkm po nastu latach u kolejnego wlasciciela ten silnik jest uważany za bezawaryjny mimo ze bierze litr oleju na kilka tys km lub ma 2/3 fabrycznej mocy. Dla mnie to nie jest sprawny i bezawaryjny silnik w takim wypadku (pisze teoretycznie a nie o tym konkretnym silniku). 3,0 z 2010 roku lub nowszy pewnie tez bedzie bezawaryjny tylko czy ostatnie dwa lata dopracowanej konstrukcji maja świadczyć o całości ?

 

 

@mike M zawias możesz prawie zawsze dołożyć zgodnie ze sztuka nawet w ASO bez utraty gwarancji. To lepsze rozwiazanie niz M zawias od nowości jesli kupujesz używkę. Masz po prostu nowe amorki i inne elementy ktore przy tej okazji wymienisz.

 

Ja tez musze kupic nowe auto. Używka mi sie nie kalkuluje bo cene ma niemal taka sama jak nowka (z toną zbędnego mi wyposażenia)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ja tez musze kupic nowe auto. Używka mi sie nie kalkuluje bo cene ma niemal taka sama jak nowka (z toną zbędnego mi wyposażenia)

 

Dokładnie, to też był jeden z głównych argumentów u mnie. PS jest napakowane niepotrzebnym (dla mnie) szajsem a najczęściej nie ma tego co chcę pod względem właściwości jezdnych.

Opublikowano

No, ale to nie dotyczy samego M zawiasu ktore można bez problemu dołożyć w dowolnym momencie.

Jednak w pełni Cię rozumiem bo mam ten sam problem. Jedynkę tez kupiłem nowa z tego samego powodu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Chłopie, czy Ty nie rozumiesz, że naprawdę nie ma na rynku wtórnym fajnych egzemplarzy, a jeśli już zdarzy się, to zwykle z xDr i jesteś udup.iony z zawiasem? W ostatnich latach zdecydowana większość kupowanych egzemplarzy na wypasie ma również xDrive. Ja nie szukałem xDrive, ja szukałem auta, które miało mieć fotele sportowe (zwykłe są tragiczne), ksenony, sportową kierownicę i najlepiej M-pak, ale to nie był warunek konieczny. I jak już był egzemplarz, który miał te elementy, to i miał xDr, co wykluczało zmianę zawiasu i Freue am Fahren. Niestety.

 

Niezawodny silnik to taki, do którego lejesz i jedziesz. Jak po 350kkm trzeba zrobić pierścienie, to nie zmienia faktu, że i tak jest bezawaryjny. Przyjmując rozumowanie, że niezawodny silnik ma nie palić oleju po 350kkm i mieć fabryczną moc, to sorry, nie było bezawaryjnego silnika w historii motoryzacji.

Opublikowano

Owszem były takie silniki które robią 350kkm bez brania oleju i nadal są. Problem w tym że problemy z braniem oleju w silnikach 3,0 zdarzają się już po przejechaniu stu kilkudziesięciu tys km.

Powiedz mi jakie konkretnie masz wymagania do używki. Znajdę ci bez problemu. A że dobrego auta nikt za pol darmo nie odda to inna bajka

Natomiast zwykle fotele w f20/f30 są całkiem fajne. U siebie mam sportowe, ale do f20 wzialbym zwykle.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wszyscy tak zachwalacie wielkie mozliwosci customizacji bmw a w konfiguratorze zeby wybrac ten ładny estonski niebieski konfigurator zmusza mnie do zakupu m pakietu za 18 koła...
Opublikowano
Opcji podsufitki tez nie widze, przy byle zmianie felg, tapicerki wywala komunikaty o koniecznosci zmiany linni dodania czeegos albo rezygnacji z m pakietu ktory wybrałem wczesniej tylko po to zeby miec estoński błękit...
Opublikowano
Obecnie jest aktualny, a i niemcy też czasami mają inne pakiety niż w PL więc nie porównasz jabłka do jabłka. Ja uważam, że to właśnie jest fajne, że nie pakują każdego koloru, felgi etc do każdej linii np Sport line. Chyba o to właśnie chodzi, że M pakiet ma się różnić od Sport Line. W Audi czy Mercedesie jest podobnie więc BMW nie jest osamotnione w swoich działaniach - denerwujące, ale trzeba się do tego przyzwyczaić albo iść do Lexusa lub Infiniti gdzie opcji jest naprawdę tylko kilka :shock:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.