Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

moje tarcze juz kończą swój żywot, widac ze są juz cienkie i przy hamowaniu z duzych prędkosci mam bicie na kierze. a wiec będę wymienial. Generalnie tematów z tarczami troche jest, jednak myslałem nad zmianą tarcz na większe gdyż po założeniu na lato 19cali felg tarcze wyglądają jak od poldka,

 

http://e-fotek.pl/images/34755751576082745736.jpg

 

 

jesli pójdzie wieksza tarcza wiadomo ze i klocek to i pewnie zaciski, a czy zacisk bedzie pasował do zwrotnicy wiekszy? np z polifta?

 

 

p.s mam za smieszne pieniadze nowe tarcze ATE z e46 ale niestety nie pasują, inne osadzenie jest, kołnierz duzo mniejszy ...

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Kup dobry zestaw ATE i np jakieś ceramiczne klocki żeby nie pyliło na te felgi.

Sprawdź sobie cenę czy ci odpowiada bo pewnie tysiaczka moze przekroczyć.

Większe będą droższe... Lepiej mniejsze a lepszej firmy niż duże tarcze firmy krzak bo wiem ze lubisz takie zakładać :mrgreen: bo kupisz tani zamiennik i zacznie ci znowu bić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

324x30mm możesz zamontować, takie jak są w e39 po lifcie np w 3.0i.

http://czescidobmw.pl/kategorie/tarcza-hamulcowa,6317.html

Zaciski z rozbiórki spokonie dorwiesz na zmianę.

 

Weź sobie klocki ATE Ceramic, fele dużo dłużej będą świeżo wyglądać.

Opublikowano

czyli przy zmianie na wiekszą tarcze same zaciski\jarzmo musze na wieksze dac i to wszystko?

 

a jesli bym pozostał przy aktualnym to moze takie tarcze?

 

http://allegro.pl/tarcze-mikoda-gt-nawiercane-bmw-e39-przod-296mm-i5140808991.html

 

zawsze nawiercane mi sie podobały

 

 

albo

 

http://allegro.pl/brembo-max-tarcze-przod-bmw-5-e39-296mm-krakow-i5183887694.html

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

O tarczach było wiele razy, chociaż zwykle wszyscy zwracali uwagę na ich jakość a nie wygląd.

Ale bierz te Mikody albo Brembo - gapie będą zachwyceni, a te tarcze super wyglądają z rdzawym nalotem po deszczowej nocy. Do takich hamulców koniecznie białe skarpetki, mokasyny i pasek z hugo bossa.

Opublikowano

Oraz dobrze wyćwiczone ręce jak zacznie walić kierownica przy hamowaniu po x tys km.

Kup dobre zwykłe tarcze i dobre klocki.

Na koła dałeś niby 6k a na układ hamulcowy żałujesz? bez sensu..

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wątpie, żeby ktoś testował takie wynalazki w swoich beemkach także kupuj i pochwal się jak się sprawują :cool2: Jakiś wałek z tą aukcją. Jeśli cena jest faktycznie za 1szt to komplet wyjdzie cztery stówy a to chyba bez sensu płacić taki hajs za tarcze no name...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cały Sosna, w imię zasady "ma wyglądać, nie ważne jak jeździ" :lol: 2 tysie za sztukę felgi, a przy tarczach parę zeta szkoda. Później znowu będzie płacz, ale dawaj i czekamy na nowy temat "po wymianie tarcz drgania na kierownicy" :mrgreen:
Opublikowano

ojej chyba tylko Pedros widzi ze to cena za sztuke a wiec za komplet wyjdzie z wysyłka 400zł do tego klocki bosh 140zl to mamy prawie 550zł wiec chyba nie jest to jakos po taniości,

 

po 200zł sztuka sa tez tarcze ATE i ewentualnie zakupie je chyba ze tanio dostane jarzma zaciski na polifta to kupie ATE 324mm bo jak juz mowilem 296mm wyglada na 19calach jakbych w ogóle tacz nie bylo

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie rozumiem wgl po co te eksperymenty?

Chcesz większe tarcze - okej, ale wsadź coś sprawdzonego, a nie że "te fajnie wyglądają".

Hamulce mają hamować, a nie wyglądać - i tego bym się trzymał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tamtym roku zmieniałem komplet tarcz i klocków na ATE cały zestaw kosztował mnie 1100zł .

Ale czy mam klocki ceramiczne czy zwykłe to nawet nie wiem .

Ogólnie jestem zadowolony ,ale teraz jednak szukał bym coś jeszcze lepiej hamującego .

Opublikowano
Tarcze Textar PRO wysoko nawęglane plus klocki Ferodo FDB lub Textar Epad lub Jurid White ale te dwa ostatnie tylko na gładką tarcze.ATE odpuść,firma nie jest producentem ani tarcz ani klocków.
Opublikowano
odpuszczam wieksze tarcze bo w sumie im wieksza tarcza tym łatwiej bedzie sie wichrować i bić

 

Tu się mylisz,jak wybierzesz większe to zimmermann jest też ok plus klocki jak wyżej napisałem.

 

a 3cm niewiele efektu dadzą.

 

Wizualnego może nie, ale w hamowaniu bardzo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam zimmermany zwykłe - średnio polecam, cenowo wychodzą nieźle, ale po pierwsze to strasznie piszczą, a po drugie to felgi wypadało by czyścić codziennie.

Hamowanie ok.

ATE odpada, ostatnio dużo reklamacji na nie było, jakościowo poszły w dół.

Opublikowano

komplet tarcz z klockami kupiony, jeszcze nie zamontowany jednak nie zdradzę jakie :)

 

 

 

znalazłem natomiast ciekawy opis jesli tarcze biją, na co można zwrócić uwage,

 

 

Kiedy tarcza może się odkształcać, przykłady:

 

1. Niesprawny zacisk (to co na pewno u Ciebie powoduje ten problem, niestety mogą być jeszcze inne przyczyny takiego stanu rzeczy, patrz niżej)

 

a) miejsce zaciskania klocków z gorącą tarczą dużo szybciej wychładza się niż obszar tarczy nieosłonięty klockiem, tam gdzie nie ma klocka tarcza się odkształca.

 

b) gorący klocek wtapia w tarcze część materiału z którego jest zrobiony, co powoduje miejscową zmianę twardości i z czasem wyrobienie się tarcz

 

 

Sytuacja a i b może występować również przy sprawnym zacisku.

 

2. Zużyte tylne hamulce, a obciążenie auta. Hamowanie obciążonym samochodem z niesprawnymi (wystarczy mała usterka) tylnymi hamulcami może

przyspieszyć zużycie tarcz przednich, a w skrajnym przypadku spowodować ich przegrzanie co skutkuje ich wyginaniem.

 

Podczas ekstremalnych warunków (czyli np. jazda w górach/hamowanie z dużych prędkości) tarcza wentylowana potrafi nagrzać się do 500 °C, a w przypadku

tarcz niewentylowanych nawet do 700°C. Tarcze renomowanych producentów (Brembo, Ferodo czyli produkty tzw. pierwszego montażu) wytrzymują takie

obciążenia cieplne, ale już tanie wytwory wielkoseryjne niekoniecznie. Producent tanich masówek zakłada, że tego typu temperatury będą występować

sporadycznie.

 

3. Problem ze zbieżnością auta/przytarte opony --> powoduje to nierównomierne hamowanie, co w końcu może owocować krzywieniem się tarcz.

 

4. Zużyte łożyska to jest bardzo częsta przyczyna odkształcania się tarcz. To jest pierwsza rzecz na jaką należy zwrócić uwagę, jeśli po małym przebiegu (do 4k km) tarcze biją to winowajca jest oczywisty.

 

Już mnie ten mój elaborat tarczowo/klockowy zmęczył, dlatego dalsza część postu to już cytat z forum audi A4 o prawidłowym montażu(ważne przy samochodach starszych) i docieraniu tarcz:

 

 

"Zasada wymiany:

 

1. Sprawdź prawidłowość doboru tarcz do danego modelu,

 

2. zawsze wymieniaj tarcze parami,

 

3. używaj tarcz z tego samego opakowania,

 

4. wymieniaj tarcze nie tylko z powodu przekroczenia ich minimalnej grubości, ale również w przypadku pojawienia się powierzchni głębokich rowków,

 

5. bardzo starannie oczyść szczotką drucianą piasty kół z zabrudzeń i nalotów, użyj preparatu zmywającego (np. Quickleen i Brakeleen),

 

6. dokonaj pomiaru "bicia" piast na ich obwodzie. Maksymalnie odchylenie nie może przekraczać 0,02 mm. Nanieś niewielką warstwę preparatu (np. Copperpaste, inna pasta miedziowa) na powierzchnię piast,

 

7. po zamontowanie tarcz dokonaj pomiaru bicia tarcz w obwodowych ich częściach. Wartość bicia po wykonaniu pełnego obrotu tarczy nie może przekraczać 0,1mm. Jeśli wartość ta jest większa, należy spróbować obrócić tarczę względem otworów i ponownie zamontować. Pomiar ten jest najważniejszą czynnością podczas wymiany tarcz,

 

8. dokładnie oczyść tarcze hamulcowe z zabrudzeń tłuszczowych (olej, smar), najlepiej preparatem odtłuszczającym (np. Brakeleen),

 

9. zamontuj nowy komplet klocków hamulcowych, posmaruj pastą Copperpaste tylne blachy klocków hamulcowych, oczyszczone śruby kół,

 

10. dokręć śruby kół na krzyż używając klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania śrub waha się od 7 do 11 daNm,

 

11. przez pierwszych 300 km unikaj gwałtownych i długotrwałych hamowań, a najlepiej postępuj wg poniższej procedury:

 

 

Zasada docierania nowych tarcz:

 

a. Przez pierwsze 160 km: delikatne hamowanie ze 100 km/h do 50 km/h (po 5 hamowań). Jak tylko tarcza się zagrzeje konieczna jest przerwa na ostudzenie tarczy.

Nie wolno hamować z dużej prędkości do zera !!!

b. Następne 160 km: zwiększasz siłę hamowania, nadal unikając hamowania "do zera" z prędkości powyżej 110 km/h (tarcze powinny mieć jasno niebieski odcień (tzw. barwa nalotowa))

c. Następne 160 km: dalsze zwiększanie siły hamowania, po tym okresie można hamować do zera. Tarcza powinna mieć od jasno do ciemno niebieski odcień."

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Takie poprawki małe ale bardzo ważne

 

odp. na punkt 6:nigdy nie smarujemy piast żadnymi smarami,pastami, wystarczy dokładnie wyczyścić powierzchnie piasty

8: tarcz malowanych nie czyścimy

9:klocków i prowadnic nie smarujemy absolutnie żadnymi pastami na bazie miedzi.Do tego służy np.pasta ATE PLASTILUBE

śruby kół nie smarujemy w ogóle.

10: koła dokręcamy 120+-10 Nm

 

Reszta może być.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

http://pl.memgenerator.pl/mem-image/niesmieszne-kolego-pl-ffffff

 

 

tarcze i klocki zmienione, na razie delikatne hamowania i powoli skutecznosc wzrasta, bicia nie ma, zobaczymy za jakis czas ;)

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Pochwal sie kolego co zalozyles... Ja jakos nie wierze w te wszystkie Mikody itp..

 

Tak przy okazji troche sie podepne pod temat bo nie chce zasmiecac kolejnym nowym watkiem o tarczach.U mnie od ponad dwoch lat siedzi z przodu komplet ATE tarcze plus klocki ATE Ceramic. Faktycznie duzo mniej pyla i przez dlugi czas bylem bardzo zadowolony. Sczczegolnie z klockow bo im byly bardziej nagrzane tym lepiej hamowaly. Natomiast od jakis 2 miesiecy obserwuje dziwne zjawisko szczegolnie na prawej tarczy. Wyglada to jakby hamowalo tylko jakies 2/3 klocka blizsze srodka tarczy. W tej chwili od krawedzi tarczy w kierunku jej srodka mam pas rdzy szeroki na jakies 4cm. Na lewej tez sie troche pojawilo ale miminalnie i prawie nic w porownaniu z prawa. Myslalem ze wystarczy troche bardziej pohamowac z wiekszych predkosci i sie ladnie zetrze ale nic z tego niestety. Jak myslicie panowie, tarcze znow do wymiany? Winne klocki? Nidgy z przodu nie mialem takiego efektu. Zdarzylo sie z tylu jak bardzo malo jezdzilem ale tylk jka wiadomo i tak malo hamuje wiec mialo prawo.

O Tempora! O Mores!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.