Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Trzy tygodnie temu auto porzestało odpalać na ciepłym. Podejrzewałem czujnik położenia wałka rozrządu. Wywalił błędy, został wymieniony i wszystko ładnie pięknie. Od jakiegoś czasu zaobserwowałem jakby spadki napięcia a objawia się to tym, ze zegary podczas jazdy gasną lub ściemniają się i od razu za chwilę wracają do normy i świecą normalnym światłem. Niedawno jakieś 2 tygodnie po naprawie podczas jazdy około 110 km/h autem lekko szarpnęło i zapaliła siękontrolka akumulatora, natychmiast zgasła i samochód jechał dalej normalnie. Wczoraj auto zgasło mi podczas jazdy. Za pierwszym razem nie odpalił, za drugim już normalnie. Jeszcze nie podpinałem pod kompa ale wydaje mi się, zęmoże wykazać całą masę błędów (czytałem ze tak jest jak wariuje napięcie) a nie chcę, zeby mechanik zaraz kazał mi wszystko po kolei wymieniać. Czytałem, zę to moze być powód złej pracy któregoś z czujników połozenia wałka rozrządu? Czy to porawda ze są 3? Możliwe że padł kolejny? Słyszałem również że to może być czyjnik wału???? Czy sprawdzić również ładowanie? Czy skoki napięcia mogą mieszać w komputzerze, silnik nie dostaje danych i gaśnie? Jestem trochę laikiem w tych tematach. Proszę o info jak do tego podejść bo nie chcę zeby mechanik mnie złupił na kasę niemiłosiernie. Może któryś z kolegów/koleżanek miał podobny temat. Pozdrawiam

 

ps/ auto ma 162 000 km, bez gazu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz jak włączyć testy pod zegarami? To test nr 9.0 pokazuje aktualne napięcie.
Opublikowano
Jakiej firmy czujnik? Może to nie są skoki napięcia a przydławia auto bo kupiłeś kiepski czujnik. Może nawet gasnąć auto a jeśli jest na biegu szybko odpali przez pęd kół i na chwile pojawią się kontrolki min od ładowania.
Opublikowano
Hej, testu zegarów nie umiem odpalać. Co do czujnika, musze zapytać w warsztacie. Nie pamiętam producenta ale kosztował coś koło 180 zeta a panowie stwierdzili, że to nie jest ori ale sprawdzony i dobry. Wiem, wiele to nie mówi. Tak czy inaczej bede musiał podjechać do nich jeszcze raz, tylko nie chciałem z siebie robić ofiary a już ich jakoś naprowadzić. Dzięki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Robisz dokładnie jak na filmiku. Na samym końcu człowiek włączył TEST2 i skończył filmik zanim się test zaczął, ale Ty sobie doklikaj do nr 9 - to jest aktualna wartość napięcia. Możesz to też robić na odpalonym silniku, podczas jazdy - nie ma problemu. Ja często z nudów w korku sobie klikam i patrzę na różne testy :D

 

TEST1

1.0 - 5 ostatnich znaków numeru nadwozia VIN

1.1 - liczba K – wewnętrzne oznaczenia BMW

1.2 - wewnętrzny numer BMW oznaczający nr części

1.3 - kolejne wartości to index płytki kodującej, index zmian i index szyny głównej

1.4 - data produkcji tydzień i rok (TTRR)

1.5 - wersja oprogramowania i zestaw wskaźników

1.6 - niedostępny

1.7 - wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian

TEST2

2.0 - po wciśnięciu klawisza uruchamiana jest najbardziej efektowna procedura testu wskaźników

TEST3

3.0 - paliwo zużyte od ostatniej inspekcji

3.1 - dni od ostatniej inspekcji

TEST4

4.0 - chwilowe zużycie paliwa l/100km (np.00112 = 11.2)

4.1 - chwilowe godzinowe zużycie paliwa l/h

TEST5

5.0 - średnie spalanie z ostatnich 50km w l/100km

5.1 - zasięg pojazdu na znajdującym się w baku paliwie

TEST6

6.0 - poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika (np.101201 oznacza 10.1 lewego 20.1 prawego)

6.1 - poziom paliwa suma wartości z testu 6.0

6.2 - poziom paliwa wartość wyświetlana

TEST7

7.0 - temperatura silnika

7.1 - temperatura zewnętrzna

7.2 - prędkość obrotowa silnika w obr/min

7.3 - prędkość samochodu w km/h

TEST8

wartości wejściowe komputera w formie HEX

TEST9

9.0 - ładowanie alternatora

TEST10,11,12 niedostępny

TEST13 sygnał dźwiękowy - test

TEST14 niedostępny

TEST15 stan portów wejścia/wyjścia zestawu wskaźników, informacje w formacie bitowym o opcjach/przełącznikach samochodu

TEST16,17,18 niedostępny

TEST19 odblokowanie/zablokowanie komputera

TEST20 niedostępny

TEST21

reset wszystkich ustawień OBC

Edytowane przez lord_Simon
Opublikowano
Czujnik położenia wału raczej zaczyna się kończyć. Jeśli będziesz wymieniał to na VDO/Siemens, Bosch lub Hella ewentualnie OEM. Innych nie polecam.
Opublikowano
hej. No więc co do testu zegarów to uruchomiłem, doklikałem do testu nr 9 i nic. Czy tam trzeba coś jeszcze zrobić czy tylko doklikać do 9 i tyle? Wracają normalnie wyświetlane kilometry, przebieg itp. Nic sie nie dzieje. Co do auta to wczoraj kolejna przygoda. Żona skoczyła na szoping i zadzwoniła do mnie, ze po około godzinie jak wróciłą nie mogłą fury odpalić. Mój ojciec do niej podjechał i twierdzi, ze po prostu dłużej go pokręcił i odpalił jednak podczas jazdy jak twierdzi żona paliła się żółta kontrolka trakcji i żółta kontrolka hamulca ręcznego. Jak dojechała do domu kontrolki zgasły. Jechałm później odpala normalnie. Zero kontrolek. Czy to potwierdza Wasze przypusczenia co do czujnika wału korbowego. Wiem, podpiąć pod kompa. Niestety nie mam teraz za bardzo czasu jechać do warsztatu... Dzięki z góry za rady
Opublikowano
Z przygasającymi kontrolkami w czasie jazdy to podejrzewałbym listwe bezpieczników, często są zaśniedziałe. U mnie czyściłem wszystkie bezpieczniki, również te główne znajdujące się za tą widoczną z przodu listwą, i generalnie rok miałem spokoju, dzisiaj zauważyłem ten sam objaw, czyli przygasanie zegarów :)
Opublikowano
No więc do mechanika jadę dopiero w przyszłym tygodniu. Auto raz dziennie gaśnie podczas jazdy tj. szarpnie zamuli i na milisekundę pojawia się czerwona kontrolka ładowania i dalej jedzie. Miesiąc temu wymienili mi czujnik wałka rozrządu. Z tego co zdążyłem się naczytać to podejrzanym jest właśnie czujnik wałka rozrządku (podobno są 3 i może być tak ze jak jeden padnie to reszta też świruje) lub czujnik prędkości wału korbowego czy jakoś tak.... Zobaczymy
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
hej. Co do kontrolek to żona stwierdziła, zęsama już nie pamięta czy się paliły i jakie :). Wymieniłem czyjniki położenia wałka rozrzadu dolot i wylot i dałem nowy czujnik wału korbowego. Zrobiłem już 3500 km. Auto lata perfekcyjnie. Pzdr
Opublikowano
Jaki kupiłeś czujnik WALu?

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.