Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pierwsze bmw, jak widac nieco leciwe ale nie narzekam, mam jednak dwa problemy dosyc psujace przyjemnosc z jazdy znalazlem kilka opisow podobnych sytuacji, ale bez rozwiazan czy nawet sugestii czego szukac

 

od kiedy go mam - czytaj 9 miesiecy - plynu chlodzacego dolewac nie trzeba, wydaje sie odpowietrzony, nagrzewa sie szybko i nie przegrzewa, klimatyzacja chlodzi, filtry powymieniane, przed zagazowaniem bylo tak samo

 

panel klimatyzacji taki:

 

http://oi62.tinypic.com/2d7abts.jpg

 

po uruchomieniu samochodu i ustawieniu nadmuchu na np. 25 stopniach powietrze leci zimne, stopniowo nagrzewajac sie wraz z nagrzewaniem silnika, jednak po osiagnieciu normalnej temperatury przez silnik - po kilkunastu minutach, w zaleznosci od stylu jazdy, temperatury na zewnatrz itd. nagle zaczyna wiac zimnym, jak by lecialo prosto z zewnatrz, nieogrzewane

 

jedynym rozwiazaniem aby szyby nie parowaly jest ustawienie powyzej 30 stopni (co jak zakladam powoduje zamkniecie jakiejs klapki czy zignorowanie jakiegos czujnika) i minimalnego nadmuchu

 

czego szukac, jak to diagnozowac, co rozbierac?

 

druga sprawa to radio - dokupilem sobie adapter mp3 - kasete - ale jest to rozwiazanie dosyc upierdliwe bo wisza kable a na domiar zlego po uruchomieniu odtwaracz zawsze leci od poczatku playlisty, w dodatku nie ma na nim opcji shuffle

 

normalnie kupowalbym jakies porzadniejsze radio, ale zostane albo z przejsciowka i brzydka zaslepka w srodku samochodu albo bede musial wydac kupe kasy na radio 2 din

 

macie jakies pomysly na sensowne sluchanie muzyki, glownie mp3 bez wydawania fortuny?

 

w zestawie dodatkowym:

 

- z tego co wyczytalem w e39 nie ma dodatkowego filra powietrza kabinowego - recyrkulacji?

 

- jak dokladnie powinien zachowywac sie m52b20 na maksymalnych obrotach - odcieciu? pytam bo obserwacje z japonczykow mam zupelnie inne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gratuluję, jesteś jedną z niewielu osób, który wrzuciły pierwszy post wcześniej czytając regulamin :cool2:

 

1. Wyjmij panel klimy (wystarczy podważyć z dołu w szczelinie i ładnie wychodzi) Rozbierasz na części i czyścisz czujnik i wiatrak. Najprawdopodobniej jest usyfiony grubą warstwą kurzu.

2. Radio możesz kupić CD53 po 2003r Alpine - oryginał, z tyłu wpinasz 3 kabelki z przodu wystawiasz wtyczkę słuchawkową, podłączasz do playera i pięknie działa, kosztuje conajmniej 500pln, ale w uszy nie kłuje jakością dźwięku tak jak z tej kasety :duh: chyba, że jakość Ci nie przeszkadza ;)

3. Masz 2 filtry kabinowe przy szybie pod maską. Chyba nic więcej nie ma

4. Przy odcięciu odcina :D pyrka bo paliwo mu odcina jak skoczy na czerwone, coś konkretniej napisz.

Opublikowano (edytowane)

ad. 1 zaraz sie pobawie, i tak chcialem pokleic pekniete przyciski

 

ad. 2 szczerze mowiac jezeli mam wydac ponad 500 pln to bardziej mnie kusi radio 2 din z ramka i kompletem przejsciowek, na allegro za niewiele ponad 800 a wykorzystac mozna w przyszlosci w innych samochodach, zwlaszcza ze naczytalem sie o problemach z badpixelami w radiach bmw...

 

skusilbym sie nawet na nieladne 1din z przejsciowka gdyby ktos pomyslal i zrobil w ramce pod radiem fajny gleboki schowek... pomyslimy, poki co bede sie meczyl ;)

 

ad. 3 kabinowe wymienilem, zastanawialem sie tylko czy jest cos podobnego jak w e38

https://www.youtube.com/watch?v=IGcQya-VN_c 

ale nie widze nic ani na schematach ani w zamiennikach, wiec zakladam ze nie ma

 

ad. 4

https://www.youtube.com/watch?v=bm4KRXyBFpQ 

w moim e39 pulsowanie na odcieciu jest sporo wolniejsze

Edytowane przez m4rkiz
Opublikowano

wnetylatorek i czujnik przeczyscilem, ale watpie czy pomoze, bylo w miare dobrze

 

czujnik ma z grubsza od 8 do 12 kOhm w temperaturach od 30 do 15 stopni, nie znalazlem o nim nic konkretnego, ale skoro zmienia opornosc to raczej jest ok

 

poniewaz zimne leci mi i na szyby i z kratek (niezaleznie od ustawien pokretlem) sklaniam sie ku teorii ze cos tu moze "nie gra" bardziej z mechanicznej strony niz przez sterownik...

 

przycisniecie przycisku nawiewu na szyby sprawia ze po kilku-kilkunastu sekundach dmucha cieplym, po wylaczeniu dmucha dalej cieplym przez kilka minut

Opublikowano
Obok lewego kielichu (strona kierowcy) pod maska jest elektrozawor ogrzewania. Sprzwdz go, lubia w nim wykruszac sie gumki uszczelniajace - latwo sie to rozbiera, natomiast gorzej z dostepnoscia. Servis widzi to jako jeden zespol. Pod elektrozaworem jest dodatkowa pompka wody. Sprawdz wszystko, dopiero potem czy nagrzewnica nie zapchana i oczywiscie dobrze odpowietrz uklad - z przodu z obudowy termostatu wykrec odpowietrznik i dzialaj ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

samego zaworu nie rozbieralem, ale zakladam ze jest ok bo:

- odpalilem samochod, chodzil w miejscu przez ok 30 minut, z otwartymi szybami (ok. 10 stopni na dworze), przy ustawieniu na 25 stopni dmuchal caly czas ladnie na na cieplo

- przejechalem sie 2 km, zaczal dmuchac na zimno

- zatrzymalem sie i odpialem wtyczke z zaworu - po odpieciu wtyczki mam po kilkunastu sekundach cieple powietrze, po podpieciu wtyczki wieje coraz chlodniejsze az w koncu zimne

 

wynikaloby z tego ze caly obieg jest ok ale zawor jest zle sterowany, wiec prawdopodobnie jakis czujnik bedzie przyczyna...

Opublikowano

podczas czyszczenia wentylatora tradycyjnie kapnalem tam kropelke oleju

 

okazuje sie ze w przypadku tego wentylatora nie jest to wskazane - jest to bardzo precyzyjnie wykonany papst a nie byle laptopowy chinczyk

 

owa kropelka oleju 'zeby lepiej chodzil' paradoksalnie unieruchomila go kompletnie wprowadzajac dosyc duzy opor

 

jako ze dziura w podstawce jest na wylot to pomoglo przeplukanie izopropanolem ze strzykawki, teraz na calkiem sucho wentylator kreci sie jak marzenie

 

PS. wlasnie wrocilem z 30 kilometrowej trasy - startowalem rozgrzanym autem - nawiew caly czas byl dokladnie taki jak ustawilem

 

zobaczymy za tydzien, dwa czy na pewno pomoglo, ale wyglada ze to jednak kwestia wentylatorka panelu klimy...

Opublikowano
Kolego ten wentylatorek w panelu "podaje" powietrze z kabiny na czujnik, który odpowiada za regulację temperatury którą ustawiłeś na klimatroniku, więc jeśli nie funkcjonowało to jak należy to wiadomo skąd te problemy z temperaturą
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Co do adaptera kasetowego, to za 30 zł kupiłem tuner fm i mi gra. Śmieszne to to urządzenie, ale schludne, pasuje do wnętrza i można wpiąć z tyłu do zapalniczki.

 

Jakość jest co najwyżej nietragiczna, ale audiofil dostałby palpitacji serca. Mi nie przeszkadza :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.