Skocz do zawartości

[e46 323] uszczelki wymienione a wycieki pozostały


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Proszę podpowiedzcie czy dobrze myślę, czy nie.

 

Wymieniłem uszczelka dekla ( sam własnymi rencoma :D ) tam nie ma co spaprać w sumie. Wszystko wyczyszczone i położona nowa uszczelka. Uszczelka położona nie na silikonie, tylko no normalnie :) Liczyłem się z tym, że w charakterystycznych miejscach tj. na "półksiężycach" może przeciekać, ale nie, że dalej będzie ociekało na wydech ( zapach palonego oleju ) . Oprócz tego miałem wywaloną uszczelkę stopy filtra oleju, coprawda zajęło mi to wiele godzin,a le tez to zmieniłem ( uszczelka OE bmw ) tam tez nie ma filizofii, podobnie jak z deklem usunąłem starą "plastikowa" już uszczelke i dałem nową.

 

NO I TERAZ : wydaje mi się, że dalej cieknie ( nie wiem jak z miska olejową, bo wszystko jest ufajdane na chwilę obecną, to ciężko stwierdzić ). Doszedłem do wniosku czytając liczne wątki, że mam po prostu padnięta/zapchaną ODME i ciśnienie wywala mi olej wszystkimi możliwymi drogami. Po odkręceniu korka oleju ( tamtędy o dziwo nie wywala oleju ) nie słychać żadnej zmiany w pracy silnika ( a podobno powinna być: nierówna praca, zmiana charakterystyki )

 

Jak potwierdzić moje przypuszczenia, jakieś rady ?

Opublikowano

Przerabiałem uszczelkę i u siebie. Taki sam motor mam. U mnie leciało właśnie na okolice sond i śmierdziało, niekiedy nawet dymiło spod maski. Kupiłem nową i sylikon dałem tam gdzie zaleca instrukcja BMW. Na tych zagięciach (półksiężyce) i do tej pory jest Git. Już pół roku spokój.

 

Jeżeli masz wątpliwość czy to nie przez odmę to na odpalonym silniku otwórz korek od wlewu. Jeżeli usłyszysz niepokojące wycie ala odgłos wyjącego osła :) to będziesz miał pewność, że jest do wymiany.

Opublikowano
Ale na walkach dajesz silikon. Zrobiłeś to nie właściwie bez silikonu. A odmy jak nie wymieniałes to wymień. Najlepiej oryginał. Umyj silnik i obserwuj wyciek

 

ale to mozliwe, ze na nowej uszczelce by tak lecialo ? Ja rozumiem, że trochę się "pocić", ale aż tak ?

 

"Wałki" to te półkola/ połksiężyce ? o tym samym mówimy :) ?

 

 

 

Przerabiałem uszczelkę i u siebie. Taki sam motor mam. U mnie leciało właśnie na okolice sond i śmierdziało, niekiedy nawet dymiło spod maski. Kupiłem nową i sylikon dałem tam gdzie zaleca instrukcja BMW. Na tych zagięciach (półksiężyce) i do tej pory jest Git. Już pół roku spokój.

 

Jeżeli masz wątpliwość czy to nie przez odmę to na odpalonym silniku otwórz korek od wlewu. Jeżeli usłyszysz niepokojące wycie ala odgłos wyjącego osła :) to będziesz miał pewność, że jest do wymiany.

 

Tzn ktoś mi mówił ( mechanik ), że jak korek odkręcam to powinna być zmiana w charakterystyce pracy silnika. W momencie gdy zmiany nie ma tzn. ,że odma zakończyla swój żywot. Po odkręceniu niepokojących dzwięków nie słyszę,

Opublikowano
no widzisz i sam sobie odpowiedziales , wiec wymień cała kompletna odme z wszystkimi przewodami bo zapewne sa zapchane i bedzie :cool2:
Opublikowano
Tzn ktoś mi mówił ( mechanik ), że jak korek odkręcam to powinna być zmiana w charakterystyce pracy silnika. W momencie gdy zmiany nie ma tzn. ,że odma zakończyla swój żywot. Po odkręceniu niepokojących dzwięków nie słyszę,

 

Jeżeli nic Tobie nie "jęczy" to dobry znak. Poza tym to faktycznie powinien silnik inaczej pracować jak odma jest dobra. U mnie przy tej próbie odkręcenia korka zaczyna falować jak zamknę to spokój.

Opublikowano

Trochę się wypruję z kasy jak widać, ale cóż zrobić :)

 

Wymienie odme z przewodami. Bo czytałem, że chyba nie ma sensu zostawiać przewodów bo też mogą być zapchane lub poprostu popękać jak tylko się je dotknie.

 

Proszę powiedzcie mi tylko, czy uszczelki o przelocie dajmy na to ~ 200 km mogą zostać czy one idą już na śmietnik ? Chodzi o uszczelke stopy filtra oleju i uszczelke pokrywy zaworów.

 

Uszczelkę pokrywy bym zdjał, zobaczył jak wygląda i osadził ponownie na silikonie, tak jak powinienem był za pierwszym razem, ale co z tą uszczelka stopy filtra oleju, to jest jednak od cholery roboty, czy mogło się coś z nią stać ( w sensie wydmuchać z tych rowków gdzie ją się osadza ? ) Czy tylko zostaje mi umycie tego syfu ( jakkolwiek tego dokonam ) i obserowowanie czy dalej będzie wyciekało ?

Opublikowano

Uszczelkę pod pokrywą zaworów możesz spokojnie zostawić. Ona jest tak zaprojektowana aby długo była elastyczna ale ważne jest nałożenie silikonu na te powierzchnie. http://blog.bavauto.com/wp-content/uploads/2009/11/figure101.jpg

Akurat na tym zdjęciu gość smarował na uszczelkę ja posmarowałem wcześniej dobrze odtłuszczoną głowicę w okolicach tych zagięć na wałki. :) Pamiętaj aby smarować zarówno z przodu nad vanosem i z tyłu silnika. Z tyłu silnika też są takie półksiężyce które należy posmarować silikonem.

Opublikowano
Robiłem to z jakimś tutorialem. Chyba na krzyz, zaczynając od rogow/ krawędzi. Tak czy siak odpalę jeszcze raz btutorial. Najpierw odma kompletna, potem wymyje ten hmm chlew , osądzę uszczelke na nowo i będę obserwował. Dzieki za pomoc, za tydz, dwa napisze co w temacie sie wydarzyło.
Opublikowano

Maly update:

 

Odma wymieniona :) Komplet przewodow lacznie z tym/tymi podcisnienia zrobione. Jeden podcisnienia był ukruszony, a jeden z tych grubszych odmy na "harmonijcie" ( tam gdzie sie zgina ) tez byla dziurka, inny znowu był "żelkiem" jak go sie zgniotlo to juz w takiej formie zostawal - dawno nie mial nic z guma/ przewodem wspolnego. Tak wiec juz wiadomo skad auto lapalo lewe powietrze. Teraz po otworzeniu korka oleju WYRAZNIE i od razu czuc zmiane pracy silnika. Kultura pracy tez wzrosla. Odma była uwaga z 99 roku produkcji ( auto z 2000 ) wiec od nowosci nie wymieniana - widac ludzie poprostu o tym nie wiedza lub wola tego nie dotykac. Troche to kosztuje, ale polecam wszystkim taki zabieg.

 

Teraz musze tylko umyć silnik i na nowo osadzić uszczelke pokrywy zaworów :) - bede informowal na biezaco

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.