Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

 

Ostatnio zakupiłem BMW E46 318i (2003)z przebiegiem 170tys.

Przejechałem nim około 1tys km. (nie dymił brak oznak by palił olej). Zapalił się oil service więc postanowiłem wymienić olej.Nie wiedziałem jakiego oleju używał poprzedni właściciel natomiast mechanik użył pełnego syntetyku 5w30.

Auto po przejechaniu około 30km zaczęło dymić na lekko niebieski kolor.Gdy przejechałem około 350-400km zaświeciła się kontrolka o niskim poziomie oleju - rzecz jasna został spalony.

 

 

Czy problem tkwi w niewłaściwym doborze oleju, że tak nagle zaczął spalać tak duże ilości?

Czy wystarczy wymienić na gęstszy olej? czy też do roboty będą uszczelniacze zaworowe? czy pierścienie?

 

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Edytowane przez SpLintex
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na początku dopisz 318i n42 do tytułu, bo temat zostanie zamknięty.

Olej jest dobry i nie możesz lać do tego silnika gęstszego, nawet o tym nie myśl.

Do zrobienia prawdopodobnie uszczelniacze. W jakim stanie odma? Była niedawno wymieniana?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dodam jeszcze że podczas wymiany oleju wymieniane były również wszystkie możliwe filtry.

Co do odmy to nie mam pojęcia w jakim jest stanie. Czy może również ona powodować ubytki oleju?

 

Przed wymianą oleju auto potrafiło na rozgrzanym silniku samoistnie podnosić obroty tak do 2k po czym obroty wracały do normy. I tak za każdym razem na biegu jałowym. Po wymianie oleju oraz filtrów już tak się nie dzieje.

 

Wyskoczył jeszcze "check engine" po podpięciu komputera pokazało błąd mieszanki. Czy mógł mieć na to wpływ iż wlane było paliwo 98? Poprzedni właściciel tankował 95.

Opublikowano
Uszczelniacze trzonka zaworów albo mega wycieki z silnika. Błąd spowodowany prawdopodobnie przez olej w mieszance paliwowo powietrznej.
Opublikowano
Po twoim opisie podejrzewam że poprzedni właściciel zalał silnik jakimiś ustrojstwami byle do handlu ty zrobiłeś dobry ruch z olejem syntetycznym i wyszły kwiaty teraz tylko pozostaje dobra diagnoza i uporanie się z problemem nie zalewaj silnika gęstym olejem to nic nie da dobierz się do odmy i nie wykluczone że do wymiany są uszczelniacze przy okazji sprawdz ciśnienie
Opublikowano

Wycieków żadnych nie ma więc zapewne to uszczelniacze :cry: Piątek bądź sobota wizyta u mechanika mnie czeka. Powiem by sprawdził wszystko to o czym wyżej pisaliście.

Dziękuje za podpowiedzi :)

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zostaw auto na wolnych obrotach na jakies 5minut po czym dodaj gazu. Jesli puszcza piekny niebieski dymek-uszczelniacze. Norma w n42. Poszukaj na forum. Walkowalismy to juz 100tki razy. :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.