Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

viewtopic.php?f=70&t=180627

 

witam i przepraszam za zakladanie nowego tematu pewnie juz podobny istnieje ale jestem pierwszy raz na tej stronie. a wiec tak wymienilem swiece w e91 320i i po wymiianie zapalila mi sie kontrolka silnika. zalalem swiece wd40 (okolo nakretke na swiece) stalo cala noc i prawie caly dzien (wczesniej swiece nie chcialy nawet drgnac) po wykrecenui zalalem po nakedce benzyny do otworow i przekrecilem 2 razy. teraz silnik dziwnie pracuje jak by cos stukalo dodam ze nie szarpie i nie faluja obroty a pod korkiem pokazal sie bialy nalot wczesniej go nie bylo. sonda lambda nagle sie zrobila mokra i leci z niej dymek Prosze POMOCY!!! :duh: :mad2:

Opublikowano
Kolego może w tytule podasz przynajmniej typ,model i rok produkcji bo 320i sa przed i po lifcie a to dwa różne silniki.A świece to na jakie wymienałeś może coś pomyliłeś. :mad2:
Opublikowano

Czyli taka

NGK ZKBR7A-HTU

aby wykrecic świecę trzeba mieć podobno specjalny klucz,wyciągałeś cewki moze czegoś nie podpiąłeś albo uszkodziłeś podczas wymiany sprawdz.

Opublikowano
tak mam specyjalny klucz( he dobre specyjalny:) pilnikiem spilowalem scianki nasadki i mam specyjalny klucz ) cewki wypiolem a pozniej wpiolem co moglem pomylic to ich kolejnosc (ale nie wiem czy ma to jakies znaczenie) przed wymiana byl wszystko ok
Opublikowano
Kolejność nie ma znaczenia dziwi mnie ten dymek z lambdy bo to juz w ogole nie ma zwiazku z wymiana świec.Szlifowaleś klucz powiadasz moze uszkodziłeś glowice,jak mi świece wymieniali z pół roku temu to nie było problemu z odkręceniem,dziwne.A może ci cos wpadło do cylindra moze resztka starej swiecy. :norty:
Opublikowano
zauwazylem dymek i zobaczylem ze sanda jest mokra, nie wiem dla czego wydaje mi sie ze to tez moze miec jakis zwiazek ze sie swieci kontrolka a to ze pokazal sie bialy nalot pod korkiem wlewu oleju to chyba przez wd40 jak mozna uszkodic glowice nie czaje. podobny patent mozesz znalesc gdzies tu na forum tyle ze kolo byl wyposazony w tokarke. i zaznaczam ze po okolo 24 godzinach swiece wyszly w miare gladko. i dla czego nie chcialy wyjsc bo przez ostatnie 100tys nikt ich nie tykal?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do końca nie czaję co Ty tam zrobiłeś, bo opis jest mocno zawiły... ale po co do cylindrów lałeś benzynę?! Wydmuchałeś wcześniej syf z otworów na świece?

Skoro Ci coś stuka to może coś Ci wpadło do któregoś z cylindrów?! Skoro masz biały nalot (majonez) na korku oleju to albo robisz krótkie odcinki, albo płyn chłodniczy dostaje się do oleju.

A może jednak wkręciłeś nieprawidłowe świece i np. tłoki o nie uderzają!? Skoro nawet w nazwie producenta się mylisz, to pewnie samego symbolu świecy też nie sprawdziłeś dobrze. A nie licz na kogoś, bo też mógł się pomylić!! I pierwsze słyszę aby świece nie chciały się wykręcić!! Wykręca się na zimnym silniku aby nie uszkodzić gwintu w głowicy i tyle, bez żadnych WD40!!!

Opublikowano

witam ponownie. bezyne wlalem po to by oczyscic w wd40. tak wydmuchalem syf poprzez przekrecenie stacyjki. ale co sie okazuje to stare swiece to BOSCH SUPER r6 oznaczenie ZGR6STE2 a nowe NGK to ZKBR7A-HTU i te ostatnie nkg sa ciut dluzsze :shock: :mad2: ( a tak poza marginesem jak by chcialy sie normalnie wykrecic to przeciesz nie wariowal bym z tym wd40. i tak jak pisalem wyszly normalnie nic do srodka nie wpadlo gwint jest caly

wkrecaja sie tez dobrze.)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to kup koniecznie boschowskie, takie jak były, a na tych bym nie jeździł żeby nie uszkodzić tłoków.
Opublikowano
ubieram sie i zasuwam do sklepu za okolo 4 godziny dam znac pozdrawiam.

Dobrze by było jakbyś podał vin albo typ silnika bo jesli masz auto po lifcie to silnik n43b20 i swiece NGK chyba ze sciemniasz a to co innego :mad2:

sam nie wiesz co masz jesli miales swiece Bosha to masz motor N46 i NGK nie pasuja aczkolwiek dziwne bo N46 to od konca 2007r wsatawiali.

A moze masz n45 to ja ci współczuje niestety

Opublikowano
nie znam modelu silnika a nr vin to WBAUS92080A536568 NR SILNIKA TO :A883i307 a i ma 125kw to jakies 170-175km jest to koniec 2008 i jest juz po liwcie nie ma powodu do sciemniania ja szukam porady... niestety nie udalo mi sie kupic swiec dzis ale mam juz zamowione na jutro. wyczyscilem stare wlorzylem i silnik pracuje rowno cicho.odpiolem klemy na bateri poczekalem okolo15 min.ale dalej pali sie kontrolka silnika. zza blendy or przepraszam i pozdrawiam. a i te ngk byly jakies 2mm dluzsze a w sklepie mowili ze to maja byc takie podaje linka http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_1051169_langId_-1_categoryId_165736_epId_408110040
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.