Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzisiaj przy okazji wymiany oleju, filtrów i wymiany oringów w pompie wakum i elektrozaworach postanowiłem sprawdzić jak to jest z tą przepustnicą w moim silniku. Na forach BMW ludzie twierdzą, że przepustnica cały czas jest otwarta na max a całą resztą zajmuje się VVT - silniczek na wałku pośrednim, który reguluje wznios zaworów w zależności od pedału gazu. No i okazuje się, że przepustnica u mnie działa tak jak w każdym innym aucie - jak wciskam gaz to przepustnica otwiera się i zamyka. A więc pomyślałem, że w takim wypadku padł mi silniczek VVT i silnik działa w trybie awaryjnym i steruje przepustnicą. Wyciągnąłem wtyczkę od tego silniczka i wtedy dopiero zobaczyłem co znaczy tryb awaryjny... silnik całkowicie inaczej reagował na gaz a na liczniku zapaliła się kontrolka silnika wypełniona do połowy na żółto. Wsadziłem wtyczkę spowrotem, skasowałem błędy i wszystko wróciło do normy. Tak więc o tej przepustnicy to chyba bajka. Wychodzi na to, że i silniczek VVT steruje i przepustnica chodzi. Czy mam rację? Czy ktoś może stwierdzić jak ma działać ta przepustnica? Fajnie żeby się wypowiedział ktoś kto to widział na własne oczy a nie z opowiadań:) W inpie sprawdziłem, że wzniosy zaworów i cały VVT działa poprawnie.

Pozdrawiam!!!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Opublikowano

Podepnę się troszkę do tematu, a mianowicie ostatnio czyściłem u siebie przepustnicę. Postanowiłem zrobić filmik jeszcze przed demontażem bo byłem ciekaw jak działa. Na poniższym filmiku widać jak przepustnica otwiera się po wciśnięciu przycisku start/stop bez odpalania a następnie widać jak od razu przy odpalaniu wraca do pozycji prawie całkiem zamkniętej a przy dodawaniu gazu otwiera się.

 

 

Dodatkowo zamieszczam zdjęcia zdemontowanej przepustnicy przed czyszczeniem i po czyszczeniu. Chciałbym się dowiedzieć jakie są Wasze opinie odnośnie tego czy przepustnica była bardzo zabrudzona czy nie. Moim zdaniem nie, ale być może takie zabrudzenie może mieć jakiś wpływ na pracę silnika. Na jednym ze zdjęć widać wnętrze kolektora za przepustnicą. W środku jest tłusto od oleju a na dnie warstwa oleju jest ciut większa. Czy to normalne że tam w ogóle jest jakikolwiek olej? Tam chyba dochodzi jakiś wężyk odmy więc może to normalne że jakiś olej może się dostawać, ale pewien nie jestem, więc pytam Was o zdanie. Dobrze by było gdyby ktoś kto u siebie tez sprawdzał się wypowiedział a nie wróżbici Macieje :nienie:

 

http://www.fotosik.pl/u/FatJoe/album/1754463

 

Aha i jeszcze jedno. Nie piszcie proszę :pray: komentarzy typu: "silnik jakoś ci dziwnie chodzi", "masz wyciek z wężyka przy chłodnicy bo widać zaschnięty płyn" bla bla bla itp. :roll:

 

pozdro! :wink:

Opublikowano

Hey Joe!

A więc teoria o stałe otwartej przepustnicy została obalona. Niestety nie zaglądałem do kolektora. Ten olej to pewnie z odmy. A tak poza tematem to jak zmieniłem uszczelnienie w pompie wakum to zapaliłem silnik i nie Podłączyłem tego wężyka z pompy do serwa i po chwili zaczęło mi wywalać olej spod czujnika przy korku oleju a po otwarciu korka aż zagwizdało takie się zrobiło w środku ciśnienie. Przypadkiem to nie odma to powinna odpowietrzyć? W takim razie jest ona uszkodzona? Można ją jakoś sprawdzić? Sorry że odbiegam od tematu ale z tą przepustnicą to chyba nikt nam nie pomoże... Często to można usłyszeć poradę w stylu idź z tym do mechanika :mrgreen:

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Opublikowano
Tego to Ci niestety nie powiem, bo nie znam się na tych sprawach. Na 15.04 jestem umówiony na uszczelnienie/wymianę pompy vacuum bo mam wyciek i wali mi na rozgrzany kolektor aż miałem parę razy siwo w samochodzie jak dałem mu po pi**** :silenced: i ostro zahamowałem. Dodatkowo może mechanik od razu sprawdzi mi odmę i jak będzie syf to założy nową. A w ogóle apropos odmy, bo czytałem temat na naszym albo na forum e90 i tam się ludzie zastanawiali czy powinni kupować odmę zwykłą czy zimową (bo są 2 nr-y OEM). Pomailowałem trochę z gościem z BMWStore i po nr VIN do mojego auta (wersja Niemcy) wersji zimowej się nie zakłada (no chyba, że mam zamiar jeździć głównie po Syberii :wink: ), ale na Polskę nie ma co zakładać zimowej wg nich. Dla mnie to lepiej bo spora różnica w cenie. Nie wiem tylko czy kupować odme OEM za 185zł czy może niemieckiej firmy autoteile za 100zł? (szukałem FEBI ale nigdzie znaleźć nie mogę :( a cena pośrednia)
Opublikowano

Różnica w cenie nie jest duża a więc brałbym orginał - niekiedy można się nieźle nadziać. Uszczelki do wakum kupiłem orginał za 50zł i jak lubisz trochę pogrzebać to jest to spokojnie do zrobienia samemu. Ten numer z tym moim wężykiem może również oznaczać, że jak ktoś tam ma nieszczelność to wakum będzie zasysać powietrze z tej nieszczelności i tłoczyć do skrzyni korbowej i wtedy wszystkie uszczelki mogą po kolei puszczać :o

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.