Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

mam pytanko, bo wcześniej nie posiadałem samochodu z automatem. Jest to:

 

BMW 320d F30 '12r 204 KM ( z kitem performance power kit ) - 8-bieg steptronic sportowy - przebieg ok. 150'000 km.

 

Objaw, który mnie trochę martwi jest taki, że rano jak jest temperatura bliska 0 C, to samochód przez pierwsze 2-8 km potrafi przeciągać na początku lekko biegi i przyszarpywać ( nie jest to bardzo mocne ale wyczuwalne ).

Po rozgrzaniu jest już wszystko w porządku. Dodatkowo potrafi lekko szarpnąć ( dość rzadko ) czasem podczas wyhamowywania kiedy się jednak nie zatrzymam do końca i noga wraca na gaz.

 

Zostawiłem auto do ASO na weryfikację, ale stwierdzili że wszystko jest w porządku zarówno pod kątem jazdy testowej ( po nocy na zimno ) jak i diagnostyki komputera. Wg. nich

na zimnej skrzyni ( oleju ) tak się może zachowywać.

 

Czy powinienem się obawiać i zlecić ew. weryfikację u kogoś innego?

 

Pozdrawiam i dziękuję,

Michał

Edytowane przez michalpl7
Opublikowano

normalne, ZF8 po prostu tak mają, na amerykańskich forach jest tona tego typu tematów od użytkowników F10 i F30. przede wszystkim trzeba sobie uświadomić, że każda skrzynia automatyczna na zimno będzie pracowała inaczej bo olej w niej jest o wiele bardziej gęsty niż po rozgrzaniu. odnośnie okazjonalnych problemów z lekkimi szarpnięciami przy hamowaniu do zera, w ameryce radzą stopniowo zmniejszać nacisk na pedał hamulca w ostatniej fazie hamowania by tego uniknąć.

 

nigdy tych objawów nie wyeliminujesz do końca, ale możesz je zmniejszyć wymieniając olej w skrzyni, o ile jeszcze tego nie robiłeś.

Opublikowano

odczuwacie to na wszystkich biegach czy tylko na niskich? Zauważyłem takie coś przy przejściu z 1 na 2 ale tylko lekko wyczuwalne przy ostrym przyspieszaniu. Autko przebieg 38kkm.

 

Osobiście zamierzam wymienić olej w skrzyni po 60kkm. Po ilu się zaleca?

Opublikowano
odczuwacie to na wszystkich biegach czy tylko na niskich? Zauważyłem takie coś przy przejściu z 1 na 2 ale tylko lekko wyczuwalne przy ostrym przyspieszaniu. Autko przebieg 38kkm.

 

Osobiście zamierzam wymienić olej w skrzyni po 60kkm. Po ilu się zaleca?

 

u mnie na zimnym tuż po wyjeżdże z garażu pierwsza zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 jest przeciągnięta. po jakimś 1km już jest wszystko ok. u mnie przebieg 13kkm.

 

olej w skrzyni zalecają wymieniać co 100kkm.

 

tak jeszcze bardziej ogólnie mówiąc, skrzynia automatyczna działa najlepiej wtedy kiedy kierowca wykonuje zdecydowane manewry :8) kulanie się np. 20-30km/h i hamowanie na zmianę z dodawaniem gazu nigdy nie będzie płynne i przyjemne :8)

Opublikowano

Dzięki za pomoc :)

 

Niestety oleju chyba wymienić nie mogę, bo auto jest na gwarancji jeszcze ( 2 lata albo 200k km), a w ASO się łapią za głowę na taką propozycję.

 

Pozdrawiam,

Michał

Opublikowano
Niestety oleju chyba wymienić nie mogę, bo auto jest na gwarancji jeszcze ( 2 lata albo 200k km), a w ASO się łapią za głowę na taką propozycję.

 

oczywiście, że możesz. jak zapłacisz za części i robociznę to zrobią bez problemu. możesz nawet kupić olej i miskę gdzie chcesz poza ASO (byleby części były oryginalne) i zanieść do ASO na wymianę, zapłacisz tylko za robotę.

Opublikowano
olej+miska+śrubełki=kit ok. 900pln, do tego robota ASO. Zapytaj i daj znać ile sobie winszują u Ciebie.
Opublikowano
odczuwacie to na wszystkich biegach czy tylko na niskich? Zauważyłem takie coś przy przejściu z 1 na 2 ale tylko lekko wyczuwalne przy ostrym przyspieszaniu. Autko przebieg 38kkm.

 

Osobiście zamierzam wymienić olej w skrzyni po 60kkm. Po ilu się zaleca?

 

tak, najbardziej wyczuwalne z 1 na 2, ale to wynika po prostu z konstrukcji/wielkosci przelozen - roznice w przelozeniach na malych biegach sa najwieksze:

http://www.zf.com/global/media/product_media/cars_5/cars_driveline_8_speed_automatic_transmission/pdf_3/8HP45_DataSheet.pdf

 

poza tym, ktora wersja skrzyni montowana jest do F30 2.0d? jak w linku wyzej widac, ze sa dwie "podwersje" (450 i 500 nm) wesji 8HP45, a na glownej jest napisane ogolnie, ze skrzynia jest do 500nm:

http://www.zf.com/corporate/de_de/products/product_range/cars/cars_8_speed_automatic_transmission.shtml#tabs1-1

Opublikowano

W moim jest dokladnie tak samo, rowniez z pakietem na 204KM.

Rano zimna skrzynia przeciaga biegi zwlaszcza 1-2. Dodatkowo czasami czuc szarpniecie przy zmianie z 1 na 2 nawet jak sie rozgrzeje, zwlaszcza w korku. Wiec to norma.

 

A czy zauwazyles na zimnym silniku jakies klekotanie/stukanie przy dodaniu gazu? Przez pierwsze 2-3 minuty jazdy na zimnym cos takiego u mnie wystepuje i zastanawiam sie co to moze byc. Niby brzmi jak diesel, ale jak sie doda wiecej gazu to slychac bardziej takie stukanie. Niby jak zawory albo wtryski, ale nic nie telepie. Zauwazylem to ostatnio i zastanawiam sie czy wczesniej to tez bylo, tylko nie slyszalem przez wlaczone radio.

 

Pozdrawiam

Darek

Opublikowano
To klekotanie/stukanie czasami wynika z zabrudzonych wtryskiwaczy. Duze znaczenie ma tutaj jakosc paliwa, po zatankowaniu VPower/Ultimate diesel problem zniknal. Swoja droga odczuwalna jest znaczna, pozytywna zmiana w pracy silnika N47 po zatankowaniu paliwa "Premium Diesel". Spalanie w f30 jest na tyle niskie, ze tankowanie drozszego paliwa nie ma specjalnie wplywu na koszty eksploatacyjne, dlatego praktycznie tankuje tylko ulepszone paliwo.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Vpower Diesel pomogl na klekotanie, a przynajmniej poki co wydaje mi sie, ze przeszlo :) dziekie

Nie ma mrozu więc sądzę że paliwo nie pomogło;)

Opublikowano
Co do klekotania to mój też dość głośno pracuje, mam porównanie do A4 2.0 TDI i różnica jest ogromna ( tamten jest o wiele cichszy i mniej słychać ten klekot ).
Opublikowano
Na klekotanie pomaga liqui moly diesel spülung. Po 50 km od zalania na wolnych obrotach auto nie do poznania. Sprawdzone na 320 184 km ;)
Opublikowano
Na klekotanie pomaga liqui moly diesel spülung. Po 50 km od zalania na wolnych obrotach auto nie do poznania. Sprawdzone na 320 184 km ;)

 

Nigdy nie probowalem diesel spülung. tgorka, czy spülung poprawia nie tylko kulture pracy, ale tez osiagi silnika? Po zatankowaniu VPower Diesel nawet zona stwierdzia, ze auto o wiele lepiej przyspiesza. Czy po zalaniu diesel spülung odczuwalne jest, ze auto lepiej sie zbiera?

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Na klekotanie pomaga liqui moly diesel spülung. Po 50 km od zalania na wolnych obrotach auto nie do poznania. Sprawdzone na 320 184 km ;)

 

To jest bezpieczne dla silnika?

Drogie nie jest ok 40 zł. Dolewa się go po prostu do baku ( ile się tego leje )?

Opublikowano

Co do wymiany oleju w skrzyni biegów-wedlug producenta należy to zrobić przy przebiegu 100 000 +- 20000. Oczywiście serwis BMW nie zaleca w ogóle...

Jeśli ze skrzynia juz cos nie dobrego sie dzieje-wymiana statyczna(nie zaszkodzi), jeśli wszystko ze skrzynia jest ok-wymiana dynamiczna.

Pod warszawa, chyba w zaluskach powstał lub ma powstać autoryzowany serwis ZF.

Pozdrawiam

Opublikowano
Co do wymiany oleju w skrzyni biegów-wedlug producenta należy to zrobić przy przebiegu 100 000 +- 20000. Oczywiście serwis BMW nie zaleca w ogóle...

Jeśli ze skrzynia juz cos nie dobrego sie dzieje-wymiana statyczna(nie zaszkodzi), jeśli wszystko ze skrzynia jest ok-wymiana dynamiczna.

Pod warszawa, chyba w zaluskach powstał lub ma powstać autoryzowany serwis ZF.

Pozdrawiam

 

Tylko zastanawia mnie kilka kwestii:

 

- Koledzy z postów powyżej napisali, że mają identyczne objawy jak u mnie przy przebiegu 10-13 tyś km... - więc w moim odczuciu wymiana mi nic nie pomoże, ponieważ nowe auto ma tak samo.

- ASO BMW twierdzi po jazdach próbnych rano na zimno, że wszystko jest ok i skrzynia może przeciągać oraz lekko szarpać zanim się nie nagrzeje olej.

- Pytanie ile kosztuje taka wymiana w ASO i co się dzieje wtedy z gwarancją np. skrzynia mi pada po 500 km ( może wymagają oświadczenia, że na moją odpowiedzialność ). Co wtedy? :)

- Czytałem trochę po forum i jedni pisali owszem, że super po wymianie a inni z kolei mieli przypadki kiedy skrzynia chwilę po takiej wymianie umierała.

 

Ja osobiście gdybym miał robić taką wymianę to chyba wolałbym tą dynamiczną z pełną wymianą oleju i miski, ale nadal mam duuuuże wątpliwości co z tym robić.

Opublikowano
A nie masz możliwości przejechania się innym egzemplarzem? Dla porównania? Np. W ASO? U mnie przy przebiegu prawie 75kkm na zimnym skrzynia również pracuje minimalnie mniej płynnie niż po rozgrzaniu. Występuje w Tych skrzynia pojęcie adaptacji?
Opublikowano
A nie masz możliwości przejechania się innym egzemplarzem? Dla porównania? Np. W ASO? U mnie przy przebiegu prawie 75kkm na zimnym skrzynia również pracuje minimalnie mniej płynnie niż po rozgrzaniu. Występuje w Tych skrzynia pojęcie adaptacji?

 

Jeździłem z 5-cioma, ale nigdy nie były spełnione warunki aby był zimny i długo stał ( poza 1 z Niemiec z przebiegiem 190+ tyś km, który w moim odczuciu był zajechany bo szarpał strasznie ). Tak jest chyba ponowna adaptacja, u mnie był jeszcze speedbooster czy jakoś tak, może z tego powodu też warto go ponownie przeprogramować.

Opublikowano
zauważyłem, że u mnie, gdy auto stoi długo nie odpalane (czyli 2 doby lub więcej) to skrzynia na zimnym pracuje nieco gorzej niż po postoju np. 8h.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.