Skocz do zawartości

f25 3.0d czy 35i


ksal29

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu pierwszego bmw i wybór padł na nowe X3 z silnikiem 3l. Pytanie tylko czy diesel 3.0d czy benzyna 35i. Większe o kilka litrów spalanie 35i nie jest dla mnie blockerem, natomiast ostatnio przejechałem się testowym X6 z 3.0d i ten silnik b.dobre wrażenie na mnie zrobił (dźwięk i dynamika w ciężkim X6). Nie miałem okazji sprawdzić 35i, dlatego chciałbym zapytać osoby z praktycznym doświadczeniem z tymi jednostkami o opinie, trochę się obawiam tego świdrującego dźwięku w 35i (

). Do tej pory byłem trochę sceptyczny w stosunku do silników diesla, ale nie wiem czy nie czas/warto zmienić podejście.

 

Jak generalnie oceniacie te 2 silniki w X3 pod kątem:

a) wrażeń z jazdy

b) dynamiki

c) dźwięku który dochodzi do kierowcy

d) kosztów utrzymania z pominięciem kosztów paliwa

 

Z góry dzięki za feedback.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze dorzuciłbym 2 kwestie z wyposażenia nad którymi się zastanawiam czy warto wziąć:

1. koła 19'' zamiast 18'' - jak duży wpływ na pogorszenie komfortu jazdy to będzie miało?

2. EDC lub DDC - Eletronic/Dynamic Damper Control - czy będzie w praktyce używany? Czy standardowe zawieszenie nie zapewni wystarczającego komfortu jazdy (przy jakich kołach) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że najwieksza bolączką 35i jest zbyt mały zbiornik paliwa. Przy dynamicznej/szybkiej jeździe czasem cieżko przejechać 400km. :duh: cała reszta to ogromny pozytyw!!! :cool2: dźwięk, dynamika, nawet średnie spalanie (u mnie średnia z 15tys km to 11,7) jest super! Wcześniej jeździłem 3.0d - nie tęsknię!

Jeżdzę na 19" z EDC - komfort jest bardzo dobry a nawet w ustawieniach Sport plomby nie wypadają! :mrgreen:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie przejedź się x3 z dieslem. Jeżeli różnica między x6 a x3 w wyciszeniu kabiny jest taka sama jak między f10 a f30, to możesz być rozczarowany dieslem!

 

Mam f10 535d i silnik pracuje znośnie (słychać wyraźnie, że to dizel, jednak do kabiny docierają przede wszystkim te miękkie i akceptowalne dla ucha dźwięki). Jeździłem też f10 520d i było też ok.

 

Natomiast dizel 2.0 w f30 doprowadziłby mnie do szału.

 

Sprawdź, zanim kupisz!

m.

 

 

 

sent from my iPhone (sorry for typos) via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 30d, glownie ze wzgledu na spalanie. Z 800 km da sie przejechac na jednym baku przy normalnej jezdzie w trasie. Ost z Wloch do granicy srednie 6,7 z blisko 700km, jazda 120-140. Dzwiek - mi tam sie podoba. Czasami slychac klekotanie ale rzadko. No i ma naprawde niedzwiedzia sile ten silnik. 35d bylby jeszcze fajniejszy ale w sumie to tez bym sie zastanawial nad Macanem przy takim budzecie.
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 30d, glownie ze wzgledu na spalanie. Z 800 km da sie przejechac na jednym baku przy normalnej jezdzie w trasie. Ost z Wloch do granicy srednie 6,7 z blisko 700km, jazda 120-140. Dzwiek - mi tam sie podoba. Czasami slychac klekotanie ale rzadko. No i ma naprawde niedzwiedzia sile ten silnik. 35d bylby jeszcze fajniejszy ale w sumie to tez bym sie zastanawial nad Macanem przy takim budzecie.

Podpisuje się obiema rękoma.

Co do Macana tak wychwalanego, ja poczekam z opinią aż go nie przetestuje. Obawiam się natomiast serwisu Porsche, bo poza tym że będzie trochę droższe to nic, ale koszty użytkowania w BMW są na pewno bardziej przystępne, porównując Cayenne do BMW. Nie wiem jakoś takie mam odczucia. Natomiast choruje na Porsche od dziecka i kiedyś kupię sobie 911 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Servis Posche cenono tak się ma do BMW, jak BMW do VW... każda wizyta to stan przedzawałowy... rutynowy przegląd to kwota rzędu 3000+ PLN.

 

Plus taki, że awaryjność Porsche od lat jest na znikomym poziomie... a w BMW rośnie z modelu na model...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Servis Posche cenono tak się ma do BMW, jak BMW do VW... każda wizyta to stan przedzawałowy... rutynowy przegląd to kwota rzędu 3000+ PLN.

 

Plus taki, że awaryjność Porsche od lat jest na znikomym poziomie... a w BMW rośnie z modelu na model...

Awaryjność znikoma ale czy w Cayenne dieslu także? rzecież tam jeździ TDI 3 litrowy, który awaryjnie jest gorszy od 3.0d BMW. Niestety Porsche długo będzie mnie trzymać z dala ze względu na serwis, później klocki tarcze itd. itd. Niech rozdzielą cenowo Macan od Panamery czy 911 to wtedy bym myślał :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@rami: zgadzam się z Tobą, ale chyba każdy się zgodzi, że jak Porsche to benzyna ;) - Porsche z dieslem to tak jak BMW z napędem na przód (niestety to już smutna rzeczywistość...)

 

wracając do tematu niezawodności to "jedna jaskółka wiosny nie czyni..." - niestety w BMW więcej taki "jaskółek"

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Porsche odpada - nie ten klimat, nie zależy mi na lansowaniu się czy szpanie - nawet jeśli w tej samej kwocie byłby Macan, Poza tym ten tunel środkowy z fortepianem totalnie mi nie leży z niektórymi wybrakowanymi klawiszami (opcje niewykupione).

 

Wracając do tematu wątku - jako że nie miałem okazji przejechać się żadną testówką z silnikiem 35i - jednej rzeczy nie czuje. Na papierze 35i jest mocniejsza (306KM) od 30d (258KM), ale moment ma niższy (400 Nm przy 1200-5000 obr) niż 30d (560 Nm przy 1500-3000 obr). Jednak to 35i jest zdecydowanie szybszy 0-100. Pytanie czy tak też jest przy wyprzedzaniu 60-100 lub 80-120, że 35i będzie szybsza?

 

A jeśli tak, to dlaczego masa ludzi podnieca się momentem obrotowym, skoro jak widać powyżej to nie moment, ale moc decyduje o dynamice samochodu? Ktoś z Was to czuje o co w tym biega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa podobna, moc będzie zatem wpływać na Vmax, a moment zrobi swoje przy przyspieszaniu. Stawiam, że dizel będzie dynamiczniejszy w zakresach, o które pytasz.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za ciekawego linka.

 

Coś w tym zestawieniu jest jednak skopane. Wartości 0-80, 0-100, 0-120 wydają się OK. Natomiast różnica między 0-120 a 0-130 (czyli tylko 10 km/h !!) jest w 3.0d 2.5 sekundy (w benzynie 1.5 sekundy - też dużo) podczas gdy wartości 0-140 są o 1.2 sekundy dłuższe dla 30d w porównaniu do 0-130.

 

Czyli najpierw 2.5 sek na przyśpieszenie o 10km/h a potem kolejne 10km/h już tylko 1.2 sek.

 

Nie jest to decydujący element o całościowej ocenie ale stawia pod znakiem zapytania wiarygodność i rzetelność przeprowadzonych pomiarów.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/909/DJ8ekE.png

 

Gdyby bazować na tych porównaniach - to decyzja między 30d a 35i sprowadza się do odpowiedzi na pytanie:

Chcesz nieco lepszy dźwięk silnika w środku i jego szybsze nagrzewanie się zimie, trochę mniej problemów z serwisem, odpalaniem na mrozie

czy

chcesz zaoszczędzić 3-4 litry na każde 100km (czyli przy 24 kkm rocznie, oszczędność 4-5 tyś pln) i generalnie rzadziej szukać stacji benzynowej. Również łatwiej odsprzedać samochód w przyszłości.

 

Chyba pójdę w 30d, choć byłem zdecydowany na samym początku - zanim zacząłem się na poważnie przymierzać do sprawy - na benzynę 28i lub 35i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za ciekawego linka.

Chcesz nieco lepszy dźwięk silnika w środku i jego szybsze nagrzewanie się zimie, trochę mniej problemów z serwisem, odpalaniem na mrozie

czy

chcesz zaoszczędzić 3-4 litry na każde 100km (czyli przy 24 kkm rocznie, oszczędność 4-5 tyś pln) i generalnie rzadziej szukać stacji benzynowej. Również łatwiej odsprzedać samochód w przyszłości.

 

Chyba pójdę w 30d, choć byłem zdecydowany na samym początku - zanim zacząłem się na poważnie przymierzać do sprawy - na benzynę 28i lub 35i

 

Ja bym teraz zdecydowanie poszedł w 30d lub 35d, ale cena za BMW jest już wtedy niestety za wysoka za wóz bez pneumatyki i tak wykonany... czyli => salon Porsche

Prawda jest też taka z tymi pomiarami że w realnych warunkach rzadko kiedy korzysta sie z dobrodziejstw wszystkich KM. Moment diesla poprostu trzęsie budą i zabawne jak mało przy tym pali. Dźwięk diesla BMW 6cyl to nie bijcie ale mi pasuje a 35D będzie też szybsze od 35i.

Kolejna zabawna sprawa jest jeśli chodzi o diesle, jak z wieloma ludźmi czasami sie rozmawia to o legendarnym VW Passku 2.0TDI z DSG wypowiadają sie w superlatywach jako auto genialne w trasy i szybkie, za to 520D z większą mocą i lepszymi osiągami będzie już poprostu mułem. Chyba stały kult braku mocy w BMW

 

Nieraz zastanawiam sie jadąc trasę benzyną przymierzam sie do tankownia jadąc praktycznie równym tempem z kolegą z dieslem.

Pytanie gdzie ten kolega już będzie w momencie gdy ja skończę tankować i jak bardzo będę musiał deptać by go znów dogonić - ot tak teoretycznie.

Wg mnie auto na miasto to 28i może być , a trasy i komfort to 30, 35D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa z dieslem w zimie, nagrzewanie samochodu i odmrażanie przedniej szyby?

 

Co prawda BMW nie ma podgrzewanej szyby tak jak Volvo, więc zostaje zwykły nadmuch na szybę. Benzyna, wiadomo szybciej się nagrzewa, czy przy dieslu nie będzie z tym zbyt dużej męki, wszędzie tam gdzie nie ma garażu (np. wracając po pracy, po nartach, po jakimkolwiek wypadzie w zimie)?

 

Ile kilometrów trzeba przejechać dieslem by nabrał odpowiedniej temperatury przy np. -5 stopniach C?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7-10 km musisz liczyć na to, żeby silnik zrobił się ciepły. Tyle potrzebowałem rok temu, kiedy moje ówczesne auto mroziło się całe noce na dworzu. Miało benzynę z turbo

 

Nie wiem, czy dizel będzie potrzebował więcej.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.