Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam plan samodzielnie wymienić koło pasowe, mam wersję na 4 śruby, mam już nowe koło i jutro jadę do Inchcape po nowe śruby.

 

Możecie dać mi kilka rad jak to zrobić żeby było dobrze, żebym tych śrub nie ukręcił i z jakim momentem mam przykręcić nowe ?

 

Pozdrawiam

Dawid

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A jaka jest filozofia wymiany koła pasowego w N47? Wykręcasz wentylator i jest super dojście.

Dobrze że masz nowe śruby.

Musisz mieć nasadkę torx.

Momentu dokręcania nie znam, musisz poszukać.

Ja odkręcałem niedawno w dwóch N47, ale bez wymiany koła i śrub. Przykręcone na wyczucie. Nie ma co przesadzać z siłą dokręcania.

 

Co się stało z twoim kołem pasowym? Te z N47 wytrzymują najczęściej lekko 200 tyś km.

Te które ostatnio odkręcałem miały po ponad 200 tyś km i spękaną gumę, ale najmniejszych problemów z prawidłowym działaniem.

Prawdopodobnie będziesz miał zużytą rolkę napinacza (pozostałe pewnie dobre). Dostępna jest z napinaczem, jedynie MaxGear robi taką osobno - ale nie łatwo ją kupić.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Podczepię się pod temat. Mój samochód to e90 320d 177 KM Automat. Odebrałem dziś auto z serwisu i powiedzieli mi, że mam do wymiany koło pasowe (cena w ASO 1200zł). Poczytałem trochę na ten temat i z tego co wiem oryginalnie na 1 montaż idzie koło firmy: CORTECO, czy to prawda?

Ewentaulnie przy wymianie koło wymieniać pasek ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak Corteco 1-szy montaz,nie sluchaj co mowi aso mi w e46 tez gadali ze do wymiany a wcale tak nie bylo,chcieli mnie naciagnac na koszty.Sprawdz sam w jakim jest stanie kolo ,to nic trudnego.
Opublikowano
Tak Corteco 1-szy montaz,nie sluchaj co mowi aso mi w e46 tez gadali ze do wymiany a wcale tak nie bylo,chcieli mnie naciagnac na koszty.Sprawdz sam w jakim jest stanie kolo ,to nic trudnego.

 

A w jaki sposó sprawdzić? Z tego co widzę to mam delikatne drgania na kierownicy, ten palstik na silniku też troszkę drga, więc pewnie wypada wymienić koło pasowe...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy guma nie ma pęknięć czy się nie rozwarstwia itd.https://www.youtube.com/watch?v=hAsR2DMuY58
Opublikowano

Przebiegu dokładnie nie znam w swoim bo na liczniku mam 140tys, sam przejechałem około 20, a jestem drugim właścicielem, patrząc na ten rocznik to pewnie ma już ponad 200tys ;/

Wymieniam do odczuwam mikro-drgania na kierownicy i widać na gumie na kole pasowym rysy/ pęknięcia. Mam nadzieję że naprawa pomoże. Ja kupiłem koło corteco za niecałe 600zł, plus 4x13zł za śruby w aso.

Opublikowano
A że tak się podepnę i spytam, te koło z filmiku to co do wymiany się nadaje?
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Koło z filmiku w mojej ocenie raczej do wymiany, za bardzo się ugina.

 

Co do samego koła pasowego, to większość twierdzi że na pierwszy montaż idzie Corteco - i być może tak jest, ale jakości koła pasowego z serwisu w porównaniu do tego Corteco z poza serwisu - to najczęściej dwa różne światy.

Wiem że w serwisie kosztuje 2 x więcej, ale myślę że warto rozważyć zakup tego serwisowego, jeśli ktoś chce jeździć swoim autem trochę dłużej niż rok.

Ludzie którzy kupowali takie koła poza serwisem np do E46, po roku szukali używanego oryginału...lub nówki z serwisu. Kolega w E46 320d wymieniał już koło dwa razy (zmienik i używany oryginał), teraz szykuje się trzecia wymiana.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ja w swoim byłym aucie E46 330d montowałem koło pasowe Corteco i kolega który kupił ode mnie auto już po tej wymianie czwarty rok jeździ bez problemu, więc nie zawsze tak jest że zamiennik szybko się zużyje ja kupowałem koło corteco to numery fabryczne BMW były usunięte, zeszlifowane :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Trochę mnie uspokoiłeś z tą jakością Corteco spoza serwisu.

Kolega do E46 chyba też chce kupić Corteco i zobaczymy jak to się sprawdzi na dłuższy czas (założył nowe sprzęgło i dwumasę - przebieg ponad 370) i wtedy było ewidentnie widać że koło pasowe nie domaga.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Jestem świeżo po wymianie, poszło bez problemu. Jedyne co trzeba mieć to dobra grzechotka i ta końcówkę nasadową M12 typu trox do tych śrub. Udało mi się odkręcić wszystkie śruby bez żadnych przedłużek i męczenia, nawet nie wrzucałem na bieg, jedyne co to pasek osprzętu zostawiłem i zdjąłem go dopiero po poluzowaniu wszystkich śrub. Warto na kartce narysować sobie wcześniej jak idzie pasek pomiędzy kołami żeby później nie było męczenia. Napinacz paska można zablokować w pozycji ułatwiającej łatwe założenie paska poprzez włożenie np. jakiegoś małego klucza imbusowego w taki mały otwór przy napinaczu który zablokuje jego ruch. Przy montażu/demontażu nie trzeba ściągać wiatraka, wystarczą górne osłony ale to tylko 3 śrubki które są na wierzchu, chyba że ma się wersję na 6 cylindrów wtedy miejsca jest mniej i może trzeba by zdemontować. Śruby na nowym kole dokręcałem na wyczucie, razem z kołem miałem napisane że należy dokręcić śruby z momentem 20Nm+ 120 stopni, niestety nie mam takiego sprzętu.

 

Miałem nadzieję że nowe koło całkowicie zlikwiduje mikro drgania kierownicy, jednak niestety zostało to, ogólnie jest pewna poprawa ale liczyłem na więcej.

Jak myślicie z czego mogą wynikać te drgania kierownicy? Dodam że mam to na nowych zimówkach jak i na letnich.

Opublikowano
Poduszki silnika i skrzyni do sprawdzenia.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

W tych silnikach rzadko padają poduszki silnika i skrzyni...ale kto wie, warto zerknąć.

Jeśli wspominasz tu o oponach zimowych i letnich, to te drgania masz podczas jazdy - tak? W jakich okolicznościach, jaka prędkość, hamowanie?

Moim zdaniem podstawa to wyważanie!!! W ubiegłym sezonie założyłem nowe opony na R18 - felgi proste na 100%, i od początku były drgania i wibracje przy wyższych prędkościach.

Na ten sezon zawiozłem koła do innego (polecanego) warsztatu, i ciężarki przykleili w całkiem innych miejscach i o innych wartościach. Na kołach w tamtym sezonie zrobiłem bardzo mało km, bo późno kupiłem opony itp (a miałem inny letni komplet).

Kół letnich jeszcze nie założyłem - ale dam znać o efektach.

Znajomy wyważał koła R17 (nowe opony), i dopiero w trzecim warsztacie zrobili to dobrze i wibracje zniknęły.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
To prawda sam poprawiałem wyważenie kół. Warto pojechać do dobrego wulkanizatora i powiedzieć w czym jest problem, niech oglądnie stan samych gum.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

 

Przymierzam się do wymiany koła pasowego w tym lub w następnym tygodniu.

Wiem już, że kupię koło z firmy Corteco+pasek klinowy Continental.

Pytanie do was to czy kupować również nowe śruby do koła, czy stare mogą być? Druga sprawa to czy wymieniać resztę rolek/pompę wody itp?

Opublikowano
Witam.

 

Przymierzam się do wymiany koła pasowego w tym lub w następnym tygodniu.

Wiem już, że kupię koło z firmy Corteco+pasek klinowy Continental.

Pytanie do was to czy kupować również nowe śruby do koła, czy stare mogą być? Druga sprawa to czy wymieniać resztę rolek/pompę wody itp?

Ja wymieniałem koło i założyłem stare śruby i po dziś dzień działa, natomiast po co wymieniać pompę i rolki skoro są w porządku.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Wymieniałem ostatnio pasek, rolkę, napinacz oraz sprzęgło alternatora. Reszta była w porządku, jak ściągniesz pasek będziesz (mechanik) mógł stwierdzić co wymieniać. U mnie sprzęgło alternatora nie obracało się swobodnie już w żadną stronę.
Opublikowano
Panowie a co sądzicie o kole firmy FEBI>?

 

Nie wymieniałem nigdy w żadnym swoim aucie koła pasowego, ale pytałem ostatnio mechanika który często zakłada, i powiedział że właśnie u niego Febi się sprawdzają i takie zakłada. Wspominałem że na pierwszy montaż idzie prawdopodobnie Corteco, a on że tego spoza serwisu nie watro zakładać, bo "guma jest jak w dętce rowerowej" :wink:

Wiele osób twierdzi, że sprawdzają się tylko koła kupione w serwisie Bmw.

Kolega w E46 już szykuje się już na trzecie koło: oryginał ok 250-300 tyś km,zmienik - może 30-40 tys km - ale od początku nie było dobrze, później używany oryginał - z rok jazdy, i teraz znów coś musi kupić...Mógł od razu kupić w serwisie i mieć spokój.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
tylko corteco i nie słuchaj reszty, sprawdziłem kilka firm i były tylko zwroty na gwarancji, w 320d, 330d i 330xd corteco to tej pory chodzi, febi mi się rozpadło dwa dni po założeniu, kupowałem allegro/intercars a nie aso bmw :)
Opublikowano

Cenna rada, przyda się dla wymieniających koło pasowe.

 

Jak widać co warsztat, to inna opinia na temat jakości różnych producentów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że kupująć nowe koło pasowe firmy FEbI, wytrzymało ono tylko dwa tygodnie.

Pisząc takie rzeczy 'wciskasz' trochę kit tutaj na forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.