Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Własnie wymieniłem sobię odmę i utknąłem w najgłupszym momencie.

 

Podłączyłem wszystko co widziałem i lata mi luźno jedna wtyczka. Wygląda dokładnie jak do DISA - w kształcie U (2 kabelki wchodzą od dołu wtyczki i w tą samą stronę wychodzą piny do gniazdka). Za cholerę nie mogę dojść gdzie to podłączyć.

 

Mam zdjętą DISE, cały dolot do przepustnicy i 3 wtyczki. DISA, przepływka i to coś co wygląda identycznie jak DISA, ale wychodzi z dołu rodzielni, nie jak pozostałe - z góry, bardzo krótki kabelek - jakieś 15 cm. Ale w zasięgu nie mogę nic znaleźć w co to podpiąć.

 

Ktoś podpowie?

Edytowane przez madseason
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazłem chybą tą wtyczkę, ale nie ma opisu.. To ta na żółto podświetlona.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DS61&mospid=47560&btnr=12_1094&hg=12&fg=28

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/5724049/14614275.jpg?1426115459

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i niestety coąg dalszy historii.

 

Wszystko poskładane, ale nie odpala. Kręci jak należy, jedyne co to podczas kręcenia mruga kontrola trakcji.

Przepustnica źle podłączona?

 

Zabieram się za instalację INPY, pokaże co nie tak przy kręceniu?

Opublikowano
wykasuj co sie da,to co jest nie podłączone powinno pokazać zaraz jako przerwa/zwarcie.Daj foto bo za dużo rzeczy tam nie ma do odłączenia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/5725532/14621850.jpg?1426184132

 

INPA nie działa, coś chyba źle ustawiłem, ISTA wystawia coś takiego.

 

Przed skasowaniem było jeszcze coś z "IDLE COIL" Może krokowca nie podłączyłem? DISA napewno podłączona :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Udało się inpę instalnąć i połączyć, proszę o pomoc!

 

Tutaj to co po skasowaniu błedów i przekręceniu rozrusznikiem pokazuje:

E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T
-------------------------------------

Date:      03/13/15 00:24:53
ECU:       MS430DS0
JobStatus: OKAY Variant:   MS430DS0
-------------------------------------------------------------

RESULT:    2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------

36    main relais

Error frequency : 1
Logistic counter: 40

VB                                            0.00  V V_IGK                                        11.73  V
TCO                                          13.50  Grad C N_32                                          0.00  rpm aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h

main relais not at O.K.
---
---
---
Error to not relevant
Error debounce
Error currently available stat. Error

Errorcode: 24 61 01 28 00 73 52 00 FD 00
-------------------------------------------------------------

124   Variable Jet system

Error frequency : 1
Logistic counter: 40

N_32                                          0.00  rpm MAF                                           0.00  mg/stk TCO                                          13.50  Grad C VB                                            0.00  V aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h

---
KS--> Ground or open circuit
---
---
Error relevant
Error debounce
Error currently available stat. Error

Errorcode: 7C 72 01 28 00 00 52 00 FD 00
=============================================================

 

A tu to wszystko co było przy pierwszym zczytaniu:

 

E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T
-------------------------------------

Date:      03/13/15 00:23:22
ECU:       MS430DS0
JobStatus: OKAY Variant:   MS430DS0
-------------------------------------------------------------

RESULT:    6 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------

36    main relais

Error frequency : 1
Logistic counter: 40

VB                                            0.00  V V_IGK                                        11.53  V
TCO                                          13.50  Grad C N_32                                          0.00  rpm aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h

main relais not at O.K.
---
---
---
Error to not relevant
Error debounce
Error currently available stat. Error

Errorcode: 24 61 01 28 00 71 52 00 FD 00
-------------------------------------------------------------

124   Variable Jet system

Error frequency : 1
Logistic counter: 40

N_32                                          0.00  rpm MAF                                           0.00  mg/stk TCO                                          13.50  Grad C VB                                            0.00  V aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h

---
KS--> Ground or open circuit
---
---
Error relevant
Error debounce
Error currently available stat. Error

Errorcode: 7C 72 01 28 00 00 52 00 FD 00
-------------------------------------------------------------
53    LLFS opening coil Elec. Error frequency : 4
Logistic counter: 40

MAF_KGH                                       0.00  kg/h N_32                                          0.00  rpm PVS_AV                                       0.00  Grad TPS ISAPWM                                       86.26  % aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h
---
KS--> Ground
---
---
Error to relevant
Error debounce
Error currently not available sporadic Error

Errorcode: 35 B2 04 28 00 00 00 DC FD 00
-------------------------------------------------------------
27    LLFS closing coil Elec. Error frequency : 4
Logistic counter: 40

MAF_KGH                                       0.00  kg/h N_32                                          0.00  rpm PVS_AV                                       0.00  Grad TPS ISAPWM                                       86.26  % aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h

---
KS--> Ground
---
---
Error to relevant
Error debounce
Error currently not available sporadic Error

Errorcode: 1B B2 04 28 00 00 00 DC FD 00
-------------------------------------------------------------

100   Control units failure

Error frequency : 1
Logistic counter: 40

TCO                                          13.50  Grad C VB                                            0.00  V
Stg-Fehler Low-Byte                           0.00  dez Stg-Fehler High-Byte                         16.00  dez aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h

---
---
---
Signal not plausible Error to relevant Error debounce
Error currently available stat. Error

Errorcode: 64 78 01 28 52 00 00 10 FD 00
-------------------------------------------------------------

37    Switching delay main relais

Error frequency : 1
Logistic counter: 40

VB                                            0.00  V V_IGK                                        11.63  V
TCO                                          13.50  Grad C N_32                                          0.00  rpm
aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h

main relais switched not / delayed
---
---
---
---
Error debounce
Error currently available stat. Error

Errorcode: 25 61 01 28 00 72 52 00 FD 00
=============================================================

Opublikowano

podłączyłeś już wszystkie wtyczki? pomylić raczej nie mogłeś bo każda ma troszkę inaczej wyprofilowana wtyczkę

wygląda na jakiś problem z jakimś przekaźnikiem , głównym przekaźnikiem?

odpala auto czy nie?

przed wymiana odmy było ok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko było ok przed moją "naprawą" odmy.

Zmontowałem jak trzeba, wszystko podpięte, wtyczek faktycznie nie da się pomylić, sprawdzałem 2 razy czy nic nie wisi niepodpięte. Odpinałem, przypinałem, sprawdzałem zatrzaski - napewno podpięte wszystko.

Kręci jak zwykle, ale poprostu nie odpala.

 

Ze strat to tylko łącznik "F" mi się ukruszył, dolny (ten co wchodzi w rurę dolotu od góry). Póki co go zakleiłem na taśmę dość szczelnie. Z tego co sprawdziłem na schematach, to idzie do pompy paliwa, możliwe, że dlatego nie działą?

 

Czy bardziej jakiś kabelek się wypiął, czy połamał?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pospinałem wszystko kolejny raz i teraz wygląda to tak:

 

 

E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T
-------------------------------------

Date:      03/13/15 17:58:37
ECU:       MS430DS0
JobStatus: OKAY Variant:   MS430DS0
-------------------------------------------------------------

RESULT:    6 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------

36    main relais

Error frequency : 1
Logistic counter: 40

VB                                            0.00  V V_IGK                                        11.73  V
TCO                                          12.75  Grad C N_32                                          0.00  rpm aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h

main relais not at O.K.
---
---
---
Error to not relevant
Error debounce
Error currently available stat. Error

Errorcode: 24 61 01 28 00 73 51 00 FD 00
-------------------------------------------------------------
53    LLFS opening coil Elec. Error frequency : 2
Logistic counter: 40

MAF_KGH                                       0.00  kg/h N_32                                          0.00  rpm PVS_AV                                       0.00  Grad TPS ISAPWM                                       86.65  % aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h

---
KS--> Ground
---
---
Error to relevant
Error debounce
Error currently not available sporadic Error

Errorcode: 35 B2 02 28 00 00 00 DD FD 00
-------------------------------------------------------------
27    LLFS closing coil Elec. Error frequency : 2
Logistic counter: 40

MAF_KGH                                       0.00  kg/h N_32                                          0.00  rpm PVS_AV                                       0.00  Grad TPS ISAPWM                                       86.65  % aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h
---
KS--> Ground
---
---
Error to relevant
Error debounce
Error currently not available sporadic Error

Errorcode: 1B B2 02 28 00 00 00 DD FD 00
-------------------------------------------------------------

100   Control units failure

Error frequency : 1
Logistic counter: 40

TCO                                          12.75  Grad C VB                                            0.00  V
Stg-Fehler Low-Byte                           0.00  dez Stg-Fehler High-Byte                         16.00  dez aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h

---
---
---
Signal not plausible Error to relevant Error debounce
Error currently available stat. Error

Errorcode: 64 78 01 28 51 00 00 10 FD 00
-------------------------------------------------------------

37    Switching delay main relais

Error frequency : 1
Logistic counter: 40

VB                                            0.00  V V_IGK                                        11.42  V
TCO                                          12.75  Grad C N_32                                          0.00  rpm aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h

main relais switched not / delayed
---
---
---
---
Error debounce
Error currently available stat. Error

Errorcode: 25 61 01 28 00 70 51 00 FD 00
-------------------------------------------------------------

124   Variable Jet system

Error frequency : 1
Logistic counter: 40

N_32                                          0.00  rpm MAF                                           0.00  mg/stk TCO                                          12.75  Grad C VB                                            0.00  V
aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h

---
KS--> Ground or open circuit
---
---
Error relevant
Error debounce
Error currently available stat. Error

Errorcode: 7C 72 01 28 00 00 51 00 FD 00
=============================================================

Opublikowano

masz gaz?

jeżeli auto kreci a nie odpala sprawdź napięcie na pompie paliwa.

najszybciej naciśnij zaworek na listwie paliwowej i zobacz czy masz ciśnienie tylko podłóż jakaś szmatkę :)

Opublikowano

Znalazłem tłumaczenie oraz kody Twoich błędów i wygląda to następująco:

27 krokowiec - niesprawność

36 DME przekaźnik główny

37 DME przekaźnik główny opóźnienie

53 krokowiec

100 DME moduł sterujący

124 aktywacja DISA elektromagnes

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaraz pójdę sprawdzę bezpieczniki pod filrem powietrza w podszybiu (może to akurat to są błędy DME itp) i czy ciśnienie na listwie jest.

 

Spróbuję go na gazie awaryjnie odpalić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Bezpiecznik 30A od silnika. Nawet nie wiedziałem że tam są bezpieczniki, szukałem w schowku.

 

Dziękuję Panowie za pomoc w rozkminie.

A szczególne podziękowania dla G777 z dziadkowozów :cool2:

 

 

Odpalił, a teraz czas na składanie, ale najpierw chyba coś trzeba wypić, tyle stresu w piątek trzynastego. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.