Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,wiem ze temat byl walkowany,ale przeczytalem prawie wszystko i jest wiele sprzecznych informacji,moj problem to niedogrzanie auta,bylo tak max 72'C,wszelkie objawy padnietego termostatu,wczoraj wymienilem takowy i b.duza roznica,temperatura wzrosla do 91'i rosla ,na obwodnicy ok 5km predkosc 100 temperatura 97'C,przy woolniejszej jezdzie w miescie,przy sporym ruchu,swiatla,przejscia temp spadala do 94'bylo slonecznie ok 9'C,a co bedzie w lecie?czy mozliwe ze nowy termostst nieotwiera do konca?godzine temu testowalem miasto 93-95'C,jak wrocilem do garazu zatrzymany samochod temperatura spadla o 1stopien niesprawdzalem czy spadnie wiecej termostat otwiera przy 88' czy to normalny taki wzrost?plasko ,pusto na tej trasie i 97 a moze jakbym jechal dalej to wiecej,zaluje ze wymienialem,bo czytam ze strasznie awaryjne sa te termostaty i krotkotrwale,moze problem w egr?ale przed wymiana problem byl calkiem w druga strone bede wdzieczny jesli ktos ma jakas wiedze i podzieli sie nia pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

... napisz dokladnie jaki silnik diesla , np : N57N2 3.0 D 170 kW

Jezeli masz ten silnik ( diesla ) i problemy z temparatura silnika to musisz sprawdic :

 

1. Termostat glowny

2. Termostat EGR

 

Jak wymienic termostat EGR mozna zobaczyc tutaj :

BMW 530d,320d,520d, EGR thermostat swap in three minutes

 

Jak wymienic oba np. w 530d E60 silnik N57N2 3.0 D 170 kW :

BMW E60 530d thermostat

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
witam

 

... napisz dokladnie jaki silnik diesla , np : N57N2 3.0 D 170 kW

Jezeli masz ten silnik ( diesla ) i problemy z temparatura silnika to musisz sprawdic :

 

1. Termostat glowny

2. Termostat EGR

 

Jak wymienic termostat EGR mozna zobaczyc tutaj :

BMW 530d,320d,520d, EGR thermostat swap in three minutes

 

Jak wymienic oba np. w 530d E60 silnik N57N2 3.0 D 170 kW :

BMW E60 530d thermostat

Wlasnie niewiem czy to jest problem? Termostat wymieniony wczoraj dlatego ze nienagrzewal sie,sprawdzalem na forum i ludzie pisza o roznych temperaturach jako prawidlowych,niewiem tez kiedy powinien wlaczac sie wentylator.Niektorzy podaja temp.wyzsza niz u mnie jako ta ok.i sam niewiem w tej chwili wrocilem do domu jakies 9 km miasto i troche obwodnicy i jest 86 czyli nawyt niezdazyl sie otworzyc termostat wszoraj tak 93 94 po szybkiej jezdzie,czy spotkal sie ktos z termostatem ktory nieotwiera sie do konca?czy te prawie 100 w miescie to norma jak pisalem opini duzo pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a w jaki sposób sprawdzasz temperaturę?

 

 

BMW X5 E70 xdrive 30d Motortemperatur engine temperature температура двигателья

 

 

 

BMW E60/61 Temperaturanzeige

 

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Auto 3.0d 235kM sprawdzam w ukrytym menu chyba dziala w miare dokladnie,ale wciaz niewiem jaka powinienem miec temperature :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

ale wciaz niewiem jaka powinienem miec temperature

 

@bewan : zrob test w ukrytym menu ! Pokazuje temperature ?

 

zrob kilka jazd probnych - patrz co sie dzieje z temperatura .

Np. rosnie powoli .... ale pozniej trzyma na poziomie od 88°C do 92°C , albo szybko rosnie i nastepnie ma duze wachania miedzy 75°C do 105°C .... :P

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
witam

 

ale wciaz niewiem jaka powinienem miec temperature

 

@bewan : zrob test w ukrytym menu ! Pokazuje temperature ?

 

zrob kilka jazd probnych - patrz co sie dzieje z temperatura .

Np. rosnie powoli .... ale pozniej trzyma na poziomie od 88°C do 92°C , albo szybko rosnie i nastepnie ma duze wachania miedzy 75°C do 105°C .... :P

Tak wlasnie mierze temp.niespada ponizej 89 stopni,rosnie od startu duzo szybciej niz wczesniej tzn przed wymiana termostatu.Dzisiaj miasto korki +9'C temperatura 92-94,wczoraj autostrada 130 km/h temp do 98 ale przy puszcznym gazie spadala 96 nawet 95 , pozatym jest ok niewiem jaknczytac te kreski na obrotomierzu,mam tam chyba 7 kresek jak jest zimny i wcale sie niezmienia,dodam ze przed wymiana termostatu nagrzewal sie powoli niewiecej jak do 74 tylko raz bylo 80, i dziwna rzecz,stary termostat po wyjeciu byl zamkniety,moze otwieral sie przy mniejszej temp? to szczegol niewiem co 9 tym myslec jeszcze jedno czy normalne ze na autostradzie lapie najwyzsza temp.?raczej w miescie w korkach powinien bardziej sie pocic atu jazda korkowa i temp nizsza?pozdrawiam

Opublikowano
witam

 

ale wciaz niewiem jaka powinienem miec temperature

 

@bewan : zrob test w ukrytym menu ! Pokazuje temperature ?

 

zrob kilka jazd probnych - patrz co sie dzieje z temperatura .

Np. rosnie powoli .... ale pozniej trzyma na poziomie od 88°C do 92°C , albo szybko rosnie i nastepnie ma duze wachania miedzy 75°C do 105°C .... :P

Tak wlasnie mierze temp.niespada ponizej 89 stopni,rosnie od startu duzo szybciej niz wczesniej tzn przed wymiana termostatu.Dzisiaj miasto korki +9'C temperatura 92-94,wczoraj autostrada 130 km/h temp do 98 ale przy puszcznym gazie spadala 96 nawet 95 , pozatym jest ok niewiem jaknczytac te kreski na obrotomierzu,mam tam chyba 7 kresek jak jest zimny i wcale sie niezmienia,dodam ze przed wymiana termostatu nagrzewal sie powoli niewiecej jak do 74 tylko raz bylo 80, i dziwna rzecz,stary termostat po wyjeciu byl zamkniety,moze otwieral sie przy mniejszej temp? to szczegol niewiem co 9 tym myslec jeszcze jedno czy normalne ze na autostradzie lapie najwyzsza temp.?raczej w miescie w korkach powinien bardziej sie pocic atu jazda korkowa i temp nizsza?pozdrawiam

Powracam do nieszczesnego tematu,moje watpliwosci rozwiazaly siecsame termistat padl.Niecaly tydzien marka GEATS,wyraznie gorsza jazda,wymienie,ale wogole niewiem na jaki?moze komus dzialal troche dmuzej niz tydzien?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

@bewan .... piszesz , ze : " Nowy termostat - padl " : a jak to sprawdiles , ze zo wina tego termostatu ?

 

Jezeli masz ten silnik ( diesla ) i problemy z temparatura silnika to musisz sprawdic :

 

1. Termostat glowny

2. Termostat EGR

 

Sprawdziles oba ? .... jezeli oba sa 100% sprawne i posiadasz jeszcze automatyczna skrzynie biegow .... = >

http://.... to padl termostat w wymienniku ciepla automatycznej skrzyni biegow

 

 

Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów w X3 ( E83 ) wyglada tak

 

kilka zdjec ponizej :

 

http://fs2.directupload.net/images/150221/temp/piqo9wqr.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

http://fs1.directupload.net/images/150221/temp/lsoatkks.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

W pojazdach BMW X3 E83 wymiennik ciepla oleju automatycznej skrzyni biegow jast bezposrednio podlaczony do chlodnicy.

Zamieszczam schemat :

 

http://fs2.directupload.net/images/150222/temp/zzhqfn7j.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

Oczywiscie jedna strona wymiennika jest "plasko" podlacona do chlodnicy ale druga strona wymiennika posiada dwie koncowki

do ktorych podlaczone sa dwa weze - dolotowy i wylotowy od skrzyni biegow [ Nr. 1 oraz Nr. 2 ]

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
witam

 

@bewan .... piszesz , ze : " Nowy termostat - padl " : a jak to sprawdiles , ze zo wina tego termostatu ?

 

Jezeli masz ten silnik ( diesla ) i problemy z temparatura silnika to musisz sprawdic :

 

1. Termostat glowny

2. Termostat EGR

 

Sprawdziles oba ? .... jezeli oba sa 100% sprawne i posiadasz jeszcze automatyczna skrzynie biegow .... = >

http://.... to padl termostat w wymienniku ciepla automatycznej skrzyni biegow

 

 

Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów w X3 ( E83 ) wyglada tak

 

kilka zdjec ponizej :

 

http://fs2.directupload.net/images/150221/temp/piqo9wqr.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

http://fs1.directupload.net/images/150221/temp/lsoatkks.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

W pojazdach BMW X3 E83 wymiennik ciepla oleju automatycznej skrzyni biegow jast bezposrednio podlaczony do chlodnicy.

Zamieszczam schemat :

 

http://fs2.directupload.net/images/150222/temp/zzhqfn7j.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

Oczywiscie jedna strona wymiennika jest "plasko" podlacona do chlodnicy ale druga strona wymiennika posiada dwie koncowki

do ktorych podlaczone sa dwa weze - dolotowy i wylotowy od skrzyni biegow [ Nr. 1 oraz Nr. 2 ]

Nieposiadam e83,wymienilem termostat tydzien temu gdyz silnik sie niedogrzewal,b.dlugo nabieral temp.max 81 podajze ale po dziesieciu km.ok 74 'C,wszelkie objawy ter.ostatu,pp wymianie jazda super,chociaz pisalem posta z obawami,niewiedzialem jaka temp.powinien miec silnik,ale kilka zrodel mnie uspokoilo ze do 98 ostrej jazdy w normie a tak öo miescie 92-94 bylo, dzisiaj do pracy ok 11km 74 i po zatrzymaniu jeszcze spadla do 73 tak e wiem ze to termostat tylko x krotkim czasem dzialania,pytalem dlatego czy ktos ma jakies doswiadczenie co do termostatu lepszej jakosci?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiem ze nasz X5 e70 3.0 D :D ,wymiennik ciepla automatycznej skrzyni biegow ( na przykladadzie - X3 E83 ) podalem powyzej - w X5 e70 jest podobnie

...... masz automat ?

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
wiem ze nasz X5 e70 3.0 D :D ,wymiennik ciepla automatycznej skrzyni biegow ( na przykladadzie - X3 E83 ) podalem powyzej

...... masz automat ?

Tak ,aut zreszta chyba napewno tylko w atomacie byly ta auta,mysle ze to termostat bo dlaczego po jego wymianie bylo ok do dzisiaj?slyszalem tez ze niewiedziec czemu termostaty do tych aut to porazka :x

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jezeli masz ten silnik ( diesla ) i problemy z temparatura silnika to musisz sprawdic :

 

1. Termostat glowny

2. Termostat EGR

 

.... sprawdziles oba .... funkcjonuja oba 100 % poprawnie ?

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

.... mam teraz wiecej czasu ..... i znalazlem ..... jak automatyczna skrzynia beiegow polaczona jest z wymiennikiem ciepla w X5 E70 3.0 D

 

=> http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E70/Europe/X5_3.0d-M57N2/L-A/browse/radiator/heat_exch_transmission_oil_cooler_line/

 

 

.... sam mozesz sprawdzic czy termostat [ Nr. 4 - 17 10 7 558 267 } - na planie powyzej jest sprawny !

 

Znalazlem na forum ( Łotewskim ) taki przypadek jak u Ciebie !

Facet wymienil oba termostaty , a temperatura silnika ciagle nie byla optymalna ....

wiec zacisnal sciskami weze gumowe tak jak na zdjeciu

=> https://tapatalk.com/tapatalk_image.php?img=aHR0cDovL2ltZy50YXBhdGFsay5jb20vZC8xMy8xMi8yNy9vcmlnaW5hbC91dmF6YTN5NS5qcGc%3D

 

Temperatura silnika wzrosla szybko do ok. 91°C - 92°C ..... i byla bardzo stabilna ( zamieszczone sa tez zdjecia ) ! ! ! [ TMP - 92°C ]

 

=> https://tapatalk.com/tapatalk_image.php?img=aHR0cDovL2ltZy50YXBhdGFsay5jb20vZC8xMy8xMi8yOS9vcmlnaW5hbC9uYTZhNnU2dS5qcGc%3D

 

 

Caly przypadek opisany jest tutaj :

=> http://ru.bavariancar.lv/forum/showthread.php?t=46326

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
witam

 

.... mam teraz wiecej czasu ..... i znalazlem ..... jak automatyczna skrzynia beiegow polaczona jest z wymiennikiem ciepla w X5 E70 3.0 D

 

=> http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E70/Europe/X5_3.0d-M57N2/L-A/browse/radiator/heat_exch_transmission_oil_cooler_line/

 

 

.... sam mozesz sprawdzic czy termostat [ Nr. 4 - 17 10 7 558 267 } - na planie powyzej jest sprawny !

 

Znalazlem na forum ( Łotewskim ) taki przypadek jak u Ciebie !

Facet wymienil oba termostaty , a temperatura silnika ciagle nie byla optymalna ....

wiec zacisnal sciskami weze gumowe tak jak na zdjeciu

=> https://tapatalk.com/tapatalk_image.php?img=aHR0cDovL2ltZy50YXBhdGFsay5jb20vZC8xMy8xMi8yNy9vcmlnaW5hbC91dmF6YTN5NS5qcGc%3D

 

Temperatura silnika wzrosla szybko do ok. 91°C - 92°C ..... i byla bardzo stabilna ( zamieszczone sa tez zdjecia ) ! ! ! [ TMP - 92°C ]

 

=> https://tapatalk.com/tapatalk_image.php?img=aHR0cDovL2ltZy50YXBhdGFsay5jb20vZC8xMy8xMi8yOS9vcmlnaW5hbC9uYTZhNnU2dS5qcGc%3D

 

 

Caly przypadek opisany jest tutaj :

=> http://ru.bavariancar.lv/forum/showthread.php?t=46326

Pisalem wczesniej ale nieposzl5o niewiem dlaczego;obstawiam termostat poniewaz po jego wymianie wszystko bylo ok.niesadze zeby padniety termostat wymiennika ciepla zaczynal dzialac po wymianie termostatu cieczy.Czytalem troche ze padaja te termostaty,ale ktores musza byc lepsze godne polecenia ?

  • 1 rok później...
Opublikowano

odświeżę temat...

 

2 dni temu pękł termostat EGR ... kupilem nowy zalozylem i wszystko bylo ok... temperatura wachala sie miedzy 78 a 90 stopni, dzis jade w malutka trase i zdziwienie( odblokowalem temperature w ukrytym menu) temperatura podeszla do 98 stopni i zaluzje na chłodnicy sie nie otworzyly i juz nie otwieraja (wczoraj dzialaly normalnie). temperatura wachala sie w czasie spokojnej jazdy miedzy 88 a 96 stopni, odpalilem ogrzewanie na maxa i jade ,zbiło to temperature do 80 i trzymalo.

 

przegonilem troche pojazd i zdziwienie temperatura trzyma sie miedzy 77 a 86 bez wlaczonego ogrzewania , niby ok . wjechalem w miasto wszystko ok ciagle trzyma 80-87

po kilkunastu km stanac musialem na swiatlach i tu szok...w ciagu 20 sek temperatura poszla z 85 do 101 stopni:(

 

moje pytanie szukac samemu czy jechac do serwisu BMW...?

Opublikowano
Witam. Niepisalem juz o zakonczeniu tego epizpdu.Bylo podobnie temperatura rosla zbyt szybko i samochod grzal sie do jakichs 100 paru stopni na autostradzie,do tego zaczelo ubywac plynu tak szklanka na 150-200km,bylem pewien ze s zle zalozymy termostat,bo i robia sie mala plamka pod autem wymienilem termostat ktory i tak chcialem wymienic zalozylem oryginal a takze egr. Term.glowny faktycznie ciekl bo mechanik nieoczyscil gniazda i jakis paproch pod uszczelke. Fakt ze jak byc powinno tak jest mysle ze winny byl ten termostat ,a wielu zaleca wymiane obydwu. Pozdrawiam
Opublikowano

no wlasnie dostalem dwa termostaty jako komplet.... na chwile obecna najbardziej martwi mnie ta roleta z przodu między grillem a chlodnica. nie otwiera się nawet jak jest 100 stopni. a dzień wcześniej było ok . wykonałem kilka telefonów do mechan8kow lokalnych ale nikt nie chce zająć się próba znalezienia przyczyny.... w uk placi się za czas pracy a każdy mówi panie mi 20 h zejdzie na znalezienie przyczyny... zastanawiam się nad wyciągnięciem tymczasowym tej rolety...

 

 

update... usuniete rolety i temperatura wacha sie miedzy 74 a 85. miesiac tak przezyje potem wizyta w PL i pozadna diagnoza

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam prośbę napiszcie koledzy konkretnie jak sprawdzić temperaturę silnika lub jakiś namiar gdzie to jest napisane ,jestem krótkim posiadaczem x5 e70 i bardzo bym chciał wiedzieć jaka temperatura jest u mnie . Ja też nie mam tych żaluzji , ciekawy jestem czy w zimę nie trzeba będzie ich założyć
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

Mam prośbę napiszcie koledzy konkretnie jak sprawdzić temperaturę silnika lub jakiś namiar gdzie to jest napisane

 

ukryte menu - poradnik E60 E87 E90 ...

viewtopic.php?f=15&t=297611

 

07 TEST

KTMP: xxx°C (temperatura silnika)

N: xxxxx U/MIN (obroty silnika)

ATMP: +xx.0°C (temperatura otoczenia)

 

Ukryte MENU BMW E60 Temperatura i Napiecie

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Ja też nie mam tych żaluzji , ciekawy jestem czy w zimę nie trzeba będzie ich założyć

 

Kolego....praktycznie nikt tego nie ma, bo tylko auta z rynku skandynawskiego gdzię są konkretne mrozy posiadają to.A jesli ktoś ma w wersji Pl czy DE to tylko widzimisię zamawiającego było :cool2: :cool2: :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.