Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, byłem na diagnostyce tzw,(trzepaczce) pare dni temu która wykazała zużycie tulei belki lewej i prawej a także tuleje wahaczy pływajacych obu oraz tuleje wahaczy górnych tylnych łamanych .. po czym w aucie zostały zamontowane tuleje poliuretanowe a wahacz górny łamany kompletnie wymieniony firmy lemforder.. problem pojawia sie taki iż w ciąż dalszym odczuwam tzw słyszę stuki metaliczne tępe wydobywające sie z tyłu auta... naturalnie zostalo wszystko sprawdzone , czy wydech luzów niema czy inne elementy podwozia nie są poluzowane itd itp.. specjalista po stwierdzeniu "ma pan zawieszenie w idealnym atomowym stanie" nie znalazł usterki która oczywiscie w trakcie diagnostyki się nie ujawniła ... pytanie brzmi .. co może mi stukac ? prosze nie pisac "moze coś w bagazniku ;p' bo wszystko zostalo sprawdzone.. moze być tak ze amortyzator sie poluzował ? i obija?
Opublikowano
z wyrazami szacunku ale takie komentarze to na google prosze wystawiac... nic nie bylo "drutowane" bo wahacze sa zdrowe w doskonalej formie lecz tuleja jako czesc pracujaca zluzywajaca sie zostaly wymienione ... po co wymieniac caly wahacz?? skoro tuleje siadaja a nie odlew danego wahacza;] po drugie... poliuretany skrzypia jak sa stare i zle nasmarowane , po trzecie montuje sie je z racji takiej iż ich wytrzymalosc jest wielokrotnie zwiekszona on zwyklych "gumowych" elementów zawieszenia ..poza tym jakosc i sposób prowadzenia auta jest nieporównywalny jak na zwyklych tulejach ..to furm jest stworzone do pomocy a nie umoralniania czy wymądrzania sie.. prawda? dziekuje...
Opublikowano
Nie mowie ze wahacze nie były zdrowe ale jak się wstawia takie tuleje to trzeba wymienić kpl, a nie tutaj dać tam nie dać, a gdzie indziej kupić nowy wahacz. One nie mają takiej samej specyfiki pracy. Moim zdaniem głupie posunięcie..
Opublikowano
zostały wymienione dwa wahacze lewy i prawy "górny tylny łamany" ze wzgledu na to iż stworznie takze byly skonczone ... reszta wahaczy jest w stanie b. dobrym.. poliuretan został załozony na belki lewa i prawa.. 4 szt. i to wszystko reszta w lemforderze ;] z reszta nie ważne w kazdym badz razie to nie w zawieszeniu ... jest problem.. ewentualnie amortyzator ... lub cholera wie co;]
Opublikowano
reszta wahaczy jest w stanie b. dobrym..

 

Ile lat ma auto i kiedy ta "reszta" wahaczy była robiona? Bo jak nie była od nowości, to na pewno nie masz "atomowego" zawieszenia.

E39 jeździ bardzo dobrze na standardowych gumach w zawieszeniu i poliuretanów nie potrzebuje. Poza tym o porównaniu, że jest lepiej na poli a nie na gumie można mieć wtedy, jak się pojeździ 1000km na nowiutkich jednych i drugich. Jak się ze zużytych zmienia na nawet najtańsze ale nowe to (przynajmniej przez chwilę) różnica będzie odczuwalna. Jak już tyle zrobiłeś, to mogłeś wymienić całość, tym bardziej że i tak trzeba za każdą zmianą geometrię robić.

Skrzypieć też mogą nawet nowe gumy, jak zostały tuleje źle skręcone. Sam skręcałeś czy zleciłeś? Masz pewność, że były skręcane jak auto stało na kołach obciążone? Bo 99% mechaników mówi, że tak, ale i tak robią na podniesionym aucie, bo jest łatwiej, szybciej i jest 100 razy lepszy dostęp niż jak są koła obciążone. A te tuleje to dobrze są włożone i nie krzywo? Zdarza się, że przy zakładaniu pójdą krzywo i mogą ulec zniszczeniu. W szczególności jak się w pośpiechu robi (czyli nie samodzielnie).

Opublikowano
.

Skrzypieć też mogą nawet nowe gumy, jak zostały tuleje źle skręcone. Sam skręcałeś czy zleciłeś? Masz pewność, że były skręcane jak auto stało na kołach obciążone? Bo 99% mechaników mówi, że tak, ale i tak robią na podniesionym aucie, bo jest łatwiej, szybciej i jest 100 razy lepszy dostęp niż jak są koła obciążone. A te tuleje to dobrze są włożone i nie krzywo? Zdarza się, że przy zakładaniu pójdą krzywo i mogą ulec zniszczeniu. W szczególności jak się w pośpiechu robi (czyli nie samodzielnie).

Bardzo mądra wypowiedź.

Popieram w 100/

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.