Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

muszę jeszcze dokładnie to sprawdzić i chyba najlepiej ista bo nie do końca jestem przekonany do wskazań z btool.

wczoraj jak podłączyłem btool na rozgrzanym silniku na postoju pokazywało 0,40 na 2 cylindrze a za chwilę zmieniło się na 0.98

jest możłiwa taka praca wtrysku czy raczej przekłamuje wskazania?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zależy co masz na myśli przez "za chwilę"? :wink: jest możliwe jak nie pracuje do końca równo. Pewnie jest jakieś opóźnienie i nie ma płynnej zmiany, dlatego tak wyszło, to moje domysły, bo jeszcze nie testowałem tej apki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

ok. sprawdzę to jeszcze w wolnym czasie ista.

jeśli trzeba będzie wymienić wtryskiwacz to ten z wartościami największymi na + czy - ?

w gnieździe 1 wtryskiwacza od zderzaka [to n47 więc chyba to wtrysk nr 4] widoczny jest jakby nagar [nie jest tego dużo] słyszę też jakby większe terkotanie/ cykanie z prawej strony auta [od strony pasażera] ale auto pali normalnie a spalanie jest w normie, drgania też myślę, że są w normie...

czy ten nagar może wynikać ze zużytej podkładki pod wtryskiwaczem? czy podkładka miedziana ma wpływ na prezentowane korekty?

czy w ogóle ruszać temat jeśli na postoju po rozgrzaniu korekty nie są większe jak 1? bo pod obciążeniem są większe i rozjechane....

sprawdzę jeszcze korekty na zimnym silniku...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"Rusza" się ten który ma korekcję najbardziej odbiegającą od 0, czasem są dwa bardzo podobne, jeden na + a drugi na - i wtedy trzeba analizować jak to wygląda na zimnym oraz podczas jazdy. Jak jest nagar to jest nieszczelność, więc korekcja będzie się rozjeżdżać, polecam wykręcić wszystkie, oczyścić gniazda, dać nowe podkładki, podgrzać je przed założeniem i dokręcić jarzma kluczem dynamometrycznym. Może okazać się, że wtryskiwacze u Ciebie są ok a problem leży w czyimś niefachowym ich montażu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
"Rusza" się ten który ma korekcję najbardziej odbiegającą od 0, czasem są dwa bardzo podobne, jeden na + a drugi na - i wtedy trzeba analizować jak to wygląda na zimnym oraz podczas jazdy. Jak jest nagar to jest nieszczelność, więc korekcja będzie się rozjeżdżać, polecam wykręcić wszystkie, oczyścić gniazda, dać nowe podkładki, podgrzać je przed założeniem i dokręcić jarzma kluczem dynamometrycznym. Może okazać się, że wtryskiwacze u Ciebie są ok a problem leży w czyimś niefachowym ich montażu.

 

 

problem z korekcjami przynajmniej wg. aplikacji btool jest dla mnie dziwny...

na ciepłym silniku temp. 84 stopnie na postoju korekty są ok

wtryskiwacz 1 + 0,70

wtryskiwacz 2 - 0,27

wtryskiwacz 3 - 0,46

wtryskiwacz 4 + 0,04

 

na zimnym na postoju dla wtryskiwacza 2 pojawia się wartość ok + 1 [z ułamkiem np 1,1] potrafi też spaść do + 0,9

 

natomiast podczas jazdy i przyspieszania np 4 bieg ok 1800 obrotów dodając gaz [nie do podłogi] zdarzyło się, że na wtryskiwaczu 2 wartość była + 5,80 pozostałe z minusami ale na wtryskiwaczu 3 ponad -2,40

 

nic z tego nie rozumiem...

 

czy mam problem z wtryskiwaczami czy nie... tak jak pisałem wcześniej gniazdo wtryskiwacza pierwsze od zderzaka [silnik n47 i nie wiem czy to wtryskiwacz 1 czy 4] jest troszkę zabrudzone od oleju/ nagaru ciemna tłusta substancja [nie jest zaschnięta]

 

proszę o jakieś wskazówki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zawsze widać problem z wtryskiwaczem po rozgrzaniu i na wolnych obrotach, czasem ma to miejsce pod obciążeniem, tak jak u Ciebie. Pozostałe wtedy są mocno na minus żeby wyrównać nr 2.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W n47 Wtryskiwacze liczy się od strony rozrządu czy zderzaka? Wiecie może gdzie w Poznaniu dobrze sprawdzają wtryskiwacze na maszynie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nr 1 jest pierwszy od zderzaka, mimo, że rozrząd jest z drugiej strony.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzięki to cenna informacja. Właśnie tam jest ten wyciek, zacznę od wymiany podkładki miedzianej.

 

Ciąg dalszy obserwacji i jestem jeszcze głupszy...

Uruchomiłem w btool test korekcji wtryskiwaczy silnik nagrzany temp płynu 86 stopni na postoju po trasie ok 50 km na pierwszym wtryskiwaczu +1,29 dodawałem gazu aż do 3tys obrotów i korekcje bardzo ładne max 0,5. Nawet na tym 1 wtryskiwaczu...

 

Dlaczego więc w trakcie jazdy są takie rozbieżności np momentami +5,5 na 2 wtryskiwaczu? Może to nie oznacza nic złego = test podczas jazdy jest nie miarodajny?

Może ktoś sprawdzić u siebie w czasie jazdy jakie wartości są prezentowane podczas przyspieszania i jednostajnej jazdy?

Opublikowano

Na postoju przy dodawaniu gazu - wzrost obrotów korekty spadają - dążą do 0

 

Podczas jazdy i dodawania gazu rozjezdzaja się... A na 2 wtryskiwaczu nawet przez chwilę +5,5 podczas przyspieszania... Czy to normalne?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest to normalne, nie powinno tak być.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Na postoju przy dodawaniu gazu - wzrost obrotów korekty spadają - dążą do 0

 

Podczas jazdy i dodawania gazu rozjezdzaja się... A na 2 wtryskiwaczu nawet przez chwilę +5,5 podczas przyspieszania... Czy to normalne?

 

Jak tam sytuacja się rozwinęła?

Opublikowano

wymieniłem podkładki pod 1 i 2 wtryskiwaczem. korekty się poprawiły jednak tylko na postoju.

zdarza się jednak, że czasem na 1 cylindrze pokaże +1,1 [z reguły po kilkudziesięciu km i żwawszej jeździe ale nie jest to jakieś butowanie - nigdy nie kręcę silnika do "czerwonego pola" powiedzmy te 3,5 tys obrotów]. nie rozumiem tego... zazwyczaj na tym pierwszym pokazuje ok +0,6 [również kilkadziesiąt przejechanych km jazda bez zamulania ale nie butowanie]. zdarza się też, że na 1 wtryskiwaczu widnieje +0,3 wtedy gorzej jest na 3 wtryskiwaczu -0,5 [tu chyba kilkanaście km przejechane]

można więc powiedzieć, że na postoju na ciepłym a także na zimnym silniku jest ok [na zimnym na postoju nigdy nie przekracza żaden więcej jak +0,80 nawet gdy odpalę auto po nocy i stało pod chmurką]

 

natomiast podczas jady zwłaszcza podczas przyspieszania powiedzmy od 1700 obrotów w dalszym ciągu są rozjechane jak były [na 2 wtryskiwaczu nawet do +5,5] jeśli jadę delikatniej dodając gazu są mniejsze [np +1,5] gdy jadę z równymi obrotami [nie przyspieszam] również wyglądają ok. na postoju ciepły silnik gdy dodaję gazu wszystkie dążą do 0

 

może tak ma być, może to kwestia chipa a może coś jest nie tak tylko co?

 

w każdym razie póki co nic z nimi nie robię jak pogorszy się na postoju [oby nie] to wyciągnę wszystkie i dam do sprawdzenia na maszynie...

Opublikowano

mpier

Ciężko będzie nie widząc autka trafniej coś doradzić/podpowiedzieć.

 

 

Zacznę od tyłu może :mrgreen: , oczywiście że chip może mieć wpływ np. na pogorszenie pracy układu paliwowego i doładowania.

Jednak :norty: nie mam tu na myśli, że winę może ponosić Tuner za źle wykonanego chipa (nie mi oceniać profesjonalizm bo w wolnych chwilach tuningiem się nie zajmuję :) ).

Upraszczając na fabrycznej mapie silnik/osprzęt chodzi hmhmhm na 70% wydajności i powiedzmy, że objawów wyczuwalnych na aucie oraz przy okazji diagnostyki komputerowej brak, albo właściciel ich nie wyczuwa albo nie chce wyczuć :P (zdarza się :D ).

Autko dostaje koksu i poszczególne podzespoły zaczynają pracować hmhmhm na +80% wydajności i wychodzą nowe niesprawności albo ujawniają się te ukryte :cool2: .

W interesie tunera nie jest weryfikacja sprawności autka, tylko właściciela ................ prywatnie uważam, że firmy motoryzacyjne powinny czasami zrezygnować z podejścia typowo biznesowego i dać do zrozumienia zainteresowanemu, że coś do czegoś się nie nadaje/albo szału po danej wymianie/regeneracji itd. niestety nie będzie bo problem leży gdzie indziej.

W innym przypadku jak do Zainteresowanego nie trafiają żadne argumenty i on chce to przecież nikt z nikim się bić się będzie :D .

 

 

Dość wywodów :wink: , wracamy do tematu :) .

- wszelkie zapocenie/zabrudzenie w okolicach wtrysków nie zawsze wynikają z "wyrobionej" podkładki miedziowej wtryskiwaczy.

Pomijam, że jak dla mnie wtryskiwacze w silnikach Nx7xxx są "bardziej ruchliwe" niż w Mx7xxx.

Mniejsze lub większe nieszczelności mogą występują na przewodach przelewowych/powrotnych między wtryskami.

Ostatnio rzuciła mi się oko również drobna nieszczelność na cewce wtryskiwacza w CR2 między metalowym kołnierzem, w który wchodzi trójnik przelewowy a obudową cewki.

W obu przypadkach wtrysk od góry będzie tłusty i jego gniazdo może wyglądać różnie ........... jak autko jeździ z taką usterką długo to wyczulony nos poczuje ropę :norty: .

 

- szerze wątpię aby korekty 5.5 nie było czuć na samochodzie podczas przyśpieszania.

W Czarnej okolice 3.0 były wyczuwalne i w sumie całość jest opisana :arrow: 14.09.02 Wtryskiwacze :norty: :

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=162704&start=315

 

- co można zrobić w tej sytuacji :) , opisałem w podobnym temacie:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=337198

 

a) na spokojnie, obserwować :mrgreen: co się będzie działo .......... w okresie letnim raczej pogorszenia objawów nie będzie :wink:

b) chcąc samochód mieć na dłużej warto wtryski dać do sprawdzenia maszynowego bo będzie wszystko jasne ........ a niestety w pewnych okolicznościach może być za późno.

 

Jak dla mnie "trochę w uproszczeniu" podejście a) albo b) tyczy się wszelkich tematów związanych z podwyższonymi/wysokimi korektami, nierówną pracą itd. itd. ....... ale nie w przypadku utrudnionego rozruchu na zimnym, bądź ciepłym silniku.

Opublikowano

Co do moich spostrzeżeń:

- Na zimnym i ciepłym pali od strzała

- Spalanie przy moim stylu jazdy raczej w normie - ok 6,5 litra

- silnik na zimnym i ciepłym chodzi równo, obroty nie falują

- nie kopci - mam dpf

-nie czuć tych wysokich korekt podczas przyspieszania -

budą nie trzęsie

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam chciałbym podpiąć temat.


Posiadam BMW E92 2008 czy mogłyby kto spojżeć i powiedzieć czy parametry wtryskiwaczy są poprawne.

1 cylinder- 0.4

2 0,5

3 0,1

4 0,1

A w końcowym raporcie z Insta-D

Kontrola maksymalnej/minimalnej dawki wtrysku

Cylinder 1 - 0,0|0,6

Cylinder 2 - 0,8 | 0,0

Cylinder 3 - 0,0 | 0,3

Cylinder 4 0,3 | 0,2

Dziękuje za odpowiedz kompletnie nie wiemjak to rozumieć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.