Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanowne grono miłośników BMW.

 

Opiszę mój problem, i mam nadzieję że mi ktoś pomoże bo się już pogubiłem. Dodam że nie znalazłem nic na swój temat.

 

W styczniu zauważyłem że wtryskiwacz na drugim cylindrze ma korektę +3. Zakupiłem używany wtrysk ale z pewnością miał mało najechane ponieważ został założony na próbę do auta i po 200 kilometrach zdjęty. Mam na niego gwarancję 12 miesięczną. Oddałem do warsztatu samochód aby przełożyli dany element. Po odbiorze auta po sprawdzeniu korekt, dany wtrysk pokazywał wartość -1,6 a nawet więcej. Podczas jazdy schodzi do -0,40. Jednak podczas postoju śmierdzi mi nadal z tłumika, silnik pracuje twardo, i nie przyspiesza jak wcześniej. Mechanik powiedział mi ze otwierali wtrysk. Teraz moje pytanie brzmi, czy mogli przestawić kąt wtrysku?? Czy oby na pewno ten wtrysk jest w porządku?? Czy możliwe ze inne wtryski mogą być uszkodzone?? Korekty w inpie 1. 0,2 2 . -1,6 3. 0,0 4. 0,4

Opublikowano
Mechanik mówił mi ze tak, ale na własne oczy nie widziałem. Wtrysk był o tym samym numerze, także nawet chyba nie trzeba, albo??
Opublikowano
brat ostatnio regenerował wtryski i powiedzieli mu w turbo tec w jaworznie że jak się go rozkręci to już nie będzie chodził tak jak ma trzeba go dać do ustawienia.
Opublikowano
Tak mi powiedział,że go rozkrecili i ze w środku była ropa. Zastanawiam się czy przez to może dawkuje więcej i dlatego smiedzi z tłumika. A wiem na 100% że to ten smród. Czyli kąt wtrysku pewnie jest nieprawidłowy. Kurczę będzie trzeba disa ściągnąć bo inaczej tego nie sprawdzę bez wyjecia.
Opublikowano
A więc coś nowego. Po wymianie filtra paliwa , silnik zaczął ciszej pracować. Po wypieciu przeplywki i pojezdzeniu tak 10 minut , w pięciu i skasowaniu błędu silnik odzyskał moc. Nie zlikwidowalo to jednak smrodu z tłumika i korekt w inpie. Co mnie zaniepokoilo także to w polu temp. zasysanego powietrza, temperatura jest podczas jazdy 50% większa niż na zewnątrz, a jak tylko stanę idzie w górę, czy to tak powinno być?? Podczas jazdy do pracy z rana jest te 50% więcej po 2 godzinach postoju auta, jest 350%. Dopiero jak odpale temperatura spada. Np. 10stopni na dworzu, ona ma 20stopni. Po dwóch godzinach 40 parę. Słyszałem że powinna być taka sama jak na zewnątrz. Wracając do wtrysku, czy ktoś miał podobny problem ?? Czy to może inny wtrysk być uszkodzony i to przez to ta korekta??
Opublikowano
Ciśnienie w cylindrach w porządku. Wypalilem disem dpf i zrobiłem adaptację wszystkiego. Jest poprawa. Nie zmienia to faktu że korekty są nadal zle. Będę sprawdzał wtryski.
Opublikowano
Problem rozwiazany. Problemem byl zle skrecony kolektor ssacy. Takich mamy mechaników. Jeśli sam czegoś nie zrobisz to nigdy nie będzie dobrze.
Opublikowano
Problem rozwiazany. Problemem byl zle skrecony kolektor ssacy. Takich mamy mechaników. Jeśli sam czegoś nie zrobisz to nigdy nie będzie dobrze.

 

to znaczy co było źle skręcone ?? jakieś szczegóły??

Opublikowano
tak w ogóle, to korekty wtrysków sprawdza się tylko na postoju na biegu jałowym i tylko na rozgrzanym silniku.
Opublikowano
W grudniu oddałem samochód do mechanika na czyszczenie kolektora , sprawdzenia klapek , egr i przepustnicy. Po tym zabiegu nie było od razu źle, dlatego nie wpadłem na to od razu. Korekty są nadal nie idealne ale lepsze, a także wróciła moc, cicha praca silnika, zniknął straszny zapach z tłumika. Mechanik zamiast dac nowe uszczelki pokleil stare silokonem. Po założeniu nowych wszystko jest oki.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W jaki sposób mierzona jest korekta wtrysków, na podstawie których czujników, że z każdego cylindra jest pomiar?

O ile się dobrze orientuję to przy pomocy czujnika wału komputer dość dokładnie zna prędkość obrotową silnika w każdym momencie (czujnik ten nie tylko podaje impuls w momencie pełnego obrotu wału, ale również daje drobne impulsy w każdym jego położeniu) i potrafi rozpoznać, w którym położeniu wał kręci się nieznacznie szybciej przez wtrysk dający zbyt dużą dawkę. Przez proces regulacji komputer stara się dążyć do tego, żeby wał kręcił się z możliwie równą prędkością w każdym położeniu i stąd reguluje czasy wtrysku tak aby to wszystko wyrównać.

Opublikowano
Ciężko mi jest cokolwiek powiedzieć na temat jak się mierzy się korektę wtrysków, ale ja ostatnio miałem problem z tym, że mój samochód miał problemy z wchodzeniem na wyższe obroty. Znajomy podpowiedział mi, że najprawdopodobniej jest to wina wtryskiwaczy. Polecił mi również serwis Bosha, o którym więcej info znajdziecie na stronie http://www.wtryskiwacz.com/czyszczenie-wtryskiwaczy.html . Powiem Wam, że bardzo fachowa praca, ponieważ wszystko działa pięknie, a samo czyszczenie wtryskiwaczy kosztowało mnie 100 zł. Tych serwisów jest pełno w całej Polsce, więc na pewno znajdziecie jakiś w swoim zasięgu.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, podepnę się pod temat ;)

Niedawno kupiłem e90 320D 163 i mam problem - Zimny silnik na wolnych obrotach czasem jakby przerywa, ma takie lekkie szarpnięcie i co parę minut takie coś. Podczas jazdy czasem też zdarzają się takie szarpnięcia, a czasem ich w ogóle nie ma. Wlałem preparat Liqui moly do czyszczenia wtrysków i jeździłem kilka dni, podpiąłem pod kompa.

Korekty wtrysków na ciepłym silniku na inpie wyglądają mniej wiecej

1 cyl -0,32

2 cyl +0,30

3 cyl -0,16

4 cyl +0,21

I wtedy nic nie szarpie.

A po kilku kilometrach znów sprawdzone korekty i zaskoczenie :

1 cyl -0,73

2 cyl+0,59

3 cyl +1.21

4 cyl -1,05

Nieźle rozjechane korekty.... Jakieś pomysły ? Wina wtrysków, czy jakiś sterownik na pompie, jakiś zaworek albo czujnik ? Brak jakichkolwiek błędów w inpie.

Opublikowano

jeździłem z podpiętym programem diagnostycznym btool. podczas przyspieszania lub na postaju dodając gaz np powyżej 2 tys obrotów korekcje na wtryskiwaczach rozjeżdżają się i wartości dochodzą nawet do + - 2 np na jednym z cylindrów przykładowo wartość ujemna - 1,8 a na innym dodatnia + 0,92 itp.

czy to normalne, że podczas dodawania gazu wartości są aż tak wysokie - przekraczają 2 czy też coś już z wtryskiwaczem (ami) się dzieje?

 

na biegu jałowym silnik rozgrzany na żadnym cylindrze korekcja nie przekracza 0,80 i to jest ok

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

ponawiam i proszę o odzew:

 

jeździłem z podpiętym programem diagnostycznym btool. podczas przyspieszania lub na postaju dodając gaz np powyżej 2 tys obrotów korekcje na wtryskiwaczach rozjeżdżają się i wartości dochodzą nawet do + - 2 np na jednym z cylindrów przykładowo wartość ujemna - 1,8 a na innym dodatnia + 0,92 itp.

czy to normalne, że podczas dodawania gazu wartości są aż tak wysokie - przekraczają 2 czy też coś już z wtryskiwaczem (ami) się dzieje?

 

na biegu jałowym silnik rozgrzany na żadnym cylindrze korekcja nie przekracza 0,80 i to jest ok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na zimnym korekcja na tym cylindrze też wygląda najgorzej?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.