Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po rocznej przerwie, kolejny powrót do marki BMW, po E90 opisywanej tutaj, czas na e91.

 

MODEL:

-BMW 320d E91, 2005, Titansilber Metalic (354)

 

SILNIK:

-2.0L (M47/T2)

-Castrol EDGE 5w30 - niemiecki

-Klapki kolektora usunięte

-Po remapie, aktualnie ok 200hp/400nm

 

UKŁAD DOLOTOWY:

-seria

 

UKŁAD WYDECHOWY:

-Usunięty DPF

-Wydech na zamówienie, nazwę podam później

 

ELEKTRONIKA:

-System nawigacji Professional

-Instalacja tel. kom. z Bluetooth

-Pakiet Dynamic + Advantage

-DTC

-ABS

-Wspomaganie kierownicy

-Lusterka składane, wszystkie trzy fotochromowe, szyby elektryka

-Komputer pokładowy

-Tempomat

-Centralny zamek

-Wielofunkcyjne sterowanie z kierownicy

-10x airbag

-Climatronic

-Czujniki ciśnienia powietrza

-Czujnik deszczu

-Czujnik zmierzchu

-Park Distance Control (PDC)

-Pakiet oświetlenia

 

UKŁAD NAPĘDOWY:

-Skrzynia Automat - Tryb sport - Steptronic

-Felgi 19 style 25, tył 10 cali przód 9 cali

-Opony przód hankook 225/35, tył nie pamiętam- uzupełnię.

-RWD

 

ZAWIESZENIE:

-Zawieszenie gwintowane FK, przód najniżej, tył da radę skręcić centa w dół.

 

UKŁAD HAMULCOWY:

-ABS

-Reszta OEM

 

BODY-KIT:

-Lusterka, nerki piano black

-Przyciemnione kierunkowskazy

-Obrysówki

 

ŚRODEK:

-iDrive

-Półskóra, fotele pompowane, podgrzewane

-Fotochromowe lusterko

-Podłokietnik przód-tył

-3x Cup holder

-Listwy wewnętrzne aluminium, szlifowane wzdłuż seria- pomalowane aktualnie w czarny kolor

-Chłodzenie/podgrzewanie cup holdera/schowka

-Pakiet wewnętrzny oświetlenia LED

 

CAR-AUDIO:

-Głośniki przód tył, niskotonowe, pięknie grająca seria, świetnie stonowana jakość dźwięku. Tak więc planów brak.

 

MOC:

katalogowo: 163hp/320nm

aktualnie ok 200hp/400nm

 

Z pewnością mogłem o czymś zapomnieć bo jest tego sporo, ale to postaram się zrobić edycję.

 

wg VIN wyposażenie to:

 

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S200A DIESELPARTIKELFILTER Filtr cząstek stałych

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2CYA LM RAEDER STERNSPEICHE 158 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 158

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Roleta przeciwsłoneczna drzwi tylna

S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4ADA INTERIEURL. ALU. LAENGSSCHLIFF FEIN Listwy wewn. alum., szlif. wzdłuż. dr.

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

P7APA PAKET DYNAMIC + ADVANTAGE Pakiet Dynamic + Advantage

STERNSPEICHE 158, 17 cali

S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

 

Zdjęcia:

 

07.03.2015

 

11039001_878702345528830_8196563243394431650_o.jpg

 

11049503_878702122195519_2875724806373362315_o.jpg

 

10998866_878702255528839_5399836901654077624_o.jpg

 

10914878_878702225528842_6428685426673764200_o.jpg

 

10984561_878702155528849_8712040337176547406_o.jpg

 

10857158_878702088862189_6570184966446942163_o.jpg

 

11019033_878702195528845_3090938619887987842_o.jpg

 

1617895_878702282195503_219754869213800152_o.jpg

 

11020793_878702318862166_8139329272602213593_o.jpg

 

10355543_878702365528828_1612865947407618446_o.jpg

 

Jest to mój pierwszy Diesel. Mam kilka pytań ale to zaraz poniżej.

 

Samochód zadbany i dopieszczony. Wyposażenie bardzo przyjemne, wygodnie się w tym siedzi, jednak mniejszy zdecydowanie komfort odnośnie poruszania się, koła i zawias ładnie wygląda, ale coś za coś. Turbina po regeneracji w czerwcu 2014 (przede wszystkim nowy wirnik), nowe poduchy przedniego zawiasu, wymieniony termostat, górne mocowania amortyzatorów, pierścienie uszczelniające IC itd. W najbliższym czasie do wymiany łączniki stabilizatorów, stukają jak szalone. Mocowanie na gwincie jest w innym miejscu i trzeba zrobić na patencie, łącznik na całej długości skrócić o jakieś 3cm. Olej również do wymiany. Więcej rzeczy nie pamiętam. Lub po prostu wyjdą z czasem. Autem nie wiem jak długo będę jeździł, poprzednia E90 była ze mną aż 3 miesiące... :)

 

1.) Czym zalać diesla ? Castrole w autach jakie miałem poprzednio typu Nissan 350z totalnie nie zdawały egzaminu, jakiś Mobil ? 5w50 ?

 

2.) Spalanie po mieście póki co średnie 10.2-10.5 z komputera, nie ma tragedii biorąc pod uwagę felgi, wagę i chip, jakieś podpowiedzi jak jeździć dieslem z automatem ? Szybkie przyspieszanie, odpuszczanie gazu w celu podania skrzyni informacji iż nie mamy zamiaru przyspieszać co skutkuje wrzuceniem wyższego biegu ? Różne opinie czytałem, poradzę się kogoś kto ma z tym do czynienia a nie tylko przepisuje w ciemno to co usłyszał/przeczytał.

 

3.) Rozsądny sklep z częściami OEM lub zamiennymi dobrej jakości (na przyszłość)

 

4.) Patent na piszczący pasek ? nowy pasek założony dwa miesiące temu, Conti oryginał, na zimnym piszczy jak szalony, naciąg ok.

 

Póki co, to na tyle...

BMW na Facebook'u. Zapraszam !


http://www.facebook.com/MojeCzteryKolka


http://imageshack.com/a/img823/3112/rtzr.jpg

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Moje ulubione koła :wink:

1) O olejach masz osobny wątek ja leję Motula 8100 X-Clen+

3) czescidobmw.pl - większość rzeczy u nich zamawiam

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano

Ja mam podobne auto ale jedynie z koloru bo mam również 354, ja od początku zalewam Mobil1 5W30 Low Saps ponieważ mam DPF i wszystko z nim w porządku i nawet nie mam zamiaru go wyrzucać, natomiast co do klapek to nie wyrzucałem tylko kupiłem nowy kolektor i zrobiłem już prawie 40 tysięcy po modzie na 368 Km i 720 Nm także nie rozumiem co to za mod w którym wyrzuca się DPF, klapki w kolektorze bo to moim skromnym zdaniem druciarstwo ale to moje zdanie a twoja decyzja o usunięciu DPF-a i klapek, nie mam zamiaru się kłócić o to czy jest to potrzebne czy nie bo nie po to jest ten wątek no i jakoś te naklejki z boku do mnie nie przemawiają , tyle jeżeli chodzi o negatywne opinie, przejdźmy do pozytywnych opinii, auto naprawdę bardzo dobrze doposażone, bardzo ładny kolorek, felga wyśmienita (mój kolega ma dokładnie ten sam wzór z obniżeniem AP w E90) robi robotę, natomiast komfort jazdy to można powiedzieć lekki HardCore ale wiadomo coś za coś, auto widać wyrwałeś zadbane i warto dbać o nie dalej i tak trzymaj :cool2: :cool2: lampy tylne bardzo ładnie zrobiłeś i nie rażą jak ori lampy :cool2:

Ogólnie auto super :cool2: Życzę bezawaryjnej jazdy i użytkowania, jak masz ochotę to możesz przejrzeć moją galerię jak moje auto przechodziło metamorfozę :D :wink:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

czerwony330d, świetna fura ! pozazdrościć no i kibicować Tobie dalej !

 

Trochę już się obyłem z tym klekotem w automacie. Zauważyłem że nie ma co jeździć jak "pipa" tylko trzeba raz dwa mocno gaz, uzyskać te 60-100km/h w zaleności ile chcemy jechać, odpuścić gaz i skrzynia wrzuca najwyższy bieg i potem to właściwie jak żaglówka - jedziemy. ekonomizer pokazuje zazwyczaj 4-8 litrów w zależności od wciśniętego gazu. Dzisiaj jeszcze wskoczę w ukryte Menu w celu sprawdzenia temp wody oraz oleju. Czy się dogrzewa czy nie. Termostat był wymieniany dwa lata temu (mam paragon) jednak jak wiadomo nie ma rzeczy które się nie psują. Zapobiegawczo zerknę w menu. Woda jak wiadomo ok 90'C a olej ? 75-85 będzie git ?

BMW na Facebook'u. Zapraszam !


http://www.facebook.com/MojeCzteryKolka


http://imageshack.com/a/img823/3112/rtzr.jpg

Opublikowano

Spalanie 10.8 przy w miarę spokojnej jeździe prawdopodobnie jest spowodowane niedogrzanym silnikiem. Wszedłem dzisiaj w ukryte menu no i wszystko jasne. Po przejechaniu 15km temperatura osiągnęła zawrotną wartość 64'C.

Na wymianę idzie termostat w pierwszej kolejności.

 

10981286_881397608592637_4601818034940263609_o.jpg

BMW na Facebook'u. Zapraszam !


http://www.facebook.com/MojeCzteryKolka


http://imageshack.com/a/img823/3112/rtzr.jpg

Opublikowano
Znajome auto :D Dobrze wyposażone i zadbane. Dobrze, że zniknęły z niego te dziwne naklejki :cool2:
Spolszczenie CCC na PW ;)
Opublikowano

Właśnie wymieniłem termostat EGR. Cena OEM taka sama jak zamiennik w intecarsie... :)

 

Jak widać to on odpowiadał za niedogrzany silnik.

Teraz wynik po przejechaniu 6km to 87'C,

 

11054360_882087431856988_15851651346118687_n.jpg?oh=9d12554a62d3673d9234eb31ad4dc56d&oe=557391CB&__gda__=1438335527_03c9ae60e66a983de45841d2a4d44c98

 

10828040_882322108500187_4403376331014578234_o.jpg

BMW na Facebook'u. Zapraszam !


http://www.facebook.com/MojeCzteryKolka


http://imageshack.com/a/img823/3112/rtzr.jpg

Opublikowano
cześć , bardzo fajnie wygląda to auto, domyślam się że z tym zawieszeniem latasz slalomem między dziurami ale coś za coś :) za wiele spalanie chyba nie spadnie po wymianie termostatu bo jak jeździsz sporo po mieście to tak czy inaczej nie często łapałeś 90c, dobrze że najpierw wymieniłeś termostat egr jest tańszy i wymienia się w kilka minut, jak po mieście się kręcisz i co chwilę gasisz auto to będzie koło 10, mam to samo sprawdzałem szukałem i wychodzi że tak jest w M47 (N47 palą mniej), ew, dpf przypchany podobno podnosi spalanie, dobra sesja pozdrawiam :)
Opublikowano
Kolego, nie chcę straszyć ale usunałbym na twoim miejscu swoje auto z Facebooka, kolega ostatnio przez to stracił swoje BMW.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Tzn. Ryzyko jest zawsze niestety... Liczę się z tym. Auto stoi na parkingach strzeżonych. Tak więc ograniczamy ryzyko kradzieży do minimum.

BMW na Facebook'u. Zapraszam !


http://www.facebook.com/MojeCzteryKolka


http://imageshack.com/a/img823/3112/rtzr.jpg

Opublikowano
Tzn. Ryzyko jest zawsze niestety... Liczę się z tym. Auto stoi na parkingach strzeżonych. Tak więc ograniczamy ryzyko kradzieży do minimum.

Także uważaj i nie prowokuj złodzieji. Bo szkoda by było auta :(

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Różnie bywa, wszystko da się ukraść, czy to seryjne, czy stuningowane, czy zabezpieczenia seryjne czy też dokładane. O wszystkich naszych autach czy to na fb, czy to na forach można tak powiedzieć... a i tak giną najczęściej te seryjne nieopisywane pana Zenka spod 3 który właśnie kupił nowego Leona...

BMW na Facebook'u. Zapraszam !


http://www.facebook.com/MojeCzteryKolka


http://imageshack.com/a/img823/3112/rtzr.jpg

Opublikowano

Pierwszy raport spalania. 9.6 L/100km

95% miasto. Komputer pokazuje 10.5

 

Nie jest najgorzej :)

 

I jedno pytanie.

 

Mam navi, mam wejście dvd oraz cd. nagrałem na dvd trochę mp3. Jednak ani po włożeniu do dvd ani po włożeniu do cd płyty nie czyta totalnie. W źródle wybieram CD bo nie ma opcji dvd, nie wiem czy to jakieś znaczenie czy nie. Jakaś podpowiedź w tej kwestii ?

BMW na Facebook'u. Zapraszam !


http://www.facebook.com/MojeCzteryKolka


http://imageshack.com/a/img823/3112/rtzr.jpg

Opublikowano
Kolego :) czytnik dvd jest od navi tam tylko płytki do nawigacji.. Mp3 będzie Ci działać jak uaktywnisz taka funkcje/zaprogramujesz :D bardzo ładny egzemplarz i koło robi mega robotę!! Pozdrawiam
Opublikowano

Ladna fura, gratuluje. :cool2:

 

kiedy naprawiasz dpf ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Kolego :) czytnik dvd jest od navi tam tylko płytki do nawigacji.. Mp3 będzie Ci działać jak uaktywnisz taka funkcje/zaprogramujesz :D bardzo ładny egzemplarz i koło robi mega robotę!! Pozdrawiam

U mnie MP3 działa w obu czytnikach a nic nie kodowalem. Może kiepska płytka albo nagane z za dużą prędkością

Opublikowano
Dpf usunięty i tak zostanie. Wkładasz płytę i włącza Ci się automatycznie Player?

 

ah ok... w sumie to glownie twoje zdrowie :cool2: no i troche innych uczestnikow ruchu. :roll:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Standardowy zabieg usuwanie dpf'a podczas strojenia silnika, czy się mylę ?

Mylisz się, ja nadal mam DPF, kolega w swoim 2.0d N47 ma teraz 215 KM i również ma DPF :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Kiedyś nie było DPF. Samochody osobowe, ciężarowe, autobusY itp itd kopciły że można było się udusić i było OK. No i jeszcze jeden fakt - nie byliśmy w Unii...
BMW ----> Bandżo Może Wszystko
Opublikowano

Zwracam honor co do DPF'a, myślałem że po prostu warto go usunąć przy każdym strojeniu.

A co do Unii to racja. Banda szaleńców opłacana przymusowo z naszych pieniędzy. Czasami się czuję jak murzyn płacący haracz ku klux klanowi.

BMW na Facebook'u. Zapraszam !


http://www.facebook.com/MojeCzteryKolka


http://imageshack.com/a/img823/3112/rtzr.jpg

Opublikowano (edytowane)

Kolego ta fela pasuje idealnie. :cool2: Efekt fantastyczny. Generalnie czarny środek musi byc.

 

Co do dpfa to zrobiłeś ogromny błąd. Cząstki stałe są bardzo rakotwórcze ,bardziej od azbestu. Wnikają do organizmu , gromadzą się i co gorsza przeciwnie do Co2 organizm nie potrafi ich skutecznie usuwać. Cząstki stałe są jednymi z najbardziej rakotwórczych substancji zaraz po czastakch radioaktywnych i przed azbestem. Mimo iz wydaje Ci się ,że to i tak leci do tyłu to naukowo udowodniono ,ze na spaliny z auta najbardziej narazony jest kierowca uzytkownik danego pojazdu. Po podniesieniu dawek poprzez chipa to tym bardziej dpf jest potrzebny.

Sadza nie ma zapachu więc generalnie nie przeszkadza, ale do czasu :duh: ... ja w swoejj 330d wywaliłem dpf i żałuję tego bardziej niż czegokoliweik innego w zyciu... Za kazdym razem jak wysiadam z auta wstrzymuję oddech na 30 s. Zakupy w mc donalds z mc drive to samobójstwo. W mojej nowej 335d dpf to najważniejszy element wyposazenia i prędzej wolę rozstać się z moją nerką niz z nim...

Ilekroć odpalasz auto na wyłączonym obiegu powietrza auto napełnia sie tym syfem. Gdy wysiadasz z auta po wyłączeniu motoru- to są momenty w których najwięcej czastek stałych dostaje sie do organizmu. Albo jak stoisz w korku- nawet nie musisz miec otwartych okien...

 

Wielu z nas zapomina, o najcenniejszym skarbie. Nie mozna go kupic nawet za miliard $, a kazdy podswiadomie tego pragnie bardziej niz czegokolwiek innego - tym czymś jest czas.

Wszyscy rodzimy się z pełnym bakiem i z kazdym oddechem z tego baku wycieka paliwo - niestety nie idzie dotankować, mozna jedynie zwiększyć lub ograniczać spalanie tego bezcennego paliwa...

Warto to przemysleć...

 

Wracajac do tematu proszę zdradz tajemnice . Jak to sie wchodzi w te ukryte menu i sprawdza temperaturę wody?

Edytowane przez alduwiel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.