Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam takie pytanie - zamówiłem zestaw koła dwumasowego oraz sprzęgło. Będę to instalował w wolnej chwili w weekend. Pytanie czy w sprzęgle samonastawnym mechanizm jest zablokowany i nie potrzeba specjalnego urządzenia do jego montażu ?
Opublikowano
Witam! Mam takie pytanie - zamówiłem zestaw koła dwumasowego oraz sprzęgło. Będę to instalował w wolnej chwili w weekend. Pytanie czy w sprzęgle samonastawnym mechanizm jest zablokowany i nie potrzeba specjalnego urządzenia do jego montażu ?

 

bez tego urządzenia masz małe szanse zrobić to poprawnie.

Opublikowano

Okej, doczytałem, że sprzęgła LuK są wstępnie naprężone, więc wszystko powinno być ok. Rozumiem, że sprzęgło "luzuje" się po pierwszym naciśnięniu pedału, czy jest może jeszcze jakoś mechanicznie zablokowany ten LuK ?

 

Ok, obejrzałem sprzęgło, już wszystko jasne, nie wiem jeszcze tylko jak tarczkę wycentruję.

Opublikowano

Nic źle się nie założy, jest naprężone, po założeniu zdejmuje się blokadę. Muszę jeszcze tylko rozkminić jak prawidłowo tarczę wycentrować, ze względu na zabezpieczenie sprężyny talerzowej nie wiem czy taki zestaw podejdzie :

 

http://m-hurt.kei.pl/fotki2/JONNESWAY-AN010049-4.JPG

Opublikowano
Tu niestety ukazana jest metoda "na pałę", chociaż coś tam mówi o tym, że będzie centrowanie. Dwa docisk jest bez wspomnianej blaszki :(
Opublikowano

Nie wiem w czym pomógł ten filmik :? bo moim zdaniem nic specjalnego nie pokazał.

Ja jak wymieniałem koło dwu masowe wraz z kompletnym sprzęgłem w E46 330d miałem specjalny kołek ustalający tarczę sprzęgłową by wałek sprzęgłowy idealnie spasował z tarczą ale w E46 podparcie wałka sprzęgłowego było łożyskowane w kole dwu masowym a w E9x wałek sprzęgłowy ma łożyskowanie na końcu wałka więc jest różnica w łożyskowaniu, docisk jest pewnie samo regulacyjny i jest zblokowany przed montażem, teraz pewnie chodzi o osiowe ustawienie tarczy przed rozblokowaniem docisku bo jeśli nie będzie ustawione osiowo z wałkiem sprzęgłowym względem koła to będzie lipa przy montażu skrzyni biegów :(

Nie wiem czy ten przyrząd który pokazałeś na zdjęciu nie będzie za krótki a nie lepiej ustawić tarczę według koła dwu masowego bo przecież wałek i tak na nim będzie miał podparcie.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
No ja też nie wiem:D dlatego napisałem "może" :wink: No ale skoro filmik lipa to chętnie sam się dowiem jak to powinno prawidłowo wyglądać
Opublikowano
Pytanie czy w sprzęgle samonastawnym mechanizm jest zablokowany i nie potrzeba specjalnego urządzenia do jego montażu ?

Nic nie potrzeba, żadnych dodatkowych narzędzi, docisk jest już fabrycznie ustawiony w prawidłowej pozycji.

 

Procedura wygląda mniej więcej tak:

*centrujemy nową tarczę sprzęgłową

*dokręcamy docisk

*zwalniamy słoneczko (blokada fabryczna docisku) i już

 

W żadnym wypadku nie wolno zwalniać słoneczka nim dokręcimy docisk do koła dwumasowego!

 

Ten specjalny przyrząd "ściągacz" niezbędny jest podczas demontażu i ponownym montażu używanego sprzęgła np. kiedy wymieniamy na nową tarczę sprzęgłową, a pozostawiamy stary docisk (oczywiście chyba nikt tak nie robi).



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.