Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tomtech, a Ty znowu wkładasz w moje usta słowa których nie wypowiedziałem, już ci nie wystarcza że w pewnej kwestii CIC miałeś racje to , to chcesz się wyolbrzymić się dodając sobie splendoru, specjalnie czekałem z odpowiedzią, na o wiele ciekawszy temat kolegi o światłowodach i most, aby zobaczyć jak się będziesz chełpić, że miałeś racje w 2-ch kwestich, a czytając wszystkie twoje posty na tym forum to jeszcze trzecią dałeś ciekawą informacje jak za pomocą Tool32 zmienić vin w sterowniku

A to dlaczego winkfpt uwala DDE3 i DDE4 , a podobno według Ciebie ISPI NEXT ISTAP robi go bezproblemowo, to niestety Ty wykazałeś się brakiem wiedzy, a już na pewno sobie wymyśliłeś powód dla którego tak się dzieje, mamy na tym forum kolegę co właśnie robił w E39 DDE4 za pomocą ispi next ISTAP i z icom emulatorm i niestety porażka DDE 4 uwalone , a DIS v44 (nie chwaląc się ode mnie) przywrócił go do życia z powrotem i naddatek nie był to jednostkowy przypadek,co pewnie wiesz bywając na zagranicznych forach znalazłem drugi przypadek co też nie poszedł przez ISTAP , Powiem Ci że sam kolegę namówiłem aby programował DDE4 za pomocą ispi next myśląc podobnie do Ciebie jak pisałeś tą .....

Tak więc chcesz się z kimś porównywać, ogłaszać wszystkim, jaki to jesteś wielki, przeczytaj jego posty, a dopiero później wygłaszaj swoje tezy, co nie twierdze że nie były trafne, ale jak pamiętasz, sam na to sobie zasłużyłeś, jak zlekceważyłeś nasze forum, chcąc podlizać się do moderatora, "co Ty będziesz im tłumaczył oni nie mają zielonego pojęcia ...." coś w tym stylu , a na mój zarzut aby pisać na temat, powiedziałeś że "kto powiedział że muszę pisać na temat" i to tylko kilka kawałków, dlatego późniejsze twoje wypowiedzi zawsze traktowałem z niedowierzaniem , i wbiła mi się w pamieć twoja buta, z jaką nas tutaj traktujesz , co dałeś sobie upust mówić o naszych samochodach jako starych gratach (mój może stary jest ale na pewno nie grat), ponieważ jak pewnie wiesz udzielam się na forum za darmo, nie tylko pisząc posty.

Nie zapominaj, że ja nie pisze tylko dla Ciebie, ale dla wszystkich , to że wiedziałeś coś już z 5 lat temu (a ja wiedziałem już 10 lat temu zobacz jakie to śmieszne) to nie była informacja tylko dla Ciebie, są tacy co o tym nie wiedzą, a chcieli by wiedzieć.

Tyle o tobie, nie zamierzam więcej marnować miejsca na serwerze na docieranie do twojej skromności, aby zrównoważyć twoje nadmuchane EGO

 

To że kolega cdxa jest lepiej wiedzący ode mnie, to mi bardzo miło, nie mam nic przeciwko, chciałem aby ktoś taki zabrał głoś i udzielił odpowiedzi nad tą ciekawą kwestą , nad którą ostatnio dużo spędzam czasu, niestety literatura jest dość uboga w te tematy,szukając informacji .

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przestan sie mazac, nie miales racji a teraz doszukujesz sie niewiadomo czego

Co do dde to ja jako pierwszy kilka la temu tu na forum opisalem ze gt1 z disv44 zrobi ten sterownik po kablu zaznaczajac ze jest uszkodzony przestan mi opowiadac o rzeczach o ktorych pisalem juz 5 lat temu

koniec tematu zniszczyles dobry temat nic ciekawego nie wnoszac :cool2:

Nikt tu nie robi z siebie goru zobacz jak wskoczyles w temat nie majac pojecia o czym mowa

i na koniec Ista P robi z kablem dde 3.0 i 4.0 ale nikt o tym na forum nie pisal wiec zakladam ze niewiesz

Game over z mojej strony nie mam zamiaru nic wiecej ci udowadniac i mam nadzieje ze nastepnym razem zanim zanegujesz czyjas wypowiedz poczytasz sobie troche w dokumetacji :search:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Proszę DDE4 z ISPI next viewtopic.php?f=48&t=236657&start=270#p1988556

przeczytaj, oczywiście większość informacji wymienialiśmy na PV

"mazanie" nie jest w mojej naturze :nienie:

Widzę że trochę z pokorniałeś :cool2:

Zapomniałem Cię pochwalić z ciekawą informację o ICOM P , :cool2:

Temat nie jest zniszczony dopiero się rozkręca i nie zamierzamy na tym poprzestać, chyba że się obraziłeś :cry2:

Ciekawe informacje już wkrótce ......

 

EDIT: CIC E90 2008 rok (Tomtech miałeś racje :mrgreen: )

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/be0f3137f914.png

 

Ciekawostką jest też to dlaczego interfejsy K-Dcan ze złączonymi pinami 7 i 8 nie działają z nowszymi Exx mając na pinie 8 Ethernet tak samo jak F-seria

dostałem od kolegi z forum zdjęcie OBD 2 z F10 tak samo jak nowsze Exx z CIC, nie ma pinu 1 w OBD

są piny dla diagnostyki D-can 4,5,6,14,16 i interfejsu ENET 3.11.12.13 piny 8 i 16

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/25a6cddceaec.jpg

Cytuje z Rheingold "Aktywacja dostępu Ethernet

 

Dostęp do sieci Ethernet jest wyłączony w trybie normalnej pracy. Przed każdym użyciem, dostęp do sieci Ethernet musi być włączony, a po każdym użyciu, ponownie wyłączony. Podłączając ICOM A, linia aktywacji (pin 8) jest podłączone do listwy 30B (Pin 16), a to umożliwia dostęp do sieci Ethernet. Wiąże się to z modułu do sieci Ethernet w centralnej modułu bramy (ZGM) odbierającego sygnał (poziom napięcia z zacisków 30B) za pośrednictwem linii aktywacji. Dostęp do sieci Ethernet jest wyłączony przez odłączenie ICOM A z gniazda diagnostycznego."

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zrobiłem kabel ENET. Podłączyłem się do E60/E61 CIC. Udało się uzyskać odpowiedź z pinga na IP 169.254.199.99 tak więc kabel OK i net w samochodzie jest, ale Ediabas się nie połączył a w związku z tym i Inpa. Na pewno samochód nie ma serwera DHCP. Zastanawiam się co robić dalej. Chciałem wyciągnąć plik fsc potrzebny do wygenerowania kodów do navi, ale program służący do tego łączy się z pomocą ediabasu więc ... się nie łączy.

 

Pozdrawiam

3LiTe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ENET w serii Exx też jest, tylko teraz konfiguracja, ustaw EDIABAS na port 6801 i ENET interface oczywiście, ale czy będzie diagnostyka to nie wiem, tak samo jak przez most ICOM nie ma diagnostyki po to jest linia CAN H i CAN L, a ENET służy do programowania, spróbuj przez WINKFPT podłącz wpisz w ENTER ZUSB wpisz ZBNR CIC jednego z zestawu CIC sterownika MOST (ZUSB numer softu) i spróbuj bez programowania uzyskać w specjał UIF czy odczyta Pewnie w ZGW nie będzie widoczny ponieważ to jest do

sterownika głównego F-serii ZGM-według ISTA (ZGW potocznie ) adres IP odczyta bezpośrednio z karty sieciowej tak jest zaprogramowany EDIABAS ZGW to tylko informacja nie jest wymagany do połączenia z sterownikami

WINKFPT /NFS uzupełnij z SP-DATEN jak do programowania

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W zasadzie to jeszcze prościej, podłączasz ENET do samochodu Exx z CIC uruchamiasz WINKFPT Ediabas zmieniasz na ENET (Ediabas konfigurator jak nie wiesz w którym miejscu)

komfort mode > update ZUSB > wybierasz któryś z most oczywiście ten który masz u siebie możesz nawet bluetooth CBX36 combox lub CI63F1 jak masz taki lub któreś CIC najlepiej

i jak uzyskasz odpowiedz że dalej można programować to wszystko już ok a jak nie to pojawi się taki błąd to nie ma połączenia

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/44bec3224517.png

Nie uzyskał ecu adresu (czyli nie połączył się ze sterownikiem)

jak przejsdziesz COMFORT MODE >UPDATE ZUSB wybierzesz odpowiedni sterownik > OK i nie pokaże błędu to ok tylko nie naciśnij programuj bez zabezpieczenia w postaci dobrego zasilacza, jak by się udało to programowanie trwało by tyle samo co ICOM dzięki ENET, a nawet niektórzy twierdzą że szybciej...

Opublikowano

Niestety się nie udało, nie chce się połączyć. No cóż może jeszcze kiedyś wrócę do tematu enetu. Niestety nie pamiętam jaki był błąd, ale na pewno oprócz jakiś błędów z odnalezieniem plików ipo (co dziwne bo mam prawidłowo wgrane pełne spdaten do e60) to też coś z połączeniem czyli na górze okna.

 

Pozdrawiam

3LiTe

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżę temat.

Din pisał że:

 

Ciekawostką jest też to dlaczego interfejsy K-Dcan ze złączonymi pinami 7 i 8 nie działają z nowszymi Exx mając na pinie 8 Ethernet tak samo jak F-seria

dostałem od kolegi z forum zdjęcie OBD 2 z F10 tak samo jak nowsze Exx z CIC, nie ma pinu 1 w OBD

są piny dla diagnostyki D-can 4,5,6,14,16 i interfejsu ENET 3.11.12.13 piny 8 i 16

 

I faktycznie mam taki przypadek. E92 z CIC z 10.2008. Staram się podpiąć stary kabelek K-DCAN (7 i 8 połączone) który bez problemu chodził z moim wcześniejszym autem E90 przed liftem bez NAVI z 03.2008 a teraz nic, zero połączenia. Nawet CARSOFT nie widzi połączenia co tam nie trzeba nic ustawiać tak jak w INPA.

 

Moje pytanie brzmi czy jestem w stanie jednak połączyć to auto na tym kablu gdyż potrzebuje uruchomić albo INPA albo CARSOFT i przeprowadzić synchronizacje EWS gdyż rozjechało mi się połączenie DDE z CAS na padniętym akumulatorze i nie mogę odpalić auta.

 

Proszę o pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

rozłącz piny 7 i 8 rozlutuj wstaw między nimi przełącznik typu ON \OFF i jak będziesz potrzebował k-dcan do starszych to

włączysz pin 8 a jak do nowszych od e60 do e90 to wyłączysz pin 8 ,

albo zrób przejściówkę z gniazdo obd2 do wtyk obd2 w drugiej (wtyczce) połączone piny 8 i 7 wtedy przełącznik nie jest ci potrzebny .

Opublikowano
A to teraz takie pytanko, czy do FXX można podłączyć się kablem DCAN? Czy potrzebna jest jakaś inna konfiguracja ediabas.ini (STD:OBD) niż w przypadku K-Line dla starszych modeli?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to teraz takie pytanko, czy do FXX można podłączyć się kablem DCAN? Czy potrzebna jest jakaś inna konfiguracja ediabas.ini (STD:OBD) niż w przypadku K-Line dla starszych modeli?

Tak można na tych samych ustawieniach jak do exx i ta sama zasada nie może być pinu 8 w interfejsie d-can ponieważ uruchomi port ethernet i d-can

diagnostyka zostanie zablokowana (ponieważ ethernet ma pierwszeństwo jako interfejs)

ale tylko diagnostyka na D-can w serii F i G nic więcej , kodowanie i programowanie tylko po linii ethernet

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Sorry za odświeżenie tematu ale chyba nie ma sensu zakładać nowego :)

Powiedzcie mi w takim razie jaki interfejs najlepiej kupić, żeby programować MOST i inne ISTĄ ? Do diagnostyki wystarcza zwykły dcan ale programować się tym boję, a tym bardziej MOST. Istnieje coś tańszego od ICOM'a ? Niestety 1500zl to trochę sporo, żeby bawić się w jednym aucie ;) Wiem, że to Fxx starcza ENET, ale do Exx już nim nie damy rady programować, w takim razie jaki kabel do programowania w Exx będzie najlepszy ;) ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety praktycznie nie ma nic oprócz ICOM,

i to nie radzę programować sterowników MOST na zwykłym K-dcan, a nawet z ICOM A nie wolno,

trzeba ICOM A i ICOM B światłowodowy, podłączony do złącza światłowodowego i do ICOM A przez USB (to tylko złącze nie można podłączyć do usb komputera)

F-seria nie potrzebuje ICOM B ponieważ pętla most jest podłączona do sterownika głównego ZGW, a ZGW ma port ETHERNET

niektóre wersje E-serii też ma port Ethernet w OBD ale inaczej niż w serii F jest on podłączony bezpośrednio do CIC bramki GW

można programować przez ENET sterownik pętli światłowodowej z WINKFPT ale nadal brak dostępnych danych na ten temat

Opublikowano

W takim razie pozostaje mi zakup ICOM'a.

Czy te z popularnego chińskiego forum będą się do czegoś nadawać? Czy koniecznie trzeba kupić u nas w PL? Jeśli już mam kupować to który i dlaczego tzn jakie są różnice między wersjami?

Z góry dzięki za odpowiedź! ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

poczytaj ten temat z znajdziesz odpowiedz

viewtopic.php?f=48&t=235670&p=2276911#p2276911

Ale jeśli chcesz kupić ICOM NEXT to lepiej ori w serwisie

cenowo ICOM NEXT A kosztuje ponad 2500zł

ICOM NEXT B most światłowodowy ponad 800zł

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, mam problem z podłączeniem się do Ethernet cic e90. Komputer nie wykrywa sieci. Czy napewno każda cic serii E posiada Ethernet? Czy może trzeba jakoś pobudzić sieć? Dodam że wyjęłam radio z auta. Robię to na biurku. Chciałem uaktualnić Soft nawigacji... Pomoże ktoś?
Opublikowano
+12v podałem poprzez rezystor 550 z tego co pamiętam. W moje CIC nie posiada modułu FM ( z powodu awarii został wylutowany). Zastanawiam się czy na tej płytce nie ma układów odpowiedzialnych za ethernet... Skoro każda cic ma ethernet to jedyne sensowne wytłumaczenie. W przyszłym tygodniu płytka będzie na swoim miejscu wiec dam znać czy coś to zmieniło. Informacje o zapłonie przekazuje arduino z modułem can.
Opublikowano
z rezysotrem czy bez nie ma znaczenia. Nie sądze zeby modul radia miał wpływ na pracę sieci, dziwne żeby miał. Interfejsy ethernet są obsługiwane przez układ KSZ8842 na pionowej płycie procesorów. Może sprawdz jeszcze raz połączenia, rozumiem że całość normalnie wstaje?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mam problem z podłączeniem się do Ethernet cic e90. Komputer nie wykrywa sieci. Czy napewno każda cic serii E posiada Ethernet? Czy może trzeba jakoś pobudzić sieć? Dodam że wyjęłam radio z auta. Robię to na biurku. Chciałem uaktualnić Soft nawigacji... Pomoże ktoś?

Zapomnij że zaktualizujesz CIC z e-serii przez enet , to bzdura którą pisali kiedyś na forum tu u nas i za granicą i nikt tego nie dokonał

przeczytaj w ista po co jest port ethernet w serii E tylko do transportu danych na dysk (w tym map nawigacji ) nic po za tym

nie zaktulaizujesz softu przez enet tylko icom A + ICOM B most, E90 to nie F-seria niestety też ubolewam ale to prawda , możesz się zalogować na dysk

wyciągnąc dane ale softu nie zaktualizujesz ,

potrzebny jest ci icom (w zasadzie dla winkfpt możesz być uszkodzony na lini K lub dcan aby tylko most obsługiwał ) czasami ktoś sprzedaje za grosze

poszukaj jak chcesz tanio ccc i cic aktualizować na stole czy w samochodzie nie ma znaczenia

Opublikowano

I tu mnie zaskoczyłeś Din76 :/ hmm chyba jestem skazany na ten ICOM.

A może ktoś z forum posiada icom, ma czas i chęć wgrać soft? oczywiście nie za darmo. Mogę podjechać albo podesłać poczta

  • 2 lata później...
Opublikowano
żeby aktywować enet potrzebny jest +12V na 29 pinie CIC, do tego musisz podawać CAN'em status "zapłon" kl15

Wiem, że odgrzebuję kotleta, ale co dokładnie trzeba podać CANem jako status zapłon KL15? i na którego CANa? KAN2?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A do czego ci dokładnie potrzebne ?

CIC na stole chcesz uruchomić ?

seria E czy F

seria E potrzebny CAS3 z kluczykiem taśma z slotem na kluczyk , moduł jbe 2 mogę podesłać do niego rozpiskę pinów podłączasz magistralę CAN (K-can seria E) i CIC

do Fserii najlepiej mieć FEM z kluczykiem i platformę do obsługi FEM (mogą być same kable z wtyczkami i ringiem do odczytu kluczyka ) cic podłączamy do fem K-CAN2

chociaż jest problem takiego rozwiązania, CIC F10/F25 z CAS i ZGW do roku 12/06 miało podłączone do K-CAN a po 2012/07 już do K-CAN2 a FEM jest zawsze pod K-CAN2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.